Skocz do zawartości

Legacy 2,5 SOHC AT poszarpywanie 80-120 km/h


enosocket

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, nabyłem niedawno Legacy 2001r. 2,5 SOHC 156KM. Przed zakupem byłem w autoryzowanym serwisie na przeglądzie i wszystko cacy. Jako, że auto użytkowałem póki co wyłącznie po mieście nie rozpędzałem się nim zbytnio. Ostatnio odbyłem pierwszą trasę i zauważyłem, że auto poszarpuje, kiedy jedzie z prędkością z zakresu około 80-120km/h. Przy wolniejszej lub szybszej (autostrada - 140-160km/h) jeździe efekt ten nie występuje. Szarpnięcia odczuwalne są raczej gdzieś z tyłu, przyrównałbym to do sytuacji gdy holuje się auto i szarpnie się liną, tyle że szarpnięcie dużo słabsze. Szarpnięcia są nieregularne, czasem występują częściej, czasem rzadziej. Nie występuje przy tym żadne falowanie obrotów czy coś w tym rodzaju. Auto posiada instalacje gazową, która została założona ok. 3 miesiące temu. Szarpnięcia występują jednak na obu paliwach PB oraz LPG :(

 

W aucie są felgi od VW, które mają nieco większy otwór centrujący (o 1mm) i nie ma pierścieni centrujących. Wiadomo, że przednią oś odczuwa się drganiami na kierownicy. Ale czy może to być również przyczyną owych szarpnięć? Pierścienie już zamówione, jak tylko przyjdą, założę i sprawdzę co i jak, jednak mam pewne obawy, że nie to jest winne.

 

Czy są jakieś pomysły?

Edytowane przez enosocket
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zwyczajnie niedoważone koła? Najprostsze co przychodzi mi do głowy. Całą zimę przejeździłem na stalówkach z VW i niby było wszystko cacy, ale jak założyłem alu z odpowiednim centrowaniem to dopiero zrobiło się CACY.

Ew. poszukałbym jeszcze luzów w okolicach tylnych kół - łożyska, przeguby, może zawieszenie dyfra lub podpory i krzyżaki wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo elektroniczne "dopinanie" osi tylnej zaprasza do remontu.

Ten objaw możesz wykluczyć wpinając/wypinając bezpiecznik z oznaczeniem FWD, wówczas masz napęd jednoosiowy ale robisz to jedynie do testu czy działa, inna metoda to z forum w usa zrobić rezystor spinający na stałe napęd F+R po 50% przy foresterach AT u nich często spotykane rękodzieło.

 

Jest możliwa usterka mechaniczna samego krzyżaka lub/i tulei dyferencjału ale to diagnoza na kanale wrzucasz D a następnie R i czy jest luz lub dźwięk, uderzenie = jeżeli bardzo płynie jedziesz 80-120 to komputer steruję w AT ile mocy/momentu ma iść na tył i przy luzach możesz mieć takie falowanie.

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, przepraszam za chwilę przerwy, ale miałem sporo na głowie i nie było czasu napisać posta :P. Sprawa wygląda następująco, zakupiłe odpowiednie pierścienie, byłem u wulkanizatora, koła zostały wyważone i założone na dobrych pierścieniach. Nic to niestety nie dało... Po jakimś tygodniu zauważyłem, że w lewym tylnym kole mam trochę mało powietrza. Podpompowałem wszystko elegancko i auto przestało szarpać! Tylko teraz nie wiem czy to zbieg okoliczności czy to nierówne ciśnienie w oponach było przyczyną? Swoją drogą myślę, ze wulkanizator przy wyważaniu sprawdzał ciśnienie, a jednak wtedy nadal szarpało...

 

Póki co pozostaje mi pojeździć i zobaczyć czy to szarpanie wróci.

Edytowane przez enosocket
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...