Skocz do zawartości

Letnie opony - profil 65 a może A/T


durst

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Zakupiłem do forka letnie felgi (ori 6.5JJx16) i czas na oponki. Chciałbym nadać nieco offroadowego feelingu forkowi więc wstępnie myślałem nad BFGoodrich All Terrain T/A KO2 lub Yokohama Geolandar , ale za względu na to, że mimo wszystko zdecydowaną część czasu jeżdzę po czarnym to chyba zrezygnuję z A/T ze względu na większe spalanie, gorsze właściwości jezdne i większy hałas (a w forku i tak nie jest cicho). Nie podoba mi się generalnie niewypełniona, wolna przestrzeń w przednich nadkolach na 215/60 R16, stąd pomysł, że jeśli nie A/T to może wziąć coś w rozmiarze 215/65.

 

Jeśli ma ktoś doświadczenia z takim profilem, A/T w forku do jazdy codziennej lub zna jakieś opony stanowiące ciekawą propozycję to bardzo proszę o podzielenie się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że na forum jest Ktoś kto jeździ na 215/65R16... i nie miał​ problemów ani z przekłamaniami licznika, ani z obcieraniem opon.

U amerykańców czytałem, że popularne jest u nich stosowanie 225/55R17, więc analogicznie 215/65R16 też nie powinno być problemem.

Co do opon AT to odradzam jeżeli to głównie dla wyglądu, bo z założenia każda opona terenowa będzie zachowywać się gorzej na asfalcie, zdecydowanie głośniej itd..

 

Czyli wyższy profil jak najbardziej (sam planuję np. 215/55R17 na zimę), a AT odpuść

Zwłaszcza, że nie masz jakiegoś 1,9TDI pod maską...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ja mam GL G012 (chyba) te AT. Z glosnoscia nie jest tak zle. Lepiej niz na zimowkach. Na mokrym na pewno bedzie gorzej niz na bardzo dobrych deszczowkach ale od 2 lat przy normalnej jezdzie nie mialem jakiejs podbramkowej sytuacji. Na oponach objechalem np chorwacje bez problemow.

 

jako letnie nie widze powodu zeby je przekreslac.

 

W 2 forku mam grabbery at2:) ale to juz inna bajka :)

 

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim s-turbo my00 CONTINENTAL ContiCrossContact AT 215/65 R16 dają radę bez ocierania itp i są nawet cichsze od zimowych vredestein snowtrac 3 :P

 

a na at objechałem bez problemowo ostatni wakacyjny wyjazd po Italii :) aha zapomniałem że Forek ma 2cm podkładki podwyższające więc może to coś zmieniać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w poprzednim aucie zmieniłem szosowe Goodyeary (HP) na Generale AT, ale w tym samym rozmiarze na 18" to nie było porażajacej różnicy. Troszkę głośniej i troszkę mniej pewnie.  Lecz jak w następnym roku zmieniłem rozmiar na profil 85 i mniejszą dwa całe felgę przy tym samym modelu opony, to była gruba różnica w jeździe na szosie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, loony napisał:

Co do opon AT to odradzam jeżeli to głównie dla wyglądu, bo z założenia każda opona terenowa będzie zachowywać się gorzej na asfalcie, zdecydowanie głośniej itd..

 

Tego właśnie się obawiam... Nie jeżdzę w hardcorowym terenie i tam gdzie zwykłe opony miałyby nie podołać i tak wolałbym nie wjeżdzać tym samochodem ;)

 

Panowie, jeśli macie jakieś fotki Waszych forków z oponkami a/t lub 215/65 to byłbym wdzięczny za podzielenie się :) BTW jak właściwości jezdne po dołożeniu podkładki? Będę niedługo zmieniał amorki na kayaby i też się nad tym zastanawiałem, tylko obawiam się, że w +2cm i twardsza sprężyna (ze względu na lpg) może się negatywnie odbić na właściwościach jezdnych, m.in. w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 17 tki z profilem o 5 większym od oryginału = +2%. Do tego wysoki mocniejszy tylny zawias zamiast SLS. Prześwit jest bardzo duży nawet jak na Forka. Właściwości jezdne na szybkich suchych zakrętach bardziej niż OK. Licznik do 80ki nie przełamuje nawet o 1km/h. Potem troszkę juz tak. Nic nie obciera. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Polecam większy profil w ramach rozsądku oczywiście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/71576-Opony-w-"teren"-które-wybrać-???

 

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/78889-opony-w-górski-teren#entry2219117

 

Grabber at2 ale tobie polecil bym gl g012.

8ed03f4604cdd5572d64e292ea56b0ca.jpg

Jak jestes z malopolski to po zmianie opon zapraszam na jazdę testową

 

 Same podkladki niewiele zmieniaja bo charakterystyka zawieszenia zostaje bez znian. W polaczeniu z twardymi sprezynami sie nie wypowiadam

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, coocer napisał:

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/71576-Opony-w-"teren"-które-wybrać-???

 

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/78889-opony-w-górski-teren#entry2219117

 

Grabber at2 ale tobie polecil bym gl g012.

8ed03f4604cdd5572d64e292ea56b0ca.jpg

Jak jestes z malopolski to po zmianie opon zapraszam na jazdę testową :)

 

 

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

na takich gumach się nie jeździ po szosach, kiwa i na zakręcie nie trzyma. One są na błocka, kamieniste drogi w górach i wolną jazdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy maja indeks t czyli 190 km/h jezdzi sie na nich w miare normalnie. Trasy 100km predkosci autostradowe. Nie ma problemu, jedynie sa glosne.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigam w Forku SG na 215/65/16 Dunlopach Grandtrek Touring A/S. Wyższy profil przydaje mi się bardzo poza asfaltem, a sam model opony uważam za bardzo dobry. Wcześniej jeździłem na Conti CrossContact i były OK, ale Dunlop jest lepszy (cichszy, lepiej w błocie pracuje i na mokrym). Dwa tygodnie temu przez moment żałowałem,że nie mam opon a/t próbując pokonać pewien błotnisty skrót pod Górowem Iławeckim,ale szybko mi przeszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miał ktoś do czynienia z nokianami line suv lub goodyear efficientgrip suv?

 

EDIT:

Poczytałem kolejny wieczór i ostatecznie wybór padnie prawdopodobnie na Michelin Latitude Cross lub Continental ContiCrossContact LX2 - obydwie propozycje stanowią dla mnie satysfakcjonujący kompromis :) 

 

@Wredne Osaczysko - jak będziesz miał już swoje to daj znać, bo nadal mimo wszystko mnie kuszą :)

Edytowane przez durst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do siebie założyłem Michelin Energy Saver 215/60 R16 i już odczułem że po zjechaniu z asfaltu, lekkie błotko i ślizgają się mimo że autko jedzie dalej :)

Według mnie do tego auta ideał to opony typu H/T - 30% teren, 70% asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek SF 2000r przedlift

Tył kyb  excel g + ironman

Przód nie wiem co tam jest ale za miesiąc też bedzie kyb+ ironman

Opony 4x Bfgoodrich ALL TERRAIN TA KO 2 215/65R16

Są cichsze niż zimówki nalewki , błota póki co u mnie nie ma wiec nie wiem jak będą się sprawdzać , w piachu jest rewelacja żałuje że nie mam jak nagrać jak forek pięknie jedzie przez zaorane pole.

Mieszanka jest miękka , bieżnik ugina sie pod palcami wiec w żmie tez powinno być dobrze 

IMG_20170329_111650_1[1].jpg

IMG_20170329_111706_1[1].jpg

Edytowane przez Wredne Osaczysko
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla szukających ideału polecam :

- LATO  = 225/60/16

- Zima  = 215/65/16

 

nic nie dotyka ani nie obciera nawet na mocno wytężonych położeniach kół zarówno tylnych jak i przednich

 

Tylko ważne = wówczas licznik idzie dokładnie z gps więc na "suszarce" nic nie urwie z licznikowego wskazania !!!

tym samym 5% zawyżania w normalnych warunkach przechodzi na fakt, że pokonujecie 5% mniej kilometrów na tym samym baku czyli o 0,5 litra wyjdzie większe spalanie na każde 100 km...

 

 

De facto spala tyle samo tylko, że licznik zliczy mniej kilometrów.

 

Ale powiększenie ogumienia zdecydowanie polepsza tłumienia i możliwości trakcyjne poza asfaltem = 225 powoduje, że auto spokojnie jedzie i rusza na sypkich piaskach, przy 215 idzie ale nie daje rady ruszyć bo wbija się w piasek i dotyka podłogą co powoduje że ruszanie jest ryzykownym manewrem, zimą profil 65 pomaga ze śniegiem = mniej przepychania chłodnicą, którą własnie najczęściej uszkadzają ludzie w białym szaleństwie 

więc w tym przypadku warto mieć większą gumę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.03.2017 o 23:07, coocer napisał:

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/71576-Opony-w-"teren"-które-wybrać-???

 

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/78889-opony-w-górski-teren#entry2219117

 

Grabber at2 ale tobie polecil bym gl g012.

8ed03f4604cdd5572d64e292ea56b0ca.jpg

Jak jestes z malopolski to po zmianie opon zapraszam na jazdę testową emoji4.png

 

 Same podkladki niewiele zmieniaja bo charakterystyka zawieszenia zostaje bez znian. W polaczeniu z twardymi sprezynami sie nie wypowiadam

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

Podpinam się.

A to nie są czasem 15" ? 

Ja właśnie przymierzam się do zmiany oponek na 205/70 r15 żeby zostawić oryginalne felgi stalowe. Ale czy 70 nie będą za wysokie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, 4444 napisał:

Dla szukających ideału polecam :

- LATO  = 225/60/16

- Zima  = 215/65/16

 

nic nie dotyka ani nie obciera nawet na mocno wytężonych położeniach kół zarówno tylnych jak i przednich

 

Tylko ważne = wówczas licznik idzie dokładnie z gps więc na "suszarce" nic nie urwie z licznikowego wskazania !!!

tym samym 5% zawyżania w normalnych warunkach przechodzi na fakt, że pokonujecie 5% mniej kilometrów na tym samym baku czyli o 0,5 litra wyjdzie większe spalanie na każde 100 km...

 

 

De facto spala tyle samo tylko, że licznik zliczy mniej kilometrów.

 

Ale powiększenie ogumienia zdecydowanie polepsza tłumienia i możliwości trakcyjne poza asfaltem = 225 powoduje, że auto spokojnie jedzie i rusza na sypkich piaskach, przy 215 idzie ale nie daje rady ruszyć bo wbija się w piasek i dotyka podłogą co powoduje że ruszanie jest ryzykownym manewrem, zimą profil 65 pomaga ze śniegiem = mniej przepychania chłodnicą, którą własnie najczęściej uszkadzają ludzie w białym szaleństwie 

więc w tym przypadku warto mieć większą gumę...

 

W Foresterze SG z kołami 215/65/16 przekłamania licznika wynosi 4%,na kołach 215/60/16 było to około 8%. Prawdę mówiąc nie rozumiem Twojej teorii o przewadze opon szerokości 225,bo mimo przejeżdżania co roku służbowo i prywatnie około 2-3tyś km poza asfaltem nie zauważyłem opisywanych problemów z ruszaniem.. Jakim cudem ten centymetr szerokości opony ma ratować auto przed szoraniem (??) podwoziem w piasku?:) Podobnie z tym profilem opony na śniegu to jakaś całkowita bajka:) Auto na profilu 65 stoi o mniej niż 1cm wyżej,niż na 60,a to,czy zgarniasz śnieg chłodnicą,czy nie,zależy od grubości pokrywy tegoż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie każda kobieta dostrzega centymetr różnicy...

podobnie jak i ja w sypkim podłożu i z tego powodu doświadczalnie został wyznaczony 225 jako graniczny = robiłem z musu doświadczenia będąc na robotach odcinkowych.

Odnośnie 215 na zimę celowo węższe aby szybciej "ucisnęło" lub wykopało "do nośnego" gdy były na próbę 225 był efekt kopania i boksowania i ostatecznie zapadania.

Zobacz jak w  wrc na zimę zakładają nawet 175, a u nich jest trochę większy budżet na próby i doświadczenia.

 

Resztę zostawiam z komentarzem = wiem bo sam spróbowałem i porównałem. A teoretyków zapraszam do najbliższego kółka praktyków.

 

A najlepsze w tym że nadal jeździmy po polskich drogach, które powinne być nazywane bezdrożami. Przewyżka  większa niż 2 cm  w Europie cywilizowanej oznacza zamknięcie odcinka drogi do remontu a u nas...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 01/04/2017 o 17:47, Andrzej i Aga napisał:
Mam pytania : 

Czy forka 2014 2.0 XT podejdą felgi 16 . Obawa o przód i wielkość zacisków ?

Z tego co do tej pory pisano na forum, trzebaby przymierzyć i znaleźć właściwy model. Nie zauważyłem jeszcze żadnego wpisu że ktoś tego dokonał, ale może nikomu się aż tak bardzo nie chciało. Do obecnego XT'ka raczej zakładano homologowane 17''.

 

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...