zorba128 Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Od jakiegoś czasu przy hamowaniu z dużych prędkości czuć było na budzie/kierownicy forestera nieprzyjemne drgania. Niby klocki wyglądały jeszcze ok, ale wiem że tarcze były już kiedyś toczone - więc postanowiłem wymienić przedni komplet (ATE). No i po 200km grzecznego docierania dzisiaj miaem okazje przejechać się autostradą - i okazało się, że dalej jest to samo. Zanim się ponownie wybiorę do serwisu - zastanawiam się co może być przyczyną: - czy możliwe, że takie drgania są powodowane przez tylne hamulce? Jakoś wstępnie założyłem, że nie - ale może powinienem tył również sprawdzić/wymienić... - czy jednak szukać z przodu - nowe tarcze zwichrowane, jakiś problem z piastami, ? pozdrawiam, marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Źle wyważone koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorba128 Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 (edytowane) To trzecia opcja - ale raczej dałoby się odczuć również przy jeździe bez hamowania - a do 180 cisza do czasu aż zacznę hamować. Tym bardziej, że mam wrażenie że bicie czuć dużo mocniej na gorących hamulcach - na opony raczej nie będzie to miało wpływu. Ale też biorę to pod uwagę - tym bardziej, że sezon wymiany opon tuż-tuż... marcin Edytowane 25 Marca 2017 przez zorba128 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 piasty do szlifowania, najpierw oczywiście sprawdzić trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Ja zmieniając zaciski w samochodzie założyłem wszystko nowe poza przednimi tarczami. Mam podobny efekt, jak opisujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Pierwsze i najważniejsze przy wymianie tarcz, to bardzo dokładne wyczyszczenie piasty - ma być dosłownie "wylizana", Każda, nawet najdrobniejsza pozostałość brudu, czy rdzy powoduje, że tarcza nie przylega idealnie, co powoduje bicie. Warsztaty bardzo często wymianę tarcz sprowadzają do zdjęcia starej i założenia nowej na syf, który narasta pod starą tarczą. Pomiędzy tymi czynnościami konieczne jest jeszcze dokładne czyszczenie piasty, które jest dosyć żmudne, bo wystające szpilki utrudniają tą czynność. Wyższa szkoła jazdy to sprawdzenie po założeniu nowej tarczy, czy bicie mieści się w tolerancji. Czasami wystarczy przekręcić tarczę na piaście np o dwa otwory w prawo lub w lewo by wzajemne niedokładności płaszczyzn się zniwelowały. Służy do tego specjalny przyrząd - tani i prosty w użyciu, ala ja jeszcze nie spotkałem warsztatu, który by go stosował. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 5 godzin temu, spawalniczy napisał: Wyższa szkoła jazdy to sprawdzenie po założeniu nowej tarczy, czy bicie mieści się w tolerancji. Czasami wystarczy przekręcić tarczę na piaście np o dwa otwory w prawo lub w lewo by wzajemne niedokładności płaszczyzn się zniwelowały. Służy do tego specjalny przyrząd - tani i prosty w użyciu, ala ja jeszcze nie spotkałem warsztatu, który by go stosował. Nie jest tak źle z tymi warsztatami i mechanikami. Mój mechanik po założeniu nowych tarcz używał takiego przyrządu, aby sprawdzić bicie tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gamsiu Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Mam to samo. Tylko u mnie tarcze mają już trochę zrobione i padła diagnoza, że się rozhartowały od temperatury i teraz jak tylko złapią temperaturę przy ostrym hamowaniu to się krzywią. Na zimno jak mierzyłem tarcze to są proste. Koła oczywiście wyważone. Zabrudzona piasta raczej odpada, bo tarcze są jeszcze fabryczne. Na razie jeszcze z tym nic nie robiłem, bo będę się przymierzał do 4-tłoczka i większej tarczy bo jak już robić to czemu by czegoś nie poprawić Jest jeszcze jedna opcja. Gdzieś na forum przeczytałem o krzywieniu się tarcz/biciu kierownicy przy hamowaniu od skrzywionego wahacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 U mnie takie zjawisko występowało jak miałem mocno skorodowane tarcze tylne po dłuższym postoju (naprawa blacharska). Potem nawet przetoczenie tarcz nie pomogło. Po założeniu nowych zjawisko ustąpiło. Nie mniej to co piszą koledzy powyżej odnośnie czyszczenia piasty również może być powodem takiej sytuacji. Czy w czasie hamowania odczuwasz "pulsację" pedału hamulca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorba128 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Sprawa zamknięta - po wymianie tarcz/klocków na tylnej osi wszystko się uspokoiło, Jako ciekawostka - nowe tarcze na tył były zakładane w 2014 - więc całkiem niedawno. Od zewnątrz wyglądały bardzo dobrze - a po zdjęciu od strony wewnętrznej okazały się dość skorodowane. marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don-legaś Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 To i ja się podepnę.Wymieniłem jakiś czas temu tarcze i klocki tył -bicia żadnego nie było przed i pozałożyłem z tydzień temu nowe opony - nie biję kierą podczas jazdy w każdym zakresie, ale jak zacznę hamować od powyżej 120 to kierą zaczyna telepać..I zagwozdka, bo jak nie biło przed wymianą to chyba nie winna nowych opon? Jakby by była źle wyważona to by było czuć podczas jazdyWysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Sprawdź, czy śruby kół zostały dokręcone prawidłowym momentem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 2 godziny temu, don-legaś napisał: To i ja się podepnę. Wymieniłem jakiś czas temu tarcze i klocki tył -bicia żadnego nie było przed i po założyłem z tydzień temu nowe opony - nie biję kierą podczas jazdy w każdym zakresie, ale jak zacznę hamować od powyżej 120 to kierą zaczyna telepać.. I zagwozdka, bo jak nie biło przed wymianą to chyba nie winna nowych opon? Jakby by była źle wyważona to by było czuć podczas jazdy Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka Bywają opony z wadami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Dunlop sportmaxx rt 215/45/17 w legacy i jestem baaardzo zadowolony. upss nie ten wątek. prosze o przeniesienie do wątku o oponach. Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez Sebastian32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don-legaś Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Sprawdź, czy śruby kół zostały dokręcone prawidłowym momentem. Napewno zostały dokręcone bo mamy też w firmie serwis ogumienia i sam sobie złożyłem.Dzisiaj dla śmieszności już nie telepałoWysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka Bywają opony z wadami Myślisz że jakby miałe wade to by nie telepało podczas jazdy? Koła się wyważyły pięknie. Największy jaki nakleiłem to 20gWysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 2 godziny temu, don-legaś napisał: Napewno zostały dokręcone bo mamy też w firmie serwis ogumienia i sam sobie złożyłem. Dzisiaj dla śmieszności już nie telepało Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka Myślisz że jakby miałe wade to by nie telepało podczas jazdy? Koła się wyważyły pięknie. Największy jaki nakleiłem to 20g Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka Nie musi telepać. Mnie telepało gdy przy 130km/h zdejmowałem nogę z gazu. Okazało się, że winny był luz w dyferencjale i przegubie. Też nie zawsze telepało. Nie czuć było tego gdy hamowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się