Skocz do zawartości

Problem z mechanizmem szyby kierowcy forester II 2.0


Tojamt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż mam problem z mechanizmem otwierania szyby (nie działa) przed zimą wszystko działało jak należy a w trakcie zimy coś padło i nie działa, reszta działa jak należy, i mam do was pytanko od czego by tu zacząć jakieś bezpieczniki, przekaźniki?? Jak by to można było sprawdzić, z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od demontażu panelu sterowania, oraz sprawdzeniu napięcia na samej kostce.Osobiście jednak obstawiam korozję na mechanizmie samego podnośnika, lub uszkodzenie silniczka.Jeśli do przełącznika dochodzi prąd, to pozostaje demontaż poszycia drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tojamt napisał:

mam problem z mechanizmem otwierania szyby (nie działa)

Trochę mało precyzyjnie podana informacja :) Przede wszystkim: która to szyba? Czy przy próbie otwierania słychać jakieś dźwięki - buczenie, cyknięcie? Czy szyba "ani drgnie", czy widać, że ma chęć się otworzyć / zamknąć? 

I tak jak napisał @fiku:

9 godzin temu, fiku napisał:

Zacznij od demontażu panelu sterowania, oraz sprawdzeniu napięcia na samej kostce.Osobiście jednak obstawiam korozję na mechanizmie samego podnośnika, lub uszkodzenie silniczka.Jeśli do przełącznika dochodzi prąd, to pozostaje demontaż poszycia drzwiemoji6.png

Przychylam się do tego, chociaż możliwe jest, że uszkodzony jest sam przełącznik lub zaśniedziałe styki. To też warto sprawdzić.

Edytowane przez Malyboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to lewa przednia szyba od strony kierowcy, jak klikam przełącznik to widać lekki spadek napięcia, (przygasają lekko podświetlenia panelu i na radiu to widać, a szyba ani drgnie nic więcej nie słuchać, jedno jeszcze bym chciał sprawdzić, przekaźnik tylko nie wiem gdzie się on znajduje, a rozbierać będę w poniedziałek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tojamt napisał:

Jest to lewa przednia szyba od strony kierowcy, jak klikam przełącznik to widać lekki spadek napięcia, (przygasają lekko podświetlenia panelu i na radiu to widać, a szyba ani drgnie nic więcej nie słuchać, jedno jeszcze bym chciał sprawdzić, przekaźnik tylko nie wiem gdzie się on znajduje, a rozbierać będę w poniedziałek

Jeśli wygląda to tak, jak opisałeś, to wnioskuję, że: przewody, przełącznik, styki i przekaźnik są O.K., problem tkwi gdzie indziej - w uszkodzonym silniku lub zaciętym mechanizmie (opory mechaniczne) jak już napisał @fiku. Ja bym tutaj zaczął szukać. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w końcu się za to zabrałem i udało się, to tak ściągnąłem boczek drzwi, najpierw sprawdziłem czy jest napięcie na kostce do silniczka po nasciśnięciu przycisku i było jak być powinno, więc odkręciłem cztery śruby trzymające mechanizm opuściłem go trochę w dół wykręciłem silniczek (bez wyciągania mechanizmu) i okazało się ze dostała się do niego woda i wirnik był do połowy zardzewiały, a komutator cały zaleziony jakimś syfem, więc przeczyściłem wszystko papierkiem 2000, trochę odrdzewiacza, i poskładałen z powrotem do kupy i działa jak należy, trochę się dużo rozpisałem, ale myślę że może komuś to pomoże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej, odświeżę temat, choć nie wiem czy tak tu można ;)

Mam ten sam problem, podobny - szyba od kierowcy się skiepściła - mechanizm opuszczania - bez odgłosów, bez niczego, mechanik twierdzi że muszę wymienić cały mechanizm, zaczęłam szukać, ale ciężko znaleźć. Mam forestera II już 3 ciego, i w każdym pojawia się ten sam problem. One maja jakiś problem z tą elektryką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2018 o 16:16, black-god napisał:

Hej, odświeżę temat, choć nie wiem czy tak tu można ;)

Mam ten sam problem, podobny - szyba od kierowcy się skiepściła - mechanizm opuszczania - bez odgłosów, bez niczego, mechanik twierdzi że muszę wymienić cały mechanizm, zaczęłam szukać, ale ciężko znaleźć. Mam forestera II już 3 ciego, i w każdym pojawia się ten sam problem. One maja jakiś problem z tą elektryką?

U mnie też kiedyś padł. W moim przypadku przyczyną był nie odbijający przycisk zamykania/otwierania. Efektem było nieustanne podawanie napięcia do silniczka i jego spalenie. Skończyło się wymianą na używany, ale panel przycisków też trzeba wymienić, bo dojdzie do spalenia kolejnego silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, tym razem ja chciałbym odgrzać temat. Mam Forestera II 2004 i tak samo szyba po stronie kierowcy przestała się opuszczać. Jak wciskam przycisk (w dół) to po sekundzie słyszę takie ciche "cyk", a szyba ani drgnie. Kontrolki nie przygasają. Jak sądzicie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem ten sam problem - najpierw szyba się czasami zacinała, potem częściej. Aż w końcu zupełnie przestała się otwierać - zablokowała się na szczęście w pozycji zamkniętej. Kilka razy rozbierałem drzwi - za każdym razem coraz bardziej i sprawdzałem wszystko po kolei, aż na 100% upewniłem się, że to silniczek. Udało mi się kupić silniczek, wymieniłem i działa jak ta lala.  Ale co się nagimnastykowałem to moje :-).

Mój silniczek był totalnie skorodowany - zastanawiam się co się stało, że tyle wody do niego wlazło...

 

pzdr

kolodziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy prowadnice szyby, lub gdzieś okolice silniczka mają jakieś linki stalowe które mogły by się zerwać? Bo mam takie objawy że nacisne przycisk to silniczek mieli i mieli i muszę znów nacisnąć żeby przestał.  Rozbieralem drzwi i mechanizm się nie podnosi, szyba sama opada, nie widać żeby coś się  tam zerwało. Opłaca reanimować czy lepiej zaopatrzyć się w nowy mechanizm? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz mechanizm z linkami do prowadnic czy cały zębaty? Ten z linkami może korodować, w kolejności zerwać linkę. 

Z tego co piszesz, obstawiałbym uszkodzony silniczek, bądź element który przenosi jego pracę na prowadnic.

Obrobiony wieloklin być może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester SG, drzwi kierowcy.

Przy silniczku jest taki duży półksiężyc zębaty. W prowadnicach pionowych nie wyczułem żadnych linek. Też obstawiam chyba zęby na wieloklinie silniczka, bo silniczek jako-tako pracuje al kręci się cały czas, dopiero ponowne naciśnięcie przycisku powoduje jego zatrzymanie. Na allegro całe nowe mechanizmy (zamienniki) z silniczkiem za 270 zł. Jak z ich trwałością? Pochodzą one czy lepiej szukać używki??

Nie chce znowu za jakiś czas wymieniać, bo mam w planach wyciszanie drzwi matami i nie widzi mi się ponowne zrywanie tego i wyjmowanie mechanizmu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj głównie kaska, nowy zamiennik powinien działać długo, ale czy będzie, tego nikt Ci nie powie.

Mozesz też znaleźć używke, rozebrać, przesmarowac silniczek i mechanizm. To na pewno wydłuży czas pracy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 1.02.2019 o 21:20, yaroz napisał:

Forester SG, drzwi kierowcy.

Przy silniczku jest taki duży półksiężyc zębaty. W prowadnicach pionowych nie wyczułem żadnych linek. Też obstawiam chyba zęby na wieloklinie silniczka, bo silniczek jako-tako pracuje al kręci się cały czas, dopiero ponowne naciśnięcie przycisku powoduje jego zatrzymanie. Na allegro całe nowe mechanizmy (zamienniki) z silniczkiem za 270 zł. Jak z ich trwałością? Pochodzą one czy lepiej szukać używki??

Nie chce znowu za jakiś czas wymieniać, bo mam w planach wyciszanie drzwi matami i nie widzi mi się ponowne zrywanie tego i wyjmowanie mechanizmu. 

Odpowiem sobię na pytanie, powodem tych objawów była rdza pod tym dekielkiem w silniczku w miejscu gdzie wychodzi kółko zębate. Nie wiem co jest tam pod tym dekielkiem ale wymieniłem silniczek na "nowy" używany. Kupiłem prawy tylny i silniczek pasował na lewy przód plug & play, bez rozbierania bebechów.

 

W drzwiach przednich pasażera przy zamkniętej szybie silniczek po naciśnięciu podnoszenia reaguję, słychać takie cyknięcie blokady silniczka, ale na dół już nie opuszcza, zero dźwięków. Czy to będą styki w panelu? Analogiczna sytuacja jest jak chcę otwierać drzwi pasażera panelem od kierowcy. Czy wiązki tych paneli są ze sobą powiązane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...