Tojamt Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Witam otóż mam problem z mechanizmem otwierania szyby (nie działa) przed zimą wszystko działało jak należy a w trakcie zimy coś padło i nie działa, reszta działa jak należy, i mam do was pytanko od czego by tu zacząć jakieś bezpieczniki, przekaźniki?? Jak by to można było sprawdzić, z góry dziękuję za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Zacznij od demontażu panelu sterowania, oraz sprawdzeniu napięcia na samej kostce.Osobiście jednak obstawiam korozję na mechanizmie samego podnośnika, lub uszkodzenie silniczka.Jeśli do przełącznika dochodzi prąd, to pozostaje demontaż poszycia drzwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 (edytowane) 9 godzin temu, Tojamt napisał: mam problem z mechanizmem otwierania szyby (nie działa) Trochę mało precyzyjnie podana informacja Przede wszystkim: która to szyba? Czy przy próbie otwierania słychać jakieś dźwięki - buczenie, cyknięcie? Czy szyba "ani drgnie", czy widać, że ma chęć się otworzyć / zamknąć? I tak jak napisał @fiku: 9 godzin temu, fiku napisał: Zacznij od demontażu panelu sterowania, oraz sprawdzeniu napięcia na samej kostce.Osobiście jednak obstawiam korozję na mechanizmie samego podnośnika, lub uszkodzenie silniczka.Jeśli do przełącznika dochodzi prąd, to pozostaje demontaż poszycia drzwi Przychylam się do tego, chociaż możliwe jest, że uszkodzony jest sam przełącznik lub zaśniedziałe styki. To też warto sprawdzić. Edytowane 25 Marca 2017 przez Malyboss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tojamt Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Jest to lewa przednia szyba od strony kierowcy, jak klikam przełącznik to widać lekki spadek napięcia, (przygasają lekko podświetlenia panelu i na radiu to widać, a szyba ani drgnie nic więcej nie słuchać, jedno jeszcze bym chciał sprawdzić, przekaźnik tylko nie wiem gdzie się on znajduje, a rozbierać będę w poniedziałek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 9 godzin temu, Tojamt napisał: Jest to lewa przednia szyba od strony kierowcy, jak klikam przełącznik to widać lekki spadek napięcia, (przygasają lekko podświetlenia panelu i na radiu to widać, a szyba ani drgnie nic więcej nie słuchać, jedno jeszcze bym chciał sprawdzić, przekaźnik tylko nie wiem gdzie się on znajduje, a rozbierać będę w poniedziałek Jeśli wygląda to tak, jak opisałeś, to wnioskuję, że: przewody, przełącznik, styki i przekaźnik są O.K., problem tkwi gdzie indziej - w uszkodzonym silniku lub zaciętym mechanizmie (opory mechaniczne) jak już napisał @fiku. Ja bym tutaj zaczął szukać. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Pozostaje tylko demontaż tapicerki drzwi-wystarczy tylko tej od strony kierowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Silniczki szyb i silniczki siłowników zamków po kilku latach eksploatacji lubią się wysypać, szczególnie w drzwiach kierowcy. Wymiana jest relatywnie prosta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tojamt Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Dzisiaj w końcu się za to zabrałem i udało się, to tak ściągnąłem boczek drzwi, najpierw sprawdziłem czy jest napięcie na kostce do silniczka po nasciśnięciu przycisku i było jak być powinno, więc odkręciłem cztery śruby trzymające mechanizm opuściłem go trochę w dół wykręciłem silniczek (bez wyciągania mechanizmu) i okazało się ze dostała się do niego woda i wirnik był do połowy zardzewiały, a komutator cały zaleziony jakimś syfem, więc przeczyściłem wszystko papierkiem 2000, trochę odrdzewiacza, i poskładałen z powrotem do kupy i działa jak należy, trochę się dużo rozpisałem, ale myślę że może komuś to pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 5 godzin temu, Tojamt napisał: poskładałen z powrotem do kupy i działa jak należy Pogratulować - glanc, że się udało rozwiązać problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
black-god Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Hej, odświeżę temat, choć nie wiem czy tak tu można ;) Mam ten sam problem, podobny - szyba od kierowcy się skiepściła - mechanizm opuszczania - bez odgłosów, bez niczego, mechanik twierdzi że muszę wymienić cały mechanizm, zaczęłam szukać, ale ciężko znaleźć. Mam forestera II już 3 ciego, i w każdym pojawia się ten sam problem. One maja jakiś problem z tą elektryką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 W dniu 16.06.2018 o 16:16, black-god napisał: Hej, odświeżę temat, choć nie wiem czy tak tu można Mam ten sam problem, podobny - szyba od kierowcy się skiepściła - mechanizm opuszczania - bez odgłosów, bez niczego, mechanik twierdzi że muszę wymienić cały mechanizm, zaczęłam szukać, ale ciężko znaleźć. Mam forestera II już 3 ciego, i w każdym pojawia się ten sam problem. One maja jakiś problem z tą elektryką? U mnie też kiedyś padł. W moim przypadku przyczyną był nie odbijający przycisk zamykania/otwierania. Efektem było nieustanne podawanie napięcia do silniczka i jego spalenie. Skończyło się wymianą na używany, ale panel przycisków też trzeba wymienić, bo dojdzie do spalenia kolejnego silniczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iTryton Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Hej, tym razem ja chciałbym odgrzać temat. Mam Forestera II 2004 i tak samo szyba po stronie kierowcy przestała się opuszczać. Jak wciskam przycisk (w dół) to po sekundzie słyszę takie ciche "cyk", a szyba ani drgnie. Kontrolki nie przygasają. Jak sądzicie co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Padł silniczek lub nie dochodzi prąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Zrób to co @Tojamt. To cyknięcie to pewnie puszcza przez przeciążenie prądowe. Szyba kierowcy to "auto" czyli pociągasz mocniej otwiera lub zamyka całkowicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolodziej Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 Miałem ten sam problem - najpierw szyba się czasami zacinała, potem częściej. Aż w końcu zupełnie przestała się otwierać - zablokowała się na szczęście w pozycji zamkniętej. Kilka razy rozbierałem drzwi - za każdym razem coraz bardziej i sprawdzałem wszystko po kolei, aż na 100% upewniłem się, że to silniczek. Udało mi się kupić silniczek, wymieniłem i działa jak ta lala. Ale co się nagimnastykowałem to moje :-). Mój silniczek był totalnie skorodowany - zastanawiam się co się stało, że tyle wody do niego wlazło... pzdr kolodziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Czy prowadnice szyby, lub gdzieś okolice silniczka mają jakieś linki stalowe które mogły by się zerwać? Bo mam takie objawy że nacisne przycisk to silniczek mieli i mieli i muszę znów nacisnąć żeby przestał. Rozbieralem drzwi i mechanizm się nie podnosi, szyba sama opada, nie widać żeby coś się tam zerwało. Opłaca reanimować czy lepiej zaopatrzyć się w nowy mechanizm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ech Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Masz mechanizm z linkami do prowadnic czy cały zębaty? Ten z linkami może korodować, w kolejności zerwać linkę. Z tego co piszesz, obstawiałbym uszkodzony silniczek, bądź element który przenosi jego pracę na prowadnic. Obrobiony wieloklin być może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Forester SG, drzwi kierowcy. Przy silniczku jest taki duży półksiężyc zębaty. W prowadnicach pionowych nie wyczułem żadnych linek. Też obstawiam chyba zęby na wieloklinie silniczka, bo silniczek jako-tako pracuje al kręci się cały czas, dopiero ponowne naciśnięcie przycisku powoduje jego zatrzymanie. Na allegro całe nowe mechanizmy (zamienniki) z silniczkiem za 270 zł. Jak z ich trwałością? Pochodzą one czy lepiej szukać używki?? Nie chce znowu za jakiś czas wymieniać, bo mam w planach wyciszanie drzwi matami i nie widzi mi się ponowne zrywanie tego i wyjmowanie mechanizmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ech Opublikowano 1 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2019 Tutaj głównie kaska, nowy zamiennik powinien działać długo, ale czy będzie, tego nikt Ci nie powie. Mozesz też znaleźć używke, rozebrać, przesmarowac silniczek i mechanizm. To na pewno wydłuży czas pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 W dniu 1.02.2019 o 21:20, yaroz napisał: Forester SG, drzwi kierowcy. Przy silniczku jest taki duży półksiężyc zębaty. W prowadnicach pionowych nie wyczułem żadnych linek. Też obstawiam chyba zęby na wieloklinie silniczka, bo silniczek jako-tako pracuje al kręci się cały czas, dopiero ponowne naciśnięcie przycisku powoduje jego zatrzymanie. Na allegro całe nowe mechanizmy (zamienniki) z silniczkiem za 270 zł. Jak z ich trwałością? Pochodzą one czy lepiej szukać używki?? Nie chce znowu za jakiś czas wymieniać, bo mam w planach wyciszanie drzwi matami i nie widzi mi się ponowne zrywanie tego i wyjmowanie mechanizmu. Odpowiem sobię na pytanie, powodem tych objawów była rdza pod tym dekielkiem w silniczku w miejscu gdzie wychodzi kółko zębate. Nie wiem co jest tam pod tym dekielkiem ale wymieniłem silniczek na "nowy" używany. Kupiłem prawy tylny i silniczek pasował na lewy przód plug & play, bez rozbierania bebechów. W drzwiach przednich pasażera przy zamkniętej szybie silniczek po naciśnięciu podnoszenia reaguję, słychać takie cyknięcie blokady silniczka, ale na dół już nie opuszcza, zero dźwięków. Czy to będą styki w panelu? Analogiczna sytuacja jest jak chcę otwierać drzwi pasażera panelem od kierowcy. Czy wiązki tych paneli są ze sobą powiązane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareccki Opublikowano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2023 Wie ktoś czy silniczek szyby przednich lewych drzwi pasuje z imprezy gd(buga) do forestera SG? Wtyczka ta sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonfox Opublikowano 1 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2023 Lewy w SG jest taki sam jak prawy z legacy po 2002 W dniu 26.01.2023 o 15:26, Mareccki napisał(a): Wie ktoś czy silniczek szyby przednich lewych drzwi pasuje z imprezy gd(buga) do forestera SG? Wtyczka ta sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się