Skocz do zawartości

Problem skrzynia WRX


_scooby_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem WRX  z silnikiem EJ205 rocznik 2005.

Pojawił mi się problem ze skrzynią, który chciał bym rozwiązać. Przy wrzuceniu 1, 2 biegi nie wchodzą gładko jak powinny.

Sama skrzynia nie krzaczy i wygląda jak by układ był nie do końca wysprzęglony. 

Nie ma zgrzytu przy wbijaniu biegu tylko jest problem z wbiciem samego biegu.

Jeżeli auto jest to na postoju jedynkę trzeba często wrzucić na dwa razy. Z jedynki na dwójkę muszę dłużej przytrzymać sprzęgło lub wcisnąć sprzęgło ponownie.

Poprzedni właściciel wymieniał stosunkowo niedawno sprzęgło. Pedał jest twardy, a nawet jak to bywa w tym modelu bardziej niż twardy.

Płyn w zbiorniczku wysprzęglika jest w normie + żadnych wycieków z wysprzęglika czy ze skrzyni.

Sprzęgło bierze dosyć wysoko. Czasami przy delikatnym przeciągnięciu na wyższych obrotach potrafi wyskoczyć jedynka.

Gdyby problem stanowiły synchronizatory to biegi by chyba mocno krzaczyły. Miał ktoś podobne objawy? Szukałem na forum ale nic nie znalazłem poza synchronizatorami, które dawały trochę inne objawy.

Czy może pomóc sama regulacja długością trzpienia wysprzęglika przy pedale sprzęgła? ( chyba nie bo sama regulacja długości chyba służy tylko do określenia położenia pedału sprzęgła ale może się mylę). Dodam, ze wysprzęglik odpowietrzyłem i jest  to samo.

Proszę o podpowiedzi co może być przyczyną.

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się,   ustawiasz tam luz jałowy pedału sprzęgła.  Jeśli po wymianie sprzęgła nie był  ustawiony prawidłowo to albo  sprzęgło nie będzie wysprzęglało do końca  albo w druga stronę będzie cały czas w pracy tj   szybko spalisz tarcze.

 

z wyskakiwaniem biegów - skontroluj w pierwszej kolejności stan poduszek pod silnikiem i pod skrzynią  zanim skrzynia pójdzie do rozbiórki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za info.

Zapoznaje się właśnie z manualem serwisowym rozdział "clutch pedal adjustment" . Spróbuję wyregulować pedał.

Co do poduszek chyba trafna diagnoza. Podczas szybkiego odpuszczania gazu z wyższych obrotów ( szczególnie bieg 1 i 2) czuć szarpnięcia całym pojazdem jak podczas hamowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie są pozrywane to częsta przypadłość przy agresywnej jeździe. Sprawdź  też czy są wogóle  dokręcone do belki.  Twardsze poduszki od seryjnych oferowało STI w  katalogu akcesorii do Imprezy,  nie są one specjalnie  drogie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agresywnie nie jeżdżę ale nie omieszkałem sprawdzić czy to auto żyje :).

Umówiłem się za kilka dni w ASO na wymianę kilku rzeczy i do listy dopiszę inspekcję poduszek silnika i skrzyni.

Co do pedału sprzęgła zaraz nurkuję do auta. Dam znać czy regulacja coś pomogła.

 

Czy poduszka z STI 2004 6Manual pasowała by do WRX 5Manual?

CZy ta z STI to:

http://parts.subaru.com/p/Subaru_2004_STI257-6MT-4WDSEDAN/CUSHION-RUBBER-TRANSMISSION/49248384/41022FE010.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsteczny wchodzi raz za pierwszym razem kolejnym razem na dwa razy.

Zrobiłem regulację sprzęgła na pompie ( nad pedałem gazu). Cięgno na maksa.

Jest lepiej niż było. Przydał by się jeszcze z centymetr tego cięgna i myślę, że było by OK.

Samo sprzęgło podczas jazdy działa też lepiej. Lepiej się wszystko wysprzęgla ale to nie jest jeszcze to co powinno być.

Samo sprzęgło bierze na samej górze. Zapinam na postoju 1, puszczam sprzęgło i w zasadzie auto rusza prawie przy odpuszczonym na maksa pedale.

Wygląda mi to na tarczę ale całe sprzęgło niedawno było wymieniane.

Czy jest jeszcze możliwość regulacji gdzieś przy łapie sprzęgła od strony silnika? Może jakieś pomysły co może być przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym sposobem  dociągając na maxa  możesz spowodować że spalisz tarcze jak sprzęgło jest nowe, dlatego producent w serwisówce podaje  wartości do regulacji luzu jałowego pedału sprzęgła.

nie masz przypadkiem pompy sprzęgła założonej z anglika ?  ona ma inny zakres pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, ze przy obecnym ustawieniu cięgna sprzęgło nie ślizga się. Pompa raczej nie była ruszana.

Auto odkupione od dealer`a Subaru w DE jakieś 4,5 msc. temu więc raczej wszystko powinno być zrobione poprawnie.

W ASO, którym kupiłem auto było wymieniane sprzęgło ok. 2 lata temu.

Osobiście od zakupu wyjeździłem tym autem może 4 baki paliwka.

Problem pojawił się jakieś 2-3 tyg. temu. Nie katuję auta, raczej normalna, miejska jazda.

 

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jedynka wchodzi trudno wraz z dwójką to moim zdaniem może być:

 

1. wybita tuleja wybieraka - sprawdzisz pod autem na krzyżaku czy plastikowe tuleje nie są wybite

2. przesuwka pierwszego i drugiego biegu.  Jest to ta sama część jak krawędzie są stępione nie wrzucisz płynnie biegów, poprzedni właściciel chyba zbyt mocno lubił nawroty :)

3. widełki pierszego i drugiego biegu które chodzą razem z ww. przesuwką.

 

Najbardziej prawdopodobne jest pkt.2. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ravo napisał:

Ja stawiam na skrzynię jeśli wsteczny chodzi dobrze ale wiadomo układ sprzęgła trzeba sprawdzić najpierw. 

Wsteczny czasami wchodzi za pierwszym a czasami za drugim razem. Pomaga ponowne wysprzęglenie lub lekkie klepnięcie w gaz.

 

4 godziny temu, 4mamut napisał:

Jeżeli jedynka wchodzi trudno wraz z dwójką to moim zdaniem może być:

 

1. wybita tuleja wybieraka - sprawdzisz pod autem na krzyżaku czy plastikowe tuleje nie są wybite

2. przesuwka pierwszego i drugiego biegu.  Jest to ta sama część jak krawędzie są stępione nie wrzucisz płynnie biegów, poprzedni właściciel chyba zbyt mocno lubił nawroty :)

1-jak wymieniałem centralny wydech akurat profilaktycznie sprawdziłem to miejsce. Gumy wyglądają solidnie i nie maja luzu.

2-poprzedni właściciel był dziadkiem ok 70 lat. Coś nie widzę go aby latał bokiem tym autem. Pierwszym właścicielem była kobitka ( pracownica salonu Subaru w DE) po czym auto po zakończeniu leasingu trafiło ponownie do dealera Subaru . Właściciel następnie dał go ojcu, który woził nim swojego kundla. Auto nie jest dojechane. Serwisowany od początku do końca w jednym salonie, z którego zresztą kupiłem auto.

Jeżeli chodzi o uszkodzenie być może jest to element, o którym mówisz.

Jaki jest dostęp do tarczy sprzęgła? Trzeba wyjmować silnik czy lepiej opuścić skrzynie?

 

15 godzin temu, szociu napisał:

Z którego  regionu polski jesteś ?  Podjedź gdzieś gdzie ogarniają  Subaru niech sprawdzą układ sprzęgła, regulację  i poduszki  zanim weźmiesz się za zakupy.

Obecnie mieszkam w Radomiu. Zna ktoś dobrego magika od Subaru w mojej okolicy?

Ostatecznie Warszawa/Lublin/Kielce?

Robilem coś w ASO w Radomiu i pamietam, ze cena nie była wygórowana.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ravo napisał:

Ja stawiam na skrzynię jeśli wsteczny chodzi dobrze ale wiadomo układ sprzęgła trzeba sprawdzić najpierw. 

Nie tak dawno temu z synem mieliśmy zgryz ze sprzęgłem w WRX bo biegi nie wchodziły a sprzęgło niby działało.....było wymienione podobno na nowe itd....

nawet próbowaliśmy coś kombinować z cięgłami żeby je przedłużyć i też  doopa nie wrzuci żadnego biegu.

Okazało się że jakiś maliniak założył tarczę o grubości 8mm a nie 7mm (występują w dwóch grubościach ) i działać to nie mogło.

Na szczęście obyło się bez rozbierania ...... ale ile było dymu i smrodu przy paleniu :yahoo:....."po fachowym stoczeniu" :biglol: sprzęgło działa jak należy bez dodatków i zabawy cięgłami. Może problem jest podobny a jedynka i dwójka wchodzi najgorzej bo one zawsze mają najbardziej zjechane synchronizatory,

Moim zdaniem gdyby problemem były poduszki skrzyni albo cięgła i tulejki wybieraka to prawdopodobnie gorzej wchodziły by biegi do przodu (1,3,5) lub do tyłu (2,4,R) a nie przeciwsobne 1 i 2. Proponuję przypalić troszkę tarczę i zobaczyć czy coś to poprawiło......

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie ma co wróżyć z fusów.

Trzeba podjechac do mechanika, który ogarnia Subaru i nie jednym jechał.

Prawdopodobnie przejedzie się kawałek i sprawa będzie wyjaśniona.

Co do jarania tarczy to chyba raczej słaby pomysł :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby czy nie ale działa.......:biglol:....... a w Twoim przypadku każdy mechanik będzie wróżył z fusów jeżeli nie wyciągnie silnika lub skrzyni. Robiliśmy to wiele razy (montaż, demontaż skrzyń biegów i silników w Subaru) i uwierz mi warto choćby ze względu na koszty (chyba że sam to ogarniesz) spróbować. Nie znam cen tak dokładnie ale myślę że 300 PLN to tak lekko zostawisz za demontaż i montaż a to dopiero początek........

Co do "jarania" to może nie jest to idealne rozwiązanie ale w Twoim przypadku i tak w opcji jest wymiana kpl. sprzęgła czyli tarcza,docisk,łożyska i ewentualnie koło zamachowe więc nie specjalnie jest czego żałować albo naprawa (wymiana) skrzyni biegów i tu też jaranie nie zaszkodzi....

Oczywiście zawsze możesz zasilić budżet jakiegoś warsztatu.....B)......w końcu po to są.... a fora są po to żeby takich kosztów unikać.

Pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie łatwiej opuszcza sie skrzynie jakieś 3h i skrzynia na stole i masz dostęp do wszystkiego kolejne 2h i wszystko 

lezy w częściach . Tyle ze wtedy zmieniasz jeszcze uszczelniacze 100 pln lozysko oporowe 200 pln lozyska dyfra przedniego ok 120 pln za 2szt przesuwke synchronizator (jak trzeba) mozna dac koło zamachowe do wyrównania na tokarce zmienić 4 lozyska w dupce skrzyni i  troche sie nazbiera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...