Skocz do zawartości

Hak


barcin_ski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Mam Legacy IV '07 w kombi. Chciałem zamontować hak. I tu mam pytanie, czy któryś z forumowiczów dokładał do swojego auta hak. Jeśli tak, to jaki poleca? Ja szukam rozwiązania ze zdejmowaną kulą. Znalazłem firmę, która robi takie rzeczy ale dostałem info, że auto nieprzystosowane do haka i trzeba będzie podciąć zderzak. Czy ktoś podcinał? Jeśli tak to jak to wizualnie wygląda? Widać jakieś chamskie podcięcie jak się stoi za samochodem, czy też jest to delikatna dziura od dołu? Dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bo wiosna idzie i też by mi się hak przydał, żeby rowery przewozić na platformie.

Obdzwoniłem kilka warsztatów i rzeczywiście każdy potwierdził, że trzeba podcinać w zderzaku, co mi się mi się nie podoba.

Ale jakiś czas temu spotkałem Legacy z hakiem i pozwoliłem sobie zrobić zdjęcie jak to wygląda, i myślę, że tragedii nie ma... 

hak legacy.jpg

B.T.W., słyszałem, że Legacy BP jest wyposażone w jakąś oryginalną wiązkę służącą do zasilenia wtyczki haka holowniczego i że nie ma potrzeby wpinania się w instalację tylnego światła. Może ktoś potwierdzić czy to prawda i ewentualnie gdzie jej szukać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak trzeba podciąć ciężko znaleźć tak wyprofilowany hak, ale to nie problem najlepiej wywiercić dwa otwory i szlifierką do nich rozciąć plastik, jeśli zrobi się do dokładnie bez szpar to nie wygląda źle nawiasem mówiąc te foty wyżej dziwnie znajomo mi wyglądają i jak były robione w okolicach Jaworzna albo Płocka to zrobiłeś fotki mojemu. Co do zakładania haka ja zrobiłem to sam nie jest to trudne, wymaga zdjęcia zderzaka, odkręcenia aluminiowej belki pod zderzakiem i przykręcenia haka w miejsce tej belki, w podłużnice wchodzą płaskowniki przykręcane przez oryginalne otwory dwoma śrubami (na stronę), a od czoła przychodzą trzy szpilki na których była przykręcona belka. W sieci znajdziecie foty haków i budy Legacy gdzie wszystko widać. Co do elektryki jest kostka do wpięcia się teraz nie pamiętam albo w lewym albo w prawym  tylnym słupku, Trzeba od wewnątrz zdemontować plastiki żeby się dobrać do niej. Dla mnie największy problem to było znalezienie pasującego haku. Po rozebraniu subaraka okazało się że nie pasuje hak. Zdjęcia poszły do producenta który stwierdził że według wszystkich katalogów w hurtowniach powinno pasować. Skończyło się na tym że zrobili mi w ramach reklamacji hak według wymiarów i rysunków które im wysłałem.

 

Znalazłem wtyczka R79.

wtyczka.png

Edytowane przez cyckocholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, cyckocholik napisał:

jak były robione w okolicach Jaworzna albo Płocka

Zgadza się, Jaworzno - samochód był zaparkowany pod Sławkiem SZ. A raz się nawet mijaliśmy.

 

Dzięki za namiary na wtyczkę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Sposób odkręcania? Śruby czy klucz? Ja będę haka używał sporadycznie. Nie chcę z nim jeździć na stałe. Skłaniałem się ku rozwiązaniu bardziej ergonomicznemu, czyli na klucz, ale raz, że kosztuje to dużo więcej, a dwa, kolega mnie ostrzegł, że prawdopodobnie po jakimś czasie zamek mi się zasyfi, tak, że albo haka nie zdejmę abo co gorsza, nie założę. Macie w tym temacie jakieś doświadczenia? 

 

I czy polecacie jakiś model/producenta haka pod nasze auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, barcin_ski napisał:

Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Sposób odkręcania? Śruby czy klucz? Ja będę haka używał sporadycznie. Nie chcę z nim jeździć na stałe. Skłaniałem się ku rozwiązaniu bardziej ergonomicznemu, czyli na klucz, ale raz, że kosztuje to dużo więcej, a dwa, kolega mnie ostrzegł, że prawdopodobnie po jakimś czasie zamek mi się zasyfi, tak, że albo haka nie zdejmę abo co gorsza, nie założę. Macie w tym temacie jakieś doświadczenia? 

 

I czy polecacie jakiś model/producenta haka pod nasze auta?

Mam tylko jedno. Jak chcę założyć bagażnik rowerowy na kulkę haka, to przynoszę i zakładam.

Jakbym za każdym razem miał jeszcze montować hak, to nigdy nie jeździłbym rowerem w miejscu do którego trzeba go dowieźć. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru mam hak wypinany poziomo. Mocowanie widać, ale montaż jest banalny. W wypinanych pionowo nie widać. W innym aucie miałem na śruby - zimą jeżdziłem bez haka, a cale lato z hakiem - zbyt kłopotliwe dokręcanie za każdym razem. Zrobiłem też mocowane zamiast kuli ucho do holowania - w foresterze i stawiam, że w innych Subaru montaż haka powoduje utratę gwintu do ucha aholowniczego z tylu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś w wątku "Skoda lepsza od Subaru" pisał, że VAG nie wprowadza nowym rozwiązań i auta są przestarzałe.

W przyszłym tygodniu ASO będzie próbowało założyć taki hak w moim Allroad. Dział Techniczny Audi Polska nie mógł ustalić jaki to hak. Dramat!!! Mi się udało go jednak nabyć. Czy system zadziała, wkrótce się okaże. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.03.2017 o 00:42, barcin_ski napisał:

Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Sposób odkręcania? Śruby czy klucz?

Mam na śruby, przykręcanie no cóż 3min i dwa klucze 19, rękawiczki, nie stanowi to dla mnie problemu gdybym miał wpinany pewnie bym się cieszył że wpinam i jadę. Kwestia jaka jest różnica w cenie między wypinanym, a przykręcanym, jak często będziesz go montować. Ja pochytałem temat haka w kwocie coś 300zł do tej pory holował przyczepy z motocyklami, i służył mi jako podpórka to transportu długiego ładunku na dachu. W tym roku będzie też służył jako hak na rowery jeszcze tylko kombinuje czy nie zrobić bagażnika na rowery wpinanego w otwory montażowe haka, a nie kule ale to sprawa otwarta. Przykręcany jest dla mnie bardziej uniwersalny wpinany będzie potrzebował trochę dbałości aby się nie zasyfił zamek.

A tak jeszcze na marginesie uratował mi parę razy zderzak bo przy choćby zjeździe z uskoku poprzecznego tył oparł się o blachy haka a nie na zderzaku wyrywają go.

 

Edytowane przez cyckocholik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎03‎-‎25 o 00:42, barcin_ski napisał:

Mam jeszcze jedno pytanie. Sposób odkręcania? Śruby czy klucz?

Ja w żadnym aucie nie miałem wpinanego i nie wiem jak to jest. Za to wiem, że przy przykręcanym haku jak od czasu do czasu go ściągasz  to nie jest to problemem, choć 5 min trzeba poświęcić. A jak zaprzestałem na dłużej go ścigać, to po roku, może więcej nie byłem wstanie go odkręcić na poczekaniu. Z pomocą przyszedł klucz udarowy i penetrant.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Marki nie pamiętam. Pasował prawie idealnie. Podłączałem się pod oryginalną kostkę w lewym słupku. Podłączenie wykonywałem sam, ponieważ gniazdo dołączone do haka nie miało żadnej kostki, tylko gołe kable. Z mulimetrem nie było żadnego problemu z podłączeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...