barcin_ski Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Witam forumowiczów. Mam Legacy IV '07 w kombi. Chciałem zamontować hak. I tu mam pytanie, czy któryś z forumowiczów dokładał do swojego auta hak. Jeśli tak, to jaki poleca? Ja szukam rozwiązania ze zdejmowaną kulą. Znalazłem firmę, która robi takie rzeczy ale dostałem info, że auto nieprzystosowane do haka i trzeba będzie podciąć zderzak. Czy ktoś podcinał? Jeśli tak to jak to wizualnie wygląda? Widać jakieś chamskie podcięcie jak się stoi za samochodem, czy też jest to delikatna dziura od dołu? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Znajdź inną firmę bo ci to muszą być albo leniwce albo rzeźnicy. Da się zamontować normalnie hak bez robienia jakiejś rzeźby w zderzaku. Ale jaki dokładnie to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkorespondent Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Podepnę się pod temat, bo wiosna idzie i też by mi się hak przydał, żeby rowery przewozić na platformie. Obdzwoniłem kilka warsztatów i rzeczywiście każdy potwierdził, że trzeba podcinać w zderzaku, co mi się mi się nie podoba. Ale jakiś czas temu spotkałem Legacy z hakiem i pozwoliłem sobie zrobić zdjęcie jak to wygląda, i myślę, że tragedii nie ma... B.T.W., słyszałem, że Legacy BP jest wyposażone w jakąś oryginalną wiązkę służącą do zasilenia wtyczki haka holowniczego i że nie ma potrzeby wpinania się w instalację tylnego światła. Może ktoś potwierdzić czy to prawda i ewentualnie gdzie jej szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyckocholik Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 (edytowane) Zderzak trzeba podciąć ciężko znaleźć tak wyprofilowany hak, ale to nie problem najlepiej wywiercić dwa otwory i szlifierką do nich rozciąć plastik, jeśli zrobi się do dokładnie bez szpar to nie wygląda źle nawiasem mówiąc te foty wyżej dziwnie znajomo mi wyglądają i jak były robione w okolicach Jaworzna albo Płocka to zrobiłeś fotki mojemu. Co do zakładania haka ja zrobiłem to sam nie jest to trudne, wymaga zdjęcia zderzaka, odkręcenia aluminiowej belki pod zderzakiem i przykręcenia haka w miejsce tej belki, w podłużnice wchodzą płaskowniki przykręcane przez oryginalne otwory dwoma śrubami (na stronę), a od czoła przychodzą trzy szpilki na których była przykręcona belka. W sieci znajdziecie foty haków i budy Legacy gdzie wszystko widać. Co do elektryki jest kostka do wpięcia się teraz nie pamiętam albo w lewym albo w prawym tylnym słupku, Trzeba od wewnątrz zdemontować plastiki żeby się dobrać do niej. Dla mnie największy problem to było znalezienie pasującego haku. Po rozebraniu subaraka okazało się że nie pasuje hak. Zdjęcia poszły do producenta który stwierdził że według wszystkich katalogów w hurtowniach powinno pasować. Skończyło się na tym że zrobili mi w ramach reklamacji hak według wymiarów i rysunków które im wysłałem. Znalazłem wtyczka R79. Edytowane 23 Marca 2017 przez cyckocholik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkorespondent Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 9 godzin temu, cyckocholik napisał: jak były robione w okolicach Jaworzna albo Płocka Zgadza się, Jaworzno - samochód był zaparkowany pod Sławkiem SZ. A raz się nawet mijaliśmy. Dzięki za namiary na wtyczkę:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barcin_ski Opublikowano 24 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Sposób odkręcania? Śruby czy klucz? Ja będę haka używał sporadycznie. Nie chcę z nim jeździć na stałe. Skłaniałem się ku rozwiązaniu bardziej ergonomicznemu, czyli na klucz, ale raz, że kosztuje to dużo więcej, a dwa, kolega mnie ostrzegł, że prawdopodobnie po jakimś czasie zamek mi się zasyfi, tak, że albo haka nie zdejmę abo co gorsza, nie założę. Macie w tym temacie jakieś doświadczenia? I czy polecacie jakiś model/producenta haka pod nasze auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 5 godzin temu, barcin_ski napisał: Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Sposób odkręcania? Śruby czy klucz? Ja będę haka używał sporadycznie. Nie chcę z nim jeździć na stałe. Skłaniałem się ku rozwiązaniu bardziej ergonomicznemu, czyli na klucz, ale raz, że kosztuje to dużo więcej, a dwa, kolega mnie ostrzegł, że prawdopodobnie po jakimś czasie zamek mi się zasyfi, tak, że albo haka nie zdejmę abo co gorsza, nie założę. Macie w tym temacie jakieś doświadczenia? I czy polecacie jakiś model/producenta haka pod nasze auta? Mam tylko jedno. Jak chcę założyć bagażnik rowerowy na kulkę haka, to przynoszę i zakładam. Jakbym za każdym razem miał jeszcze montować hak, to nigdy nie jeździłbym rowerem w miejscu do którego trzeba go dowieźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 W Subaru mam hak wypinany poziomo. Mocowanie widać, ale montaż jest banalny. W wypinanych pionowo nie widać. W innym aucie miałem na śruby - zimą jeżdziłem bez haka, a cale lato z hakiem - zbyt kłopotliwe dokręcanie za każdym razem. Zrobiłem też mocowane zamiast kuli ucho do holowania - w foresterze i stawiam, że w innych Subaru montaż haka powoduje utratę gwintu do ucha aholowniczego z tylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Ktoś w wątku "Skoda lepsza od Subaru" pisał, że VAG nie wprowadza nowym rozwiązań i auta są przestarzałe. W przyszłym tygodniu ASO będzie próbowało założyć taki hak w moim Allroad. Dział Techniczny Audi Polska nie mógł ustalić jaki to hak. Dramat!!! Mi się udało go jednak nabyć. Czy system zadziała, wkrótce się okaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyckocholik Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 (edytowane) Dnia 25.03.2017 o 00:42, barcin_ski napisał: Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Sposób odkręcania? Śruby czy klucz? Mam na śruby, przykręcanie no cóż 3min i dwa klucze 19, rękawiczki, nie stanowi to dla mnie problemu gdybym miał wpinany pewnie bym się cieszył że wpinam i jadę. Kwestia jaka jest różnica w cenie między wypinanym, a przykręcanym, jak często będziesz go montować. Ja pochytałem temat haka w kwocie coś 300zł do tej pory holował przyczepy z motocyklami, i służył mi jako podpórka to transportu długiego ładunku na dachu. W tym roku będzie też służył jako hak na rowery jeszcze tylko kombinuje czy nie zrobić bagażnika na rowery wpinanego w otwory montażowe haka, a nie kule ale to sprawa otwarta. Przykręcany jest dla mnie bardziej uniwersalny wpinany będzie potrzebował trochę dbałości aby się nie zasyfił zamek. A tak jeszcze na marginesie uratował mi parę razy zderzak bo przy choćby zjeździe z uskoku poprzecznego tył oparł się o blachy haka a nie na zderzaku wyrywają go. Edytowane 26 Marca 2017 przez cyckocholik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkorespondent Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Dnia 2017-03-25 o 00:42, barcin_ski napisał: Mam jeszcze jedno pytanie. Sposób odkręcania? Śruby czy klucz? Ja w żadnym aucie nie miałem wpinanego i nie wiem jak to jest. Za to wiem, że przy przykręcanym haku jak od czasu do czasu go ściągasz to nie jest to problemem, choć 5 min trzeba poświęcić. A jak zaprzestałem na dłużej go ścigać, to po roku, może więcej nie byłem wstanie go odkręcić na poczekaniu. Z pomocą przyszedł klucz udarowy i penetrant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voywit35 Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Czy do zamontowania haka potrzeba kanał czy też da radę na płaszczyźnie ?Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyniek Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Ja montowałem na płaszczyźnie. Poszło bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voywit35 Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Dziękuję, napawa mnie to optymizmem, a jaki Ty hak montowaleś, jakiej marki, i czy podłączenie elektryczne na złącze dedykowane czy na spinki ?Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyniek Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Marki nie pamiętam. Pasował prawie idealnie. Podłączałem się pod oryginalną kostkę w lewym słupku. Podłączenie wykonywałem sam, ponieważ gniazdo dołączone do haka nie miało żadnej kostki, tylko gołe kable. Z mulimetrem nie było żadnego problemu z podłączeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się