Skocz do zawartości

Która sonda działa prawidłowo?


renegat

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, renegat napisał:

A to nie poprostu umierająca fabryczna sonda?

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka
 

no raczej nie, możesz zrobić jeszcze taki test odpal silnik, rozgrzej go żeby wszedł w CL, podłącz ten monitorek i obserwuj sondy,  psiknij coś palnego do dolotu i obserwuj czy sondy powędrują do góry monitorując bogatą mieszankę, jak poprawnie zareagują to sondy masz OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Renegat: czy masz już błąd P0420 lub P0430?  U mnie sondy w katach podobnie rysują jak u Ciebie i lada dzień spodziewam się że wywali błąd P0420 lub P0430.

Co masz na myśli że rano masz odczucie że zalewa silnik? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P0420 wywala sporadycznie np. Jadę obwodnicą 30 km jest ok zostawial auto na ok 2 godziny (lece z synem do kina) wracam i po ok 20 km wita mnie P0420.

A rano ale tez nie zawsze silnik oracuje glosniej tak jak by go przylewalo po czym obroty sie podnosza i potem schodzą stopniowo wraz ze wzrostem temperatury. Nie wiem czy go przylewa czy dostaje za malo powietrza ale odczucie mam jak by go przylewalo jutro rano nagram filmik jak oczywoscie efekt wystąpi. Mało tego czasami mam tak ze jade bieg 1,2,3 i im wieksza predkosc a obroty mniejsze jak by go cos za dupe przytrzymywalo, tak jak by w manualu wrzucic np 5 przy 50 km/h?A zapomnialem dodac, wczesniej spalanie mialem w okolicach 15 l teraz mam 18 l

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy związane z katem zazwyczaj wywala własnie podczas spokojnej umiarkowanej jazdy, wtedy własnie ECU przeprowadza testy.

To trzymanie, to pewno efekt przypchanych katów, pojeździj trochę ostrzej, może je przepali. Miałem podobnie w Pacy, tez był błąd P0420, wymieniłem kata i nie to auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renegat, w tym drugim artykule jest przestudiowana dokładna ścieżka diagnostyczna. Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie korekt Air/Fuel Ratio, dopiero potem sondy – szczególnie porównanie przed i za katem, sprawdzenie czy nie są czymś zasmolone – a na końcu inspekcja katalizatora. Nawet jeśli pada katalizator, to przyczyna tego może leżeć nie w starości, ale np. w układzie paliwowym, który najpierw zasmolił sondy a potem zapchał kat. Wymienisz kat i problem może powrócić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, petronews napisał:

Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie korekt Air/Fuel Ratio, dopiero potem sondy – szczególnie porównanie przed i za katem

 

Oczywiście domniemamy że u Renegata nie ma innych błędów, chociaż nie mogę być pewien, skoro nic nie pisał wcześniej o P0420. Jeśli STFT i LTFT u niego są w normie tzn -10 do 10, to znaczy że silnik jest zasilany poprawnie. Korekty te głównie są ustawiane na podstawie dwóch sond AFR umieszczonych po jednej w każdym banku. Sondy O2 umieszczone w katach, głównie maja za zadanie sprawdzenie poprawności działania katów i minimalnie wpływają na STFT. Tak jak pisze w tym artykule, to w Subaru gdzie górne sondy są szerokopasmowe (AFR) to nie można porównywać pracy sond O2 z katalizatorów do pracy sond AFR, które podają inne napięcia i sinusoida tych napięć przedstawia co innego jak sinusoida napięć sondy O2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.03.2017 o 20:41, lutek34 napisał:

To trzymanie, to pewno efekt przypchanych katów, pojeździj trochę ostrzej, może je przepali.

Nie polecam tego sposobu, bo jeśli to rzeczywiście zapchane katalizatory, to ostra jazda może skończyć się robieniem UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kambol napisał:

Nie polecam tego sposobu, bo jeśli to rzeczywiście zapchane katalizatory, to ostra jazda może skończyć się robieniem UPG.

 

A co polecasz? 

Ciśnienie można zmierzyć jakie panuje przed katalizatorami, wykręcając górne sondy i wkręcając manometr, jak ciśnienie będzie wyższe jak 0,2bar na wolnych i 0,3bara na 2000rpm, to kat jest niedrożny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lutek34 napisał:

A co polecasz? 

Ciśnienie można zmierzyć jakie panuje przed katalizatorami

Zatem polecam ...pomiar ciśnienia albo wzrokową kontrolę stanu katalizatorów, a nie pałowanie w ciemno. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się pod temat, gdyż błąd jaki mi ostatnio dość często wywala, tj. P2096 łączony jest z P420 oraz sondami. Sieć mówi, że prawdopodobne przyczyny to:

  1. Low fuel pressure - gaz sprawdzony, instalacja pracuje prawidłowo, parametry pracy silnika ok.
  2. Misfire condition - tu wiadomo jak jest u mnie, na benzynie pewnie nie pojawi się ten błąd.
  3. Large vacuum leak - gdzie szukać problemu?
  4. Air leak near sensor - gdzie szukać problemu?
  5. Plugged catalytic converter - raczej nie wchodzi w grę, gdyż nie pojawiał się wcześniej P420
  6. Lean air/fuel ratio - gdzie szukać problemu?
  7. Faulty front O2 sensor - patrz 1, czyli jest ok.

 

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, vtec napisał:
  • Low fuel pressure - gaz sprawdzony, instalacja pracuje prawidłowo, parametry pracy silnika ok.
  • Misfire condition - tu wiadomo jak jest u mnie, na benzynie pewnie nie pojawi się ten błąd.
  • Large vacuum leak - gdzie szukać problemu?
  • Air leak near sensor - gdzie szukać problemu?
  • Plugged catalytic converter - raczej nie wchodzi w grę, gdyż nie pojawiał się wcześniej P420
  • Lean air/fuel ratio - gdzie szukać problemu?
  • Faulty front O2 sensor - patrz 1, czyli jest ok.

Tan błąd tyczy sondy O2 za katalizatorem, żeby była jasność.

Jeśli na Pb nie ma błędu a na LPG się pojawia, to ewidentnie jest problem z zasilaniem LPG

Nieszczelność w dolocie widać po korektach, na wolnych będzie bardzo ubogo a po podniesieniu RPM korekty powinny spadać. Bardzo dużą nieszczelność będzie słychać jak zasysa powietrze.

Front O2 sensor to jest sonda O2 wkręcona w katalizator.

Jak podepniesz ELMa to jakie masz odczyty z tej sondy (O2S B1S2)

187713d1437052635-p0420-diagnosis-subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak.

1. Obroty jałowe

2. Ok. 3 tys.

3. Obroty jałowe, chwile po zdjęciu nogi z gazu.

Obserwując te parametry (jałowe i wyższe obroty) B1S2 oscyluje w okolicach 0.07-0.170, a B2S2 0.07-0.700. B2S2 jest bardziej aktywna na pedał gazu i dynamicznie zmienia się niżeli B1S2.

W środę będzie na podnosniku (oleje itp.), może coś dodatkowego pod spodem wypatrzy się lub wyjdzie jeszcze coś innego ;) 

Screenshot_2017-04-03-14-07-02.png

Screenshot_2017-04-03-14-07-36.png

Screenshot_2017-04-03-14-07-54.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrobiłem kilka setek, sondy pracują raczej prawidłowo. Nieszczelności nie stwierdzono, a błąd pojawia się średnio co 100km. Co ciekawe, pojawia się zawsze przy wolnej, spokojnej jezdzie, w okolica 1,5-2,5 obr/min, w chwili zdejmowania nogi z gazu. Kilka odczytów poniżej:

1. Bieg jałowy.

2. Przyśpieszanie.

3. Puszczenie pedału gazu przy wyższych prędkościach.

4. Zachowanie sond po dłuższej jeżdzie stałą prędkością, po dojezdzie do świateł.

Powoli zastanawiam się nad wyłaczeniem tego błędu w ECU.

Screenshot_2017-04-18-16-29-55.png

Screenshot_2017-04-18-16-40-59.png

Screenshot_2017-04-18-16-53-13.png

Screenshot_2017-04-18-16-56-26.png

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vtec takie screeny nie wiele mówią. musisz to przedstawić w formie wykresu w zestawieniu z obrotami silnika, położenia przepustnicy, MAFa i korektami. Przednich sond AFR nie odczytuj  jako napięcie, bo te napięcia są umowne, tylko jako AFR lub EQR. Odczyty dokonaj na Pb i LPG a potem to porównaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

temat wyjaśniony, bo problem pogłębił się akurat w czasie wyjazdu majówkowego, tj. auto po przejściu na gaz po kilku chwilach przechodziło spowrotem na benzynę. czasem udało się przejechać dłuższy kawałek, a czasem trwało to kilkadziesiąt metrów. okazało się iż padł czujnik ciśnienia gazu, co ciekawe wymieniałem go we wrześniu ub. r., także wymiana gwarancyjna. coś ostatnio często mam te wymiany gwarancyjne i kosztuje to mnie trochę czasu ... 

błąd P2096 był pierwszą oznaką iż czujnik zaczyna powoli niedomagać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...