Ted850 Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Część Mam od około miesiąca Legacy IV 2.0 165km i chciałem się dowiedzieć co może być przyczyną powolnego spadku obrotów po przegazówce i podczas zmiany biegów. Na trasie prawie się tego nie zauważa ale w mieście to trochę irytuje ! Hamowanie silnikiem też jest jakiś takie niemrawe w porównaniu z Volvo 940 2.3 Turbo 165km Wiem że silniki skrajnie różne ale nowoczesny wolnyssak powinien lepiej hamować silnikiem niż "stare" turbo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Powolnego tzn jak bardzo powolnego? Nagraj jakiś filmik najlepiej. Jak faktycznie bardzo powoli schodzą w dół, to pewnie dostaje lewe powietrze gdzieś. Wystarczy niedociśnięta opaska. Albo zawalona syfem przepustnica. Nie faluje Ci po odpuszczeniu gazu 500-1200-600-1100 itd? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 20 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 OK. Zrobię wieczowem filmik i wrzucę na yt Falowania niema nawet na LPG zato zauważyłem że chwilowe spalanie nigdy nie pokazuje 0.0 podczas hamowania (u kolegi w Volvo 440 tak pokazywało) Może rzeczywiście brudna jest przepustnica albo jej potencjometr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkorespondent Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 8 minut temu, Ted850 napisał: zauważyłem że chwilowe spalanie nigdy nie pokazuje 0.0 podczas hamowania Mam ten sam silnik, i przy hamowaniu silnikiem nigdy nie miałem 0,0. Zawsze około 2l, a jak w trakcie hamowania wrzucisz niższy bieg to i 3,4 - 3,8 litra pokaże na chwilowym spalaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 20 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 0.0 nigdy nie pokaże. Hmm... wydaje mi się że dobrze schodzi z obrotów... ale porównam jutro. Przepustnice możesz kontrolnie i tak wyczyścić. A jak chcesz hamować silnikiem skutecznie to redukuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 (edytowane) Niestety film nie oddaje wrażeń a seryjnego wydechu prawie nie słychać przez co umykają drobne acz istotne różnice, najlepiej by bylo sie spotkać i przejechać albo porównać dwa filmy. 7 godzin temu, palmall napisał: A jak chcesz hamować silnikiem skutecznie to redukuj To to wiem ;-) Niestety w tym modelu ciężko jedną stopą hamować i jednocześnie "klepąć" w gaz przy redukcji ale jakoś sobie radzę Edytowane 21 Marca 2017 przez Ted850 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Napisz w temacie spotkania krakowskie, się zorganizuje jakiegoś spota przy okazji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micpio1981 Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 palmall ja mam problem z obrotami, po odpuszczeniu gazu falują w granicy 600 - 1200? Wiesz coś na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Ted850 Myślę że masz wszystko ok z tymi obrotami. Ja jestem raczej pewny swojego auta, a u Ciebie identycznie schodzi w dół. 5 godzin temu, micpio1981 napisał: palmall ja mam problem z obrotami, po odpuszczeniu gazu falują w granicy 600 - 1200? Wiesz coś na ten temat? Falowanie to jeden z objawów luzów zaworowych nadających się do regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micpio1981 Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 wielkie dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 24 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Wydaje mi się że coś jest nie w porządku bo o takim wyniku jak u kolegi xkorespondent mogę tylko pomarzyć, jest 2-3 razy większe ! Dnia 20.03.2017 o 13:46, xkorespondent napisał: Mam ten sam silnik, i przy hamowaniu silnikiem nigdy nie miałem 0,0. Zawsze około 2l, a jak w trakcie hamowania wrzucisz niższy bieg to i 3,4 - 3,8 litra pokaże na chwilowym spalaniu Zauważyłem też duży brak mocy ponizej 1.500obr/min. taka turbo-dziura a turba niema, Jak w korku na jedynce lub dwójce spadniesz poniżej i dodasz gazu to prawie nic się dzieje to dodajesz jeszcze trochę i jak w końcu przekroczysz 1.500 to bryczka nagle wyskakuje do przodu jakby ją coś w zadek ugryzło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 (edytowane) Dnia 20.03.2017 o 10:45, palmall napisał: Albo zawalona syfem przepustnica. Dnia 21.03.2017 o 18:05, palmall napisał: Falowanie to jeden z objawów luzów zaworowych nadających się do regulacji. tutaj i tutaj to prawda ale najpierw zdejmij przepustnice- wyczyść potem przeprowadź adaptacje i jak dalej będzie falować po odpuszczeniu gazu to do sprawdzenia luz. Pisałem w swoim temacie, analizowaliśmy w kilka osób bo miałem to samo - czasem gasł czasami przy puszczaniu gazu w korkach na 1 biegu i po porządnym wyczyszczeniu przepustnicy samochód jak z fabryki - równiutko !! a mam 220tyś przebiegu , od 10tyś LPG i nigdy nie robiona regulacja luzu !! Autko w Polsce kupione cała historia w ASO i nigdy nie było nic robione tak jak napisałem z regulacją luzu. Silnik 2.0 165km EJ20F Edytowane 25 Marca 2017 przez maskun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 (edytowane) Czytałem Twój wątek i wstępnie ustawiłem się z kolegą na dzisiaj na czyszczenie przepustnicy. Autko ma 303tys. przebiegu, obroty nie falują a luzy i rozrząd robiłem w tym miesiącu, tydzień po zakupie bo ostatnio były robione przy przebiegu 190tys. Niestety nie powiedziałem mechanikowi o tym bo byłem zaaferowany pękającą łapą sprzęgła a ten problem jeszcze mi tak nie doskwierał. Dam znać jakie będą efwkty. Pewnie z powodu braku innych odpowiedzi edytor połączył poniższą wiadomość ;-( Stan na godzinę 16.00 Przepustnia czysta i jest odrazu lepiej, teraz jeszcze adaptacja i tu moje pytanie czy trzeba akumulator ściągać i czy to prawda że robimy to na zomnym silniku Czyszczenie i adaptacja zrobiona i pare rzeczy się poprawiło, niema już "turbo-dziury" ponizej 1.500obr. ale hamowania silnikiem też niema i po rozmowie z moim "starym" mechanikiem raczej nie będzie ;-( Ponoć V-ki i H-ki tak mają ale mnie to nie przekonuje bo nie wyobrażam sobie jazdy w górach. Czyszczenie i adaptacja zrobiona i pare rzeczy się poprawiło, niema już "turbo-dziury" ponizej 1.500obr. ale hamowania silnikiem też niema i po rozmowie z moim "starym" mechanikiem raczej nie będzie ;-( Ponoć V-ki i H-ki tak mają ale mnie to nie przekonuje bo nie wyobrażam sobie jazdy w górach. Edytowane 27 Marca 2017 przez Ted850 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Na początku kwietnia byłem u gazownika i po około godzinie pracy silnik na gazie chodzi idealnie. W trakcie regulacji na autostradzie udało się znaleźć i wyeliminować błąd w ustawieniach przez który nie bylo hamowania silnikiem, teraz hamowanie jest OK co mnie bardzo cieszy bo mocno sie o to martwiłem. Najprawdopodobniej przez własną ignorancję lub stres związany z niedomaganiem silnika nie sprawdziłem tego na benzynie ale teraz jest OK i pewnie dlatego nie napisałem tego od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się