Skocz do zawartości

Legacy IV 2.0 powoli spadają obroty silnika


Ted850

Rekomendowane odpowiedzi

 Część

 Mam od około miesiąca Legacy IV 2.0 165km i chciałem się dowiedzieć co może być przyczyną powolnego spadku obrotów po przegazówce i podczas zmiany biegów. Na trasie prawie się tego nie zauważa ale w mieście to trochę irytuje !

Hamowanie silnikiem też jest jakiś takie niemrawe w porównaniu z Volvo 940  2.3 Turbo 165km 

Wiem że silniki skrajnie różne ale nowoczesny wolnyssak powinien  lepiej hamować silnikiem niż "stare" turbo ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolnego tzn jak bardzo powolnego? Nagraj jakiś filmik najlepiej. 

 

Jak faktycznie bardzo powoli schodzą w dół, to pewnie dostaje lewe powietrze gdzieś. Wystarczy niedociśnięta opaska. Albo zawalona syfem przepustnica.

Nie faluje Ci po odpuszczeniu gazu 500-1200-600-1100 itd?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 OK. Zrobię wieczowem filmik i wrzucę na yt

Falowania niema nawet na LPG zato zauważyłem że chwilowe spalanie nigdy nie pokazuje 0.0 podczas hamowania (u kolegi w Volvo 440 tak pokazywało)

Może rzeczywiście brudna jest przepustnica albo jej potencjometr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ted850 napisał:

zauważyłem że chwilowe spalanie nigdy nie pokazuje 0.0 podczas hamowania

Mam ten sam silnik, i przy hamowaniu silnikiem nigdy nie miałem 0,0. Zawsze około 2l, a jak w trakcie hamowania wrzucisz niższy bieg to i 3,4 - 3,8 litra pokaże na chwilowym spalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety film nie oddaje wrażeń a seryjnego wydechu prawie nie słychać przez co umykają drobne acz istotne różnice, najlepiej by bylo sie spotkać i przejechać albo porównać dwa filmy.

 

7 godzin temu, palmall napisał:

A jak chcesz hamować silnikiem skutecznie to redukuj :D 

 

To to wiem ;-) 

Niestety w tym modelu ciężko jedną stopą hamować i jednocześnie "klepąć" w gaz przy redukcji ale jakoś sobie radzę :(

Edytowane przez Ted850
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ted850

 

 

Myślę że masz wszystko ok z tymi obrotami. Ja jestem raczej pewny swojego auta, a u Ciebie identycznie schodzi w dół.

 

5 godzin temu, micpio1981 napisał:

palmall ja mam problem z obrotami, po odpuszczeniu gazu falują w granicy 600 - 1200?

Wiesz coś na ten temat?

 

Falowanie to jeden z objawów luzów zaworowych nadających się do regulacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że coś jest nie w porządku bo o takim wyniku jak u kolegi xkorespondent mogę tylko pomarzyć, jest 2-3 razy większe !

Dnia 20.03.2017 o 13:46, xkorespondent napisał:

Mam ten sam silnik, i przy hamowaniu silnikiem nigdy nie miałem 0,0. Zawsze około 2l, a jak w trakcie hamowania wrzucisz niższy bieg to i 3,4 - 3,8 litra pokaże na chwilowym spalaniu

Zauważyłem też duży brak mocy ponizej 1.500obr/min. taka turbo-dziura a turba niema,

Jak w korku na jedynce lub dwójce spadniesz poniżej i dodasz gazu to prawie nic się dzieje to dodajesz jeszcze trochę i jak w końcu przekroczysz 1.500 to bryczka nagle wyskakuje do przodu jakby ją coś w zadek ugryzło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2017 o 10:45, palmall napisał:

Albo zawalona syfem przepustnica.

 

Dnia 21.03.2017 o 18:05, palmall napisał:

Falowanie to jeden z objawów luzów zaworowych nadających się do regulacji.

 

tutaj i tutaj to prawda ale najpierw zdejmij przepustnice- wyczyść potem przeprowadź adaptacje i jak dalej będzie falować po odpuszczeniu gazu to do sprawdzenia luz.

Pisałem w swoim temacie, analizowaliśmy w kilka osób bo miałem to samo - czasem gasł czasami przy puszczaniu gazu w korkach na 1 biegu i po porządnym wyczyszczeniu przepustnicy samochód jak z fabryki - równiutko !! a mam 220tyś przebiegu , od 10tyś LPG i nigdy nie robiona regulacja luzu !! Autko w Polsce kupione cała historia w ASO i nigdy nie było nic robione tak jak napisałem z regulacją luzu. Silnik 2.0 165km EJ20F

Edytowane przez maskun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czytałem Twój wątek i wstępnie ustawiłem się z kolegą na dzisiaj na czyszczenie przepustnicy.

Autko ma 303tys. przebiegu, obroty nie falują a luzy i rozrząd robiłem w tym miesiącu, tydzień po zakupie bo ostatnio były robione przy przebiegu 190tys. 

 Niestety nie powiedziałem mechanikowi o tym bo byłem zaaferowany pękającą łapą sprzęgła a ten problem jeszcze mi tak nie doskwierał.

 Dam znać jakie będą efwkty.

 

Pewnie z powodu braku innych odpowiedzi edytor połączył poniższą wiadomość ;-(

 

Stan na godzinę 16.00

 

Przepustnia czysta i jest odrazu lepiej,

teraz jeszcze adaptacja i tu moje pytanie czy trzeba akumulator ściągać i czy to prawda że robimy to na zomnym silniku

 Czyszczenie i adaptacja zrobiona i pare rzeczy się poprawiło, niema już "turbo-dziury" ponizej 1.500obr. ale hamowania silnikiem też niema i po rozmowie z moim "starym" mechanikiem raczej nie będzie ;-(

Ponoć V-ki i H-ki tak mają  ale mnie to nie przekonuje bo nie wyobrażam sobie jazdy w górach.

 

 

 Czyszczenie i adaptacja zrobiona i pare rzeczy się poprawiło, niema już "turbo-dziury" ponizej 1.500obr. ale hamowania silnikiem też niema i po rozmowie z moim "starym" mechanikiem raczej nie będzie ;-(

Ponoć V-ki i H-ki tak mają  ale mnie to nie przekonuje bo nie wyobrażam sobie jazdy w górach.

Edytowane przez Ted850
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 Na początku kwietnia byłem u gazownika i po około godzinie pracy silnik na gazie chodzi idealnie.

W trakcie regulacji na autostradzie udało się znaleźć i wyeliminować błąd w ustawieniach przez który nie bylo hamowania silnikiem, teraz hamowanie jest OK co mnie bardzo cieszy bo mocno sie o to martwiłem.

Najprawdopodobniej przez własną ignorancję lub stres związany z niedomaganiem silnika nie sprawdziłem tego na benzynie ale teraz jest OK i pewnie dlatego nie napisałem tego od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...