BartD Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Oryginalnie mam 225/55/17 chce założyć 215/65/16 - czy do takich 16-tek moge na moment założyć jako zapas 215/60/16 ? jaka jest tolerancja wymiarów - przecież opona się ściera .. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 3% na obwodzie, roznym producentom te same rozmiary roznie wychodza wiec metr krawiecki w reke i bedziesz wiedzialWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Nie mam jak zmierzyc. Bardziej mi chodzi o % tolerancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 "Na moment" myślę, że możesz, oczywiście jeśli masz otwarty dyfer. W końcu na osiach koła często obracają się z różną prędkością a dyfry żyją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Mam forka w dieslu to chyba nie moge spiac? moga byc normalne czy wzmacniane musza byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Hey, Podpinam się pod temat, mam "trochę" podobny problem. Jeżdżę spec b z 2004 roku na 18stkach. Niedawno przedziurawiłem przednią oponę, także zostały mi 3, mam dosyć dobre goodyeary z lekko ponad 7mm bieżnikiem, znalazłem na allego taką samą oponę, ale z bieżnikiem w okolicach 6,5mm, pytanie do speców czy te 0,5-0,7mm różnicy na 1 osi zrobi krzywdę specowi? Jeśli nie to na którą oś wsadzić z tą różnicą przód czy tył? Z tego co mi wiadomo do przód w spec b jest otwarty, a na tyle szpera? Z góry dzięki za pomoc i mam nadzieję, że założyciel mnie nie zlinczuje za podpinkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Zawsze "wieksze" opony powinny byc z przodu, to przod pokonuje wiecej kmWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 wedle mej wiedzy spec b w manualu ma otwarty dyfer na tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Spec b nie ma napedu sti? A tam szpera wg mnie wystepujeWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 17 godzin temu, Tinuviel napisał: wedle mej wiedzy spec b w manualu ma otwarty dyfer na tyle. Tyle sie dowiedziałem jakiś czas temu na tym forum, teraz już znowu nie jestem pewien. Z tego co pamiętam to chłopaki pisali, że otwarty jest z przodu + środkowy, a tylny jest zeszperowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 (edytowane) Jeśli ma napędy z sti to tylny dyfer nie jest otwarty. A w innych subaru jeśli stosowano otwarty, to był on na przodzie. Róznica w głębokości bieżnika to 1mm max. I tą róznicę dać na otwarty dyfer (jeśli go mamy:) ) Ja bym przyjął max 0.5 mm (może z małym plusem) pozdr. Edytowane 21 Marca 2017 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 (edytowane) Pytałem niedawno w wątku o specach i info potwierdzone, że tylko przód jest otwarty, z tyłu szpera, a środek również zamknięty ze sprzęgłem wiskotycznym (czyli nie tak jak do tej pory myślałem). Tak, też po cichu myślałem, że lepiej będzie z różnicą w bieżniku dać na przód, a lekka różnica w okolicach 0,5mm różnicy dużej nie powinna zrobić, oby. Btw polecam wątek, w którym oprócz wytłumaczenia jak działa mechanizm różnicowy, jest również opisana wiskoza, która znajduje się np w spec b ze skrzynią MT przedlift (nie wiem czy w poliftowych jest to samo): https://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=11&t=1668 Z tego wątku można wyciągnąć info, że środek nie jest klasycznym otwartym dyfrem. Edytowane 21 Marca 2017 przez nysiopysio84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 a ja kojarze ze tylko spece AT mialy torsena na tyle. MT otwarte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Dnia 19.03.2017 o 17:29, diabel_215 napisał: Zawsze "wieksze" opony powinny byc z przodu, to przod pokonuje wiecej km Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka A mogę zapytać, w jaki to niby sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Przejedz przez zakret i zobacz ktore kola sie.mniej zakrecily, napewno tylnie wewnetrzne pokonalo najkrotsza droge, a przednie zewnetrzne najdluzszaWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Ok, ale idąc dalej, przednie wewnętrzne pokonało mniejszą drogę, niż tylne zewnętrzne. Wniosek taki, że trzeba liczyć lewe i prawe zakręty i wedle nich rotować opony, pod warunkiem, że nie są kierunkowe i asymetryczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Dnia 2017-03-23 o 15:22, 555marcin napisał: Ok, ale idąc dalej, przednie wewnętrzne pokonało mniejszą drogę, niż tylne zewnętrzne. Wniosek taki, że trzeba liczyć lewe i prawe zakręty i wedle nich rotować opony, pod warunkiem, że nie są kierunkowe i asymetryczne Nieprawda-taki wniosek nie wynika z tych stwierdzeń przy oczywistych założeniach.. Natomiast prawdą jest to co pisze diabel o prostej kinematyce ruchu w zakrętach ( kwestia znaczenia tego problemu to inna sprawa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Napewno lepiej w ta strone niz odwrotnie. Co do rotowania opon jest to wciaz zalecane, kierunkowe i symetryczne tez, trzeba zmieniac na felgach Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się