Skocz do zawartości

Czy opony w 4x4 muszą byc takie same? Jaka jest tolerancja?


BartD

Rekomendowane odpowiedzi

3% na obwodzie, roznym producentom te same rozmiary roznie wychodza wiec metr krawiecki w reke i bedziesz wiedzial

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

 

Podpinam się pod temat, mam "trochę" podobny problem. Jeżdżę spec b z 2004 roku na 18stkach. Niedawno przedziurawiłem przednią oponę, także zostały mi 3, mam dosyć dobre goodyeary z lekko ponad 7mm bieżnikiem, znalazłem na allego taką samą oponę, ale z bieżnikiem w okolicach 6,5mm, pytanie do speców czy te 0,5-0,7mm różnicy na 1 osi zrobi krzywdę specowi? Jeśli nie to na którą oś wsadzić z tą różnicą przód czy tył? Z tego co mi wiadomo do przód w spec b jest otwarty, a na tyle szpera? Z góry dzięki za pomoc i mam nadzieję, że założyciel mnie nie zlinczuje za podpinkę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Tinuviel napisał:

wedle mej wiedzy spec b w manualu ma otwarty dyfer na tyle.

 

Tyle sie dowiedziałem jakiś czas temu na tym forum, teraz już znowu nie jestem pewien. Z tego co pamiętam to chłopaki pisali, że otwarty jest z przodu + środkowy, a tylny jest zeszperowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma napędy z sti to tylny dyfer nie jest otwarty. A w innych subaru jeśli stosowano otwarty, to był on na przodzie.

Róznica w głębokości bieżnika to 1mm max. I tą róznicę dać na otwarty dyfer (jeśli go mamy:) ) Ja bym przyjął max 0.5 mm (może z małym plusem)

pozdr.

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem niedawno w wątku o specach i info potwierdzone, że tylko przód jest otwarty, z tyłu szpera, a środek również zamknięty ze sprzęgłem wiskotycznym (czyli nie tak jak do tej pory myślałem).

 

Tak, też po cichu myślałem, że lepiej będzie z różnicą w bieżniku dać na przód, a lekka różnica w okolicach 0,5mm różnicy dużej nie powinna zrobić, oby.

 

Btw polecam wątek, w którym oprócz wytłumaczenia jak działa mechanizm różnicowy, jest również opisana wiskoza, która znajduje się np w spec b ze skrzynią MT przedlift (nie wiem czy w poliftowych jest to samo): https://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=11&t=1668

 

Z tego wątku można wyciągnąć info, że środek nie jest klasycznym otwartym dyfrem.

Edytowane przez nysiopysio84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedz przez zakret i zobacz ktore kola sie.mniej zakrecily, napewno tylnie wewnetrzne pokonalo najkrotsza droge, a przednie zewnetrzne najdluzsza

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎03‎-‎23 o 15:22, 555marcin napisał:

Ok, ale idąc dalej, przednie wewnętrzne pokonało mniejszą drogę, niż tylne zewnętrzne. Wniosek taki, że trzeba liczyć lewe i prawe zakręty i wedle nich rotować opony, pod warunkiem, że nie są kierunkowe i asymetryczne :D

Nieprawda-taki wniosek nie wynika z tych stwierdzeń przy oczywistych założeniach.. Natomiast prawdą jest to co pisze diabel o prostej kinematyce ruchu w zakrętach ( kwestia znaczenia tego problemu to inna sprawa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno lepiej w ta strone niz odwrotnie. Co do rotowania opon jest to wciaz zalecane, kierunkowe i symetryczne tez, trzeba zmieniac na felgach

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...