Jump to content
Krzysztof NS

Zestaw hamulcowy Brembo GT - prośba o pomoc

Recommended Posts

Przeszukałem forum (w miarę dokładnie), ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu, więc otwieram nowy wątek.

 

Od niedawna mam WRX MY09 265KM, w którym przednie hamulce zostały wymienione na "zestaw Brembo" - tarcze pływające o średnicy najprawdopodobniej 336mm. Załączam zdjęcie całego zestawu.

Ponieważ kończą się przednie tarcze i klocki, więc udałem się do autoryzowanego serwisu zapytać o cenę.

Wyszło trochę drogo:

Tarcza Brembo THBR911536L – lewa strona – cena brutto 2290 zł

Tarcza Brembo THBR911536P – prawa strona – cena jak wyżej

Klocki Brembo KLHBR107486580 – cena brutto 1168 zł

 

Zapytałem warsztatu niezależnego specjalizującego się w Subaru (OESSerwis), czy mogą zaproponować zamienniki. Okazało się, że zamienników dla tarcz NIE MA. Jeżeli chodzi o klocki to zamienniki są.

 

W związku z tym mam konkretne pytania:

- Czy te tarcze można kupić poza ASO (w domyśle taniej)? Gdzie?

- Czy może jednak są zamienniki dla tych tarcz? Jeżeli tak, poproszę o namiary/symbole.Tarcze mogą być gładkie.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

 

 

 

 

 

zestaw brembo.jpg

Brembo GT tarcze.jpg

Edited by Krzysztof NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jakiś zestaw Brembo GT, albo zaadoptowany z VAGa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brembo gran turismo montowany przez SIP, z tarczami  do tego to raczej nic nie znajdziesz, klocki owszem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajdziesz bez problemu, odezwij się tutaj:

http://www.reyland.co.uk/discs/

 

Our range currently goes from 285 to 375mm in diameter and 20 to 36mm in width so it doesn't matter whether your original rotors were made by AP, Brembo, K Sport, Alcon, Hi Spec etc we can make to measure!  

Edited by skwaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Skwaro, odezwę się do nich, rzeczywiście ceny są tam zdecydowanie niższe.

 

Kto wie, jakie dokładnie wymiary mają tarcze z zestawu Gran Turismo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz tarczę na samochodzie. Chyba łatwo będzie zmierzyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, kowal napisał:

Nie wiem jak z jakością , ale dzwoniłem do gościa i koszt dorobienia rotorów to koszt ok 1000 zł z 2 szt

 

https://www.olx.pl/oferta/dorabianie-tarcz-hamulcowych-i-bebnow-samochodowych-wszystkie-typy-CID619-ID1oh9Z.html

 

 

 

Tarcze dorobione do Prodrive'ow dzialaly :) Inna sprawa, ze raczej w codziennej jezdzie. Nie umiem powiedziec, jak beda sie spisywac przy upalaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, PatiKTP napisał:

Masz tarczę na samochodzie. Chyba łatwo będzie zmierzyć?

Grubości już nie zmierzę, bo sporo ubyło. :)

Nie mam też tak dużej suwmiarki, żeby zmierzyć dokładnie średnicę bez zdejmowania tarcz, ale znalazłem taki dokument:

 

https://ftp.motointegrator.pl/specyfikacje/BREMBO/katalog_zestawów.pdf

 

Z którego wynika, że:

model                    |od roku |do roku |ilość tłoczków | kolory |rozmiar i rodzaj tarcz | symbol dziurkowanych | symbol nacinanych  
SUBARU Impreza WRX Front | 2009   |  >     |    4          | B,R,S  |  332x32  2-Piece      | 1B1.7008A            | 1B2.7008A 

 

Edited by Krzysztof NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

Z góry ostrzegam, że to będzie dłuuugi post :)

 

Przerabiałem temat jakiś czas temu. Dużo szukania ale części są dostępne. Zamienniki również są.

 

To co znalazłeś w katalogu Brembo to właściwe nr katalogowe dla całych zestawów Brembo GT. Twój to 1B1.7008AX (nawiercany, A1, A2, A3 to oznaczenie koloru, nie ma ona znaczenia więc możesz szukać bez X). Zacisk Family B 20.7329.XX (xx = 01, 02,03 lub A1, A2, A3 - to oznaczenie koloru zacisku). Rotory mają wymiary 332x32 mm, grubość min. 30 mm.

 

Oryginalne rotory Brembo są w dwóch wersjach:

- standard: nr dedykowany do Subaru dla rotorów wierconych 90.6524/25 (lewy/prawy) i ogólny nr katalogowy Brembo dla rotorów wierconych 09.5682.78/88 (lewy/prawy) oraz nr dedykowany do Subaru dla rotorów nacinanych 90.6526/27 (lewy/prawy) i ogólny nr Brembo dla rotorów nacinanych 09.5682.70/80 (lewy/prawy) - mimo różnicy w numerach ogólnych i dedykowanych rotory są identyczne; oczywiście identyczne dla wersji wierconej i identyczne dla wersji nacinanej, a nie identyczne ogólnie ;)

- racing pack parts No. 09.8666.70/80 (lewy/prawy) - w tej wersji rotory są nacinane - cena za szt. ok. 590 EUR ;)

 

Rotory są stosowane w wielu typach aut, min w mocnych Audi, BMW, Ferrari, mocnych Nissanach, Lexach, Mercach, Infiniti, Volvo. W poszczególnych aplikacjach zestawy różnią się tylko flanszami/dzwonami i adapterami. Rotor i zacisk zawsze ten sam. Do Subaru oczywiście dostępne są również całe/kompletne tarcze 2-częściowe: wiercone No. 91.1536L/R, nacinane No. 92.1536L/R.

 

Klocki nie są problemem. Oryginały No. 107.4865.80 są dostępne i kosztują ok 1200 PLN/kpl, jednak nie ma problemu z zamiennikami. Polecam Ferodo, np FCP1281 masz z różnymi rodzajami mieszanki. Klocki MUSZĄ mieć 51,7 mm wysokości powierzchni trącej. Czy będą w wersji 18 mm czy 16 mm grubości nie ma większego znaczenia, zaciski to skompensują. 18-tki dłużej posłużą. FCP1281 to koszt ok. 800 PLN/kpl. Więcej nie szukałem bo interesowały mnie DS2500 :) , a o klockach z linii racing pack parts nie piszę, bo są stricte wyczynowe (No. B15.17.170). Cena również wyczynowa ;)

 

Niestety zakup samych rotorów i klocków to nie koniec wydatków. Do tego dochodzi jeszcze zestaw łączeniowy (kominy, śruby, podkładki), a w sumie to 2 zestawy na stronę lewą i prawą :) I tu jest ból, bo jak przychodzi zapłacić ponad 220 EUR za komplet tej drobnicy do jednej tarczy, to się nóż w kieszeni otwiera. Dla jasności - oczywiście można odzyskać kominki i śruby ze starego kompletu, wyczyścić je dokładnie i skręcić raz jeszcze, jednak nikt tego nie poleca. Oficjalnie nie zabraniają ale też nie polecają. Z pewnością nie zaryzykowałbym przy upalaniu na torze. Problemem może być odkręcenie bez uszkodzenia po dość długim okresie użytkowania. Często brud, korozja i wysokie temperatury robią swoje. Śruby są dokręcane z odpowiednim momentem. Przeciągnięte powodują pękanie dzwonów w miejscu łączenia. To nie jest tarcza pływająca tylko dwuczęściowa skręcana, więc i zasada działania jak i montażu jest trochę inna. Oryginalne zestawy łączeniowe Brembo mają nr 105.7159.32.

 

Nowy komplet Brembo (rotory nawiercane lewy i prawy + 2 kpl zestawów łączeniowych) najtaniej dogadałem w Niemczech - 899 EUR netto. W Polsce po przeglądzie rynku zestaw wyszedł 1750 PLN/rotor i 2 000 PLN/dwa worki śrubek :) Brutto :)

 

A teraz coś z dobrych informacji.

Zamienniki rotorów są dostępne. Parametry (grubość flanszy, odsadzenie, ilość otworów montażowych są w manualach) ale pasują produkty Performance Friction, GiroDisc, StopTech no i DBA.

- nr PF gdzieś posiałem - coś około 5 000 PLN/kpl i kilka tygodni oczekiwania - odpuściłem, choć to rewelacyjne tarcze, 

- GiroDisc No. GD332.32.52 (w zestawie z zestawem łączeniowym, rotory nacinane) - 4090 PLN/kpl od polskiego dystrybutora, bezpośrednio ze stanów znacznie taniej,

- StopTech kosztuje podobnie (rotory nacinane 31.536.1101.99 (lewy) i 31.536.1102.99 (prawy) oraz rotory nawiercane 31.536.1201.99 (lewy) i 31.536.1202.99 (prawy), nr zestawu łączeniowego: 89.000.0001; rotory są jeszcze dostępne w wersji cynkowanej ale są znacznie droższe, oferta od polskiego dystrybutora, ze stanów jw.,

- DBA jest warte uwagi ponieważ jest dostępne praktycznie od ręki (główny magazyn na Europę jest pod Toruniem), ma dobre opinie odnośnie jakości, no i jest atrakcyjne cenowo. Wygląda to następująco: rotory nacinane DBA57888-1L/1R (lewy/prawy) - ok. 1345 PLN/szt., dostępne są kominki, ze śrubkami ciężko..., dostaniesz np. w 4 wiatrakach.

 

Reyland nie ma w ofercie rotorów 332x32. Dodatkową łączą na 12 ramion - Brembo ma 10. Uprzedzając pytania - Godspeed również nie ma nic takiego w ofercie.

Dorobienie rotorów do tarczy 332x32 jest utrudnione ze względu na brak dawców. Praktycznie tylko lita tarcza z M5 jest wystarczającą bazą do bezpiecznego dorobienia takich rotorów. Niestety cena bazy + obróbka = koszt. Przerabiałem temat i taniej wychodzi kupić DBA niż dorabiać. Druciarstwa nie brałem pod uwagę.

 

Z zamienników zestawów łączeniowych mamy StopTecha lub RacingBrake:

- StopTech 89.000.0001 - ok. 60 USD na stronę czyli x 2, wysyłka z USA,

- RacingBrake FK2-10 - ok. 55 USD na strone czyli x2, wysyłka z USA.

 

Ja poszedłem w rotory DBA i zestawy łączeniowe StopTecha. Zamknąłem się w 4 000 PLN z klockami ale zestawy łączeniowe kupowane przez znajomych z dostawą osobistą ;) choć baaaardzo mocno łamałem się na zestawem Brembo z Niemiec. Gdybym mógł na euroNIP nawet bym się nie zastanawiał.

 

Jak widzisz wybór jest. Mam nadzieję, że coś pomogłem. Jeśli będziesz potrzebował dodatkowych info dawaj na PW. Mam masę manuali, katalogów i info technicznych, które mogą Ci się przydać.

 

Pzdr

Mariusz

P.S. Przepraszam wszystkich mniej zainteresowanych za przydługi post ;)

 

 

 

 

SJ Brembo GT.JPG

Edited by K0 MAR
  • Like 3
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszę co było dalej.

Po dalszych konsultacjach z K0 MAR, doszliśmy do wniosku, że najszybciej i w sumie najtaniej (co nie oznacza, że tanio) będzie kupić zestaw tarcza+dzwon "Brembo THBR911536L i P" oferowany przez Subaru. W ASO uzyskaliśmy niewielki rabat, bo zamówiliśmy obydwaj po komplecie i po 3 dniach od od zamówienia tarcze były na miejscu. Podczas wymiany tarcz i klocków okazało się, że zaciski do Brembo wymagają czyszczenia. Samo ich czyszczenie trwało 2 godziny. Do kompletu dołożyłem z przodu klocki Ferodo DS2500 (symbol FCP1281H). Tył też wymieniałem, ale pozostał seryjny. Do tego zmieniłem płyn hamulcowy na Millers racing brake fluid 300+.

Efekt końcowy jest bardzo dobry. Hamowanie jest pewne i mocne. Bardzo miłym dodatkiem jest ładny dźwięk podczas mocniejszego hamowania, kojarzy mi się z dźwiękiem zatrzymującej się windy szybkobieżnej - bardzo przyjemny! Nic nie piszczy. Teraz jazda tym autem to prawdziwa przyjemność. Mam nadzieję, że komuś te informacje okażą się przydatne. :)

Edited by Krzysztof NS

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.03.2017 o 12:10, skwaro napisał:

Znajdziesz bez problemu, odezwij się tutaj:

http://www.reyland.co.uk/discs/

 

Our range currently goes from 285 to 375mm in diameter and 20 to 36mm in width so it doesn't matter whether your original rotors were made by AP, Brembo, K Sport, Alcon, Hi Spec etc we can make to measure!  

 

moze mialem pecha ale wlasnie od nich kupilem tarcze do swojego zestawu ze skrecana tarcza 6tloczkow AP racing, i zaczely mi bic po troszke ponad roku, a uzywane nie w sporcie tylko w spokojnym foresterze:)

wiec nie polecam tej firmy, ze wzgledu na swoje doswiadczenia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.07.2018 o 16:14, goluszysko napisał:

moze mialem pecha ale wlasnie od nich kupilem tarcze do swojego zestawu ze skrecana tarcza 6tloczkow AP racing, i zaczely mi bic po troszke ponad roku, a uzywane nie w sporcie tylko w spokojnym foresterze:)

wiec nie polecam tej firmy, ze wzgledu na swoje doswiadczenia.

Zużyłem przynajmniej ze 3 komplety tarcz z Reylandu do zestawu AP Racing,zarówno do upalania jak i w cywilnej jeździe,żadnych zastrzeżeń nigdy nie miałem,bez bicia czy innych niespodzianek.

Może przyczyna bicia tkwi gdzie indziej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, cybel napisał:

Zużyłem przynajmniej ze 3 komplety tarcz z Reylandu do zestawu AP Racing,zarówno do upalania jak i w cywilnej jeździe,żadnych zastrzeżeń nigdy nie miałem,bez bicia czy innych niespodzianek.

Może przyczyna bicia tkwi gdzie indziej?

moze, nie bede sie upieral.  moze po prostu pech. zmienilem hamulec na zwykly czterotlok i nowe tarcze i bicia juz nie ma. 

 

22 minuty temu, cybel napisał:

Zużyłem przynajmniej ze 3 komplety tarcz z Reylandu do zestawu AP Racing,zarówno do upalania jak i w cywilnej jeździe,żadnych zastrzeżeń nigdy nie miałem,bez bicia czy innych niespodzianek.

Może przyczyna bicia tkwi gdzie indziej?

 

bede teraz myslal o jakiejs tarczy plywajacej, ale musze zrobic jakis maly research. jaka wejdzie  srednica i grubosc. 

a do czterotloka szukam odpowiednich klockow coby nie piszczaly jak lokomotywa, 

cybel, moze cos polecisz? tarcze mam ATE.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z klocków,które nie będą piszczeć,przerabiałem Ferodo DSP,Hawk Ceramic.Nie piszczały a skuteczność hamowania była zadowalająca w cywilnym przemieszczaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...