Skocz do zawartości

Czujnik cisnienia oleju


vasylo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chce zamontowac w 2.5 WRX 2006r dodatkowe wskazniki cisnienia i temperatury oleju. Przeszukujac siec znalazlem ewentualna lokalizacje dla czujnikow. Czujnik cisnienia chce zamontowac pod alternatorem w miejsce oryginalnego czujnika. I teraz pytanie ; czy jesli odlacze ten oryginalny czujnik czy nie bedzie sie palila kontrolka oleju??? 

Natomiast czujnik temperatury zamierzam zamontowac po przeciwnej stronie silnika pod przepustnica. Czy jest to dobre miejce? Chodzi mi o to na co zwrocic uwage przy montazu zeby nie zablokowac przeplywu oleju a jednoczesnie aby czujnik mogl dzialac poprawnie.

Tu zdjecie lokalizacji czujnikow. 1-czujnik cisnienia, 2-czujnik temperatury

https://www.google.co.uk/search?q=montarz+wskaznika+cisnienia+oleju+subaru&espv=2&tbm=isch&imgil=yu5SLAdqQYvfIM%3A%3BF7m_HfUcINl8YM%3Bhttps%253A%252F%252Fforum.subaru.pl%252Findex.php%253F%252Ftopic%252F64079-spadajace-cisnienie-oleju-powyzej-6000obrmin%252F&source=iu&pf=m&fir=yu5SLAdqQYvfIM%3A%2CF7m_HfUcINl8YM%2C_&usg=__ZJ_3ZBkmBvdzEaBNJjtHGNZYVAg%3D&biw=1242&bih=580&dpr=1.1&ved=0ahUKEwjoq6u9hN3SAhVpI8AKHe_XDDgQyjcINg&ei=upLLWOjmMOnGgAbvr7PAAw#imgrc=yu5SLAdqQYvfIM:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja się dowiedziałem te miejsca nie są miarodajne w pomiarach szczególnie przy zastosowaniu trójników.  U mnie czujnik ciśnienia oleju wkręciłem w lewą głowicę w miejsce korka kanału olejowego, gwint jest nieco inny ale czujnik można wkręcić.

Montowałem wskaźnik Depo 4W1 (temperatura i ciśnienie oleju, ciśnienie doładowania, voltomierz) i zrobiłem sporo fotek to wrzucam link jak i gdzie dałem czujnik. Wszystko wyczytałem po przegrzebaniu forum a tematów jest sporo i postów jak i gdzie podłączyć temperaturę i ciśnienie oleju.

https://goo.gl/photos/3jz1dT2fPecwo79R8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.... Wyglada na to ze zeby zamontowac czujniki w tych miejscach o ktorych mowisz trzeba by bylo wyjac silnik. Az tak bardzo nie zalezy mi na dokladnych pomiarach. Mozliwe ze zrobie tak ze w miejsce oryginalnego czujnika cisnienia wstawie ten od dodatkowego wskaznika a oryginal zamontuje przy filtrze oleju bo mam przejscowke ktora to umozliwia. Mysle ze po monarzu trzeba bedzie sie podlaczyc pod ECU i porownac wartosci z komutera i ze wskaznikow. 

Chce miec wskaznik cisnienia oleju poniewaz naczytalem sie o slabych pompach olejowych i wole widziec czy cos tam pompuje. Ewentualnie zmienic pompe na 10mm lub 12mm. 

Najbardziej wkurzajace jest to ze jak kupujesz imreze to od razu trzeba w ciul rzeczy poprawiac po fabryce. Naprawde jest to irytujace. Ceny z kosmosu. Np daszek do wskaznikow w miejsce zegarka na agielskim ebuy 120-170 funtow... przeciez to jest nienormalne zeby za kawalek plastiku placic tyle kasy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem czujniki z silnikiem w samochodzie, tylko trzeba ściągnąć intercooler i jest do wszystkiego dostęp. Jedyny problem to odkręcenie zaślepki w głowicy, u mnie nie udało się jej odkręcić imbulsem, wiec nabiłem młotkiem torxa i poszło.

Niestety takie są ceny niektórych pierdół bo to do Subaru...  Trzeba się z tym nauczyć żyć i polować na okazje. ECU Ci nie pokaże temperatury oraz ciśnienia oleju po podłączeniu bo takich wartości nie ma bo skąd ma wiedzieć? :P On tylko dostaje sygnał czy jest ciśnienie czy go nie ma (kontrolka oleju). Możesz się dowiedzieć przez ECU jaka jest temperatura płynu chłodniczego.

 

Kupiłeś Subaru z jednego powodu, dla tych chwil za kółkiem prowadząc swoją bestię i wtedy nie ma znaczenia ile w nią włożyłeś czasu i pieniędzy, bo trzymając kierownicę i dodając gazu, wiesz że było warto :)

Edytowane przez ADK90
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokladnie po to kupilem subaru. Gdyby nie Collin Mcrae i niebieska impreza z trzema 5 i piekny dzwiek boksera to bym nie kupil ;) 

Rzeczywiscie masz racje ECU nie pokaze tych wartosci. Intercooler mam zdjety bo wyciagalem turbo. Mam td04 i wyslalem je do Perkun Turbo do przerobienia. Chwala sie ze taka hybryda z td04 da rade nadmuchac okolo 300 koni i wstaje od dolu jak zwykla td04. Zobaczymy. Biora za to 1250 zl wiec postanowilem zaryzykowac. Chce zrobic cos kolo 300 koni. Milo miec 3 z przodu ;)  Wstawilem IC z STI, pompe paliwa 340 LPH wydech przelotowy 3' solenoid 3 drozny czekam na turbo i poszukuje obecnie kogos dobrego kto zrobi mi mape do tego wszystkiego. Robie to w UK. Ciekawe czy uda sie na td04 zrobic cos blisko 300 koni?  

A potem to juz normalnie jak w subaru...; bede sie zastanawial czy wytrzyma dol silnika, czy wytrzymaja uszczelki pod glowicami, czy wytrzyma sprzeglo, czy wytrzymaja tloki, czy wytrzymaja dyfry i skrzynia, to ze smok w misce olejowej peknie to tez prawie pewne. Juz kupilem poprawiony i za kawalek rury zaplacilem 500 zl i ciesze sie ze tanio bo w innych sklepach biora 1000 za 30 cm rurki i piec spawow. Acha no i pompe olejowa tez dobrze byloby wymienic.... Przeciez to jest chore....;)

Ale potem przy kazdym przejechanym kilometrze zapomina sie o tym wszystkim i mozna sie rozkoszowac niewygodnymi fotelami, halasem w srodku, ch...jowym na maxa seryjnym radiem i glosnikami ;) ale mimo tego wszystkiego bardzo sie ciesze ze ja mam.

Kilka miesiecy temu kupilem 10 letnie volvo s60 na zawieszeniu koni, fajnych felgach z jaguara 2.4 diesel ze zrobionym remapem. Auto ma 240 koni i 500Nm. W miescie pali 7.5 litra diesla przy rozsadnej jezdzie. Seryjne audio gra swietnie. Wygodne fotele. Cichutko i przyjemnie. Mysle ze seryjnego WRX 2.5 przegoni bez problemu. I kosztowalo 1/3 tego co subaru i nic nie trzeba poprawiac, wymieniac pomp, smokow solenoidow itp itd ;)  taka sytuacja

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na niekorzyść pięknego volvo = brak napędów i trakcji na pełnej mocy lub braku przyczepności.

ale to jest piękne w motoryzacji = nie ma idealnego auta a my to kochamy bo szukamy "świętego graal`a" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda że nie ma idealnego auta. Uwielbiam samochody i mógłbym ich mieć z 10 :)  różnych ,  bo w każdym jest coś interesującego. 

Tak przy okazji czy orientuje się ktoś do czego służy  "kalkulator" umieszczony w otwieranej klapce pod kierownicą?  Świeci się też tam czerwona dioda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak przy okazji czy orientuje się ktoś do czego służy  "kalkulator" umieszczony w otwieranej klapce pod kierownicą?  Świeci się też tam czerwona dioda 

Żebyś mógł policzyć ile wydałeś na furę. Czerwona dioda oznacza że jeszcze nie wystarczająco duzo
Pin do immo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D:D:D no wlasnie ciagle sie pali czerona  

 

 

21 godzin temu, ADK90 napisał:

Ja założyłem czujniki z silnikiem w samochodzie, tylko trzeba ściągnąć intercooler i jest do wszystkiego dostęp. Jedyny problem to odkręcenie zaślepki w głowicy, u mnie nie udało się jej odkręcić imbulsem, wiec nabiłem młotkiem torxa i poszło.

 

ADK90 

Czy moglbys opisac gdzie dokladnie szukac tej mniejszej zaslepki? Chodzi o to miejsce gdzie zamontowales czujnik cisnienia. Lewa glowica od strony sciany grodziowej? 

No i oczywiscie pytanie za 100 pkt czy wskazniki pokazuja prawidlowe wartosci?

Zaczynam sie sklaniac do tego zeby zamontowac to w glowicy tak jak u Ciebie.

 

Pzdr

Edytowane przez vasylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepka jest w lewej głowicy od strony kierowcy. W prawej glowicy także ale tam jest trudniejszy dostęp przez turbo i nie zaleca się wkręcania tam czujników. U mnie w głowicy są dwie zaślepki na klucz imbus 5, jedna wyżej druga niżej. Jak masz ściągnięty IC to ręką wyczujesz gdzie jest ta zaślepka a po zdemontowaniu zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy nawet ją zobaczysz wsadzając tam głowę bądź lusterko. Zdecydowałem się do zamontowania tam czujnika ponieważ to najdalszy kanał olejowy od pompy oleju i w przypadku niedoboru ciśnienia czujnik od razu powinien to wyłapać. Ciśnienie na zimnym na oleju Catrol EDGE 10W60 mam w okolicach 6.5bara a na rozgrzanym 2bary i podobno to są prawidłowe wartości.

 

JrbEDC5xuvnzpZsl2QlAWc_ej5W15zy_7S_IWm5A

 

Khv3BLVMJghIdmF48S-6sbF8tPqIONSzhUv1oWeJ

 

c3DJBQ_SMLd5lsyjf2vBsHSlGBtr_i_-Slg90cE2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie też do będzie z lewej strony(od kierowcy EU) bo turbo w UK jak w EU jest po prawej stronie(od pasażera EU). Tak czujnik temperatury oleju wkręciłem w zaślepkę pod IC po zastosowaniu adaptera.

 

IASgjneGeWGWWmrOMj7JcbNssw1gFuDJ2rmGYXrY

 

011hOJ4gevPBaN3d3hVkOo1pQUOYcZ4xHqMyArCb

 

zbcPW1JSytydYOUFtI_B39ZD1fjw7kDTNdvZG20K

 

NUkGmlztKLLx_WAHvJ_WybxfpLD7eJaeQ3YVTswb

 

lHmunByqcw9mho0fYuvaLpgHBAf6j8bpcMeQrDFB

 

g8arZkKx4uCN3ZN13D_gG8bIm0nvZvQuXCJQWWSr

 

Wszystkie zdjęcia są tutaj w folderze https://goo.gl/photos/3jz1dT2fPecwo79R8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 17.03.2017 o 23:13, ADK90 napisał:

Ja założyłem czujniki z silnikiem w samochodzie, tylko trzeba ściągnąć intercooler i jest do wszystkiego dostęp.

A czy możesz powiedzieć jakie masz ciśnienie na głowicy?

Nie chcąc mieć zakłamanej temperatury przez rozgrzewanie się głowicy, zamieściłem tam czujnik cisnienia, a temperatury od góry w bloku. Jednak ciśnienie oleju mam ok 3 barów przy temp 95st C. A przy 110st C na wolnych obrotach spada do 1.5-1.8.

I zastanawia mnie teraz po co mi takie wskazanie które nic nie daje ;-p

Edytowane przez Bartosz Drabczyński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...