Skocz do zawartości

Impreza szybkie pytania / szybkie odpowiedzi !


Wretched

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli temat nie ma sensu to proszę o usunięcie ale wydaje mi się że w zalewie powtarzających się regularnie kwestii może się przydać;)

 

Zacznę więc ja, czy w imprezie gt my99 po wymianie seryjnego pewnie umartego już katalizatora na jakąś strumienice lub inne cudo trzeba zrobić remap czy coś w tym stylu, czy raczej nic się bez ingerencji w mapę nie popsuje ?

 

Druga kwestia czy turbo z my99 td04L a td04L z bloba wrx 2002 to będzie dokładnie taka sama turbina czy jednak nie do końca i o takim samym turbo można mówić dopiero gdy wszystkie numery (na turbinie) są dokładnie takie same ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Wretched napisał:

Zacznę więc ja, czy w imprezie gt my99 po wymianie seryjnego pewnie umartego już katalizatora na jakąś strumienice lub inne cudo trzeba zrobić remap czy coś w tym stylu, czy raczej nic się bez ingerencji w mapę nie popsuje ?

 

Musisz zachować sonde za katalizatorem jeśli masz dalej serie to remap nie będzie konieczny.

 

8 minut temu, Wretched napisał:

my99 td04L a td04L z bloba wrx 2002

 

Jak z 2002 to jest to bug a nie blob(MY03-05) i jak się nie myle (pewnie mnie poprawią jak coś) to jest to ta sama turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GT 99  sonda jest tylko jedna przed katalizatorem.

 

Wymiana  katalizatora na cokolwiek innego bardziej przelotowego skutkuje wzrostem ciśnienia doładowania  czyli koniecznością  napisania mapy lub zbicia doładowania do wartości fabrycznej.  Jeśli tego nie zrobisz  prędzej lub później skończy się awarią.

 

TD04L o których piszesz są między sobą wymienne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, szociu napisał:

W GT 99  sonda jest tylko jedna przed katalizatorem.

 

Wymiana  katalizatora na cokolwiek innego bardziej przelotowego skutkuje wzrostem ciśnienia doładowania  czyli koniecznością  napisania mapy lub zbicia doładowania do wartości fabrycznej.  Jeśli tego nie zrobisz  prędzej lub później skończy się awarią.

 

TD04L o których piszesz są między sobą wymienne.

W jaki sposób jestem w stanie wpływać na wartość doładowania? Myślałem że doładowanie jakie ma trzymać turbina jest zapisane gdzieś w mapie bez względu na resztę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robienie mapy po wymianie downpipa nie jest konieczne choć zalecane. Znam ludzi którzy jeżdżą na całym przelocie i nic nie nie dzieje. Jest przyrost mocy, a doładowanie zostaje na takim samym poziome.(jeżeli masz wszystko sprawne, solenoid, rurki cisnień) Jeżeli masz czujnik doładowania to sam to zaobserwujesz. Sam osobiście zamontowałbym jakiś metalowy katalizator, nie są aż takie drogie.
Z remapem tak jak pisałem. Ile głów tyle zdań.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo wydaje mi się że to to samo co strumienica, chyba że się myle. Ok już widzę że się myle, jakie są korzyści wynikające z wybrania takiego metalowego katalizatora zamiast strumienicy? Czy przy metalowym kacie mogę zostawić sondę w jej fabrycznym miejscu i nie wypłynie to na konieczność remapu auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 1 sondę to nawet jej nie dotykasz bo jest w innym miejscu. Jeżeli masz 2gą za katem to można ją osadzić na tulejce, ale nie trzeba. Katalizator będzie spełniał swoją rolę i będzie tak jak przed, a nawet lepiej bo one mają zmniejszony opór przepływu.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie sprzęgła, czy jest jakaś widoczna przewaga sprzęgła clutch pro aka OEM takie z podwójną sprężyną w stosunku do sprzęgła EXEDY z pojedynczą sprzężyną? Wiem że na podwójnej wszelkie szarpania powinny być mniej odczuwalne, ale czy coś w kwestii wytrzymałości, zuzywalności etc się różni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz gtka?

Exedy masz dwa polecane- zamiennik oem, miekkie jak pierzyna, polecam. Z tym że mam wolnossaka.

Stage one- rzekomo wzmacniane czy coś? ,ale nie wszystkim podchodzi. Wpisz w szukacje Stage One, były tematy na forum.

Katalizator metalowy, strumiennica i fejkowy katalizator to inne rzeczy. Tłumik jak kat/fałszywy kat zazwyczaj jest tłumikiem przelotowym bez spirali i łusek itd.. Katalizator metalowy to chyba to samo co High Flow Cat, czyli coś tam czyści ,ale odtyka wydech. Tak na szybko, w necie jest raczej wszystko już napisane na ten temat.

Przeważnie jaki typ jest opisane w opisie aukcji, musisz czytać hombre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myśle ,że masz chyba za duzo czasu albo kasy. O obie rzeczy jestem zazdrosny.

 

1. nie rusza sie czegoś co działa bo potem jest 2x wiecej do zrobienia.

2. nie rusza sie bez powodu pierdół w 18 letnim japończyku ,bo potem trzeba kombinować czym zastąpić urwane śruby

 

masz przesłanki że pompa szwankuje?

wyczyść sitko ciągnące z dna baku i złóż nazot. A jak już chcesz bardzo chcesz coś porobić w układzie paliwowym,to baki i szyjka wlewu paliwa lubią gnić.

Edytowane przez Matiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z pompą paliwa generalnie wziął się z obawy o niewydolność starej pompy paliwa i tym samym obawy przed dziurą w tłoku ;) 

 

A i czasu mam właśnie mega mało więc wolę zrobić coś na górkę niż czekać co się wysypie kolejne i co chwila poprawiać.

Edytowane przez Wretched
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Wretched napisał:

Na moje jeżeli nie leci z magla itd jak z kaczej dziury to nie powinni robić problemu.

Prawdopodobnie padnięta pompa. Poza ciężkim kręceniem kółkiem brak objawów dźwiękowo-wizualnych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam małą zagwozdkę. Generalnie wymieniłem w aucie skrzynie z dyfrem plus w całym zawieszeniu wylądowały poliuretany miękkie, a samolot mocowany jest do budy twardymi "żółtymi", po odebraniu auta od mechanika stwierdzam nowe dźwięki wydobywające się z napędu. Mianowicie na pierwszym biegu słychać odgłos zblizony do tego jaki wydaje napęd na wstecznym, i tu pytanie czy możliwe że to po praca dyfra etc niosąca się na budę przez poliuretan, czy też skrzynia ma downa? Biegi wchodzą ok nic nie wyskakuje nie strzela, itd. Zagadkowy jest sam dźwięk jaki wydaje teraz napęd na pierwszym biegul. Skrzynia jak i dyfer zalane oczywiście świeżym motulem gear 300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,temat typu zagadka - Impreza 94r 1.8, po przekręceniu zapłonu NIE zapala sie kontrolka Check Engine, nie słychać pompy i nie ma iskry, jakies propozycje ? Sytuacja o tyle dziwna że zajechałem do domu normalnie, bez zadnych objawów, zdążyłem tylko wziąć prysznic, wrócic do auta i niestety juz nie odjechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy po wymianie wydechu na przelot praktycznie od turbo do konca , oczywiscie pompa paliwa do tego i strojenie bylo,  konieczna jest tez wymiana up pipe ? bo podobno tam katalizator siedzi ( blob wrx 2003 eu ) czy moge zostawic jak jest ? Generalnie to wszystko z autem wporzadku na ta chwile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, _HaN_ napisał:

Witam ,temat typu zagadka - Impreza 94r 1.8, po przekręceniu zapłonu NIE zapala sie kontrolka Check Engine, nie słychać pompy i nie ma iskry, jakies propozycje ? Sytuacja o tyle dziwna że zajechałem do domu normalnie, bez zadnych objawów, zdążyłem tylko wziąć prysznic, wrócic do auta i niestety juz nie odjechać

Może zacznij od tak prozaicznych tematów jak bezpieczniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pytanie z serii szybkie,

Dziś chciałem odczytać pewien błąd bo czasem pokazywał się na chwilę CEL i jak szukałem kabelków do połączenia trafiłem na to....

IMAG3268.thumb.jpg.9f8b77049e0fdec97174286474de4d63.jpg

czyżby dobrze mi się wydawało, że auto posiada złącze OBDII ? Jeżeli tak, czego Wy używacie do łączenia się z nim? (podstawy typu odczyt i kasowanie błędów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...