Licho Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 (edytowane) Mam pytanie do Dyrekcji czy dla idei stałego polepszania bezpieczeństwa rozważają możliwość wyposażenia opcjonalnego dla nowych i istniejących aut o termowizję. Termowizja jest oferowana u niektórych producentów np Audi, BMW, Mercedes w wyższym segmencie. W zał. fotki wykonane amatorską kamerą termowizyjną (przystawka do smatrfona). Jakość zdjęć różnie się prezentuje w zależności od jakości matrycy kompa. Na smartfonie z wyświetlaczem AMOLED jest najbardziej kontrastowo. Zdjęcia zrobione w nocy we mgle w najtrudniejszych dla kamery termowizyjnej warunkach - cały dzień utrzymywała się stała temperatura w okolicy 0°C, co sprawiało, że nie było kontrastu termicznego od nagrzania się w ciągu dnia. Gdyby nie było mgły widoczne by było tło nieba. Fotki zrobione przy zatrzymanym aucie. Na fotkach dopisane orientacyjne odległości jakie obserwowany samochód mógł przejechać z prędkością 70km/h lub 90km/h. Wynika, że dostrzegalność jest na poziomie 500m Kilka zalet: - można wyprzedzić we mgle wolnobieżny pojazd, a nie czekać na odcinek drogi, gdzie mgła się przerzedzi - zwierzaki na drodze - nieoświetleni rowerzyści lub piesi - jeśli we mgle jest karambol - widać to już z oddali - przy dużym ruchu z naprzeciwka w nocy, światła mijania kierowców wprowadzają chwilowe olśnienie zanim dobrze będziemy widzieć w swoich światłach mijania - termowizja pomaga widzieć stale dobrze - gdy w gęstej mgle z naprzeciwka ktoś skręca w prawo a rozpoczynając manewr nie widzi moich świateł, to gdy ja go dojrzę na swoich mijania to ... pozamiatane (spotkanie ze ścianą, a w zasadzie z bokiem auta) Edytowane 8 Marca 2017 przez Licho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Marca 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 To jest jeden z możliwych kierunków rozwoju systemów. Piszę systemów, gdyż nie bardzo sobie wyobrażam, aby w silnej mgle rozpraszać uwagę pomiędzy tym, co widzę przed sobą a ekranem ( no chyba, że HUD). Należy jednak pamietać, że termowizja też podlega ograniczeniom (choć nie tak silnym, jak normalna optyka). Ponadto ( prawie) nie zauważa przeszkód nie wykazujących różnic temperatur. Stąd w nowoczesnych systemach stosuję się albo radary, albo normalną optykę, lub też kombinację powyższych. Czy FHI pracuje nad tą technologią nie wiem. Jak do tej pory nie mamy na ten temat żadnych informacji. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się