Skocz do zawartości

Learning Control-nauka sterownika TCM


lutek34

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie tak się natknąłem na opis w manualu procedury nauki sterownika skrzyni z wersji przedliftowej poprzez jazdę z odpowiednim uchyleniem przepustnicy itd, której to procedury nie ma w manualu w wersji poliftowej (08-up), jest tylko procedura poprzez podłączenie skanera SSM itd.

Czy ktoś z Was przeprowadzał procedurę nauki TCMa w wersji poliftowej tej opisanej dla wersji przedliftowej?

Pytam tak na przyszłość, bo ja pojechałem do ASO, ale może ta procedura dla wersji przedliftowej działa również w wersji poliftowej, tylko nie została opisana w manualu.

 

1. Turn the ignition switch to ON.

2. Turn the A/C switch to OFF.

3. Turn the headlight switch to OFF.

4. Turn the rear defogger switch to OFF.

5. Start the engine.

6. Connect the Subaru Select Monitor to the vehicle.

7. Drive the vehicle for 5 — 10 km (3 — 6 miles) to warm up ATF temperature to be 70°C (158°F) or more.

8. While checking that the throttle opening angle on Subaru Select Monitor is within the specified range, shift the gear from 1st → 2nd, 2nd → 3rd, and 3rd → 4th, while driving the vehicle at “D” range. btn_link.gif

Acceleration opening angle:

12.5%±2%

9. While checking that the throttle opening angle on Subaru Select Monitor is within the specified range, upshift the gear from 4th → 5th while driving the vehicle at “D” range.

Acceleration opening angle:

15.5%±2%

10. Repeat the steps 8) and 9) until the reducing effect of the shifting shock is felt.

11. If reducing of shifting shock is not felt after 5 cycles, recheck that the learning conditions (throttle opening angle, ATF temperature, etc.) are as specified and recheck that other parts are normal.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, renegat napisał:

wykonywałem learning w Pacifice

 

Kolego w Chryslerze to wygląda całkowicie inaczej, podpinasz skaner, wybierasz opcje quick learn, przewahlujesz biegami i zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, renegat napisał:

Eeee musiałem przjechać kawałek

 

tak, dwa trzy metry do przodu, wcisnąć hamulec, przełączyć biegi i procedura skończona w Chryslerze, ale nie o to chodzi w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, renegat napisał:

A tak z ciekawości czemu uczyłeś skrzynię?

 

domyślam się że pytasz o Tribece, to po regeneracji konwertera i całkowitej wymianie oleju, było lekkie poszarpywanie pomiędzy 2-3. Podzwoniłem po róznych miejscach i wybrałem ASO Rzeszów. Zrobili reset, ale nie wgrali mi nowszego softu sterownika, twierdząc że nie ma nowszego softu. Poszarpywanie 2-3 praktycznie zniknęło, czasami coś wyczuje, ale jest raczej OK.

A tak z ciekawości, to moglibyście sprawdzić jaką wersje softu macie w sterowniku TCM po podłączeniu się programem FreeSSM? Bo chyba ROM-ID to wersja softu

 

subaru tcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...