Jump to content

I to by było na tyle :(


Recommended Posts

Serduszko boli ale moim zdaniem diesel w Subaru to nieporozumienie....to tylko moja opinia.

Link to post
Share on other sites

A ja mam inne zdanie. Kupiłem, żonka bardzo zadowolona, o dziwo nie zaglądnąłem głębiej pod maskę niż korek płynu od zakupu, wszystko działa bdb ale silnik mam z 2015 więc może awaria mnie ominie.

Na tyle jestem zadowolony, że prawdopodobnie w przyszłym roku na wyprzedaży modelu 2016  2017 kupię OBK SBD CVT.

Edited by AdaSch
Link to post
Share on other sites
51 minut temu, AdaSch napisał:

A ja mam inne zdanie. Kupiłem, żonka bardzo zadowolona, o dziwo nie zaglądnąłem głębiej pod maskę niż korek płynu od zakupu, wszystko działa bdb ale silnik mam z 2015 więc może awaria mnie ominie.

Na tyle jestem zadowolony, że prawdopodobnie w przyszłym roku na wyprzedaży modelu 2016 kupię OBK SBD CVT.

W przyszłym roku może już być ciężko z modelami 2016...

Link to post
Share on other sites

koniec linii modelowej? Nie powiedzieli mi tego u Zdanowicza.

Już raz się wykiwałem z forkiem więc dopytam. 

Generalnie, może nowy obk będzie jeszcze fajniejszy, ale mam trochę obaw co do tego. Nidy nie wiadomo, czy w 2017 nie będzie wanną bo tak ktoś wymyśli.

Jeździłem SBD CVT w forku i generalnie jako napęd do zamulastego auto rodzinnego ok i taki ma być obk. Nie oczekuję nie wiadomo czego, bo po naciśnięciu gazu i trzmanie wysokich obrotów jest smieszne ale skoro tak nie robi przy delikatnym gazie to przeżyję. Durne strasznie, skoro wiadomo, że to moment przyspiesza auto wiec powinna skrzynia trzymać 1800-2k rpm i tak przyspieszać a nie walić pod 3,5k i hałasować.

 

p.s.

dzwonię do Zdanowicza zapytać o tego OBK

no i zadzwoniłem

nie ma nowego OBK na 2017 2018, może drobne zmiany ale nie jest planowane wprowadzenie jakieś kosmodromu jak to było za czasów forester 2 vs forester 3

Edited by AdaSch
Link to post
Share on other sites

Koledze chodziło pewnie o to, że w przyszłym roku tzn. 2018 bedzie ci ciężko kupić auto z 2016 roku. Pewnie chodziło ci o kupno auta w 2018 roku ale z 2017? Dobrze rozumiem?

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, AdaSch napisał:

Durne strasznie, skoro wiadomo, że to moment przyspiesza auto wiec powinna skrzynia trzymać 1800-2k rpm i tak przyspieszać a nie walić pod 3,5k i hałasować.

 

Nie chcę wszczynać płomiennej dyskusji ale powszechnie wiadomo, że utrzymywanie SBD w takim przedziale obrotów skutkuje rychłym uszkodzeniem silnika.

 

Swoją drogą miło czytać jak osoba kiedyś psiocząca na subarowego dyszla teraz jest nim zachwycona ;)

Link to post
Share on other sites

Silnik rozkręcony, chociaż jeszcze działał, to w środku armagedon. Zobaczymy co dalej.

5 godzin temu, AdaSch napisał:

A ja mam inne zdanie. Kupiłem, żonka bardzo zadowolona, o dziwo nie zaglądnąłem głębiej pod maskę niż korek płynu od zakupu, wszystko działa bdb ale silnik mam z 2015 więc może awaria mnie ominie.

Na tyle jestem zadowolony, że prawdopodobnie w przyszłym roku na wyprzedaży modelu 2016  2017 kupię OBK SBD CVT.

Tak jak ja. Tylko, że to było, a co będzie - zobaczymy.

Edited by maric1
Link to post
Share on other sites

A ja mogę powiedzieć "Ufff".

Już się przestraszyłem, że dołączę do szanownego grona "rozpadowców silnikowych" przy przebiegu 165 tys (MY08), a tu "tylko" turbina.

W sobotę jechałem, a coś zaczyna hałasować. Posłuchałem, wyglądało na jakąś rolkę albo napinacz, potem samochód stracił moc.

Doturlałem się do ASO, bo akurat byli w sobotę czynni, a potem samochód zaczął oprócz hałasu trochę dymić. W podświadomości od razu czarne wizje...

Jak wjeżdżał na halę, to jak stary, przeładowany Kamaz przyspieszający pod górę. Pierwszy rzut oka - silnik raczej OK, mechanik zasugerował turbinę. Uff.....

Odpięcie przewodu wylotowego, a tam olej się leje. Jeszcze bym przejechał ze 3 kilometry i mogłoby się skończyć rozbieganiem silnika.

Trochę było jak w tym dowcipie, co trzech facetów wróciło z długiego kontraktu, poszli do lekarza, wychodzi pierwszy i mówi "Aids", drugi wychodzi i mówi "Aids", trzeci wybiega i tańcząc krzyczy "Kiła, kiłeczka, kiłunia!!!"

To ja tak trochę też, "Turbina, turbinka, turbineczka!!!"

 

W sumie trochę dziwne, bo o nią dbam, po autostradowych jazdach studzę przed wyłączeniem, olej na czas zmieniany, itp. Ponoć te turbiny nie są jakieś awaryjne...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nasz Outback Diesel MY08 jak narazie spisuje się bardzo dobrze . Jazda powyżej 3000 rpm zdarza się rzadko ale,,,, ale jeżeli już się zdarzy to "pomruk" silnika .... sprawia..wiadomo co ;) . Auto w tym momencie ma 217 tysięcy . Przy 88 tyś (2012 rok )miał wymieniany Shortblock właśnie u Pana Zdanowicza , jestem jego 2 właścicielem i mam nadzieję ,że jeszcze trochę nim pojeździmy ....:) .

17360889_1287630227982285_1337600_n.jpg

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dawidee31 napisał:

Nasz Outback Diesel MY08 jak narazie spisuje się bardzo dobrze . Jazda powyżej 3000 rpm zdarza się rzadko ale,,,, ale jeżeli już się zdarzy to "pomruk" silnika .... sprawia..wiadomo co ;) . Auto w tym momencie ma 217 tysięcy . Przy 88 tyś (2012 rok )miał wymieniany Shortblock właśnie u Pana Zdanowicza , jestem jego 2 właścicielem i mam nadzieję ,że jeszcze trochę nim pojeździmy ....:) .

To po prostu masz drugi silnik. U mnie turbina tak się rozsypała, że nie nadawała się do regeneracji. Urwał się wirnik i zrobił uszkodzenia takie, że wszyscy rozłożyli ręce. Jak mi tak powiedzieli w jednym zakładzie, to zawiozłem do drugiego, gdzie mówili, że to praktycznie niemożliwe, żeby nie dało  się zregenerować, ale jak rozebrali to potwierdzili.

Do tego przytarta jakaś pompka oleju za prawie 1000 zł (co było prawdopodobnie przyczyną awarii) i naprawa na 5 tys. mi się szykuje w samochodzie wartym optymistycznie raptem 4 razy więcej...

Silnik na razie żyje, ale nie wiem czy samochodu nie pożenię dla spokoju ducha. Jak by co, to serwisowany w ASO z nówką (regenerowaną) turbiną oddam za niewielką kwotę :)

Najchętniej zamieniłbym na takie coś:

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-3-6-krajowy-1-wl-gwarancja-ID6yOpfl.html

i miał święty spokój, ja że takie na rynku praktycznie nie występują, ale żona coś że drogo...

 

Link to post
Share on other sites

Ja po zakupie mojego Outbacka od razu wymieniłem -> sprzęgło,dwumasa plus "kilka gum"  ...koszt 4200 zł.  Brałem pod uwagę nowszą generację ale raz ,że mi się nie podoba a dwa wolę pojeździć MY08 ,który (nie ma DPF) i później zainwestować w coś..... no właśnie..Subaru przekonało mnie do siebie ale we krwi Alfisti :) ,na "pokładzie"mamy jeszcze Mito ;) aha...myślę,że jest to mój ostatni diesel.

Edited by Dawidee31
Link to post
Share on other sites

ja po Volvo-dieslu też dałem sobie spokój raz na zawsze z kopciuchami

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Miło mi poinformować, że jeszcze się nie żegnam z Subaru. Silnik już wymieniony i pierwsze 2tys. km za nim. Chodzi całkiem inaczej niż stary (ale nie wiem czy lepiej:) )

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, maric1 napisał:

Miło mi poinformować, że jeszcze się nie żegnam z Subaru. Silnik już wymieniony i pierwsze 2tys. km za nim. Chodzi całkiem inaczej niż stary (ale nie wiem czy lepiej:) )

Za jedyne?

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, WOJO napisał:

Za jedyne?

Ok 25% wartości auta

Edited by maric1
Link to post
Share on other sites
16 minut temu, maric1 napisał:

Ok 25% wartości auta

7,5k zł? :D

To gdzie tak można?

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, WOJO napisał:

7,5k zł? :D

To gdzie tak można?

 

Takie cuda tylko dzięki gestowi handlowemu SIP ;)

Link to post
Share on other sites
Przed chwilą, maric1 napisał:

Takie cuda tylko dzięki gestowi handlowemu SIP ;)

O widzisz.

To wiele wyjaśnia. :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...