Skocz do zawartości
Ozzy1989

Świercze w OBK 2006 ej253

Rekomendowane odpowiedzi

Witam gremium.

 

od początku zakupu OBK'a pojawiały się świerszcze, które z lepszym lub gorszym skutkiem udawało mi się lokalizować i likwidować. Jednak pozostał jeden bardzo uciążliwy świergot, uruchamiający się jednocześnie z włączeniem zapłonu (Wyłączone radio - wiec odrzucam świst zmieniarki, wyłączony nawiew).

 

Świergot przypomina jakby jakieś łożysko wentylatora, jest słyszalny tylko w środku auta (od strony silnika nie słyszalny). 

 

Czy w tych modelach były montowane może jakieś dodatkowo nawiewy, działające niezaleznie od dmuchawy?

Może ktoś miał coś podobnego?

 

Postaram się nagrać film, ale nie wiem czy mic w telefonie wyłapie ten jakże irytujący dźwięk.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

napęd płyty CD z nawigacją? przy otwartym schowku słychać go bardziej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A może wiatraczek nad kolanem kierowcy (chyba taka lokalizacja) zasysający powietrze do czujnika monitorującego temperaturę wnętrza na potrzeby automatycznej klimatyzacji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To może być dobry trop. (Chociaż czy on powinien pracować przy wyłączonym nawiewie?)

W przyszłym tygodniu będę deskę rozbierał i szukał tego dźwięku.

 

z ksziałomi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A może wiatraczek nad kolanem kierowcy (chyba taka lokalizacja) zasysający powietrze do czujnika monitorującego temperaturę wnętrza na potrzeby automatycznej klimatyzacji?

Nie ma wiatraczka. Przepływ przez ten kanał jest raczej na zasadzie podciśnienia.

Może ten dźwięk, to hałasujący fuel damper. Objawy w miarę pasują.

Edytowane przez Kambol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

prześledziłem ten wątek, jednak to nie takie objawy. Szczególnie że u mnie ten dźwięk pojawia się przy włączonym zapłonie (bez zapalania silnika) więc raczej fuel damper bym odrzucił.
urlop mi się przesunął od 1 marca będzie działał. Jak coś odkryję to dam znać. I filmik z dźwiękiem nagram dla potomnych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Ozzy1989 napisał:

Szczególnie że u mnie ten dźwięk pojawia się przy włączonym zapłonie (bez zapalania silnika)

Przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku piszczy z kolei przepustnica i to norma, ale skoro nie słyszysz tego od strony silnika, to chyba pozostają tylko silniki sterowania wentylacją. Zdaje się, że klapa recyrkulacji powietrza ustawia się nawet przy wyłączonym panelu klimatyzacji. Poszukałbym w tym kierunku: https://forum.subaru.pl/topic/92889-w-stopy-zimnoooo/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj tylko film zmontowałem. świerszcze grają w momencie włączenia zapłonu aż do wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki..... 

W komorze silnika cisza jak makiem zasiał. Czy jest możliwe żeby pracowała zmieniarka (laser cd) pomimo, że radio jest wyłączone? słyszałem że lubią tak świergotać wyeksploatowane napędy.

niestety na drugim filmiku nie nie domknąłem drzwi i słychać wiosnę...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wyciągaj bezpieczniki pojedynczo, namierzysz świerszcza. :P

  • Upvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Świerszczem okazał się jeden z wentylatorów nawiewu, który to działał zawsze po włączeniu zapłonu (niezależnie od sterowania).

Jeszcze nie doszło do wymiany, ale przynajmniej wiem, co mnie tak wkurza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Ozzy1989 napisał:

Świerszczem okazał się jeden z wentylatorów nawiewu,

To znaczy który, bo z tego co mi wiadomo, to wentylator nawiewu jest tylko jeden, za filtrem przeciwpyłkowym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

ten wentylator za schowkiem po stronie pasażera. Dokładnie ten z filtrem kabinowym. 

nie wykluczałem obecności innych, dlatego użyłem liczby mnogiej :)
przy wymianie nagram dokładny filmik z pisków.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Ozzy1989 napisał:

ten wentylator za schowkiem po stronie pasażera. Dokładnie ten z filtrem kabinowym. 

nie wykluczałem obecności innych, dlatego użyłem liczby mnogiej :)
przy wymianie nagram dokładny filmik z pisków.

Ciekawa sprawa. Wentylator to zwykły silnik + łopatki. Nie ma tam co świergotać.

Raczej obstawiałbym przegrzewanie się któregoś z elementów elektronicznych np. tranzystora sterującego prędkością obrotową wentylatora, znajdującego się w tym samym rejonie.

Wentylator po włączeniu zapłonu i przy wyłączonym nawiewie/klimatyzacji nie powinien się kręcić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak się do niego dostane, to sprawdzę. Kiedyś już miałem problem z wentylatorem w innym aucie i tej swiergotał.

Jak się okaże że to jakiś element układu to się go wymienić też :-)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, WOJO napisał:

Ciekawa sprawa. Wentylator to zwykły silnik + łopatki. Nie ma tam co świergotać.

 

W komputerze nigdy nie hałasował ci wentylatorek? :) Wentylator to dobry trop.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Aby wentylator mógł lekko i cicho pracować jest łożyskowany. W wielu markach jest to zmorą jak często te łożyska siadają = wirnik wentylatora sporo wazy i podczas kilku lat sporo nim trzęsie i wibruje plus duży przepływ powietrza wysusza smarowania łożysk a i temperatura z nagrzewnicy okrutnie to wszystko potęguje.

Nie jeden by się zdziwił gdybym nagrał skrajne odgłosy np. z niepozornego clio - strach by było jechać gdyby was ten dźwięk zaskoczył !!!

 

Nie wiem czy w tym przypadku trop powinien prowadzić na wentylator ale to można sprawdzić wypinając bezpiecznik podczas obserwowania tego dźwięku i wszystko jasne czy grzebać dalej. Najprostsza wstępna diagnoza.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Może długo to trwało, ale problem został rozwiązany. W sumie nawet nie był związany z samym autem :facepalm: - shame on me.
Najbliżej rozwiązania był WOJO - piszczał zasilacz kamerki, a najprawdopodobniej cewka która w nim była. Tak się złożyło, że zasilacz był zamontowany za radiem po prawej stronie, stąd byłą zmyłka, a był podłączony po zapłonie. 

Cewka zalana "termoglutem" i na razie nie skwierczy - piszczy.

 

a wentylator na szczęście chodzi radośnie i cichutko.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×