Ozzy1989 Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Witam gremium. od początku zakupu OBK'a pojawiały się świerszcze, które z lepszym lub gorszym skutkiem udawało mi się lokalizować i likwidować. Jednak pozostał jeden bardzo uciążliwy świergot, uruchamiający się jednocześnie z włączeniem zapłonu (Wyłączone radio - wiec odrzucam świst zmieniarki, wyłączony nawiew). Świergot przypomina jakby jakieś łożysko wentylatora, jest słyszalny tylko w środku auta (od strony silnika nie słyszalny). Czy w tych modelach były montowane może jakieś dodatkowo nawiewy, działające niezaleznie od dmuchawy? Może ktoś miał coś podobnego? Postaram się nagrać film, ale nie wiem czy mic w telefonie wyłapie ten jakże irytujący dźwięk. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 napęd płyty CD z nawigacją? przy otwartym schowku słychać go bardziej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 U mnie opcja bez navi fabrycznego więc raczej to nie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 A może wiatraczek nad kolanem kierowcy (chyba taka lokalizacja) zasysający powietrze do czujnika monitorującego temperaturę wnętrza na potrzeby automatycznej klimatyzacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 To może być dobry trop. (Chociaż czy on powinien pracować przy wyłączonym nawiewie?) W przyszłym tygodniu będę deskę rozbierał i szukał tego dźwięku. z ksziałomi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 (edytowane) A może wiatraczek nad kolanem kierowcy (chyba taka lokalizacja) zasysający powietrze do czujnika monitorującego temperaturę wnętrza na potrzeby automatycznej klimatyzacji? Nie ma wiatraczka. Przepływ przez ten kanał jest raczej na zasadzie podciśnienia. Może ten dźwięk, to hałasujący fuel damper. Objawy w miarę pasują. Edytowane 19 Lutego 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 prześledziłem ten wątek, jednak to nie takie objawy. Szczególnie że u mnie ten dźwięk pojawia się przy włączonym zapłonie (bez zapalania silnika) więc raczej fuel damper bym odrzucił. urlop mi się przesunął od 1 marca będzie działał. Jak coś odkryję to dam znać. I filmik z dźwiękiem nagram dla potomnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 1 godzinę temu, Ozzy1989 napisał: Szczególnie że u mnie ten dźwięk pojawia się przy włączonym zapłonie (bez zapalania silnika) Przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku piszczy z kolei przepustnica i to norma, ale skoro nie słyszysz tego od strony silnika, to chyba pozostają tylko silniki sterowania wentylacją. Zdaje się, że klapa recyrkulacji powietrza ustawia się nawet przy wyłączonym panelu klimatyzacji. Poszukałbym w tym kierunku: https://forum.subaru.pl/topic/92889-w-stopy-zimnoooo/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Dzisiaj tylko film zmontowałem. świerszcze grają w momencie włączenia zapłonu aż do wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki..... W komorze silnika cisza jak makiem zasiał. Czy jest możliwe żeby pracowała zmieniarka (laser cd) pomimo, że radio jest wyłączone? słyszałem że lubią tak świergotać wyeksploatowane napędy. niestety na drugim filmiku nie nie domknąłem drzwi i słychać wiosnę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Wyciągaj bezpieczniki pojedynczo, namierzysz świerszcza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Może to ekran/ładowarka tej dokładanej navi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Świerszczem okazał się jeden z wentylatorów nawiewu, który to działał zawsze po włączeniu zapłonu (niezależnie od sterowania). Jeszcze nie doszło do wymiany, ale przynajmniej wiem, co mnie tak wkurza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 6 godzin temu, Ozzy1989 napisał: Świerszczem okazał się jeden z wentylatorów nawiewu, To znaczy który, bo z tego co mi wiadomo, to wentylator nawiewu jest tylko jeden, za filtrem przeciwpyłkowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 ten wentylator za schowkiem po stronie pasażera. Dokładnie ten z filtrem kabinowym. nie wykluczałem obecności innych, dlatego użyłem liczby mnogiej przy wymianie nagram dokładny filmik z pisków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 3 minuty temu, Ozzy1989 napisał: ten wentylator za schowkiem po stronie pasażera. Dokładnie ten z filtrem kabinowym. nie wykluczałem obecności innych, dlatego użyłem liczby mnogiej przy wymianie nagram dokładny filmik z pisków. Ciekawa sprawa. Wentylator to zwykły silnik + łopatki. Nie ma tam co świergotać. Raczej obstawiałbym przegrzewanie się któregoś z elementów elektronicznych np. tranzystora sterującego prędkością obrotową wentylatora, znajdującego się w tym samym rejonie. Wentylator po włączeniu zapłonu i przy wyłączonym nawiewie/klimatyzacji nie powinien się kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Jak się do niego dostane, to sprawdzę. Kiedyś już miałem problem z wentylatorem w innym aucie i tej swiergotał.Jak się okaże że to jakiś element układu to się go wymienić też :-)Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, WOJO napisał: Ciekawa sprawa. Wentylator to zwykły silnik + łopatki. Nie ma tam co świergotać. W komputerze nigdy nie hałasował ci wentylatorek? Wentylator to dobry trop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Aby wentylator mógł lekko i cicho pracować jest łożyskowany. W wielu markach jest to zmorą jak często te łożyska siadają = wirnik wentylatora sporo wazy i podczas kilku lat sporo nim trzęsie i wibruje plus duży przepływ powietrza wysusza smarowania łożysk a i temperatura z nagrzewnicy okrutnie to wszystko potęguje. Nie jeden by się zdziwił gdybym nagrał skrajne odgłosy np. z niepozornego clio - strach by było jechać gdyby was ten dźwięk zaskoczył !!! Nie wiem czy w tym przypadku trop powinien prowadzić na wentylator ale to można sprawdzić wypinając bezpiecznik podczas obserwowania tego dźwięku i wszystko jasne czy grzebać dalej. Najprostsza wstępna diagnoza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Może długo to trwało, ale problem został rozwiązany. W sumie nawet nie był związany z samym autem - shame on me. Najbliżej rozwiązania był WOJO - piszczał zasilacz kamerki, a najprawdopodobniej cewka która w nim była. Tak się złożyło, że zasilacz był zamontowany za radiem po prawej stronie, stąd byłą zmyłka, a był podłączony po zapłonie. Cewka zalana "termoglutem" i na razie nie skwierczy - piszczy. a wentylator na szczęście chodzi radośnie i cichutko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się