Skocz do zawartości

Katalizator


andrzej53

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

W moim Foresterze 2,5 wolnossąca benzyna (sprowadzony ze Stanów) pojawił się błąd, o ile dobrze pamiętam 420, sprawność katalizatora poniżej minimum. Przejechanych 150t km. Nie bardzo swtać mnie na oryginał, w dodatku nie ma pewności który katalizator padł. Wymieniłem ten większy na dedykowany Bosala ale ciągle jest to samo. Zapalają się kontrolki silnika, TK i tempomatu. Może ktoś ma jakiś pomysł co robić bo kontrolki można zakleić ale tempomatu żal. To taki żarcik. Czy gdzieś, ktoś potrafi w sterowniku wyłączyć sondy ? A może jest jakieś inne wyjście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy gdzieś, ktoś potrafi w sterowniku wyłączyć sondy ?

Da się, ale to nie jest dobry pomysł. Nie wiem który to jest "ten duży" katalizator, ale błąd sondy wskazuje na problemy z pierwszym katalizatorem - tym w kolektorze.

W tym silniku przy tym przebiegu faktycznie może już go nie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się zrob remap to można się pozbyc tego ustrojstwa? mam na myśli katalizator nie Subaru

Podejdź na analizę spalin, myślę że da to jakiś obraz w jakim stanie jest katalizator.Koszt żaden, ja zapłaciłem 20 zł brutto☺

Sory pisałem na szybko stojąc w korku.

Info dla @andrzej53

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie naumialem to blad p0420 wyskakuje w subaru z usa:

1. Niby od paliwa, ze podobno u Nas gorsze itd. Masz lpg ?

2. Kat jest juz dojechany i bie czysci spalin tak jak powinien.

Jezeli nie chcesz ladowac kasy w nowy katalizator jedynym sensownym rozwiazanien jest emulator sondy lambda ( taka tulejka ) ktory powoduje ze mniejsza ilosc spalin trafia do sondy a dzieki temu blad sie nie wyawietla. Bede sam w ten weekend montowal taki emulator do mojego 2.5 us bo tez mi sie blad swieci. Testowalem to rozwiazanie w innym aucie gdzie akurat katalizatora nie bylo. Swietnie sie sprawdzilo.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie naumialem to blad p0420 wyskakuje w subaru z usa:

1. Niby od paliwa, ze podobno u Nas gorsze itd. Masz lpg ?

2. Kat jest juz dojechany i bie czysci spalin tak jak powinien.

Jezeli nie chcesz ladowac kasy w nowy katalizator jedynym sensownym rozwiazanien jest emulator sondy lambda ( taka tulejka ) ktory powoduje ze mniejsza ilosc spalin trafia do sondy a dzieki temu blad sie nie wyawietla. Bede sam w ten weekend montowal taki emulator do mojego 2.5 us bo tez mi sie blad swieci. Testowalem to rozwiazanie w innym aucie gdzie akurat katalizatora nie bylo. Swietnie sie sprawdzilo.

Pzdr

Błąd P0420 nie dotyczy tylko samochodu wersji US.To z mojego przykladu wskazuje na 2 sondę a raczej na jej odczyty.Definitywnie kłania się tu ekologia.Ta sonda ma za zadanie, sprawdzenie wyniku spalin.Sonda kontrolna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja napisalem ze blad dotyczy tylko aut z usa ? Napisalem co jest powodem tego bledu w autach zza oceanu tzn generalnie czy europa czy usa to powod to brak katalizatora albo jego slabe dzialanie dodatkowo w subaru z usa dochodzi wrazliwosc na paliwo. Tyle

Tez jest inna sprawa ... jak szybko po skasowaniu bledu zapala sie ponownie blad ? Bo jezeli od razu praktycznie to trzeba sprawdzic sonde i jej przewody ( ewentualnie wymienic sonde jezeli padla ) natomiast jezeli po kilkudziesieciu kilometrach to emulator powinien poradzic sobie z problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim, którzy włączyli się do tematu. Znalazłem tu kilka przydatnych informacji. W tzw międzyczasie pojawiła się u mnie kolejna opcja. Mechanik, u którego się stołuję ma możliwość nabycia i zamontowania tego pierwszego katalizatora, tego w kolektorze, za sumę polskich złotych 1500. To też jest, jak go zrozumiałem, katalizator Bosala, dedykowany do mojej wersji silnikowej. Dorabiane są jedynie na wymiar średnice połączeń. Chyba rzucę się na główkę i wejdę w to rozwiązanie. Zobaczę czym się to skończy, a o wynikach, po pewnym czasie eksploatacji, postaram się poinformować na tym forum. Acha...   zaraz po zakupie auta zainstalowałem LPG, wiem, że to też ma wpływ na stan wskazań sondy. 


Odpowiadając Dagowi...    błąd pojawia się tylko na trasie, nie w mieście, przy równej jeździe z prędkościami 80-100 km/h. Po mieście błąd nie wyskakuje w zasadzie nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mechanik, u którego się stołuję ma możliwość nabycia i zamontowania tego pierwszego katalizatora, tego w kolektorze, za sumę polskich złotych 1500

 

Nie wiem którego Forestera masz, ale czy twój wydech nie jest podobny jak w Legacy?

http://e-tlumiki.pl/katalizatory-dedykowane/2731-katalizator-subaru-legacy-25i.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając Dagowi...    błąd pojawia się tylko na trasie, nie w mieście, przy równej jeździe z prędkościami 80-100 km/h. Po mieście błąd nie wyskakuje w zasadzie nigdy.

 

Moim zdaniem dramatyzujesz.

Jeżeli masz to Po420 przy bardzo delikatnym traktowaniu obstawiam, że szybciej znajdziesz luzy na kolektorze dolotowym lub inne "lewe" powietrze, chyba, że masz spory przebieg i powolutku przysiada "ekologia" = ale wówczas jak wszyscy tak i ja proponuję 

1` analiza spalin czy mieści się w normie

2` jeżeli wynik testu spalin poprawny montaż tulejki pod sondą.

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

podłączę się do tematu - posiadam model GD z 2003r.  z dwoma sondami i dwoma katalizatorami. Jedna przed pierwszym katem duga na jego końcu. Niestety oba katalizatory są już w stanie agonalnym i będę musiał się ich pozbyć. Podobno pierwsza sonda musi być fachowo zamontowana w tulejce - inaczej komputer wyrzuca błędy. Nie wiem natomiast co z drugą sondą ? Jest faktycznie niezbędna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 11.07.2017 o 21:15, irakleo napisał:

podłączę się do tematu - posiadam model GD z 2003r.  z dwoma sondami i dwoma katalizatorami. Jedna przed pierwszym katem duga na jego końcu. Niestety oba katalizatory są już w stanie agonalnym i będę musiał się ich pozbyć. Podobno pierwsza sonda musi być fachowo zamontowana w tulejce - inaczej komputer wyrzuca błędy. Nie wiem natomiast co z drugą sondą ? Jest faktycznie niezbędna ?

Jak się będziesz pozbywał katalizatorów to je sprzedaj. Ja swoje sprzedałem w DS Auto to przynajmniej zarobiłem częściowo na nowe części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonda jest przed katakuzatorem w downpipe i z nia nie musisz nic robic. Jest to sonda AFR i ona reguluje sklad mieszanki, a co za tym idzie jest bardzo wazna dla popeawnego dzialania samochodu. Po wywaleniu kataluzatorow bedziesz mial blad drugiej sondy. Moim zdaniem zamiast bawic sie w tulejki podjedz do jakiegos tunera i niech Ci wylaczy blad, a najlepiej niech sprawdzi mape. Wywalenie kataluzatorow to jest jednak spora ingerencja w uklad wydechowy. Oczywiscie bedzie drozej ale lepiej i pewniej no i zyskasz troche na mocy.

Edytowane przez Grooby78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy objawiający się check engine z kodem p0420, ale tylko przy jeździe w trasie zwiastuje koniec katalizatora?

Podczas jazdy w mieście ani razu się nie zapalił ten sam check engine.

 

Czy ktoś montował taki katalizator u siebie ?

https://allegro.pl/oferta/katalizator-subaru-forester-2-0i-4wd-ej20-9-2002-5812584967?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

 

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 hours ago, yaroz said:

Czy objawiający się check engine z kodem p0420, ale tylko przy jeździe w trasie zwiastuje koniec katalizatora?

Podczas jazdy w mieście ani razu się nie zapalił ten sam check engine.

 

Przy dynamicznej jeździe, odczyty sondy lambda nie są brane pod uwagę, dlatego nie łapie błędu, Subaraczek sondy używa tylko podczas spokojnej jazdy z małym obciążeniem silnika. Mnie check świecił przez kata, po usunięciu nawet tulejki nie musiałem montować:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 2.07.2019 o 21:48, st981777 napisał:

Przy dynamicznej jeździe, odczyty sondy lambda nie są brane pod uwagę, dlatego nie łapie błędu, Subaraczek sondy używa tylko podczas spokojnej jazdy z małym obciążeniem silnika. Mnie check świecił przez kata, po usunięciu nawet tulejki nie musiałem montować:)

Tak dla pełnej jasności, po usunięciu czego ? katalizatora /katalizatorów ?

Pytam bo wsadziłem do 2,5 wolnossące z USA zamienniki i tulejkę. Pomaga na jakieś pół roku do roku. A co ciekawe najlepiej sprawdza się tuleja Euro 4, a nie Euro 5. Dostępne u mnie oryginały chorrrrrendalnie drogie.

Może ktoś coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mój mechanik, spec od Subaru, twierdzi, że w autach z USA 2.5 tulejka nie pomoże, a nowy katalizator, po roku i tak się zasyfi. Zwłaszcza jak silnik bierze troche olej.
Macie jakieś dane (wymiary) jaka ta tulejka powinna być?
Gdzieś czytałem, żeby prostą, a nie kątową, gaziarz natomiast mówi, że kątową, a nie prostą. I bądź tu mądry.
Na allegro multum różnych po 6,9,10 zł.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...