Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

W moim Foresterze 2,5 wolnossąca benzyna (sprowadzony ze Stanów) pojawił się błąd, o ile dobrze pamiętam 420, sprawność katalizatora poniżej minimum. Przejechanych 150t km. Nie bardzo swtać mnie na oryginał, w dodatku nie ma pewności który katalizator padł. Wymieniłem ten większy na dedykowany Bosala ale ciągle jest to samo. Zapalają się kontrolki silnika, TK i tempomatu. Może ktoś ma jakiś pomysł co robić bo kontrolki można zakleić ale tempomatu żal. To taki żarcik. Czy gdzieś, ktoś potrafi w sterowniku wyłączyć sondy ? A może jest jakieś inne wyjście. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy gdzieś, ktoś potrafi w sterowniku wyłączyć sondy ?

Da się, ale to nie jest dobry pomysł. Nie wiem który to jest "ten duży" katalizator, ale błąd sondy wskazuje na problemy z pierwszym katalizatorem - tym w kolektorze.

W tym silniku przy tym przebiegu faktycznie może już go nie być.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A jak się zrob remap to można się pozbyc tego ustrojstwa? mam na myśli katalizator nie Subaru

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A jak się zrob remap to można się pozbyc tego ustrojstwa? mam na myśli katalizator nie Subaru

Podejdź na analizę spalin, myślę że da to jakiś obraz w jakim stanie jest katalizator.Koszt żaden, ja zapłaciłem 20 zł brutto☺

Sory pisałem na szybko stojąc w korku.

Info dla @andrzej53

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie naumialem to blad p0420 wyskakuje w subaru z usa:

1. Niby od paliwa, ze podobno u Nas gorsze itd. Masz lpg ?

2. Kat jest juz dojechany i bie czysci spalin tak jak powinien.

Jezeli nie chcesz ladowac kasy w nowy katalizator jedynym sensownym rozwiazanien jest emulator sondy lambda ( taka tulejka ) ktory powoduje ze mniejsza ilosc spalin trafia do sondy a dzieki temu blad sie nie wyawietla. Bede sam w ten weekend montowal taki emulator do mojego 2.5 us bo tez mi sie blad swieci. Testowalem to rozwiazanie w innym aucie gdzie akurat katalizatora nie bylo. Swietnie sie sprawdzilo.

Pzdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie naumialem to blad p0420 wyskakuje w subaru z usa:

1. Niby od paliwa, ze podobno u Nas gorsze itd. Masz lpg ?

2. Kat jest juz dojechany i bie czysci spalin tak jak powinien.

Jezeli nie chcesz ladowac kasy w nowy katalizator jedynym sensownym rozwiazanien jest emulator sondy lambda ( taka tulejka ) ktory powoduje ze mniejsza ilosc spalin trafia do sondy a dzieki temu blad sie nie wyawietla. Bede sam w ten weekend montowal taki emulator do mojego 2.5 us bo tez mi sie blad swieci. Testowalem to rozwiazanie w innym aucie gdzie akurat katalizatora nie bylo. Swietnie sie sprawdzilo.

Pzdr

Błąd P0420 nie dotyczy tylko samochodu wersji US.To z mojego przykladu wskazuje na 2 sondę a raczej na jej odczyty.Definitywnie kłania się tu ekologia.Ta sonda ma za zadanie, sprawdzenie wyniku spalin.Sonda kontrolna

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czy ja napisalem ze blad dotyczy tylko aut z usa ? Napisalem co jest powodem tego bledu w autach zza oceanu tzn generalnie czy europa czy usa to powod to brak katalizatora albo jego slabe dzialanie dodatkowo w subaru z usa dochodzi wrazliwosc na paliwo. Tyle

Tez jest inna sprawa ... jak szybko po skasowaniu bledu zapala sie ponownie blad ? Bo jezeli od razu praktycznie to trzeba sprawdzic sonde i jej przewody ( ewentualnie wymienic sonde jezeli padla ) natomiast jezeli po kilkudziesieciu kilometrach to emulator powinien poradzic sobie z problemem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim, którzy włączyli się do tematu. Znalazłem tu kilka przydatnych informacji. W tzw międzyczasie pojawiła się u mnie kolejna opcja. Mechanik, u którego się stołuję ma możliwość nabycia i zamontowania tego pierwszego katalizatora, tego w kolektorze, za sumę polskich złotych 1500. To też jest, jak go zrozumiałem, katalizator Bosala, dedykowany do mojej wersji silnikowej. Dorabiane są jedynie na wymiar średnice połączeń. Chyba rzucę się na główkę i wejdę w to rozwiązanie. Zobaczę czym się to skończy, a o wynikach, po pewnym czasie eksploatacji, postaram się poinformować na tym forum. Acha...   zaraz po zakupie auta zainstalowałem LPG, wiem, że to też ma wpływ na stan wskazań sondy. 


Odpowiadając Dagowi...    błąd pojawia się tylko na trasie, nie w mieście, przy równej jeździe z prędkościami 80-100 km/h. Po mieście błąd nie wyskakuje w zasadzie nigdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprawdzic opcje z wymiana katalizatora ale koszt jest spory a nie wiadomoczy problem zniknie. Najpierw bym sprobowal z ta tulejka. Koszt raptem 20zl + montaz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mechanik, u którego się stołuję ma możliwość nabycia i zamontowania tego pierwszego katalizatora, tego w kolektorze, za sumę polskich złotych 1500

 

Nie wiem którego Forestera masz, ale czy twój wydech nie jest podobny jak w Legacy?

http://e-tlumiki.pl/katalizatory-dedykowane/2731-katalizator-subaru-legacy-25i.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając Dagowi...    błąd pojawia się tylko na trasie, nie w mieście, przy równej jeździe z prędkościami 80-100 km/h. Po mieście błąd nie wyskakuje w zasadzie nigdy.

 

Moim zdaniem dramatyzujesz.

Jeżeli masz to Po420 przy bardzo delikatnym traktowaniu obstawiam, że szybciej znajdziesz luzy na kolektorze dolotowym lub inne "lewe" powietrze, chyba, że masz spory przebieg i powolutku przysiada "ekologia" = ale wówczas jak wszyscy tak i ja proponuję 

1` analiza spalin czy mieści się w normie

2` jeżeli wynik testu spalin poprawny montaż tulejki pod sondą.

Edytowane przez 4444

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady i link. Niestety to nie ten model. A tak na marginesie, nigdy nie widziałem w internecie ani na żywo takiego ustrojstwa jakie ja mam zamontowane. Chyba nie mają co robić...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem częste błędy sondy i została wstawiona tulejka, która oszukuje odczyty. Piszę o niej  4444. I działa od ponad roku bez żadnego błędu.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

podłączę się do tematu - posiadam model GD z 2003r.  z dwoma sondami i dwoma katalizatorami. Jedna przed pierwszym katem duga na jego końcu. Niestety oba katalizatory są już w stanie agonalnym i będę musiał się ich pozbyć. Podobno pierwsza sonda musi być fachowo zamontowana w tulejce - inaczej komputer wyrzuca błędy. Nie wiem natomiast co z drugą sondą ? Jest faktycznie niezbędna ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.07.2017 o 21:15, irakleo napisał:

podłączę się do tematu - posiadam model GD z 2003r.  z dwoma sondami i dwoma katalizatorami. Jedna przed pierwszym katem duga na jego końcu. Niestety oba katalizatory są już w stanie agonalnym i będę musiał się ich pozbyć. Podobno pierwsza sonda musi być fachowo zamontowana w tulejce - inaczej komputer wyrzuca błędy. Nie wiem natomiast co z drugą sondą ? Jest faktycznie niezbędna ?

Jak się będziesz pozbywał katalizatorów to je sprzedaj. Ja swoje sprzedałem w DS Auto to przynajmniej zarobiłem częściowo na nowe części...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonda jest przed katakuzatorem w downpipe i z nia nie musisz nic robic. Jest to sonda AFR i ona reguluje sklad mieszanki, a co za tym idzie jest bardzo wazna dla popeawnego dzialania samochodu. Po wywaleniu kataluzatorow bedziesz mial blad drugiej sondy. Moim zdaniem zamiast bawic sie w tulejki podjedz do jakiegos tunera i niech Ci wylaczy blad, a najlepiej niech sprawdzi mape. Wywalenie kataluzatorow to jest jednak spora ingerencja w uklad wydechowy. Oczywiscie bedzie drozej ale lepiej i pewniej no i zyskasz troche na mocy.

Edytowane przez Grooby78

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na przyrost mocy w wersji NA bym nie liczył

ale na zwiększenie elastyczności to może trochę...

choć bez ingerencji w mapę na pełnym przelocie będzie tylko gorzej !!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×