Skocz do zawartości

Air Bag TAKATA- wymiana napełniacza przedniej poduszki powietrznej pasażera


DZIAŁ TECHNICZNY

Rekomendowane odpowiedzi

Uprzejmie informujemy, że producent samochodów Subaru, został poinformowany przez firmę Takata, wytwórcę poduszek powietrznych, że w partii samochodów Subaru Impreza 04-07MY istnieje możliwość wystąpienia korozji jednego z elementów systemu napełniania przedniej poduszki powietrznej pasażera.

W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, że korozja może rozwinąć się w samochodach, które są eksploatowane na terenach o dużej wilgotności i wysokiej temperaturze powietrza.

Mimo, że w Polsce takie warunki klimatyczne występują niezwykle rzadko, to w trosce o bezpieczeństwo, producent samochodów Subaru podjął decyzję o przeprowadzeniu w określonej grupie pojazdów bezpłatnej wymiany zagrożonego powstaniem korozji elementu czołowej poduszki powietrznej pasażera.

 

Na stronie www.subaru.pl  (http://www.subaru.pl/akcja/sprawdz_vin6.php?action=check ) znajdziecie Państwo więcej informacji na ten temat oraz listę VIN pojazdów Subaru Impreza sprzedanych w Europie i zakwalifikowanych do profilaktycznej wymiany napełniacza poduszki powietrznej pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta tendencja do oszczędzania wysiłku w naszym narodzie jest straszna :(

 

Cyt., za wskazaną stroną www: "Dlatego jeżeli jesteście Państwo użytkownikiem samochodu Subaru Impreza, to prosimy [...] sprawdzić czy podlega on tej kampanii. Jeśli tak, to prosimy skontaktować się z wybraną ASO Subaru, by uzgodnić termin naprawy."

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sam temat dot. np: mojej tribeci na co oficjalna akcja serwisowa w US. 

 

 

NHTSA Recall Number: 16V358000 Recall Date: czerwiec 10, 2016
NHTSA Recall Number: 16V060000 Recall Date: luty 9, 2016
Number of Open Recalls: 4
VIN: 4S4WX92D48xxxxxxxxxx
Year: 2008 Make: Subaru Model: Tribeca
Manufacturer Recall Number: TKA16
Manufacturer Recall Number: WQY60
THIS RECALL DATA LAST REFRESHED: lip 14, 2016
SUMMARY:
Subaru of America, Inc. (Subaru) is recalling certain model year 20032004
Legacy,
Outback, 20092011
Legacy, Outback, Forester, 20062011
Impreza, Tribeca, 20032006
Baja, and 2006 Saab 92x
vehicles originally sold or that have ever been registered in
Alabama, California, Florida, Georgia, Hawaii, Louisiana, Mississippi, South Carolina,
Texas, Puerto Rico, American Samoa, Guam, the Northern Mariana Islands (Saipan), and
the U.S. Virgin Islands, or "Zone A." These vehicles may be equipped with certain air bag
inflators assembled as part of the passenger frontal air bag modules, and used as original
equipment or replacement equipment. In the event of a crash necessitating deployment of
the front air bags, these inflators may rupture due to propellant degradation occurring after
longterm
exposure to absolute humidity and temperature cycling.
SAFETY RISK:
An inflator rupture may result in metal fragments striking the vehicle occupants resulting in
serious injury or death.
REMEDY:
Subaru will notify their owners. General Motors will notify Saab owners. Dealers will replace
the passenger frontal air bag inflator, free of charge. Owner notification letters will be mailed
on July 22, 2016. Owners may contact Subaru customer service at 18007822783.
Saab
owners may contact GM at 18009559007.
Subaru's number for this recall is TKA16.
NOTES: Owners may also contact the National Highway Traffic Safety Administration
Vehicle Safety Hotline at 18883274236
(TTY 18004249153),
or go to
www.safercar.gov.
RECALL STATUS: Recall INCOMPLETE. Remedy not yet available
MANUFACTURER NOTES:
For additional information, please contact your dealer or visit Subaru.com/contact us.
http://www.subaru.com.

 

 

kiedy moge sie spodziewadz podobnego dzialnia SIP jak w przypadku modelu impreza?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 15.02.2017 o 10:57, bucky napisał:

Jeśli mój vin się łapie to najlepiej kontaktować się z danym serwisem na termin czy jechać jak się uda??

 

Najpierw dzwonisz do ASO, sprawdzają po numerze VIN, czy akcja obejmuje Twoje auto i dopiero jak potwierdzą, sprowadzają część i dzwonią jak już do nich przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel
Dnia 15.02.2017 o 12:12, irek200 napisał:

Ta tendencja do oszczędzania wysiłku w naszym narodzie jest straszna :(

Doprawdy ?

Z posiadaczami samochodów sprzedanych przez nas i objętych akcją kontaktujemy się bezpośrednio ( jeżeli mamy dane adresowe ).

Dotyczy to także tych, którzy wprawdzie kupili samochody z importu prywatnego, ale są w naszej bazie adresowej ( udostępnili dane podczas wizyty w  serwisie,  pobytu na Zlocie itp).

Ale w Polsce jest przynajmniej drugie tyle starszych aut sprowadzonych indywidualnie. CEPIK niestety nie udostępnia danych.

Korzystamy więc z dostępnych metod komunikacji - w tym z Forum.

Jeżeli zna Pan legalną metodę dotarcia bezpośrednio do użytkowników, których danych nie posiadamy, to zapewniam że nie będziemy "oszczędzać wysiłków" 

 

Pozdrowienia

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nie. Brzmiało inaczej (tym bardziej, że załączony cytat tekstu DT). Natomiast problematykę wyjaśniłem, jak sądzę, wystarczjąco dokładnie.

 

pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
4 godziny temu, irek200 napisał:

Nie mam ochoty na polemiki

 

9 godzin temu, irek200 napisał:

 "uderz w stół..." było coś na rzeczy?

Ciekawe zestawienie ...

4 godziny temu, irek200 napisał:

Sugeruję natomiast ochłonąć i przeczytać ze zrozumieniem. Pomoże złapać kontekst.

I to również w kontekście braku ochoty na polemikę?

Sugeruję przeczytanie własnych wpisów. Może to pomoże "złapać kontekst"

Co do "ochłonięcia" nie będę się wypowiadał ... nie takie "kontrowersje" przeżywałem.

A aktualnie start Zespołu jest tym, co ma rzeczywiste znaczenie.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szanowna @Dyrekcja,

Mój (żony) Forester z polskiej dystrybucji jest objęty akcją i dotarł do mnie mejl z jego VINem.

Kilka dni wcześniej dostałem takiego samego mejla z pustym VINem. Czy może on dotyczyć mojej Imprezy z importu US? Czy samochody z importu też podlegają bezpłatnej wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 17.02.2017 o 04:43, ppmarian napisał:

ten sam temat dot. np: mojej tribeci na co oficjalna akcja serwisowa w US. 

 

 

NHTSA Recall Number: 16V358000 Recall Date: czerwiec 10, 2016
NHTSA Recall Number: 16V060000 Recall Date: luty 9, 2016
Number of Open Recalls: 4
VIN: 4S4WX92D48xxxxxxxxxx
Year: 2008 Make: Subaru Model: Tribeca
Manufacturer Recall Number: TKA16
Manufacturer Recall Number: WQY60
THIS RECALL DATA LAST REFRESHED: lip 14, 2016
SUMMARY:
Subaru of America, Inc. (Subaru) is recalling certain model year 20032004
Legacy,
Outback, 20092011
Legacy, Outback, Forester, 20062011
Impreza, Tribeca, 20032006
Baja, and 2006 Saab 92x
vehicles originally sold or that have ever been registered in
Alabama, California, Florida, Georgia, Hawaii, Louisiana, Mississippi, South Carolina,
Texas, Puerto Rico, American Samoa, Guam, the Northern Mariana Islands (Saipan), and
the U.S. Virgin Islands, or "Zone A." These vehicles may be equipped with certain air bag
inflators assembled as part of the passenger frontal air bag modules, and used as original
equipment or replacement equipment. In the event of a crash necessitating deployment of
the front air bags, these inflators may rupture due to propellant degradation occurring after
longterm
exposure to absolute humidity and temperature cycling.
SAFETY RISK:
An inflator rupture may result in metal fragments striking the vehicle occupants resulting in
serious injury or death.
REMEDY:
Subaru will notify their owners. General Motors will notify Saab owners. Dealers will replace
the passenger frontal air bag inflator, free of charge. Owner notification letters will be mailed
on July 22, 2016. Owners may contact Subaru customer service at 18007822783.
Saab
owners may contact GM at 18009559007.
Subaru's number for this recall is TKA16.
NOTES: Owners may also contact the National Highway Traffic Safety Administration
Vehicle Safety Hotline at 18883274236
(TTY 18004249153),
or go to
www.safercar.gov.
RECALL STATUS: Recall INCOMPLETE. Remedy not yet available
MANUFACTURER NOTES:
For additional information, please contact your dealer or visit Subaru.com/contact us.
http://www.subaru.com.

 

 

kiedy moge sie spodziewadz podobnego dzialnia SIP jak w przypadku modelu impreza?

 

ja mam Outbacka MY07 i tez chciałbym sie dowiedzieć wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt rozumiem komunikat który otrzymuję po sprawdzeniu na tym formularzu...

 

Podany VIN nie znajduje się w naszej bazie, co oznacza, że samochód nie jest uprawiony do udziału w kampanii naprawczej w Polsce.

 

Samochód jest z polskiego salonu.... Czy więc ten komunikat oznacza, że mnie nie obejmuje akcja bo mam sprawną poduszkę czy może, że ktoś skasował VIN z bazy SIP?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, sambor napisał:

Niezbyt rozumiem komunikat który otrzymuję po sprawdzeniu na tym formularzu...

 

Podany VIN nie znajduje się w naszej bazie, co oznacza, że samochód nie jest uprawiony do udziału w kampanii naprawczej w Polsce.

 

Samochód jest z polskiego salonu.... Czy więc ten komunikat oznacza, że mnie nie obejmuje akcja bo mam sprawną poduszkę czy może, że ktoś skasował VIN z bazy SIP?

 

Ja mam taki komunikat:

Podany VIN znajduje się w naszej bazie, co oznacza, że samochód jest uprawiony do udziału w kampanii naprawczej w Polsce.

Wnioskuję więc, że skoro mamy takie same modele, to Twój VIN mógł się gdzieś jednak zawieruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem Wasze trudności z rozumieniem słowa pisanego. Skoro jest komunikat "nie znajduje się" to znaczy, że akcja go nie obejmuje. Jeśli jest "znajduje się" to znaczy, że obejmuje. Co z tego, że takie same modele? To, że jeden Forester, czy Impreza podlega akcji znaczy, że wszystkie inne z polskiej dystrybucji też mają jej podlegać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, matias napisał:

Nie bardzo rozumiem Wasze trudności z rozumieniem słowa pisanego. Skoro jest komunikat "nie znajduje się" to znaczy, że akcja go nie obejmuje. Jeśli jest "znajduje się" to znaczy, że obejmuje. Co z tego, że takie same modele? To, że jeden Forester, czy Impreza podlega akcji znaczy, że wszystkie inne z polskiej dystrybucji też mają jej podlegać?

 

A ja nie rozumiem Twojego obruszenia.

Rozumiem natomiast, że chcesz koledze @sambor zagwarantować swoim słowem i honorem, że jego samochód nie jest objęty akcją, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obruszam się zbytnio bo to nie moja sprawa, ale doszukiwanie się skasowania jednego numeru vin z bazy danych bo czyjś inny samochód tego samego modelu jest objęty akcją serwisową jest chyba trochę na wyrost... Jak piszą, że nie obejmuje to pewnie nie obejmuje, system zawiera numery vin samochodów z tych serii, które mogą mieć wadliwą poduszkę, reszta jest ok więc po prostu nie widzę nic dziwnego w tym, że jedno auto może mieć wadliwą cześć, a drugie nie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, matias napisał:

Nie bardzo rozumiem Wasze trudności z rozumieniem słowa pisanego. Skoro jest komunikat "nie znajduje się" to znaczy, że akcja go nie obejmuje. Jeśli jest "znajduje się" to znaczy, że obejmuje.

 

Bardzo proszę przeczytaj komunikat ze zrozumieniem.

Dla ułatwienia jeszcze raz:

 

Podany VIN nie znajduje się w naszej bazie, co oznacza, że samochód nie jest uprawiony do udziału w kampanii naprawczej w Polsce.

 

Komunikat nie mówi, że mam sprawną poduszkę i nigdzie nie muszę jechać. Mówi tylko, że nie mają mojego VINu i nie jestem uprawniony naprawić go w Polsce. Dodaj do tego informację, że auto jest kupione w Polsce i kiedyś mój VIN był w bazie bo dostałem info o jakiejś innej akcji. Być może teraz rozumiesz moje zakłopotanie przy takiej odpowiedzi systemu.

 

Całkiem możliwe, że jest tak jak mówisz i mam sprawną poduszkę.... ale wtedy komunikat powinien brzmieć:

Znaleziono podany VIN w bazie i auto nie jest objęte kampanią.
 

Do ASO jeszcze nie dzwoniłem.... może Dział Techniczny będzie szybszy i mi wyjaśni tutaj. :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...