Skocz do zawartości

Skrzynia biegów i je trwałość


bebza

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Podepnę się pod ten temat z racji tego, że od nie dawna jestem posiadaczem Tribeci i nie chcę zakładać nowego tematu. Otóż zauważyłem, że podczas jazdy lub postoju przy pracującym silniku dochodzą z okolic lewarka dziwne odgłosy. Odgłosy przypominają trochę pracę elektrozaworu wtryskiwacza gazu na wysokich obrotach lub przypominają tak dźwięk podobny do dźwięku odtwarzacza, który ma problem z płytą CD- co z początku myślałem że to jest przyczyną.

Co ciekawe dźwięk dochodzi z okolic lewarka skrzyni biegów tylko przy pracującym silniku a przy dodaniu gazu tak jak by odgłosy zanikały.

Dodam tylko, że był teraz wymieniany olej ATF metodą statyczną stary olej nie był w najlepszej kondycji był wręcz czarny - ale nie było w nim widać żadnych stałych zanieczyszczeń. Skrzynia ma tendencję do szarpnięć zwłaszcza przy hamowaniu i zrzucaniu na niższe biegi. W górę płynnie zaczyna się robić od powiedzmy 3 biegu.

 

Ktoś coś może podpowiedzieć w temacie??

Edytowane przez Kamis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A ciężko przy odpalonym silniku, wtedy kiedy pojawiają się te dźwięki wejść pod samochód ze stetoskopem i nasłuchiwać czy to na pewno ze skrzyni?

 

Jaki olej u mnie miał kolor po 30kkm jest opisane wyżej w tym wątku.

U mnie szarpnięcie występuje tylko 2-3 przy niedogrzanej skrzyni, w lecie praktycznie nie wyczuwam tego szarpnięcia.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o kolor twojego oleju to w porównaniu z moim to twój jest jak kryształ. 

Teraz trochę wolnego ze względu na sezon grypowy więc pod auto sie nie bede kładł ale rada słuszna.

Dzwoniłem też do jakiegoś magika od skrzyni biegów w Toruniu. Podpowiedział, że dochodzący dźwięk to najprawdopodobniej blokada lewarka skrzyni biegów. Tam podobno jest jakiś elektromagnes z cewką która może wytwarzać takie „kosmiczne” dźwięki. Zaraz przewertuję katalogi w poszukiwaniu w.w. blokady. Oczywiście dam znać co i jak.

 

 

A tak na marginesie ktoś spotkał się już z podobnym problemem domniemanego elektromagnesu blokady lewarka?

Edit 12:42

Tutaj znalazłem informacje o cewce blokady lewarka.

Transsmision/Transaxle->AT Shift Lock Solenoid and “P” Range Switch

 

Edytowane przez Kamis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kamis napisał:

Podpowiedział, że dochodzący dźwięk to najprawdopodobniej blokada lewarka skrzyni biegów. Tam podobno jest jakiś elektromagnes z cewką która może wytwarzać takie „kosmiczne” dźwięki.

 

przecież ten elektromagnez dostaje napięcie tylko przy wciśniętym pedale hamulca, no chyba że coś jest pokombinowane, ale wtedy byłbyś w stanie przełaczyć z P na inną pozycje bez wciśnięcia pedału hamulca. Działa u Ciebie ta blokada poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie muszę to sprawdzić. Ogólnie z przyzwyczajenia zawsze wciskam hamulec.

Czy elektromagnes załącza się każdorazowo przy naciśnięciu hamulca? Czy jest to zależne np. od prędkości albo innych czynników?

 

Jeśli na elektromagnes podawane jest każdorazowo napięcie przy wciśnięciu pedału mogło by to tłumaczyć  dlaczego dźwięki dochodzą tylko podczas: A) pracującego silnika B ) przy hamowaniu - np jak hamuję przed bramą lub przed skrzyżowaniem C) stojąc w korku.

W sytuacjach A,B,C najczęściej zauważam tego typu dźwięki a TERAZ szczególnie zacznę to obserwować. Podczas jazdy trasą wydawało mi się, że dźwięk zanika...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kamis napisał:

Czy elektromagnes załącza się każdorazowo przy naciśnięciu hamulca? Czy jest to zależne np. od prędkości albo innych czynników?

 

na pewno nie, patrząc na poniższy schemat można wywnioskować że zapewne P range switch decyduje, że tylko w pozycji P, blokada lewarka dostaje napięcie po wciśnięciu hamulca.

 

image.thumb.png.e7394d578e1c211919b41ad26394ed26.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest. Sprawdziłem poprawność działania układu. Przy wciśniętym pedale hamulca można przełączyć na R. dalej N i D można wrzucić już bez hamulca. Z pozycji D można w lewo na sport oraz w górę na N. Z N można wrzucić R dopiero po wciśnięciu przycisku lewarka - rozumiem że przycisk ten jest tylko blokadą mechaniczną. Nie sprawdzałem czy podczas ruchu samochodu do przodu można wrzucić z N na R z wiadomych przyczyn... Czyli cewka powinna działać tylko w sytuacji jak jest lewarek w pozycji P tak jak to z resztą pisałeś. Co wynika rownież ze schematu. Jednak nie do końca jestem pewien czy nie ma innych zależności. Ze schematu wynika, że to komputer steruje tą cewką nie ma zależności elektrycznych pomiędzy pozycją P a cewką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no bardzo irytujące to cykanie, ale na pewno nie ma to nic wspólnego ze skrzynią. Całkiem możliwe że to cyka cewka blokady lewarka, ja bym się do niej dobrał, sprawdził żarówką kilku watową czy napięcie i  masy nie zanikają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...