Jump to content
Guliwer

Forester V

Recommended Posts

Na zagranicznych forach już się rozmawia. Istnieje zagrożenie, że Forester się zmniejszy do rozmiaru City w związku z tym, że pojawi się flagowy krążownik na 7 osób. Przy czym City ma być dostępny w Europie, a Van w Stanach. Mnie ta koncepcja martwi.

 

CITY

subaru-viziv-future-concept-100_n3cqm.jp

 

VAN

G03_6B4C7350__mid.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba auta są ładne ale i tak Forester jest w sam raz. Ja myślę że City zastapi trochę nieudanego XV a ten duży będzie kontynuacją Tribeca. Forester nie umrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale przecież będzie następca tego "trochę nieudanego" XV-a.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten van cos mało vanowaty. Ja bym sie nie obawiał, ze forek sie skurczy. Mało prawdopodobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myśle, że Forester zostanie: jest zbyt popularny na świecie.

Ten,... to coś jakby było jako rozszerzenie wachlarza modeli Subaru jest fajną propozycją dla osób, które nie potrzebują 5 drzwi, a chcą mieć dzika. Sztywniejsza buda, lżejszy, spory bagażnik, cośtam miejsca na tylnych siedzeniach i taki sam silnik jak w FXT byłoby fajnym rozwiązaniem. Jeszcze jakby był w cenie XV...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forester pośród konkurencji zawsze wyróżniał się bryłą, aczkolwiek buda czwórki była już mało spartańska, taka bardziej ucywilizowana. Niestety obawiam się, że V-tka będzie taką "ładniutką bulwarówką" jak ich wiele na drogach, którą będzie żal wjechać w teren, o ile w ogóle będzie to możliwe.

Nie liczyłbym na manualne skrzynie biegów, reduktor, czy też "prawdziwy" stały napęd 4x4. Nie chciałem tego pisać, ale nie zdziwię się jak się okaże, że napęd 4x4 będzie tylko opcją - obym nigdy tego nie doczekał :( Dla mnie Subaru, to Boxer + sAWD, NIE MA INNEJ OPCJI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Dla mnie Subaru, to Boxer + sAWD, NIE MA INNEJ OPCJI.

 

Po co komu subaru bez awd?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Niestety obawiam się, że V-tka będzie taką "ładniutką bulwarówką" jak ich wiele na drogach, którą będzie żal wjechać w teren, o ile w ogóle będzie to możliwe.

 

Smiala teoria. Tym bardziej, ze wlasciwosci terenowe w aktualnym Forku zostaly swiadomie i w duzym stopniu poprawione w stosunku do poprzednikow. Ba, sa jednym z glownym argumentow sprzedazowych. Watpliwym jest, aby w kolejnej generacji zrobili dwa kroki wstecz :rolleyes:  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkowicie zgadzam się z opinią @@Than_Junior. Forester jest jednoznacznie i bezapelacyjnie kojarzony z Subaru, a Subaru kojarzone jest ze stałym napędem 4x4. Więc raczej nie obawiałbym się braku, jak to tu zostało nazwane, prawdziwego napędu 4x4 w modelu V (jeśli w ogóle się pojawi taki model). Co do działania napędu z CVT w Forku to jestem mile zaskoczony bo osobiście nie znoszę automatów ale w tym przypadku to więcej niż tylko urządzenie do automatycznych zmian przełożeń: to naprawdę "myśli" i "wyręcza".

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Po co komu subaru bez awd?

Kiedyś tak mówili o RAV4,  z tego, co kojarzę, to był prekursor SUV-ów, i co? - z generacji na generację coraz gorzej, obecna może już równać się właściwościami terenowymi z CRV-ką :biglol::angry::unsure: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Po co komu subaru bez awd?

Kiedyś tak mówili o RAV4,  z tego, co kojarzę, to był prekursor SUV-ów, i co? - z generacji na generację coraz gorzej, obecna może już równać się właściwościami terenowymi z CRV-ką :biglol::angry::unsure: .

 

 

Rynek to wymusza. Dla dużej części ludzi 4x4 nie jest potrzebne, tak samo jak zdolności terenowe. Teraz SUV to  bardziej moda niż potrzeba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Co do działania napędu z CVT w Forku to jestem mile zaskoczony bo osobiście nie znoszę automatów ale w tym przypadku to więcej niż tylko urządzenie do automatycznych zmian przełożeń: to naprawdę "myśli" i "wyręcza".

Tylko jest grono klientów, którzy rezygnują z zakupu forka właśnie z powodu braku skrzyni manualnej (sam znam kilku). Nie ma sensu dyskutować o wyższości jednej skrzyni nad drugą, każde rozwiązanie ma swoich zwolenników i przeciwników. Uważam, że w ofercie powinny być dwa rodzaje skrzyni, i każdy by miał wtedy wybór, a i sprzedaż by wzrosła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko jest grono klientów, którzy rezygnują z zakupu forka właśnie z powodu braku skrzyni manualnej (sam znam kilku).

Jak to nie ma manualnej w Forku? No może bardziej chodzi o FXT - tutaj jest ograniczenie.

 

Nie ma sensu dyskutować o wyższości jednej skrzyni nad drugą, każde rozwiązanie ma swoich zwolenników i przeciwników. Uważam, że w ofercie powinny być dwa rodzaje skrzyni, i każdy by miał wtedy wybór, a i sprzedaż by wzrosła.

Każdy wybiera to co woli i tak zostaje. CVT dobrze daje sobie radę nawet w terenie i także jestem bardziej zadowolony z takiego napędu niż z manuala. W mieście CVT nie jest nic wstanie przebić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Co do działania napędu z CVT w Forku to jestem mile zaskoczony bo osobiście nie znoszę automatów ale w tym przypadku to więcej niż tylko urządzenie do automatycznych zmian przełożeń: to naprawdę "myśli" i "wyręcza".

Tylko jest grono klientów, którzy rezygnują z zakupu forka właśnie z powodu braku skrzyni manualnej (sam znam kilku). Nie ma sensu dyskutować o wyższości jednej skrzyni nad drugą, każde rozwiązanie ma swoich zwolenników i przeciwników. Uważam, że w ofercie powinny być dwa rodzaje skrzyni, i każdy by miał wtedy wybór, a i sprzedaż by wzrosła.

 

Nie da się poznać zalet tej skrzyni jeżdżąc przez półgodziny wokół komina podczas jazdy próbnej. Trochę zajęło mi dojście to w/w przez mnie wniosków. A dokładniej zjazd z asfaltu uzmysłowił mi o co chodziło w rozwiązaniu napędu w Forku. Dlatego nie sądzę aby pozycja Forka była zagrożona w gamie aut Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MT czy AT to kwestia bardziej upodobań niż techniki. Na co dzień używam jednego i drugiego,  dla mnie jedyna zaleta MT to bardziej "ekspresyjna" jazda - takie poczucie większej kontroli, poza tym więcej wad. Co kto lubi, wybór powinien jednak być. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

w modelu V (jeśli w ogóle się pojawi taki model).

 

W maju w Stanach ma być premiera i na to bardzo liczę, bo nie wiem czy brać IV, czy czekać na V. Też mam sporo obaw o własności terenowe, ale liczę na to, że jak ktoś nazwał brykę Forester, to albo przestanie ją produkować, albo nie będzie się wygłupiał i utrzyma styl serii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 10.02.2017 o 12:16, Dobi1972 napisał:

Rynek to wymusza. Dla dużej części ludzi 4x4 nie jest potrzebne, tak samo jak zdolności terenowe. Teraz SUV to  bardziej moda niż potrzeba. 

 

Subaru to zawsze były auta niszowe, nie wydaje mi się żeby to się miało zmienić. Na świecie jest masa Toyot, Fordów Citroenów i innych Nissanów. Ludzie bez potrzeb posiadania dobrego napędu maja duży wybór :) A Subaru jest tylko jedno. I mam wrażenie że oni tam w Japonii o tym dobrze wiedza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja ciotka kupiła sobie Hyundaja IX35 z napędem tylko na przednią oś. Jak spadło nagle 20 cm śniegu (rzecz działa się w Zakopanem) to nie było mowy o wyjechaniu z pod domu pod górkę. Musialem ją podrzucić. Foresterem. Nie muszę chyba pisać że Forester ani przez ułamek sekundy nie zamielił kołami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...