Jump to content

Problem z odpaleniem Subaru Forester 2,0 Xt 2014 automat


Recommended Posts

Witam,

Odstawiłem tydzień temu auto do garażu bo musialem wyjechać. Przed wyjazdem doładowałem akumulator pojeździłem wszystko ok! Odpalał od razu nawet podczas silnych mrozów. Moja wizyta się przeciąga więc poprosiłem brata o odpalenie wczoraj i dupa. Napięcie jest ok akumulator ma rok i nic. Cos tam słychać że coś się dzieje i nie odpala?... Kontrolki i powitanie wszystko się świeci. Mieliście podobne problemy? Auto jest na gwarancji serwisowej do 10.2017.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Witam,

Odstawiłem tydzień temu auto do garażu bo musialem wyjechać. Przed wyjazdem doładowałem akumulator pojeździłem wszystko ok! Odpalał od razu nawet podczas silnych mrozów. Moja wizyta się przeciąga więc poprosiłem brata o odpalenie wczoraj i dupa. Napięcie jest ok akumulator ma rok i nic. Cos tam słychać że coś się dzieje i nie odpala?... Kontrolki i powitanie wszystko się świeci. Mieliście podobne problemy? Auto jest na gwarancji serwisowej do 10.2017.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

 

 Z banałów to hamulec wciśnięty podczas odpalania? 

Link to post
Share on other sites

Miałem tak kilka razy. Akumulator jest jest za słaby. Bendix się podnosi ale rozrusznik nie ma siły przekręcić motoru. Podłącz ładowarkę i podładuj go. Albo użyj kabli rozruchowych od innego auta.Na bank odpali.

Napięcie może być okej bez obciążenia ale ale akumulator nie ma prądu. Napięcie najlepiej sprawdzić kiedy rozrusznik kręci, wtedy widzisz spadek napięcia. Najlepiej pokazuje to miernik analogowy.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

mój akumulator został wymieniony na gwarancji, pojazd taki sam, objawy bardzo podobne - opisywane na The Forum nie jeden raz, fabrycznie montowane akumulatory - DRAMAT!

Link to post
Share on other sites

O starych akumulatorach nic złego nie napiszę = wytrzymywały PANASONICi spokojnie po 10 lat bez garażowania; obecnie pojawiły się oszczędności lub błędy konstrukcyjne - pozostaje tylko pytanie czy po stronie auta czy akumulatora...

 

Opisywane problemy z odpalaniem są klasyczne dla padającego aku.

Niekręci tylko "cyka" "tyrka" i wariują styczniki...

Nie męcz siebie i auta, bo upali się coś z elektroniki = wymieniaj i nie ładuj.

 

Całą "pracę domową" masz odrobioną w tym wątku:

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/77357-subaru-forester-25-xt-2005-us-jaki-akumulator-zakupic/?hl=%2Bjaki+%2Bakumulator+%2Bforester

 

Edited by 4444
Link to post
Share on other sites

witam,

akumulator byl uszkodzony niestety varta... prawdopodobnie zwarcie na celi...zwrocony na gwarancji czekam na odbior nowego bo zastepczych nie daja... zreszta jeszcze nie wrocilem i nie ma cisnienia. Dam znac jak bezdzie ok. Narazie duze dzieki za przydatne informacje bo dopiero sie ucze tego auta.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

 

 

A czy wymienili Ci na taki sam?

 

Nie, fabrycznie był "no-name", a wymienili na Bosch-a .

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...