Skocz do zawartości

System start/stop


Paweł Paco Kalicinski

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Christoph napisał:

W moim Levorgu bateria sie rozladowala do kompletnego zera na polu namiotowym.

Akumulatory nie należą do najmocniejszych ogniw tego auta... Wymieniałem już dwa razy. W Foresterze fabryczny Panasonic jeździł 5 lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, anakinsky napisał:

Akumulatory nie należą do najmocniejszych ogniw tego auta... Wymieniałem już dwa razy. W Foresterze fabryczny Panasonic jeździł 5 lat. 

Wciąż o tym czytam, że akumulatory są słabe ale 5 lat w Foresterze to chyba dobry wynik? Ja w sprzedanym niedawno Outbacku miałem oryginał Panasonica, który ma już ponad 6 lat i musiał dość często obsługiwać Webasto - fakt, że dużo jazdy w trasie ale moim zdaniem nie jest źle. ;)

Choć jak rozumiem Levorg dostał gorszą serię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Michał W. napisał:

Wciąż o tym czytam, że akumulatory są słabe ale 5 lat w Foresterze to chyba dobry wynik?

Też uważam, że 'nienajgorszy'. W CX-5 wytrzymał mi chyba tylko 4 lata, ale nie czekałem z wymianą aż padnie, tylko wymieniłem przed wyjazdem na ferie zimowe po opinii mechanika, że sprawność jest niska.

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, anakinsky napisał:

Bardzo dobry. Obawiam się, że nieosiągalny obecnie. 

No mam nadzieje, że osiągalny - zobaczymy ;)

Moj Forek nie ma jeszcze dwóch miesięcy więc trudno o jakieś wnioski ale do tej pory w wielu autach problemy z akumulatorem mnie szczęśliwie omijały. 

 

17 minut temu, Blixten napisał:

Też uważam, że 'nienajgorszy'. W CX-5 wytrzymał mi chyba tylko 4 lata

A w temacie CX-5 to prawda, że stawki za AC na Mazdy są bardzo wysokie?

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Michał W. napisał:

No mam nadzieje, że osiągalny - zobaczymy ;)

Moj Forek nie ma jeszcze dwóch miesięcy więc trudno o jakieś wnioski ale do tej pory w wielu autach problemy z akumulatorem mnie szczęśliwie omijały. 

A w temacie CX-5 to prawda, że stawki za AC na Mazdy są bardzo wysokie?

Cx-5 Mam od 2013 roku, zawsze biorę pakiet AC+OC i zawsze płaciłem ok 2,5 k PLN. Wydaje mi się dziwne, żeby stawka miała być rzędu 20 tysięcy, o takiej wysokiej kradzieży też nie słyszałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Blixten napisał:

Cx-5 Mam od 2013 roku, zawsze biorę pakiet AC+OC i zawsze płaciłem ok 2,5 k PLN. Wydaje mi się dziwne, żeby stawka miała być rzędu 20 tysięcy, o takiej wysokiej kradzieży też nie słyszałem. 

Dzięki, zastanawiałem się czy to możliwe żeby te stawki były dwucyfrowe. 

Na początku 2013 roku już prawie kupiłem CX-5, jeździłem na jazdach, LEASING miałem policzony i było blisko ale miałem trochę wątpliwości po wątkach na forum Mazdy, których handlowiec z Wrocławia nie chciał ze mną obgadać. Stwierdził, że ma tyle klientów i nie ma czasu na komentowanie forumowych wypocin. No i kupiłem Outbacka i nie żałuję choć to klekot był. :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Michał W. napisał:

miałem trochę wątpliwości po wątkach na forum Mazdy, których handlowiec z Wrocławia nie chciał ze mną obgadać

Ja zacząłem czytać po zakupie o pękających szybach przednich i innych 'tragediach'. Może sporo zależy od egzemplarza, ale mój jak do tej pory jest bez zarzutu. Gdyby tylko tak jeździł jak Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Blixten napisał:

Ja zacząłem czytać po zakupie o pękających szybach przednich i innych 'tragediach'. Może sporo zależy od egzemplarza, ale mój jak do tej pory jest bez zarzutu. Gdyby tylko tak jeździł jak Subaru ;)

Tak było coś o szybach, o falującej masce na autostradzie i wibrujących bocznych lusterkach - w sumie drobiazgi ale jak o nich wspomniałem licząc na kolejną jazdę w warunkach autostradowych to kierownik działu sprzedaży, który biegał i skakał wokół mnie i nawet w wolną sobotę przyjeżdżał specjalnie dla mnie do pracy choć mówiłem, że mogę z kimkolwiek pogadać nagle zmienił front i przestał się do mnie odzywać. Uznałem, że coś musi być na rzeczy skoro tak diametralnie zmienił front.

No ale nie ma tego złego, Mazdy mi się podobają ale Subaru są moim zdaniem słusznym wyborem.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Skodziarz napisał:

 Porównuj porównywalne - CX-5 z Foresterem, a nie XV. Tu Subaru nie będzie jeździł już tak fajnie - SUV to SUV :) 

Podczas niedawnego szkolenia organizowanego przez  'Szkołę Jazdy Subaru' w naszej grupie zdominowanej przez XV znalazły się dwa Outbacki i jeden Forester. Mimo różnych kierowców, miałem wrażenie, że Forester i Outback zachowywały się nieco inaczej niż XV... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Blixten napisał:

Podczas niedawnego szkolenia organizowanego przez  'Szkołę Jazdy Subaru' w naszej grupie zdominowanej przez XV znalazły się dwa Outbacki i jeden Forester. Mimo różnych kierowców, miałem wrażenie, że Forester i Outback zachowywały się nieco inaczej niż XV... 

Znaczy się XV jakoś znacząco różnią się napędem od Outbacka i Forestera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Blixten napisał:

Nie wiem na ile napęd, ale położenie środka ciężkości pewnie jest inne

Dlaczego, silniki prawie takie same, wysokość zawieszenia podobna. Kabina w Forku jest wyższa ale to już tak bardzo na środek ciężkości chyba nie wpływa - chyba że pakujemy na dach jak na filmach z Afryki.

Rozumiem, że XV jest sprawniejszy na torze a w terenie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Michał W. napisał:

Dlaczego, silniki prawie takie same, wysokość zawieszenia podobna. Kabina w Forku jest wyższa ale to już tak bardzo na środek ciężkości chyba nie wpływa - chyba że pakujemy na dach jak na filmach z Afryki.

Rozumiem, że XV jest sprawniejszy na torze a w terenie?

 

Tutaj już potrzebna opinia bardziej doświadczonych :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Blixten napisał:

Podczas niedawnego szkolenia organizowanego przez  'Szkołę Jazdy Subaru' w naszej grupie zdominowanej przez XV znalazły się dwa Outbacki i jeden Forester. Mimo różnych kierowców, miałem wrażenie, że Forester i Outback zachowywały się nieco inaczej niż XV... 

Ciekaw jestem tego wrażenia a nie opinii inżynierów i wyjadaczy torowych i offroad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Blixten napisał:

Nie wiem na ile napęd, ale położenie środka ciężkości pewnie jest inne

 

Obecnie sprzedawany w Europie Forester jest jeszcze "starym" modelem, opartym na innej płycie podłogowej. Więc poza symetrycznością układu napędowego i identycznym rozwiązaniem 4x4 (sprzęgło wielopłytkowe w obudowie skrzyni biegów w przypadku CVT), różnią się właściwie wszystkim - inne elementy zawieszenia, inna (znacznie niższa) sztywność, inne wreszcie nastawy zawieszenia (to będzie się różniło nawet gdy trafi do nas wreszcie model oparty na SGP - Forek to znacznie bardziej "rodzinny" samochód od XV i w zamierzeniach projektantów ma być bardziej miękki).

Do tego oczywiście znacznie wyżej położony środek ciężkości. W praktyce przekłada się to na inne właściwości jezdne. To taka SUVo-kanapa, XV jest fajnie mięsisty :ok:

Edytowane przez Skodziarz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iksfałem bardzo fajnie można podriftować na śniegu, natomiast podczas jazdy po płycie poślizgowej po okręgu za nic mi się to nie udawało. Zamiast tego uciekał mi dość szybko przód, co trzeba było korygować. Forester i Outbacki przy innych ćwiczeniach wykonywały manewry większym łukiem i w mojej skromnej ocenie były bardziej nadsterowne niż XV.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2019 o 11:37, Blixten napisał:

Iksfałem bardzo fajnie można podriftować na śniegu, natomiast podczas jazdy po płycie poślizgowej po okręgu za nic mi się to nie udawało. Zamiast tego uciekał mi dość szybko przód, co trzeba było korygować. Forester i Outbacki przy innych ćwiczeniach wykonywały manewry większym łukiem i w mojej skromnej ocenie były bardziej nadsterowne niż XV.

czyli bardziej podsterowne

 

W dniu 20.03.2019 o 10:46, Blixten napisał:

Podczas niedawnego szkolenia organizowanego przez  'Szkołę Jazdy Subaru' w naszej grupie zdominowanej przez XV znalazły się dwa Outbacki i jeden Forester. Mimo różnych kierowców, miałem wrażenie, że Forester i Outback zachowywały się nieco inaczej niż XV... 

Tak, ciekawie było obserwować różne modele w tych samych warunkach. Moim, subiektywnym zdaniem, Forester i XV wypadały bardzo dobrze - zarówno jeżeli chodzi o drogę hamowania jak i zachowanie na mokrym zakręcie. Forestery XT obserwowane zza bandy z opon też wydawały się jeździć bardzo sprawnie. OBK natomiast mnie zaskoczył negatywnie - bardzo długa droga hamowania, a w zakręcie tak jak piszesz - większy łuk przy porównywalnej prędkości. Kwestia wagi i większego rozstawu.

 

ps. a żeby nie był to offtopic to system start-stop mi działa ;)

Edytowane przez keyman
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...