RadziejS Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Forek MY2007 2,5XT, 163kkm, LPG Zaczęło się od tego, że forek zaczął odrobinę później przełączać się na gaz – zawsze było tak, że jak tylko drgnęła wskazówka temperatury, był cyk i gaz się załączał. W ciągu kilku dni forek na lpg przełączał się odrobinę później (tak, że początkowo nie zdawałem sobie z tego sprawy) Potem doszło do tego, że na wolnych obrotach nikło ogrzewanie, grzało dopiero przy podniesieniu nieco obrotów. Trwało to ok. 5 dni. Zorientowałem się, że za dużo jest płynu w zbiorniku wyrównawczym a za mało w chłodnicy. Płyn wróciłem do chłodnicy i teraz ciekawe. W zbiorniczku przelewowym widzę czasem bąble, stosunkowo spore (jak ziarnko grochu), z częstotliowścią wg mnie rzadką, 1-2 szt. na sekundę i nie zawsze. I co dalej ciekawe, obserwuje je na wolnych obrotach (nie zawsze); przy podnoszeniu obrotów do 4000 rpm, brak pęcherzyków. Po wróceniu płynu do obiegu wiatraki się włączają, jeżdżę i obserwuje poziomy płynów. Bąble nadal czasem na wolnych widać. UPG robiłem rok temu i nie chciałbym tego powtarzać . Ponoć obecne reduktory LPG (AC R01) nie powinny puszczać bąbli do układu chłodzenia (była to domena reduktora Magic). Ale czy te objawy mogą świadczyć o nieszczelności układu i zapowietrzaniu? Może układ jest zapowietrzony, z forum wynika, że właściwe odpowietrzenie bywa problematyczne. Przerzucanie płynu do zbiorniczka występowało również zaraz po zrobieniu UPG rok temu - wtedy winny był korek chłodnicy, którą wymieniałem z powodu rozszczelnienia przed remontem UPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Ja bym sie nie ludzil.. Ale zobacz jeszcze czy weze twardnieja, albo poptostu podjedz na spaliny to sie okaze Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Kurka, raczej powtórka z upg. Ewentualnie sprawdź jeszcze czy opaski na wężach dobrze trzymają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Mam zamiar kupić testy CO2 i samodzielnie je zrobić. Jeśli dobrze myślę, to jeśli bąble są z zapowietrzenia test powinien wyjść negatywny. No i jak na UPG nie pasuje mi wielkość i częstotliwość tych bąbli oraz to, że na podniesionych obrotach ustają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rghos Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Mam podobny problem u siebie. Niestety zrobiłem uszczelkę już, nie pomogło zdaje się, póki co mam do wymiany jeszcze chłodnicę, bo cieknie delikatnie u góry. Kiedyś pomogła wymiana korka od chłodnicy, stary puszczał się i były bąble. Zacznij od tańszych rzeczy ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 UPG - zrób póki jeszcze możesz dojechać do warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 A czytaliście na forum przypadek remontu panewek, po remoncie silnik nadal klekotał i okazało się że jedna świeca była slabo dokręcona? Wolałbym gruntownie zdiagnozować i wyeliminować wszelkie inne możliwości (tym bardziej że to daily car i 5000 rpm raczej nie przekraczam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 testuj, testuj ale odstaw z eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kunu Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 A czytaliście na forum przypadek remontu panewek, po remoncie silnik nadal klekotał i okazało się że jedna świeca była slabo dokręcona? Wolałbym gruntownie zdiagnozować i wyeliminować wszelkie inne możliwości (tym bardziej że to daily car i 5000 rpm raczej nie przekraczam) Wiem, że offtop ale jak znajomemu coś stukało to mechanik najpierw rozrząd zrobił a potem stwierdził, że panewka i że remont. Na szczęście kolega zweryfikował gdzie indziej i okazało się, że sprężarka od klimy stukała:p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Tego właśnie bym chciał uniknąć. Mechanik, który może być bardzo dobry w skutecznym usuwaniu problemu, dokładny, skrupulatny, nie oszczędzający, wcale nie musi być tak samo sprawny w diagnozowaniu. Mi osobiście chciano wymieniać wtrysk gazu, ale poprosiłem, że najpierw może niech wymienią filtry - i już wtrysku nie było potrzeby wymieniać Zamówiłem test CO2, jeżdżę, obserwuję, zbieram doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Mi przepuszczał reduktor do układu gaz i miałem bąbelki w zbiorniku. Kupiłem zestaw naprawczy i zrobiłem "UPG" za chyba 120 plnów. Weź powąchaj czy ze zbiorniczka zaraz po otwarciu nie czuć gazu lekko. Test CO2 robiłem dwa razy i za każdym razem wychodził niejednoznacznie, ze wskazaniem raczej na uszczelkę pod głowicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Jaki to był reduktor? Gazownik powiedział, że tylko Magic'ki miały taką przypadłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Poza uszczelką pod głowicą weź pod uwagę jeszcze możliwość popękania samych głowic na kanałach, co przy LPG nie jest czymś dziwny bo i na benzynie w 2,5 turbo się zdarzało. Jakiekolwiek sprawdzanie zacząłbym poza testem CO2 od wymiany korków, zwłaszcza tego na zbiorniku wyrównawczym u góry, oraz odpowietrzenia układu chłodzenia porządnie. Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia tester na Co2 lekko odbarwia płyn. Test robisz na nagrzanym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Jaki to był reduktor? Gazownik powiedział, że tylko Magic'ki miały taką przypadłość. Głupoty gada, po jakimś czasie wszystko się rozsypuje. Zobacz czy do twojego reduktora są zestawy naprawcze, jeżeli jest w takim zestawie membrana to możliwe że ona ci się rozlatuje i przepuszcza gaz do układu. U mnie jest BRC Genius G, ale ma prawie 10 lat więc miał prawo się rozsypać. Z ciekawostek - instalka "fabryczna" - przez 10 lat tylko ten reduktor był do regeneracji, cała reszta hula. To tylko jedna z opcji do sprawdzenia, ale trzymam kciuki żeby była trafiona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Głupoty gada, po jakimś czasie wszystko się rozsypuje. Zobacz czy do twojego reduktora są zestawy naprawcze, jeżeli jest w takim zestawie membrana to możliwe że ona ci się rozlatuje i przepuszcza gaz do układu. U mnie jest BRC Genius G, ale ma prawie 10 lat więc miał prawo się rozsypać. Z ciekawostek - instalka "fabryczna" - przez 10 lat tylko ten reduktor był do regeneracji, cała reszta hula. Chyba mamy tą samą instalację U mnie też hula aż miło - odpukać Pytanko na pw o tą membranę, żebym wiedział w razie w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się