Skocz do zawartości

2.5XT Spore bąble w zbiorniczku przelewowym - UPG czy niekoniecznie?


RadziejS

Rekomendowane odpowiedzi

Forek MY2007 2,5XT, 163kkm, LPG

 

Zaczęło się od tego, że forek zaczął odrobinę później przełączać się na gaz – zawsze było tak, że jak tylko drgnęła wskazówka temperatury, był cyk i gaz się załączał. W ciągu kilku dni forek na lpg przełączał się odrobinę później (tak, że początkowo nie zdawałem sobie z tego sprawy)

 

Potem doszło do tego, że na wolnych obrotach nikło ogrzewanie, grzało dopiero przy podniesieniu nieco obrotów.

Trwało to ok. 5 dni.

 

Zorientowałem się, że za dużo jest płynu w zbiorniku wyrównawczym a za mało w chłodnicy. Płyn wróciłem do chłodnicy i teraz ciekawe.

 

W zbiorniczku przelewowym widzę czasem bąble, stosunkowo spore (jak ziarnko grochu), z częstotliowścią wg mnie rzadką, 1-2 szt. na sekundę i nie zawsze. I co dalej ciekawe, obserwuje je na wolnych obrotach (nie zawsze); przy podnoszeniu obrotów do 4000 rpm, brak pęcherzyków.

 

Po wróceniu płynu do obiegu wiatraki się włączają, jeżdżę i obserwuje poziomy płynów. Bąble nadal czasem na wolnych widać.

 

UPG robiłem rok temu i nie chciałbym tego powtarzać ;). Ponoć obecne reduktory LPG (AC R01) nie powinny puszczać bąbli do układu chłodzenia (była to domena reduktora Magic).

 

Ale czy te objawy mogą świadczyć o nieszczelności układu i zapowietrzaniu? Może układ jest zapowietrzony, z forum wynika, że właściwe odpowietrzenie bywa problematyczne. Przerzucanie płynu do zbiorniczka występowało również zaraz po zrobieniu UPG rok temu - wtedy winny był korek chłodnicy, którą wymieniałem z powodu rozszczelnienia przed remontem UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie nie ludzil.. Ale zobacz jeszcze czy weze twardnieja, albo poptostu podjedz na spaliny to sie okaze

 

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić testy CO2 i samodzielnie je zrobić. Jeśli dobrze myślę, to jeśli bąble są z zapowietrzenia test powinien wyjść negatywny.

 

No i jak na  UPG nie pasuje mi wielkość i częstotliwość tych bąbli oraz to, że na podniesionych obrotach ustają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem u siebie. Niestety zrobiłem uszczelkę już, nie pomogło zdaje się, póki co mam do wymiany jeszcze chłodnicę, bo cieknie delikatnie u góry. Kiedyś pomogła wymiana korka od chłodnicy, stary puszczał się i były bąble. 
Zacznij od tańszych rzeczy ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytaliście na forum przypadek remontu panewek, po remoncie silnik nadal klekotał i okazało się że jedna świeca była slabo dokręcona? ;)

Wolałbym gruntownie zdiagnozować i wyeliminować wszelkie inne możliwości (tym bardziej że to daily car i 5000 rpm raczej nie przekraczam) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytaliście na forum przypadek remontu panewek, po remoncie silnik nadal klekotał i okazało się że jedna świeca była slabo dokręcona? ;)

Wolałbym gruntownie zdiagnozować i wyeliminować wszelkie inne możliwości (tym bardziej że to daily car i 5000 rpm raczej nie przekraczam) ;)

Wiem, że offtop ale jak znajomemu coś stukało to mechanik najpierw rozrząd zrobił a potem stwierdził, że panewka i że remont. Na szczęście kolega zweryfikował gdzie indziej i okazało się, że sprężarka od klimy stukała:p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie bym chciał uniknąć. Mechanik, który może być bardzo dobry w skutecznym usuwaniu problemu, dokładny, skrupulatny, nie oszczędzający, wcale nie musi być tak samo sprawny w diagnozowaniu.

 

Mi osobiście chciano wymieniać wtrysk gazu, ale poprosiłem, że najpierw może niech wymienią filtry - i już wtrysku nie było potrzeby wymieniać :)

 

Zamówiłem test CO2, jeżdżę, obserwuję, zbieram doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przepuszczał reduktor do układu gaz i miałem bąbelki w zbiorniku. Kupiłem zestaw naprawczy i zrobiłem "UPG" za chyba 120 plnów. Weź powąchaj czy ze zbiorniczka zaraz po otwarciu nie czuć gazu lekko.

Test CO2 robiłem dwa razy i za każdym razem wychodził niejednoznacznie, ze wskazaniem raczej na uszczelkę pod głowicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza uszczelką pod głowicą weź pod uwagę  jeszcze możliwość popękania samych głowic na kanałach, co przy LPG nie jest czymś dziwny bo i na benzynie w 2,5 turbo się zdarzało.

 

Jakiekolwiek sprawdzanie zacząłbym poza testem CO2 od wymiany korków, zwłaszcza tego na zbiorniku wyrównawczym u góry,  oraz odpowietrzenia układu chłodzenia porządnie.

 

Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia tester na Co2  lekko odbarwia płyn.  Test robisz na nagrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jaki to był reduktor? Gazownik powiedział, że tylko Magic'ki miały taką przypadłość.
 

 

Głupoty gada, po jakimś czasie wszystko się rozsypuje. Zobacz czy do twojego reduktora są zestawy naprawcze, jeżeli jest w takim zestawie membrana to możliwe że ona ci się rozlatuje i przepuszcza gaz do układu.

U mnie jest BRC Genius G, ale ma prawie 10 lat więc miał prawo się rozsypać. Z ciekawostek - instalka "fabryczna" - przez 10 lat tylko ten reduktor był do regeneracji, cała reszta hula.

 

To tylko jedna z opcji do sprawdzenia, ale trzymam kciuki żeby była trafiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Głupoty gada, po jakimś czasie wszystko się rozsypuje. Zobacz czy do twojego reduktora są zestawy naprawcze, jeżeli jest w takim zestawie membrana to możliwe że ona ci się rozlatuje i przepuszcza gaz do układu. U mnie jest BRC Genius G, ale ma prawie 10 lat więc miał prawo się rozsypać. Z ciekawostek - instalka "fabryczna" - przez 10 lat tylko ten reduktor był do regeneracji, cała reszta hula.

 

Chyba mamy tą samą instalację :) U mnie też hula aż miło - odpukać ;) Pytanko na pw o tą membranę, żebym wiedział w razie w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...