Jump to content

Forester 2013++ FA 2.0 DIT bezawaryjny przebieg na LPG Prins


Recommended Posts

45 minut temu, Tadeo napisał:

 koszt  total 4,9 tys zł, a nie 12 !!

 

A 12 to co kosztuje? Chyba nie DLM? 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój motor ma utwardzone zawory, to wersja FA20F. Prins Direct LiquiMax był dedykowanym rozwiązaniem właśnie pod ten motor. Pompa wtryskowa była dostosowywania do LPG w zakładach Prins'a w Ho

jednym slowem fachowiec    milo czytac takie cv, gratki dla twojego armatora jednoczesnie zakladasz lpg do silnika z wtryskiem besposrednim bez twardych gniazd i bez hydropopychaczy raczej

W naszych autach jest jedna pompa HP paliwa napędzana krzywką od wałka rozrządu. Nowa instalacja od Vialle będzie nadawała się do silników FA20/FA20F. Założenie jest takie samo. Chodzi o podanie ciekł

W EGP też 4900zł . Nie wiem jaki jest udział benzyny w dotrysku , ale zazwyczaj dotrysku jest 15-20% . Pan Piotr Zatchij (właściciel EGP) mówił że jest to nowa instalacja , bardzo uniwersalna i po odpowiednim dostrojeniu powinna pasować do wszystkich nowych silników Subaru z bezpośrednim wtryskiem.   Jeśli rzeczywiście to się potwierdzi to otwiera się pole do gazowania nowych silników Subaru , których nie ma i nie będzie w Eurosojuzie ze względu na normy spalin . A jest co wybierać 2.0 w XV i Imprezie , 2,5 w Foresterze i nowym Outbacku/Legacy 2020 oraz 2.4  w Ascencie i Outbacku/Legacy .  To chyba ten zestaw https://www.egp.pl/galeria/montaz-lpg/subaru-wrx-2-0-270km-2019r/ .

 

Edited by Matthew1990
literówka
Link to post
Share on other sites

dużo marketingu w EPG....tuż przed montażem LPG w moim forku XT komunikowałem się z nimi ale bez efektu....cieszę się, że i oni montują obecnie z dotryskiem....konkurencja jest mile widziana

Link to post
Share on other sites

A co z tym Direct Blue od Vialle? Wiem że były opóźnienia we wdrożeniu ale może już coś wiedzą gazownicy. Zapytajcie. 

Mój DLM też sprawuje się dobrze. Podobnie jak @Mikes91 montowałem do nowego auta. W przypadku tej instalacji osiągi jednak są leprze na gazie niż na benzynie. Spalanie gazu 30% wyższe niż benzyny, ale z moich obliczeń tak powinno być by mieszanka nie była zbyt uboga i silnik w związku z tym nie pracował w zbyt wysokiej temperaturze. 

Link to post
Share on other sites

zatankujmy najtańszy gaz na przymarketowej stacji, a natychmiast jego zużycie poszybuje o 10-15% + tyle samo  stracimy na dotrysku Pb

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Matthew1990 napisał:

Możesz zdradzić gdzie zakładałeś instalację LPG i jakiej firmy masz elementy instalacji?

na Forum  staram się unikać reklamowania czy krytykowania z nazwy warsztatów z którymi się zetknąłem (poza ASO, które są nierozerwalnym elementem naszego Forum, a ich konsumencka ocena może być przydatna dla SIP)

jeśli potrzebujesz kontakt daj znać na Priv.

Link to post
Share on other sites

dodam kolejny  duży "+"  instalacji LPG w FXT.....Panowie, zasięg ma znaczenie (60L paliwa w zbiorniku fabrycznym + 56 l LPG w zbiorniku gazu w miejscu koła zapasowego) co daje ponad 1000km jazdy bez tankowania 

Link to post
Share on other sites

Tankuje tylko na dobrych stacjach, te z niskimi cenami omijam. Po własnej obserwacji,  testach przejechaniu tysięcy km Shell okazał się najlepszy :-).  Choć tankując w Austrii na zbiorniku zrobiłem prawie 100 km więcej. 20-30% przy DLM trzeba przyjąć większe spalanie. 12 k PLN to była cena wygórowana za DLM. Duży plus instalacji  to że jeżdżę tylko na LPG i jest praktycznie bezobsługowa. Osiągi jak napisał Miałki.  Dziś zapewne z braku DLM zdecydowałbym się na to co jest, czyli z dotryskiem. Ważne, że jest oferta i każdy kto chce może założyć taką instalację i ma dostęp do opinii użytkujących. 

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Witam,

W moim Foresterze z 2018r. 2.5l zamontowałem ostatnio LPG (standardowa instalacja LPG IV generacji STAG).

Problem jaki się pojawił to fakt iż pomimo jazdy na gazie komputer zachowuje się tak jakby samochód zasilany był benzyną (spada wskaźnik poziomu paliwa i odległość do kolejnego tankowania). Czytałem że w nowszych samochodach może tak właśnie być ze względu na to iż pomiar paliwa odbywa się nie przy użyciu pływaka w baku a tylko w oparciu o czas otwarcia zaworów (czy wtrysków?). Nie wpływa to oczywiście na samą eksploatację i nie jest to jakiś duży problem ale dla mnie dość irytująca sprawa. Do tego zastanawiam się co się wydarzy jeżeli według komputera zabraknie benzyny (choć w baku ona oczywiście będzie) czy samochód np. nie stanie na drodze? Rozmawiałem z mechanikiem i nie jest w stanie powiedzieć jak zareaguje akurat Subaru ale jest pewny że np. w mercedesie silnik by się wyłączył.

Czy w swoich instalacjach też macie taki problem? Czy też został on w jakiś sposób rozwiązany przez Waszych instalatorów?

Z góry dzięki. 

Link to post
Share on other sites

Tak się dzieje niestety. Wskaźnik jednak wraca sam po jakimś czasie. Komputeŕ musi sprawdzać poziom paliwa w baku, bo z kąd by wiedział ile ma po zatankowaniu.

Zawsze mam pełny bak benzyny lub prawie pełny. Nigdy nie zdażyło mi się aby poziom spadł do zera. Wskaźnik prędzej czy później "odnajduje" się, , zwlaszcza w Instalacjach DLM gdzie benzyna nie jest pobierana wogóle. 

Link to post
Share on other sites

Dokładnie jest tak jak pisze Miałki. Chcieli mi zamontować jakiś emulator i wtedy ponoć wszystko byłoby ok, ale nie chciałem aby ktoś wkładał tam ręce i coś namieszał. Jadąc na gazie poziom paliwa spada do określonego poziomu  i po pewnym czasie znowu sam się restartuje i pokazuje prawdziwą wartość. Może na początku było to irytujące, ale po kilku miesiącach przestałem to zauważać, a do wskazań średniego spalania benzyny według komputera dodaje 2-3 litry gazu i mam wynik spalania LPG na 100 km. Kiedyś komputer pokazał mi niski poziom benzyny - rezerwa, ale silnik się nie wyłączył pomimo iż dalej jechałem dłuższy czas. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu poziom paliwa - benzyny wrócił do swojego faktycznego stanu. 

Link to post
Share on other sites

Dzięki za informację. Wczoraj zrobiłem jakieś 500km i rzeczywiście komputer co jakiś czas koryguje poziom benzyny. Także idzie się do tego przyzwyczaić. Rozmawiałem z mechanikiem który twierdzi że w niektórych samochodach jest tak że np. jeżeli bak jest napełniony powyżej połowy to opiera się tylko na wyliczeniach komputera, natomiast jeżeli wg, komputera poziom spadnie poniżej połowy to zaczyna sobie co jakiś czas sprawdzać poziom z pływaka i koryguje swoje obliczenia. U  mnie było tak że spadło z "240mil do tankowania" do "140mil" pomimo jazdy na gazie, ale na 140milach + - 10 się zatrzymało i dalej ani drgnie.

 

@Miałki kupiłem jednak Forestera IV 2.5 z pośrednim wtryskiem. Zrezygnowałem z nowego Forestera z bezpośrednim wtryskiem głównie ze względu na niewiadomą odnośnie zagazowania, choć za parę lat jak jakaś instalacją zostanie sprawdzona w boju, pewnie wrócę do tematu. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Jest Vialle Direct Blue.  Nie sprawdzona jeszcze. Ale może  zechcesz być pierwszym który ją sprawdzi, tak jak ja byłem jednym z pierwszych którzy testowali DLMa. No i podzielisz się wrażeniami na forum tutaj ładnie.

Link to post
Share on other sites
W dniu 30.06.2020 o 07:27, Miałki napisał:

Jest Vialle Direct Blue

 

słyszałeś żeby gdzieś w PL już to montowali?

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Miałki napisał:

Zapytaj tych z centrali Vialle.

Jak się wstydzisz to ja zapytam.

wstydziłem się jak byłem mały ;) Od przeszło roku Vialle miało to wprowadzić i szkolić montażystów, dlatego pytam czy Ty znasz przynajmniej jednego montażystę w PL który montuje ten system, skoro go sugerujesz jako dostępny w PL.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Co u mnie;

W chwili obecnej silnik jest zdemontowany, pokrywy zaworów ściągnięte a kamienie regulacyjne zaworów wyjęte i oddane do szlifu ( nowe kamienie pomimo podobnej ceny co szlif o tak niskich wymiarach są niestety niedostępne, dwa okres oczekiwania to około 2-3tygodni.

Do piątku panowie ze szlifierni mają się wyrobić- potem idą na dwu tygodniowy urlop. Więc to jedyna szansa.

Wstępne sprawdzenie szczelności cylindra na którym były zawory podparte wygląda na przyzwoite względem cylindra sąsiadującego dla porównania.

Jest nadzieja, że nie doszło do upalenia zaworów i samych gniazd zaworowych.

Szef serwisu zaleca jednak jeśli wszystko się dobrze skończy, jeżdżenie na benzynie.

 

Jeśli chodzi o mechaniczne czyszczenie kolektora dolotowego przy bezpośrednim wtrysku- to na nasze szczęście nie koncern VAG i problemy jak np. w VW nie występują a przynajmniej nic o tym nie wiadomo. Więc tutaj bym nie ma potrzeby. 

 

Cieknący simering skrzyni CVT też idzie do wymiany.

Link to post
Share on other sites

96000 km.

Tylko na trzecim cylindrze zawory były podparte, bez luzu znaczy się. 

Edited by Miałki
Dobry
Link to post
Share on other sites

Panowie jeśli ktoś chce zakładać lpg do forestera xt to polecam Silesia-Cars z Katowic. Oni robili już takie samochody. Tu galeria trzeba być zalogowanym -> https://lpg-forum.pl/post975887.html?hilit=forester xt#p975887

Moim zdaniem akurat ten silnik nie jest dobrym pomysłem żeby zasilać lpg. Lpg dobrze działa w silnikach z pośrednim wtryskiem. W bezpośrednim ludzie też zakładają . Pytanie czy jest ktoś kto ma przejechane ponad 100 tys na lpg w bezpośrednim wtrysku.
Ja osobiście w poprzednim aucie w Toyocie Avensis 1,8 2012 rok przejechałem przez 2 lata i 3 miesiące 105 tys na lpg i zero problemów. Samochód miał przejechane jak go sprzedawałem 175 tys. i nic się nie działo. Ale to by wtrysk pośredni.
A tu widzę że przy przebiegu samochodu u kolegi @Miałki już jest coś nie tak.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...