Bartosz Burski Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Outback 2005. Sprzęgło zmienione na oryginalny zestaw z modyfikacją na koło jednomasowe. Wszystko fajnie, ale w zakresie 2-3tys obrotów pojawiło się stukanie, terkotanie. Co to może być? Czy to efekt zmiany koła i tak musi być czy jakiś błąd montażu? Druga sprawa to samo sprzęgło. Stare źle łapało, ktoś obił zamiast zmienić, śmierdziało przy ruszaniu na półsprzęgle, podjazdach itd. Koło szarpało przy ruszaniu. Niestety po zmianie na nowe każde ruszanie pod stromą górę, wyższy krawężnik czy cofanie na wzniesieniu też kończy się smrodem z palonego sprzęgła. Gdzie szukać przyczyny? Będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Wszystko fajnie, ale w zakresie 2-3tys obrotów pojawiło się stukanie, terkotanie. Co to może być? Czy to efekt zmiany koła i tak musi być czy jakiś błąd montażu? Obstawiam błąd montażu, może złe śruby, wywalone łożysko itp. Objaw jest ten sam z wciśniętym sprzęgłem jak i z puszczonym na luzie? Czy pojawiają się jakieś wibracje w przedziale 2-3 tys obrotów? Druga sprawa to samo sprzęgło. Stare źle łapało, ktoś obił zamiast zmienić, śmierdziało przy ruszaniu na półsprzęgle, podjazdach itd. Koło szarpało przy ruszaniu. Niestety po zmianie na nowe każde ruszanie pod stromą górę, wyższy krawężnik czy cofanie na wzniesieniu też kończy się smrodem z palonego sprzęgła. Gdzie szukać przyczyny? Błędny montaż, złe elementy.... niekompatybilna wkładka mięsna Dobrze jakby sprawdził ktoś objeżdżony z Trójmiasta - znajdziesz odpowiedni wątek w spotkaniach forumowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Burski Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Po wysprzęgleniu stukanie ustaje. Wibracje też są. Nie za mocne, ale są. Głównie na pierwszym biegu przy dynamicznym ruszaniu i później na każdym w zakresie 2-4tys. Wymieniał je dobry mechanik, ale nie specjalista od Subaru. Zmienił cały fabryczny komplet, sprzęgło + koło. Czy jest tam jakiś element, którego nie wymienia się z całym nowym kompletem i mógł psocić ze starym i nowym sprzęgłem/kołem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 U mnie wibracje były nawet na wysprzęgleniu w okolicach 4 tys obr. Przyczyną okazały się być złe śruby użyte przez mechanika do przykręcenia koła zamachowego. Jeżeli u Ciebie wysprzęglony silnik nie wibruje to raczej nie będzie ta sama przyczyna i problemu bym szukał od tarczy sprzęgła/docisku w kierunku skrzyni (łożysko?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się