Jump to content

Niestabilny tył auta na śniegu i lodzie


byłyfansubaru
 Share

Recommended Posts

3 godziny temu, Karas napisał:
  • przyzwyczaisz się trzymaj tylko mocno kierownice  :mrgreen:

Mówisz? Tylko jazda ok 100 km dziennie trochę męcząca. Wyrabia bicepsy...

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, marci29 napisał:

Dzień dobry.

 

Czy udało się komuś problem rozwiązać?

Jazda (w 5 osób po 75 kg) po śliskiej, równej drodze to jakaś masakra, tył jeździ od prawej do lewej, lub odwrotnie.

To wina zawieszenia, napędu czy czegoś jeszcze innego?

 

 

Możliwe, że mocno wiatr wieje. 

 

Spoiler

Serio myślisz, że ktoś będzie w stanie zdiagnozować problem, po tak szczątkowym opisie? xD 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, bmbm napisał:

 

Możliwe, że mocno wiatr wieje. 

 

  Pokaż ukrytą zawartość

Serio myślisz, że ktoś będzie w stanie zdiagnozować problem, po tak szczątkowym opisie? xD 

Tylko zazwyczaj wiatr nie wieje co 0,5 sek z N na S...

 

Link to comment
Share on other sites

już to wcześniej w tym wątku opisywałem zjawisko występuje  od nowości ale tylko przy mocno obciążonym aucie i jeździe po kopnym śniegu / oblodzonej drodze -  tył zaczyna nerwowo "tańczyć" tak że po prostu zwalniam i mocno trzymam kierownice. Zjawisko nasila się przy szybszej jeździe w szczególności po prostym. Podejrzewam że obciążenie auta zmienia jakieś kąty w tylnym zawieszeniu  - błąd konstrukcyjny - tak myślałem że można by pojechać na ustawienie geometrii obciążonym autem ale obawiam się że dość mocno zmieni to geometrie nieobciążonego auta które prowadzi się bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Problem jest dość prozaiczny: przednie tuleje tylnego wózka mają luzy. Swojego XVa kupiłem z przebiegiem 35kkm i problem już występował.

Można kombinować z wymianą tulei na poliuretanowe (np. Whiteline oferuje) ale jest ryzyko że samochód stanie się głośny (przerabiałem w lanosie GH).

Więc na razie pogodziłem się z tym, że tylne koła 'zostają' na nierównościach. Na ogólne prowadzenie bardzo pomogło obniżenie zawieszenia (sprężyny -30mm H&R).

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, Knurek1111 napisał:

Na ogólne prowadzenie bardzo pomogło obniżenie zawieszenia (sprężyny -30mm H&R).

bez urazy ale nie po to kupowaliśmy auta z największym możliwym prześwitem żeby teraz je obniżać B) Idąc tym tropem można założyć całe zawieszenie od imprezy bo pewnie pasuje P&P ale zniszczy to całkowicie walory użytkowe tego samochodu- zresztą widac to po sprzedaży nowych imprez- praktycznie nie istnieje

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Przy ostrzejszym hamowaniu z ABSem mi ucieka tył delikatnie w lewo (albo przód w prawo ;)) i nie sądzę, że winien temu prześwit. Nie sądzę też, że jest to wina geometrii, bo tą sprawdzałem. Trudno powiedzieć co jest przyczyną, ale mam wrażenie, że hamulce nierówno biorą ... :book:

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Karas napisał:

bez urazy ale nie po to kupowaliśmy auta z największym możliwym prześwitem żeby teraz je obniżać B) Idąc tym tropem można założyć całe zawieszenie od imprezy bo pewnie pasuje P&P ale zniszczy to całkowicie walory użytkowe tego samochodu- zresztą widac to po sprzedaży nowych imprez- praktycznie nie istnieje

Może Ty kupowałeś samochód z ”największym możliwym prześwitem”. Ja kupowałem XVa bo impreza tej generacji to towar rzadki (i jeszcze brzydszy niż XV).

Swoją drogą to dziwne, że mając takie kryterium skończyłeś w XV :P

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Knurek1111 napisał:

Swoją drogą to dziwne, że mając takie kryterium skończyłeś w XV :P

napisz coś więcej. Czy w 2014 roku za kwotę 100 kilku k pln na rynku było dostępnego w tej kwocie coś z prześwitem większym niz 21 cm i awd bo faktycznie może coś przeoczyłem ?

 a impreza z tej generacji faktycznie nie wygląda za dobrze...

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Karas napisał:

napisz coś więcej. Czy w 2014 roku za kwotę 100 kilku k pln na rynku było dostępnego w tej kwocie coś z prześwitem większym niz 21 cm i awd bo faktycznie może coś przeoczyłem ?

 a impreza z tej generacji faktycznie nie wygląda za dobrze...

 

Nie biorę udziału w dyskusjach 'co zamiast subaru'... ;)

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Blixten napisał:

Przy ostrzejszym hamowaniu z ABSem mi ucieka tył delikatnie w lewo (albo przód w prawo ;)) i nie sądzę, że winien temu prześwit. Nie sądzę też, że jest to wina geometrii, bo tą sprawdzałem. Trudno powiedzieć co jest przyczyną, ale mam wrażenie, że hamulce nierówno biorą ... :book:

 

Miałem tak od nowości w Legacy MY2008. Przy hamowaniu na śliskim na prostej drodze tył odjeżdżał. Poprawki geometrii nic nie dały. W żadnym innym samochodzie się z tym nie spotkałem. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem Panowie, mój XV 2.0 2016 idzie jak czołg po śniegu, brei, po lodzie ...to wiadomo, nie ma kolców to jest taniec ale i tak lepiej niż większość przemieszczających sie do okoła aut. Ale wiadomo, rozsądku na śliskim żaden napęd nie zastąpi.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.02.2021 o 16:15, marci29 napisał:

Dzień dobry.

 

Czy udało się komuś problem rozwiązać?

Jazda (w 5 osób po 75 kg) po śliskiej, równej drodze to jakaś masakra, tył jeździ od prawej do lewej, lub odwrotnie.

To wina zawieszenia, napędu czy czegoś jeszcze innego?

 

Na Twoim miejscu zrobiłbym testowo geometrię ale musi to być ekspert pokroju Sylwka. U mnie zasymulował dodatkowo przeciętne obciążenie. Ogólnie po jego ustawieniu mam inny samochód, lepsza trakcja w każdych warunkach. Nie u każdego fachowca wydruk na zielono oznacza dobre ustawienie a na pewno nie było tak w moim przypadku (przed nim samochód był  w ciągu roku dwukrotnie w innych miejscach bo wymieniałem piasty i dopiero jego korekty dały odczuć wyraźną poprawę). Może to przypadek ale może w XV niełatwo ustawić geometrię?

Link to comment
Share on other sites

 

IMG_20210222_103051.thumb.jpg.fadacfdd2436952f891cbc25a64030f7.jpg

Geometria była robiona. Raczej jest ok. Samochód tylko na śliskim zachowuje się "źle".

Na suchej równej nawierzchni pod obciążeniem jedzie lepiej niż bez. Ze względu na twardy tył. 

Knurek1111 - czy wymiana tulei tylnego wózka rozwiązała problem? 

Edited by marci29
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.02.2021 o 10:36, marci29 napisał:

Knurek1111 - czy wymiana tulei tylnego wózka rozwiązała problem? 


Nie wymieniałem tulei i na razie nie zamierzam. Ale diagnoza na szarpaku jednoznacznie na nie wskazuje.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.02.2021 o 12:30, buc niskopienny napisał:

Sure?

 

U mnie jest inaczej,  np kąt PK to -0,5 na wszystkich kołach pod symulowanym obciążeniem. Tolerancje u mnie były też inne... Mam też XV 1 ale 20i. 

Hej,możesz pokazać swój wydruk z ustawienia geometrii?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, buc niskopienny napisał:

Proszę:

20201025_123631.jpg.1ae69408b2d6b9dbda3e106e7623e366.jpg

Dzięki , przymierzam się do ustawienia geometrii w swoim,więc  będzie konsultacja z diagnostą.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, jack7606 napisał:

Dzięki , przymierzam się do ustawienia geometrii w swoim,więc  będzie konsultacja z diagnostą.

duża poprawa jeżeli chodzi o prowadzenie na pusto ?

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, jack7606 napisał:

duża poprawa jeżeli chodzi o prowadzenie na pusto ?

Dla mnie bardzo duża poprawa i na pusto i z obciążeniem. Jest jedno ale. Cyferki mają marginalne znaczenie w porównaniu do fachowości obsługującego sprzęt na geometrii. Miałem trzy kontrole geometrii w ciągu roku robione po wymianie piast (za każdym razem inny serwis). Nie narzekałem wcześniej na prowadzenie i dwie kontrole nie wykazały żadnych problemów. Przypadkowo chyba trafiłem na eksperta za trzecim razem i wrażenie takie jakbym przesiadł się na semislicki.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, buc niskopienny napisał:

Dla mnie bardzo duża poprawa i na pusto i z obciążeniem. Jest jedno ale. Cyferki mają marginalne znaczenie w porównaniu do fachowości obsługującego sprzęt na geometrii. Miałem trzy kontrole geometrii w ciągu roku robione po wymianie piast (za każdym razem inny serwis). Nie narzekałem wcześniej na prowadzenie i dwie kontrole nie wykazały żadnych problemów. Przypadkowo chyba trafiłem na eksperta za trzecim razem i wrażenie takie jakbym przesiadł się na semislicki.

ok, ustawię u siebie według Twoich danych.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...