Skocz do zawartości

Niestabilny tył auta na śniegu i lodzie


byłyfansubaru

Rekomendowane odpowiedzi

"3 important chassis upgrades are coming to 2016 Subaru XV Crosstrek"

 

"Engineers at Fuji Heavy industries (FHI) retuned the front and rear suspension by lowering the pitch rate of the dampers and the coil springs get new settings. Subaru says this will improve ride quality by suppressing the transfer of vibrations into the cabin and the changes will further reduce roll for greater cornering stability. The new spring rate settings should improve stability under cornering by ensuring greater tire contact with the road, while allowing for greater flexibility in ride over rough road surfaces.

Subaru also changed the steering ratio on XV and the 2016 model will be 10 percent quicker than before. This will improve the small crossovers steering response and provide more linear, direct and stable handling characteristics, requiring only 2.8 turns, lock-to-lock. The XV’s front cross-member has also been stiffened to improve steering stability."
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FHI doskonale wiedziało co ulepszyć i na co skażą się klienci tzn hałas, zawieszenie, komfort podróżowania. Dopiero my16 jest wersją dopracowaną.

Ale tak to jest ze świeżymi modelami - jesteś testerem . W chwili obecnej uważam że dopiero po 2 - 3 liftingach nad autem warto się zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się mylę bo to twoje auto i nigdy nim nie jeździłem ( zawsze staram się wypowiadać o moim aucie oraz wyrażać swoje zdanie ) ale podejrzewam, że nie tyle nie odczuwasz co Ci to po prostu nie przeszkadza. Natomiast na forach - tym oraz zza wielkiej wody ludzie na wyżej wymienione kwestie zwracają uwagę ( odbiór bodźców to kwestia bardzo indywidualna)  - i bardzo dobrze bo dzięki temu mamy w końcu auto takie jakie powinno być od samego początku. Gdyby samochód nie wymagał poprawek to nie byłoby liftingu polegającym na tak zaawansowanych poprawkach - proste.

Szkoda tylko że na tym forum jakakolwiek dyskusja czy wyrażenie negatywnej opinii ( która tak naprawdę działa na korzyść modelu a na niekorzyść ego posiadaczy ;) ) kończy się atakami, uszczypliwymi komentarzami itp itd.  :toobad:  Ode mnie to tyle i zazdroszczę posiadaczom modeli MY16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Gdyby samochód nie wymagał poprawek to nie byłoby liftingu polegającym na tak zaawansowanych poprawkach - proste.

 

W cytacie wstawionym przez @ketiv nic nie ma o tytułowym problemie z tego wątku. Typowy marketingowy bełkot, tu poprawią tam usztywnią i wyciszą. Takie liftingi są w każdej firmie i każdego modelu. Idąc twoim torem rozumowania wszyscy wypuszczają buble, bo potem jest lifting.  ;)

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry, jestem pierwszy raz na forum. Posiadam XV z 2016 r. i potwierdzam, że prowadzenie na mokrym (bez śniegu czy lodu) przy prędkości ok. 110 kmh (sprawdzone bez dodatkowego obciążenia w postaci pasażerów) nie jest bezpieczne. Zauważyłem to na zakopiance w lekkich łukach. Auto delikatnie myszkuje wywołując pot na czole i konieczność ujęcia gazu. W żadnym samochodzie (może poza turecką hondą civic sedan z wadliwym tylnym zawieszeniem, wielokrotnie opisywanym) tak nie miałem (mazda 626, honda accord, citroen xantia, subaru impreza, vw golf). Dotychczas myślałem, że to wina wiatru, wysokiego zawieszenia, a zwłaszcza zimowych kleberów, które są krytykowane właśnie za prowadzenie na mokrym, ale teraz zaczynam się zastanawiać, czy to nie jest głębszy problem. W każdym razie, mimo nowego zestrojenia modelu MY16, problem istnieje.

Edytowane przez Marecki67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Karas napisał:

Widze że pierwszy post na forum :) Witam nowego użytkownika XV. Auto jest jakie jest  więc zostaje Ci albo przyzwyczaic się do auta albo sprzedaż :)  Szeokości!!

Dzięki za pozdrowienia! Co do auta: jest służbowe, nie mogę go sprzedać:). Generalnie, oprócz wymienionej wady, denerwujące jest jeszcze kiepskie wyciszenie wnętrza (słaba izolacja, cienkie szyby, choć podobno i tak co nieco tu poprawili) oraz skandaliczne głośniki. No ale to już miałem w imprezie. Poza tym samochód nieco dziwaczny w koncepcji, ale bardzo oryginalny, ma swoje plusy. Co ciekawe, jeżdżę wersją manual 1.6 z reduktorem. Ze mną na pokładzie jakoś daje radę, z pasażerami jest dużo gorzej, ale - co podobno zauważają użytkownicy - 1.6 ma ładniejszy dźwięk niż bokser w 2.0. Ciekawe czy to tylko autosugestia, czy ktoś może to jeszcze potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2.0 na zimno brzmi jak nieboxer,ale prawdziwy boxer to tylko z właściwym wydechem.Natomiast cała reszta w aucie jest na poziomie co najmniej dobrym.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pierwsze kilka sekund po starcie na zimno 2.0 brzmi jak 3-cylindrowa kosiarka(na zewnątrz)w kabinie ten dźwięk jest dobrze wytłumiony,jak komu mało to od czego jest radio w aucie? ;)

Edytowane przez billbill666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Tak piszecie o tym noszeniu na zakrętach.Jeśli ktoś z Was zna estakadę łączącą trasę średnicową z wjazdem na rondo w Katowicach to wie o czym piszę. Łuk na tej estakadzie przy mokrej nawierzchni moją Skodą Fabią pokonywałem z prędkością 70-80 km/h i wtedy serce stawało w gardle. Moim XV z 2016 pokonałem ten łuk z prędkością 130 km/h i serce było na miejscu. Myślę, że odczucia zależą od tego z jakiego auta przesiadamy się do Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę czytając posty niektórych użytkowników , że maja całkowicie inny samochód niż ja :) A wydaje mi sie że XV'a poznałem na wylot jeżdżąc nim w różny sposób w rożnych warunkach.

XV prowadzi sie bardzo dobrze jak na auto o takim prześwicie ale nie ma co bezmyślnie wierzyć w slogany reklamowe Subaru. Ja wiem że bokser to niższy środek ciężkości i S-AWD pewny tor jazdy ale pewnych rzeczy jak fizyka nie oszukamy. XV ma 22cm prześwitu i jakby ten silnik nisko nie wisiał czy jakby te kółka się nie kręciły to nie ma szans żeby auto trzymało się w zakrętach tak samo dobrze jak niski hatchback...- a na pewno nie na seryjnych geolandarach które uślizguja się gdzie tylko mogą jak jest slisko a kontrola trakcji miga jak szalona. Co więcej jak przegniemy z prędkością jak jest ślisko i wejdziemy w zakręt auto potrafi zapłożyć przodem ( pojedzie prosto przy skręconych kołach kontrola trakcji walczy ale fizyki nie oszuka ) Wręcz kiedyś prawie spowodowałbym kolizje na rondzie bo "przód XV'a uciekł" - tak jechałem troche za szybko.  Dlatego jak czytam :

Dnia 25.03.2017 o 09:16, shadi napisał:

Fabią pokonywałem z prędkością 70-80 km/h i wtedy serce stawało w gardle. Moim XV z 2016 pokonałem ten łuk z prędkością 130 km/h i serce było na miejscu

to wydaje mi się ze masz za duże zaufanie do XV.  Zresztą widzę na naszych drogach co wyprawiają przedstawiciele w fabii i z jakimi prędkościami wchodzą w zakręty, wyprzedzają dlatego wiem że granica końca przyczepności Fabi jest przy duzo wyższych prędkościach a na pewno wyższych niż w XV -  nie wiem być może przedstawiciele w jakiś magiczny sposób zakrzywiają czasoprzestrzeń   :)  I żeby nie było nie jestem fanem Skody Fabii, auto mi sie w ogóle nie podoba i nie chciałbym go mieć.  Co do nerwowości XV'a  podczas jazdy po śniegu/lodzie obciążanym autem - takie zjawisko u mnie występuje ale być może jest to kwestia modelu opon, bieżnika, za mocno/ za słabo napompowanej opony.

Podsumowując XV jak na swój przeswit prowadzi się dobrze - na pewno lepiej niż konkurencja o takim samym prześwicie ale nie wymyślajmy bajek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2017 o 14:39, Marecki67 napisał:

zimowych kleberów

Tu leży przyczyna twoich problemów. tanie nalewki z firmy Profil trzymają o niebo lepiej niż tandetne klebery, miałem dwa sezony ten badziew i poszły w kąt bo jeździć na tym można jedynie w kapeluszu z młynkiem do kawy zamiast silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat związany ze stabilnością tyłu w XV. Czy udało się uzyskać informację z Działu Technicznego w sprawie zgłaszanych przez użytkowników XV uwag? Mnie zastanowiło jedno w rozmowie z diagnostą , który miał problem z ustawieniem zbieżności po wymianie tulei wahacza przedniego - zapytał czy  samochód jest po kolizji - na co zrobiłem wielkie oczy bo mam XV od nowości i żadnych uszkodzeń . Zauważyłem lekkie uślizgi tyłu na śliskim i może to być przyczyną o czym piszecie wyżej . Ogólnie jestem bardzo zadowolony z XV i jeżeli problem z nastawieniami jest, to może warto to skorygować poprzez akcję serwisową w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dzień dobry.

 

Czy udało się komuś problem rozwiązać?

Jazda (w 5 osób po 75 kg) po śliskiej, równej drodze to jakaś masakra, tył jeździ od prawej do lewej, lub odwrotnie.

To wina zawieszenia, napędu czy czegoś jeszcze innego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...