Jump to content

Nowy XV II-generacji


Recommended Posts

Witam Forumowiczów!

Mam nowego XV 2.0 od wtorku. Na razie oczywiście delikatnie i na dotarciu, ale już czuć, że to baaardzo dobrze przemyślany samochód.

Potwierdzam wszystkie obserwacje Spawalniczego powyżej. Wcześniej jeździłem Foresterem XT, Levorgiem i XV. Wybrałem XV i nie żałuję. 

Aczkolwiek gdyby Levorg był u nas dostępny z silnikiem 2.0 DTI, brałbym Levorga. 

 

Też słyszałem, że od jesieni XV tylko z silnikiem 1.6. Moim zdaniem będzie to opcja tylko do przedszkola i z powrotem. Więc jeśli ktoś myśli o XV, to trzeba się spieszyć.

Od momentu złożenia zamówienia do odbioru minęły w moim przypadku cztery miesiące.

 

Edited by Pablito
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 3.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No i w końcu wczoraj odebrałem swojego  Kolor Dark Grey, jak widzę chyba najbardziej popularny i nie bez powodu  W weekend będę musiał popatrzeć w instrukcje i obczaić co i jak się ustawia bo

Niezawodności i dużo wolnego czasu za sterami naszych XV życzę wszystkim forumowiczom w 2019   

Mam za soba jazde probna nowym XV 2.0. Moge pokusic sie o porownanie z poprzednim XV MY13 2.0D i moim obecnym Levorgiem.    Wyciszenie: Subaru nareszcie sie postaralo o wyciszenie wnetr

Posted Images

6 godzin temu, Blixten napisał:

Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników XV. Jak wyżej - poszedłem za radą i zamówiłem XV z silnikiem 2,0. Odbiór pod koniec czerwca :yahoo:

 

Moje gratulacje, ja swojego odbieram najpóźniej w połowie czerwca :) i już nie mogę się doczekać :) 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
49 minut temu, meci napisał:

Czy była jazda próbna w Gdańsku ? Jakie są XV w salonie do testu ?

Zdanowicz w Gdańsku ma tylko jeden egzemplarz XV i jest to najwyższa wersja wyposażenia z silnikiem 2.0.  

Jakie były moje wrażenia z jazdy ? W tym samochodzie przypomniałem sobie jak to jest 'cieszyć się jak dziecko' :D 

   

54 minuty temu, moominko napisał:

Moje gratulacje, ja swojego odbieram najpóźniej w połowie czerwca :) i już nie mogę się doczekać :) 

Wygląda na to, że nasze egzemplarze przypłyną tym samym statkiem ?  Ja też nie mogę się doczekać - oglądam w kółko filmiki na YouTube, znalazłem bagażnik bazowy o najniższym profilu na rynku i mam wybrany box dachowy, z którym wjadę do hali garażowej ... :P 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Blixten napisał:

lazłem bagażnik bazowy o najniższym profilu na rynku i mam wybrany box dachowy, z którym wjadę do hali garażowej ... :P 

Pochwal się, chętnie skonfrontuję ze swoimi przemyśleniami ;)

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Blixten napisał:

Wygląda na to, że nasze egzemplarze przypłyną tym samym statkiem ?  Ja też nie mogę się doczekać - oglądam w kółko filmiki na YouTube, znalazłem bagażnik bazowy o najniższym profilu na rynku i mam wybrany box dachowy, z którym wjadę do hali garażowej ... :P 

 

Widzę, że nie tylko ja tak mam :) filmiki też wyoglądane :) ale boxu nie planuję, nie czuję potrzeby

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, aflinta napisał:

Pochwal się, chętnie skonfrontuję ze swoimi przemyśleniami ;)

Jeśli to komuś pomoże, to bardzo chętnie podzielę się, ale dla porządku zapytam: pisać o tym w kontynuacji wątku czy założyć nowy ?

 

Edited by Blixten
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, meci napisał:

Czy była jazda próbna w Gdańsku ? Jakie są XV w salonie do testu ? mam zamiar umówić się na jazdę próbną w najbliższym czasie . Gratulacje .

 

2.0 exclusive +

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Mam za soba jazde probna nowym XV 2.0. Moge pokusic sie o porownanie z poprzednim XV MY13 2.0D i moim obecnym Levorgiem. 

 

Wyciszenie:

Subaru nareszcie sie postaralo o wyciszenie wnetrza. Mowie to jako wlasciciel drugiego kompleksowo wyciszonego Subaru. To chyba tez pierwsze na co zwracam uwage podczas podrozy nowym samochodem na autostradzie. W porownaniu do mojego juz wyciszonego Levorga jest bardzo dobrze, a to juz naprawde komplement z mojej strony. Jest lepiej niz w nowym Levorgu, ktorego dostalem na auto zastepcze. Lepsze szyby boczne, dobre wyciszenie drzwi, podlogi i nadkoli (z punktu widzenia kierowcy). Po przesiadce na mojego Levorga na letnich oponach - musialem sie na nowo odnalezc, bo to inna muzyka :D

 

Co moim zdaniem bylo by do poprawy? Grodz czolowa/komora silnika. W Levorgu MY16 prawie nie slychac silnika (jedynie podczas przyspieszania jest mala szlifierka). W Levorgu MY18 silnik jest bardziej slyszalny, bardziej basowy odglos (jak szlifierka z wieksza tarcza). W XV 2.0 MY18 odglos silnika jest przyjemny, ale poniewaz dosyc czesto wskazowka obrotomierza musi goscic w gornym zakresie silnik jest duzo bardziej slyszalny niz w Levorgu. Wrazenie moze byc takze przez lepsze odizolowanie podlogi - a wiec dzwiek silnika na pierwszym planie. 

 

Uklad kierowniczy:

Bardzo fajny, po bezposredniej przesiadce z i do Levorga moge tylko powiedziec: czapka z glowy za precyzje prowadzenia na nowej platformie. Nowa kierownica lepiej lezy w dloni, ale wspomaganie elektryczne jest jak dla mnie zbyt mocne. XV prowadzi sie pieknie po zakretach, ale w Levorgu MY16 uklad kierowniczy pracuje z wyrazniejszym oporem i daje kierowcy wieksze wyczucie, co dzieje sie pod kolami. Juz kiedys wspominalem - na zakretach masz wrazenie, ze Levorg wisi ci na rece - bardzo fajne uczucie. 

 

Zawieszenie:

Przy nowym XV MY18 to moj Levorg ma tyle sprezystosci w zawieszeniu, ile zwiniety w rulon dywan rzucony na podloge, czyli lezy plasko i sie nie buja :D

Jesli juz trzymac sie "meblowego" odniesienia, to moge porownac mojego starego XV SBD MY13 do wylezanej kanapy i a nowego XV do sprezystego materaca. Tu jest ogromny postep: bardzo stabilnie, sprezyscie, ale mimo to komfortowo i precyzyjnie, co w polaczeniu z zupelnie nowym wnetrzem daje odczucie, ze nowy XV to naprawde dojrzale i dopracowane auto. 

 

Silnik: 

Czego moze sie spodziewac wlasciciel Levorga po wolnossacej dwulitrowce o mocy 156KM w zestawieniu z CVT? Panowie, poczulem sie zmieszany i mam powazny dylemat. Po pierwsze jednostka ma lepszy dzwiek niz 1.6DIT i wchodzi na obroty z wyrazniejsza lekkoscia. Przyspieszenie nie wgniata w fotel, ale tylko dlatego, ze jest bardzo liniowe i nie czuc tego na plecach, jak w Levorgu, natomiast spojrzenie na zegary i obserwacja, jak samochod nabiera predkosci, moze zaskoczyc. Cudow nie ma, ale wstydu wam ten silnik nie zrobi pod warunkiem, ze zrozumiecie, ze nie kazde Subaru to WRX STI. 

 

W Levorgu jest turbo, co daje mu dzieki wiekszemu momentowi te przewage, ze podczas srednio dynamicznej silnik nie potrzebuje sie tak czesto wkrecac na wyzsze obroty. Levorg jest gdzies pomiedzy turbodieslami a wolnossakami - czyli nie jedzie jak turbodiesel, ale zlopie jak turbobenzyna. 

 

Silnik 2.0DI w XV bardzo pasuje do charakteru tego samochodu: w miescie CVT moze nie daje mu startu rakiety, ale podczas gdy inni nerwowo szukaja lewarka zmiany biegow, XV zostawia ich po kilkudziesieciu metrach w tyle. W miescie jest komfortowo, cichutko, bezstresowo i w miare dynamicznie, a wiec sprawnie. Na autostradzie nie mialem zadnego problemu z nabraniem i utrzymaniem predkosci, silnik daje rade i do codziennego poruszania sie w zmiennych warunkach jest zupelnie wystarczajacy, jesli nie zapomnimy, do czego XV jest stworzony. W porownaniu do Levorga przyzwyczajenia wymaga odmienny charakter pracy jednostki - czyli przy dynamicznej jezdzie CVT wkreca silnik na wysokie obroty i wykorzystuje caly zakres obrotomierza. 

 

Skrzynia CVT Lineartronic:

O ile w Levorgu Lineartronic odejmuje charakteru i potrafi zamulac po wcisnieciu gazu, o tyle w 2.0 DI CVT dodaje silnikowi lekkosci i pozwala lepiej wykorzystac jego charakterystyke. Plus dla XV - spalanie z duzym udzialem miasta i autostrady 8,4 l/100km wedlug komputera. Takich wynikow juz bardzo dawno nie widzialem w Levorgu, no chyba ze zrobilbym trase AT-PL na tempomacie. 

 

Oczywiscie CVT w XV zmienia "wirtualne biegi" i jako wlasciciel Levorga nie mialem zadnego problemu z porozumiewaniem sie ze skrzynia za pomoca pedalu gazu. Jest tak, jak sobie tego zyczylem i skrzynia bardzo dobrze odczytywala moje zamiary wyrazone prawa noga. 

 

Wnetrze:

Co tu pisac? Jest ladniejsze, nowoczesniejsze, lepiej wykonane i jakies takie bardziej szlachetne i blyszczace. Wszystko to oczywiscie sprawa gustu, ale jest bardzo dobrze i widac postep na pierwszy rzut oka. Dla mnie natomiast najwazniejsze bylo staranne wyciszenie, o czym juz wspomnialem i to wlasnie tym mnie nowy XV najbardziej ucieszyl. Muzyki nie sluchalem, rozkoszowalem sie jazda. Jakies zyczenia? Fotele mogly by byc te z Levorga, bo do tej pory te sa nie do pobicia, nawet jesli te w moim samochodzie nie maja podparcia odcinka ledzwiowego.

 

Podsumowanie:

Nowy XV mnie bardzo zaskoczyl. Do poprzedniego modelu potrzebowalem 3 jazd probnych, a mimo to nie do konca przekonalo mnie kiepskie wnetrze i wyciszenie, nawet jesli przesiadalem sie z Fiata Sedici/Suzuki SX4. Dzis po przesiadce z Levorga i tylko jednej jezdzie probnej wiem, ze gdyby nie bylo Levorga w ofercie, kupilbym nowe XV, bo to bardzo dobre auto, w ktorym sie czlowiek nie potrzebuje spieszyc i bardzo chetnie podrozuje. Jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tego samochodu i pod ogromnym wrazeniem, jak zmienil sie ten model. 

 

Po przesiadce do Levorga staje sie jasne, ze Levorg jest zupelnie innym samochodem oraz ma mimo wszystko bardziej pikantniejszy charakter i to mi sie w tym aucie podoba: zawsze chetnie powracam na fotel kierowcy, niezaleznie od tego, jakim samochodem mialem okazje jechac. 

 

PS: napije sie piwa, bo wedlug licznika Forum to byl wlasnie moj 1000 post :D

Edited by Christoph
  • Like 2
  • Thanks 4
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
W dniu 14.04.2018 o 11:19, spawalniczy napisał:

am wrażenie, że tempomat trzyma trochę wyższe obroty niż kierowca.

 

Mam już pewność, przy 140 km/h tempomat trzyma średnio 200-300 obr/min więcej niż przy jeździe równej jeździe bez tempomatu.

 

W dniu 14.04.2018 o 18:49, aflinta napisał:

Ciekawe jak wypada spalanie między tym co jest na tempomacie a wbitym ręcznie najwyższym biegiem.

 

Mniej więcej pół litra wg. komputra. Z tym, że to najwższe przełożenie jest tak duże, że można na nim jechać przy 140 km/h tylko w idealnych warunkach - bez wiatru w oczy i nie pod wzniesienie. 

Przy niższych prędkościach automat się nie krępuje i wrzuca 7 - wał często kręci się 1100 obr/min.

 

W czasie jazdy autostradowej w okolicach 140 km/h przy temperaturze zewnętrznej w  20 stopni komputer pokazał mi że olej ma 107 stopni.

Chyba dużo? Nie kojarzę takich temperatur z forestera.

Olej fabryczny, czyli 0W20.

 

20 godzin temu, Christoph napisał:

Zawieszenie:

Przy nowym XV MY18 to moj Levorg ma tyle sprezystosci w zawieszeniu, ile zwiniety w rulon dywan rzucony na podloge, czyli lezy plasko i sie nie buja :D

 

Po weekendzie spędzonym za kierownicą XV w poniedziałek rano wsiadłem do OBK i pierwsze wrażenie - dlaczego to zawieszenie tak hałasuje i czuć małe nierówności na drodze? Aż zweryfikowałem ciśnienie w kołach - było trochę za dużo, ale korekta nie wpłynęła na odczucia.

Zawias w XV jest zajebisty.

Edited by spawalniczy
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, spawalniczy napisał:

W czasie jazdy autostradowej w okolicach 140 km/h przy temperaturze zewnętrznej w  20 stopni komputer pokazał mi że olej ma 107 stopni.

Chyba dużo? Nie kojarzę takich temperatur z forestera.

Olej fabryczny, czyli 0W20

Albo fabrycznie zalany jest jakimś babolem albo jeszcze musi się dotrzeć. W poprzedniku przy 140km/h nawet podczas upałów w Chorwacji temperatura waha sie w okolicach 102-104 st a u nas w Polsce zazwyczaj 100. A manual trzyma wyzsze obroty przy 140km/h niz cvt

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

Czekając na serwis swojego OBK, dzięki uprzejmości @raju mailem okazje pojedzic XV w wersji Exclusive+.

Ogolnie wrażenia jak najbardziej na plus. Zawieszenie rewelacja, co wiele razy było tu podkreślane. Miejsca w środku bardzo dużo. Bagażnik mały. Infosystem Ok, audio daje radę, odczucia jak z OBK Harman Kardon. Silnik... do 120km/h jest Ok, powyżej trudno doszukać się dynamiki. Spasowanie elementów - nic nie trzeszczało, stukało, choć pod naciskiem spore odkształcenia (może tak mam być). Wyciszenie w porządku. 

Porównując do mojego OBK MY16 i jazdy próbnej OBK MY18 - gdybym szukał auta do użytkowania samemu, Ew 2+1, 90% miasto i okolice, poważnie zastanowiłbym się nad XV. 50 tys taniej, a jeździ wg mnie "fajniej", miejsca w środku dość, w

miescie "poręczniejszy", mniej tez pali, dynamika porównywalna. Przy przewadze użytkowania w trasach i rodzinnie, zdecydowanie OBK. 

Mam nadzieje, ze będziemy widywać trochę XV, bo to bardzo udane auto, a na dodatek fajnie wyglada.

Link to post
Share on other sites
W dniu 21.04.2018 o 11:26, Tsunetomo napisał:

gdybym szukał auta do użytkowania samemu, Ew 2+1, 90% miasto i okolice, poważnie zastanowiłbym się nad XV

Kilka lat temu, stojąc przed dylematem wyboru kolejnego samochodu, myślałem dokładnie tymi samymi kategoriami jak Kolega Tsunetomo :)

Po jeździe próbnej wysiadłem z XV oczarowany, ale moją euforię szybko ostudziła myśl - jak ja się zapakuję do XV z żoną i dzieciakami np. na narty ?? - i głównie większy o ok.120 litrów bagażnik przesądził o wyborze Mazdy CX-5. 

Niedawno doszedłem do wniosku, że poza paroma rodzinnymi urlopami (gdzie i tak trudno nam się obejść bez box'a dachowego), przez resztę dni w roku wożę powietrze na trasie dom-praca-dom. 

Pod tym pretekstem wróciłem do pomysłu XV, a  żeby urlopowa matematyka się zgadzała, to mniejszy bagażnik zrekompensuję większym o 120 litrów boxem :D

 

 

 

 

Edited by Blixten
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Blixten napisał:

Niedawno doszedłem do wniosku, że poza paroma rodzinnymi urlopami (gdzie i tak trudno nam się obejść bez box'a dachowego), przez resztę dni w roku wożę powietrze na trasie dom-praca-dom. 

Mam prawie tak samo , z tym że na narty nie jeżdżę. Wolę na urlop spakować mniej , a resztę potrzebnych rzeczy kupić na miejscu ;). Podoba mi się ten nowy XV , ale na razie zostanę przy "starym" bo szkoda mi go sprzedawać (no chyba, że zajdą jakieś "nadspodziewane" okoliczności ).  

Link to post
Share on other sites
W dniu 19.04.2018 o 22:58, aflinta napisał:

Pochwal się, chętnie skonfrontuję ze swoimi przemyśleniami ;)

 

W dniu 20.04.2018 o 07:25, Blixten napisał:

Jeśli to komuś pomoże, to bardzo chętnie podzielę się, ale dla porządku zapytam: pisać o tym w kontynuacji wątku czy założyć nowy ?

 

 

Napiszcie proszę coś o tych boxach bo będę zaraz musiał zmierzyć się z tematem.

Edited by Michał Krupa
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Michał Krupa napisał:

Napiszcie proszę coś o tych boxach bo będę zaraz musiał zmierzyć się z tematem.

Będzie w wątku ogólnym zaraz mój wpis :) Raczej więcej pytań niż odpowiedzi. Ale czuję, że ze względów finansowych ten rok to chyba na wypożyczalni się skończy. 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Michał Krupa napisał:

Napiszcie proszę coś o tych boxach bo będę zaraz musiał zmierzyć się z tematem.

W tej chwili skrótowo, wyszperałem w necie taki zestaw z myślą, aby zmieścić się w świetle bramy do hali garażowej h=2,0 m:

 

Belki na relingi WHISPBAR RAIL S54W (lub S54WB w kolorze czarnym) dodające tylko 25mm wysokości

Oemowy box dachowy SEAFYA8000, o pojemności 430 litrów, długości 2018mm, szerokości 905mm i wysokości 377mm 

Subaru XV - wysokość wg danych 1615mm

----------------------------------------------------------------------

Sumując wszystko; 1615 + 377 + 25 => otrzymujemy 2017mm, ale trzeba pamiętać, że wysokość box'a to wysokość całkowita bez odjęcia rowków na belki, więc zakładam, że taki "zestaw" powinien mieć poniżej 2000mm i powinno udać się wjechać do hali garażowej. 

Całe powyższe kombinowanie "tylko" po to, aby mieć ten komfort załadować/wyładować box na spokojnie przed/po podróży pod dachem.

O ile będziecie mieli inne preferencje co do box'a, to w przypadku belek poprzecznych na relingi raczej trudno na rynku o niższy profil. 

 

 

 

whisp.jpg

xv whisp.jpg

Edited by Blixten
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites

Łudziłem się, że jak XV jest ponad 10 cm niższy od Forestera to będę z boxem mógł śmigać po parkingach podziemnych ale widać, że nie będzie łatwo coś wykombinować.

2 m to tak naprawdę też problem. "Belki" ostrzegawcze przed wjazdem do garażu zamontowane nad pochylnią to 2 metrowe zestawy spokojnie "łapią" :(

190 cm to byłby dla mnie bezpieczny wymiar :)

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, PawelP76 napisał:

Czy ktoś z posiadaczy XV 2018 mógłby dać znać, czy multimedia w XV odczytują pliki w formacie flac?

Raczej nie, wprawdzie wersja na USA ale nie przypuszczam by w samych multimediach była jakaś różnica:

https://www.buddssubaru.com/assets/xvcrosstrek/2018-Subaru-Crosstrek-Multimedia-System-Manual.pdf - od strony 155.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...