Jump to content

Nowy XV II-generacji


Recommended Posts

11 minut temu, Karas napisał:

Plejady to imo nie są auta dla użytkowników wysoko wrażliwych na różne dźwięki wydobywające się z auta ;) Tych dziwnych dźwięków wraz z upływem czasu może być - nie twierdze że będzie -coraz więcej... A to potrafi wyprowadzić z równowagi biorąc pod uwagę ile ten samochód kosztował. Wtedy zaczynają się kombinacje z wyciszaniem , przyklejaniem jakiś gąbek pod tylne zawieszenie itp itd :D

Te wszystkie dziwne dzwieki to sa tylko problemy zastepcze ;) A to dlatego, ze pod maska brakuje konkretnego silnika, ktory by cieszyl kazdym dodaniem gazu, a z tylu odpowiedniego bulgotorezonatora. 

Stad jak nie ma, to sie potem wyszukuje problemy: pisknelo, albo zaswierszczalo, cos tam lekko stuknelo, puknelo przy skrecaniu... 

Klientela Subaru niewiescieje, bo auta coraz bardziej jakies takie nijakie. 

 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 3.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No i w końcu wczoraj odebrałem swojego  Kolor Dark Grey, jak widzę chyba najbardziej popularny i nie bez powodu  W weekend będę musiał popatrzeć w instrukcje i obczaić co i jak się ustawia bo

Niezawodności i dużo wolnego czasu za sterami naszych XV życzę wszystkim forumowiczom w 2019   

Mam za soba jazde probna nowym XV 2.0. Moge pokusic sie o porownanie z poprzednim XV MY13 2.0D i moim obecnym Levorgiem.    Wyciszenie: Subaru nareszcie sie postaralo o wyciszenie wnetr

Posted Images

1 godzinę temu, Christoph napisał:

Klientela Subaru niewiescieje, bo auta coraz bardziej jakies takie nijakie. 

 subaru na całym świecie to imo taka masówka

W 2016 roku Amerykanie kupili 182 849 Outbacków (27. pozycja na liście) i 178 593 Forestery zgodnie z info https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Top-10-modeli-w-USA-Amerykanie-nie-lubia-europejskich-aut,23630,1

w latach kolejnych pewnie więcej - to są na prawde konkretne ilości nawet nie wiem czy w sprzedaży nie przebili Czeskiego producenta. A jak coś jest masówką i to w dodatku niedrogą to nie oczekujmy od tego nie wiadomo czego - mocnych silników , wykończenia rodem z lexusa itp.  Subaru uznało że z bazowania na legendzie nie ma $$ i tyle.

Tylko u nas utarło się że te auta to coś dla indywidualisty itp. Sama strona Sip'u z cenami przeglądów sugeruje  że to auto to nie jest bolidem dla biedaka ( w dodatku ceny dla przeglądów co 15k km) A imo jednak od takich aut wymaga się czegoś więcej niż od takich Low budget jak np Dacia. Dlatego wcale mnie nie dziwi że ludziska mogą być rozczarowani jak w swoim aucie dla indywidualisty zaczyna świszczeć piszczeć stukacz czy pukać

 

2 godziny temu, Christoph napisał:

A to dlatego, ze pod maska brakuje konkretnego silnika, ktory by cieszyl kazdym dodaniem gazu

i tak pewnie każdy właściciel Subaru w PL skończy kiedyś ze Skodą w garażu ;)   obecni własciciele XT'ków przesiądą się  na 2.0tsi +dsg+ 4x4 bo przecież coś trzeba będzie w leasing wziąć a w tym budżecie trudno będzie znaleźć coś lepszego -  jestem tylko ciekaw czy bedą mieli na tyle duże cojones żeby pochwalić sie na TF :biglol:

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Karas napisał:

Dlatego wcale mnie nie dziwi że ludziska mogą być rozczarowani jak w swoim aucie dla indywidualisty zaczyna świszczeć piszczeć stukacz czy pukać

Kilka lat temu jeździłem RR Evoque i we wnętrzu potrafiło zaświerczeć i nieprzyjemnie strzelić. Niepotrzebny był do tego wjazd w studzienkę, czy poprzeczną nierówność. Jaguar, to samo. Testowałem BMW X1 - na nawierzchni z kostki bauma coś wpadało w nieprzyjemny rezonans i brzęczało, a auto miało 5tys. przebiegu. Także, jak widać, w autach z ceną XV x 2 też może być „muzycznie”:biglol:

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Karas napisał:

i tak pewnie każdy właściciel Subaru w PL skończy kiedyś ze Skodą w garażu ;)   obecni własciciele XT'ków przesiądą się  na 2.0tsi +dsg+ 4x4 bo przecież coś trzeba będzie w leasing wziąć a w tym budżecie trudno będzie znaleźć coś lepszego -  jestem tylko ciekaw czy bedą mieli na tyle duże cojones żeby pochwalić sie na TF :biglol:

Obawiam się, ze właśnie w tą stronę zmierza europejska motoryzacja. Ludzie chcą spokoju, taniego i wygodnego spokoju bo dzisiaj samochód pełni głównie rolę wozidła niż dodatkowego członka rodziny. Inny ważny element to przestarzałe formy finansowania w Subaru. Dzisiaj wygrywa ten producent który przyciągnie do siebie klientka ktory ma tylko cześć kasy na auto lub 0. Czy będzie żabci wykupić auto za 3-4 lata okaże się właśnie za 3-4 lata :)

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Karas napisał:

Sama strona Sip'u z cenami przeglądów sugeruje  że to auto to nie jest bolidem dla biedaka ( w dodatku ceny dla przeglądów co 15k km) A imo jednak od takich aut wymaga się czegoś więcej niż od takich Low budget jak np Dacia

 

Polityka cenowa SIP to temat na oddzielny wątek, który pewnie istnieje, albo istniał (i został zamknięty/usunięty - wystarczy cokolwiek napisać na temat waluty, w której podawane są ceny i już robi się nerwowo).

 

Jak sprzedaje się Dacię (razem z jej jakością i rozwiązaniami) w cenie VW, to trzeba się liczyć z pretensjami.

 

Polityka cenowa w przypadku silnika 1.6 pokazuje, że da się ustalić w PL uczciwą cenę na Subaru, tyle, że jest to odpowiednik Dustera za 39900 - reklamować "od 39900" można, ale mało kto to kupi, bo taka konfiguracja jest okupiona zbyt wielkimi kompromisami.

 

Swoją drogą - poza brakami mocy, to 1.6 wydaje się być bardziej optymalnym silnikiem do XV - prosty jak konstrukcja cepa i sprawdzony motor do prostego jak konstrukcja cepa samochodu :thumbup:

I LPG można założyć, bo to wtrysk pośredni. Tylko gdzie ta butla, jak miejsca na koło nie ma.... Zostaje bagażnik - ten tylny albo... dachowy ;) 

Edited by Skodziarz
Link to post
Share on other sites

XV 1.6 jest pozycjonowany jako auto typowo miejskie, wiec i dojazdowka nie potrzebna, wystarczy zestaw naprawczy (jak i w wiekszosci nowych aut, btw)

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Skodziarz napisał:

 

Polityka cenowa SIP to temat na oddzielny wątek, który pewnie istnieje, albo istniał (i został zamknięty/usunięty - wystarczy cokolwiek napisać na temat waluty, w której podawane są ceny i już robi się nerwowo).

 

Jak sprzedaje się Dacię (razem z jej jakością i rozwiązaniami) w cenie VW, to trzeba się liczyć z pretensjami.

 

Polityka cenowa w przypadku silnika 1.6 pokazuje, że da się ustalić w PL uczciwą cenę na Subaru, tyle, że jest to odpowiednik Dustera za 39900 - reklamować "od 39900" można, ale mało kto to kupi, bo taka konfiguracja jest okupiona zbyt wielkimi kompromisami.

Powiem Ci, że wątek o XV II śledzę (chciałem kupić, ale zrezygnowałem) i tak się zastanawiam co Cię motywuje do wyrzucania takiej ilości negatywnych emocji pod adresem auta, które jak sądzę świadomie kupiłeś. Sądząc po miejscu zamieszkanie nie w SIP, tylko w Austrii. Dużo wolnego czasu? Czy tradycyjnie polskie zamiłowanie do krytykanctwa? Kolega @Karas wyprodukował bodaj z 5000 postów w 4 lata na temat beznadziei XV I, ale jego wpisy są raczej rzeczowe i nawet można dostrzec w nich poczucie humoru i sarkazm. Zamierzasz go przebić jako Naczelny Hejter XV II?

Jak auto takie słabe - sprzedaj po prostu albo znajdź jakieś inne rozwiązanie - życie jak z krótkie żeby męczyć się w czymś, co Ci tak nie pasuje. Jak dasz dobrą cenę to nawet od Ciebie odkupię - Tata emeryt mieszka w górach, dojeżdża do pobliskiej Biedronki i na targ po 2-5 km co drugi dzień. Na taką eksploatację dałbym mu Forka Turbo, ale szkoda silnika, ale XV bym mu sprezentował na 67 urodziny. Podaj specyfikacje, cenę i może się dogadamy. W rozliczeniu możesz dostać 270 konnego Forka z 1998 roku - mocy pod dostatkiem, nic nie wibruje, automat, same zalety. Jeszcze Ci dopłacę. Albo po prostu gotówkę.

Pozdrawiam :)

 

  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

XV 1.6 jest pozycjonowany jako auto typowo miejskie, wiec i dojazdowka nie potrzebna, wystarczy zestaw naprawczy (jak i w wiekszosci nowych aut, btw)

 

No ale ja nie pisałem o potrzebie dojazdówki, tylko o miejscu, gdzie by dać zbiornik LPG - nie ma gdzie, trzeba do bagażnika.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Skodziarz napisał:

 

No ale ja nie pisałem o potrzebie dojazdówki, tylko o miejscu, gdzie by dać zbiornik LPG - nie ma gdzie, trzeba do bagażnika.

 

wywalic te wszystkie styropiany pod-pokladowe z bagazniku i bedzie miejsce na butle

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Tsunetomo napisał:

co Cię motywuje do wyrzucania takiej ilości negatywnych emocji pod adresem auta, które jak sądzę świadomie kupiłeś

 

Świadomie, nieświadomie - kupujesz zwykle samochód (tym bardziej nowy model) po maksymalnie kilkudniowej znajomości. W moim przypadku to było kilka godzin. Dodatkowo, jeśli kupujesz auto marki, której nie znasz (następnego Subaru już nie będzie :) ), to nie wiesz, czego się spodziewać.

A potem poznajesz, co właściwie kupiłeś.

12 minut temu, Tsunetomo napisał:

ale jego wpisy są raczej rzeczowe i nawet można dostrzec w nich poczucie humoru i sarkazm

 

A to moje nie są rzeczowe? Poczucia humoru też nie widzisz? Cóż, różne jest od twojego w takim razie :P 

Polecam w takim razie włączenie ignorowania mojej osoby, nie będą posty w oczy kłuły :ok:

Edited by Skodziarz
Link to post
Share on other sites

Skodziarz, trzeba bylo poczytac watek o wyzszosci Skody nad Subaru - wybor bylby oczywisty, tym bardziej w takiej Austrii ;):lol:

 

jak mogles wybrac XV zamiast Karoq'a??? serio sie pytam...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Tsunetomo napisał:

Jak auto takie słabe - sprzedaj po prostu albo znajdź jakieś inne rozwiązanie

 

Obecnie mam neutralny stosunek - tzn. nie widzę poprawy względem poprzedniego. Jest sporo rzeczy fajnych, są też takie, że tylko ręce załamać. I nie, nie będę sprzedawał. Już pisałem - nie chcę zostawiać kolegi @Karas samego z wami. A jak on swoje XV sprzeda, co kiedyś nastąpi, to już w ogóle nie będzie tu głosu rozsądku.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Skodziarz napisał:

 

Świadomie, nieświadomie - kupujesz zwykle samochód (tym bardziej nowy model) po maksymalnie kilkudniowej znajomości. W moim przypadku to było kilka godzin. Dodatkowo, jeśli kupujesz auto marki, której nie znasz (następnego Subaru już nie będzie :) ), to nie wiesz, czego się spodziewać.

A potem poznajesz, co właściwie kupiłeś.

 

A to moje nie są rzeczowe? Poczucia humoru też nie widzisz? Cóż, różne jest od twojego w takim razie :P 

Różne, różne, to fakt ;)

Rozumiem, że można źle trafić z wyborem - ja też pozbyłem się OBK który miał niecałe 2 lata i 25 tyś przebiegu, bo jednak nie mogłem przekonać się do tego, że mocy mi wystarcza ;) Z Volvo też zachwycony nie jestem, bo się psuje, ale Żona po mieście śmiga, wynajmu ciężko się pozbyć więc mamy.

Moja oferta odkupu XV była "na poważnie". Podaj rozsądną cenę i masz problem z głowy w tydzień :) Nie będziesz się męczył z Subaru, kupisz coś lepszego. Jaki masz kolor? Pomarańczowego Tata raczej nie będzie chciał. 

 

2 minuty temu, Skodziarz napisał:

 

Obecnie mam neutralny stosunek - tzn. nie widzę poprawy względem poprzedniego. Jest sporo rzeczy fajnych, są też takie, że tylko ręce załamać. I nie, nie będę sprzedawał. Już pisałem - nie chcę zostawiać kolegi @Karas samego z wami. A jak on swoje XV sprzeda, co kiedyś nastąpi, to już w ogóle nie będzie tu głosu rozsądku.

Czyli nie jest tak źle ;)

Kolega @Karas ma szczególne miejsce na tym forum, zapracował przez lata. Wybacz, ale za szybko żebyś się z nim równał ;)

Szkoda, że nie sprzedajesz, będę musiał kupić Tacie na urodziny coś innego ;)

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, eddie_gt4 napisał:

wywalic te wszystkie styropiany pod-pokladowe z bagazniku i bedzie miejsce na butle

 

Wystarczy wtedy tylko na malutką butlę, mieszczącą poniżej 30 litrów gazu - za mały zasięg, żeby to miało sens. I nie, teza o miejskim przeznaczeniu auta nie pomaga - już miałem miejski samochód z zasięgiem 300 km (i10) i wkurzało mnie to niemożliwie. A tu zasięg będzie jeszcze mniejszy.

 

BTW: XV się wybitnie do miasta nie nadaje swoją drogą. Jeżdżę głównie po mieście obecnie i to powoduje największą frustrację - wyjazd w trasę powoduje, że moje uczucia do tego samochodu się ocieplają.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Skodziarz napisał:

 

Wystarczy wtedy tylko na malutką butlę, mieszczącą poniżej 30 litrów gazu - za mały zasięg, żeby to miało sens. I nie, teza o miejskim przeznaczeniu auta nie pomaga - już miałem miejski samochód z zasięgiem 300 km (i10) i wkurzało mnie to niemożliwie. A tu zasięg będzie jeszcze mniejszy.

 

BTW: XV się wybitnie do miasta nie nadaje swoją drogą. Jeżdżę głównie po mieście obecnie i to powoduje największą frustrację - wyjazd w trasę powoduje, że moje uczucia do tego samochodu się ocieplają.

 

ale Ty masz 2.0 czy 1.6?

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Skodziarz, trzeba bylo poczytac watek o wyzszosci Skody nad Subaru - wybor bylby oczywisty, tym bardziej w takiej Austrii ;):lol:

 

A był? Daj linka, poczytam. Pewnie się udzielę, chyba, że zamknęli :D

 

8 minut temu, eddie_gt4 napisał:

jak mogles wybrac XV zamiast Karoq'a??? serio sie pytam..

 

A fuj. Karoq? Za nic. Skoda obecnie nic ciekawego w ofercie nie ma i nigdy za bardzo nie miała. Podstawy ich sukcesu, czyli Fabia i Octavia to pomyłki (pierwsza generacja Fabii jeszcze była "jakaś" - taka Dacia, tylko znacznie bardziej udana, a Octavia, w każdej generacji to jedno z bardziej pogardzanych przeze mnie aut ;) ).

 

Yeti to był samochód wyjątkowy, wypuszczony chyba przez przypadek. Do tej pory nie trafiłem na tak udaną kombinację praktyczności, wygody i.... nietypowości. Wady miał, oj miał, ale w ogólnym rozrachunku pasował mi najbardziej do tej pory.

 

Nie będę przecież nówki sztuki z Chin sprowadzał! ;) 

6 minut temu, eddie_gt4 napisał:

ale Ty masz 2.0 czy 1.6?

 2.0

Teoretyzuję na temat sensowności 1.6 w ogóle. Z jednej strony naprawdę przyzwoita cena i technologia z perspektywami na przyszłość (LPG), a z drugiej to brak mocy.

12 minut temu, Tsunetomo napisał:

Kolega @Karas ma szczególne miejsce na tym forum, zapracował przez lata. Wybacz, ale za szybko żebyś się z nim równał ;)

 

 

Nawet nie próbuję na ten moment, ale widzę, że się pod tym względem rozumiemy bez słów. Wiadomo - spięcia będą, ale ogólnie to mamy obrany ten sam kurs :D 

Link to post
Share on other sites

Skodziarz, zapraszam do lektury (jeden z lepsiejszych watkow Forumowych :hi::yahoo: )

 

 

 

juz XV 2.0 (zaladowany) slabo jedzie, wiec o 1.6 to nawet strach pomyslec...

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Skodziarz napisał:

 

 

Yeti to był samochód wyjątkowy, wypuszczony chyba przez przypadek. Do tej pory nie trafiłem na tak udaną kombinację praktyczności, wygody i.... nietypowości. Wady miał, oj miał, ale w ogólnym rozrachunku pasował mi najbardziej do tej pory.

 

Nawet ostatnio na BBC trafiłem powtórkę Top Gear, gdzie Clarkson wykazał, ze Yeti to najlepsze auto na świcie. A on wie co mówi ;)

 

 

Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Skodziarz napisał:

BTW: XV się wybitnie do miasta nie nadaje swoją drogą. Jeżdżę głównie po mieście obecnie i to powoduje największą frustrację - wyjazd w trasę powoduje, że moje uczucia do tego samochodu się ocieplają.

A tego, to nie kumam kompletnie. Dla mnie jest zupełnie odwrotnie - fajnie w mieście, fajnie na wiejskich drogach, przeciętnie na drogach krajowych i słabo na autostradach :biglol:

Edited by Zyzol
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Tsunetomo napisał:

Nawet ostatnio na BBC trafiłem powtórkę Top Gear, gdzie Clarkson wykazał, ze Yeti to najlepsze auto na świcie. A on wie co mówi ;)

 

Ale w tym filmiku już tak dobrze nie wypadło :lol:

 

O dziwo, żadnego Subaru nie było :blink: - ciekawe, czy to w Indiach popularna marka :question:

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Zyzol napisał:

A tego, to nie kumam kompletnie. Dla mnie jest zupełnie odwrotnie - fajnie w mieście, fajnie, na wiejskich drogach, przeciętnie na drogach krajowych i słabo na autostradach :biglol:

Zgadzam się. Przyjemne w mieście -łatwe parkowanie itp.

Link to post
Share on other sites
Teraz, Zyzol napisał:

A tego, to nie kumam kompletnie. Dla mnie jest zupełnie odwrotnie - fajnie w mieście, fajnie, na wiejskich drogach, przeciętnie na drogach krajowych i słabo na autostradach :biglol:

 

Yetim po mieście nie jeździłeś ;) 

W skrócie:

- długi, bardzo długi - zaparkuj tym na ulicy...

- stosunkowo (w porównaniu do Yeti!) miękkie zawieszenie - buja ciągle, przez co ktoś z chorobą lokomocyjną ma ochotę w krzaki pobiec po jeździe. Przy niedużych prędkościach zawieszenie typu beton ma więcej zalet niż wad.

- spory, głośny silnik - warczy i buczy, a po mieście człowiek chce sobie muzyki posłuchać czy podcastu - a nie wycia silnika. Na miasto optimum to silnik.... elektryczny :blush:

- CVT - słabiutkie odejście, co przy zmianie pasa mocno przeszkadza (znowu - elektryk....)

 

Tyle na ten moment mi do głowy przychodzi :) 

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Tsunetomo napisał:

Szkoda, że nie sprzedajesz, będę musiał kupić Tacie na urodziny coś innego ;)

 

To ja Ci może sprzedam za 130 :biglol: Biała perła, E+, 6k przebiegu :biglol:

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Zyzol napisał:

To ja Ci może sprzedam za 130 :biglol: Biała perła, E+, 6k przebiegu :biglol:

Używka, wysiedziana, do tego Skodziarz pisze, że to szrot jest... Tata mało jeździ, nie połapie się, że mu takie badziewie kupiłem... dam 99

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

...Że tak powiem, po kiego uparliście się porównywać Subaru do Skody, czy szerzej VAG. Moim zdaniem najbardziej naturalną konkurencją dla XV są samochody dalekowschodnie.  Co prawda oferta silników europejskich zubaża konkurencje w stosunku do USA, poprzez brak  benzynowych Hondy HRV awd, at i Mitsubishi ASX awd, at. Ale jest Toyota CHR, Hyundai Kona 1,6 t-gdi , Nissana bym sobie darował. Porównania do Skody można też sobie darować, choćby z powodu braku obecnie małego SUV-a awd, at z benzynowym silnikiem. Jest za to T-Roc z wiadomą ceną. Legenda legendą, ale Subaru ma mocną pozycję na świecie dzięki jak to nazywają temu, że jest samochodem "kuloodpornym", "pancernym", niezawodnym.

Edited by TomekNN
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...