Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Pitter napisał:

No to mam i ja :D :yahoo:

Dziś wreszcie odebrałem swojego nowiutkiego XV! Na razie uczę się tych wszystkich elektronicznych "bajerów" - moje wcześniejsze auta w porównaniu do tego cacka są jak cep do kombajnu.

 

SXV.jpg

 

Czujniki z przodu bardzo ładnie wkomponowane (bo rozumiem niefabryczne tylko dołożone przez salon), napisz proszę jak działają, tzn gdzie i czy wyświetla się info o zbliżaniu do przeszkody czy tylko bipanie jest?

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jfidelk napisał:

 

Akurat do pomiarów sonometrem podchodzę mocno nieufnie, z uwagi na złożoność tematu odbierania hałasu. Tego po prostu nie da się zawrzeć w jednej liczbie.

Tym niemniej to....

 

 

 

...mówi znacznie więcej :)

Robi wrażenie, nie mogę się doczekać, jak to się skończy u mnie - czy "plan mini" wystarczy, czy skończy się na dociszaniu :) Przekonam się już za 1,5 tygodnia...

 

Masz racje, cyfry są jakby "głuche". Pomiar zrobiłem w warunkach drogowych, wyłączyłem muzykę, klima chodziła. Nie dałem rady wyłączyć wiatru :angry:, a dość mocno wiało i było słychać przez szyby.

Na dzień dzisiejszy, w co byś nie puknął ręką, to dźwięk jest głuchy. Śmiałem się że jak celnicy mnie zatrzymają, to rozpierduchę samochodu mam jak w banku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, art5525 napisał:

Śmiałem się że jak celnicy mnie zatrzymają, to rozpierduchę samochodu mam jak w banku.

Czyli wyjazd tym autem na wschód odpada, a szkoda, bo na Subariady dobry kandydat, a tak dostaniesz Kit Car'a potem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, yarthecat napisał:

 

Czujniki z przodu bardzo ładnie wkomponowane (bo rozumiem niefabryczne tylko dołożone przez salon), napisz proszę jak działają, tzn gdzie i czy wyświetla się info o zbliżaniu do przeszkody czy tylko bipanie jest?

Kurde chyba najwyższa pora na okulary. Musiałem się dobrze przypatrzyć i to dopiero po przeczytaniu Twojego posta żeby je zauważyć ;) ale faktycznie, bardzo ładnie wkomponowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, yarthecat napisał:

Czujniki z przodu bardzo ładnie wkomponowane (bo rozumiem niefabryczne tylko dołożone przez salon), napisz proszę jak działają, tzn gdzie i czy wyświetla się info o zbliżaniu do przeszkody czy tylko bipanie jest?

 

Czujniki dealer ładnie polakierował i zamontował w obu zderzakach, faktycznie nie rzucają się w oczy. Jest tylko "bipanie".

@moominko spróbuj znaleźć te na tylnym zderzaku - może pójdzie łatwiej i odzyskasz wiarę w sokoli wzrok :)

 

 

SXV_200152.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pitter napisał:

 

Czujniki dealer ładnie polakierował i zamontował w obu zderzakach, faktycznie nie rzucają się w oczy. Jest tylko "bipanie".

@moominko spróbuj znaleźć te na tylnym zderzaku - może pójdzie łatwiej i odzyskasz wiarę w sokoli wzrok :)

 

 

SXV_200152.jpg

ładnie, naprawdę ładnie, schludnie i elegancko nawet jeśli tylko bipanie jest - okulary też znalazłem :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pitter napisał:

SXV_200152.jpg

Naprawdę świetna robota. W sumie mi jakoś nie potrzeba, ale jakbym miał mieć tak zrobione ładnie to brałbym w ciemno. Minusem brak spięcia tego z systemem multimedialnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 godzin temu, Pitter napisał:

Czujniki dealer ładnie polakierował i zamontował w obu zderzakach, faktycznie nie rzucają się w oczy. Jest tylko "bipanie".

 Z zewnątrz bardzo ładnie. A w środku? Też dostałeś ten seksowny, wystający przycisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, art5525 napisał:

Na dzień dzisiejszy, w co byś nie puknął ręką, to dźwięk jest głuchy. Śmiałem się że jak celnicy mnie zatrzymają, to rozpierduchę samochodu mam jak w banku.

 

Eeee, po prostu brzmi to tak jak w samochodach projektowanych nie na dalekim wschodzie :) Specjalnością skośnookich jest "efekt lanosa" ;) 

 

Kurcze, ilekroć jadę autostradą (czyli dziś rano na przykład), to mam nieodparte uczucie, jakbym jechał w kabriolecie - akustycznie nie jestem odizolowany od świata prawie w ogóle. Wszystkie samochody, motocykle jakby mi po nogach jeździły. To naprawdę jak żywo przypomina mi właśnie czasy jazdy... Daewoo Lanosem :blink:

:czerwona: dla kontruktorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jfidelk napisał:

Kurcze, ilekroć jadę autostradą (czyli dziś rano na przykład), to mam nieodparte uczucie, jakbym jechał w kabriolecie - akustycznie nie jestem odizolowany od świata prawie w ogóle. Wszystkie samochody, motocykle jakby mi po nogach jeździły. To naprawdę jak żywo przypomina mi właśnie czasy jazdy... Daewoo Lanosem :blink:

:czerwona: dla kontruktorów.

raczej dla księgowych.

XV to nie jest premium. To jest najtańszy samochód z prawdziwym AWD o takich gabarytach. Trzeba było kupic coś koncernu Kia/Hundai - w tych koreńskich suvach jest cicho jak makiem zasiał podczas autostradowych podróży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję kogoś kto podzielił by się opinią na temat tych czujników parkowania, ale zintegrowanych z multimediami, może ktoś takowe posiada? W Białymstoku chyba takie montują.

Edytowane przez kolan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Karas napisał:

XV to nie jest premium. To jest najtańszy samochód z prawdziwym AWD o takich gabarytach.

 

Prawda to (jak również to, że choć najtańszy, to wcale nie jest tani!), ale poszli na, w mojej opinii, odrobinę zbyt duże ustępstwa w dziedzinach innych niż przeniesienie napędu :)

 

Wiadomo, dla każdego co innego ważne. Dobre jest to, że w tej kwestii fabrykę poprawić się da stosunkowo łatwo :) 

 

Natomiast, jeśli zaglądają tu niezdecydowani, to muszą sobie zdać sprawę że, dla ceniących sobie ciszę w aucie, po wyjeździe z salonu ten model jest nie do zniesienia. I z każdym przejechanym kilometrem będzie tylko gorzej :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jfidelk napisał:

 

Prawda to (jak również to, że choć najtańszy, to wcale nie jest tani!), ale poszli na, w mojej opinii, odrobinę zbyt duże ustępstwa w dziedzinach innych niż przeniesienie napędu :)

 

Wiadomo, dla każdego co innego ważne. Dobre jest to, że w tej kwestii fabrykę poprawić się da stosunkowo łatwo :) 

 

Natomiast, jeśli zaglądają tu niezdecydowani, to muszą sobie zdać sprawę że, dla ceniących sobie ciszę w aucie, po wyjeździe z salonu ten model jest nie do zniesienia. I z każdym przejechanym kilometrem będzie tylko gorzej :D 

 

i dlatego tez, imho, zdecydowanie warto zaczekac na FL (w przypadku np. Forestera zmiany byly bardzo pozytywne)

moze tez dojda normalniejsze silniki - co mi po tych superowych wlasciwosciach jezdnych i sztywnej budzie, skoro pod maska astmatyczny silniczek

 

 

 

p.s. zeby nie bylo, ze pisze dla pisania - tak, jestem potencjalnym klientem nowego/obecnego XV, ale niestety nie w jego obecnej formie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, jfidelk napisał:

 ale poszli na, w mojej opinii, odrobinę zbyt duże ustępstwa w dziedzinach innych niż przeniesienie napędu :)

Porównuję z moim starym Legacy, które przecież jest w teorii półkę wyżej.... ;) XV w zasadzie pod każdym względem bije go na głowę, za wyjątkiem brzmienia i mocy silnika. No może jeszcze ma nieco mniejszy bagażnik, ale dla mnie obecnie to już nie ma takiego znaczenia jak kilka lat temu. A co do głośności to jest w nim duuuużo ciszej niż w leciwym bezramkowcu :D

 

27 minut temu, eddie_gt4 napisał:

moze tez dojda normalniejsze silniki - co mi po tych superowych wlasciwosciach jezdnych i sztywnej budzie, skoro pod maska astmatyczny silniczek

Jeździłem ostatnie dwa tygodnie jakimś i20 z wypożyczalni. Na niektórych drogach musiałem redukować na jedynkę bo by nie podjechał, ewentualnie można było wyłączyć klimatyzację to były większe szanse, że na dwójce nie zdechnie. Na płaskim nawet żwawo do 40km/h się rozpędzał. Przy 100km/h miałem wrażenia jakbym przynajmniej 180 osiągnął. Mimo ciągle świecącej kontroli trakcji przy ruszaniu na skręconych kołach potrafił żałośnie zamielić jednym kólkiem.... no nie przyzwyczajony jestem :) XV przy nim to bezgłośna rakieta. A co do Legaca, to może ma i więcej Nm/KM ale zanim obrotomierz dociągnie do 3krpm kiedy turbo zaczyna pompować to XV już jest dosyć daleko. Owszem, na autostradzie szybko Legac go dopadnie, ale w mieście już niekoniecznie (umówmy się, że na co dzień nikt nie pompuje turbiny na światłach by strzelić sprzęgłem i wystrzelić jak z procy  zostawiając zapach spalonej kapusty). Tak więc punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko dla szczęśliwych nabywców XV (choć nie tylko ich), ktoś już był na szkoleniu w SJS? Ja się wybieram 26.07.18 wraz z szanowną małżonką @Niuta i zastanawiam się, czy coś we dwójkę będziemy w stanie zrobić (niby szkolenie dla jednej osoby). Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, moominko napisał:

Pytanko dla szczęśliwych nabywców XV (choć nie tylko ich), ktoś już był na szkoleniu w SJS? Ja się wybieram 26.07.18 wraz z szanowną małżonką @Niuta i zastanawiam się, czy coś we dwójkę będziemy w stanie zrobić (niby szkolenie dla jednej osoby). Ktoś coś?

A to jakiegoś zapa dostajesz czy samemu się trzeba zgłosić? Niby nowy XV jest ujęty w programie SJS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jfidelk napisał:

Natomiast, jeśli zaglądają tu niezdecydowani, to muszą sobie zdać sprawę że, dla ceniących sobie ciszę w aucie, po wyjeździe z salonu ten model jest nie do zniesienia. I z każdym przejechanym kilometrem będzie tylko gorzej :D 

Niezdecydowanym podpowiem ze to bardzo subiektywna opinia. Osobiście nie odczuwam dyskomfortu z uwagi na wygłuszenie ale co użytkownik to opinia.

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Snuff napisał:

A to jakiegoś zapa dostajesz czy samemu się trzeba zgłosić? Niby nowy XV jest ujęty w programie SJS...

Trzy tygodnie po zakupie dostałem maila z informacją i terminami szkoleń. Żaden z nich mi nie pasował, więc we wtorek zadzwoniłem pod podany w mailu numer tel i uzgodniłem nowy termin.

2 minuty temu, MaMis napisał:

Niezdecydowanym podpowiem ze to bardzo subiektywna opinia. Osobiście nie odczuwam dyskomfortu z uwagi na wygłuszenie ale co użytkownik to opinia.

 

Powiem szczerze, że po przejechaniu blisko 2kkm niezbyt czuję potrzebę jakiegokolwiek wygłuszenia, audio też dla mnie OK.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, moominko napisał:

Pytanko dla szczęśliwych nabywców XV (choć nie tylko ich), ktoś już był na szkoleniu w SJS? Ja się wybieram 26.07.18 wraz z szanowną małżonką @Niuta i zastanawiam się, czy coś we dwójkę będziemy w stanie zrobić (niby szkolenie dla jednej osoby). Ktoś coś?

 

Z tym że dla XV jest przewidziane szkolenie w wersji EyeSight a nie zwykłe SJS? (chociaż jak widziałem program to częściowo się pokrywa)

Ja się chyba wybiorę zimową porą, żeby bardziej na śliskim dało się potrenować 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, GREGG napisał:

Z tym że dla XV jest przewidziane szkolenie w wersji EyeSight a nie zwykłe SJS? (chociaż jak widziałem program to częściowo się pokrywa)

Ja się chyba wybiorę zimową porą, żeby bardziej na śliskim dało się potrenować 

Ummm zgodnie z tym, co otrzymałem na maila to jest szkolenie I stopna - trening bezpiecznej jazdy dla użytkowników samochodów Subaru z EyeSight, a program jest prawie taki sam taki sam (zamiast slalom B jest blok ćwiczeń z wykorzystaniem systemu EyeSight)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Snuff, @Niuta, @GREGG Byłem na szkoleniu sam ale w grupie mieliśmy duet ojciec+syn i też spokojnie mogli poćwiczyć. Naturalnie mniej razy powtarzali próby i ćwiczenia niż uczestnicy indywidualni ale prowadzący szkolenie Instruktor dbał o to, żeby każdy z nich wykonał odpowiednią ilość przejazdów.

Na marginesie dodam, że udział w takim szkoleniu powinien być obowiązkowy dla każdego uprawnionego do kierowania pojazdami :)

Jednocześnie na torze była grupa, która nie uczestniczyła w trybie "eyesight". Mam wrażenie, że różnica sprowadziła się do pokazania nam możliwości systemu SUBARU.

Edytowane przez Michał Krupa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@moominko ze strony szkolenia:

Czy w szkoleniu może wziąć udział osoba towarzysząca – współużytkownik samochodu?
Tak, w szkoleniu mogą wziąć udział maksymalnie 2 osoby współużytkujące jeden samochód za wyjątkiem szkoleń w układzie 1/1 (jeden uczestnik/jeden instruktor) dla pojazdów Subaru Impreza STI oraz BRZ. Warunkiem udziału w szkoleniu drugiego użytkownika jest wcześniejsze zgłoszenie tego faktu w biurze SJS poprzez e-mali na adres biuro@sjs.pl lub telefonicznie pod numerem 12 410 00 81.

 

:angry:...wychodzi na to, że wpierw muszę się zarejestrować na jakieś stronce...myślałem, że po zakupie jesteś w bazie i poinformują mnie, że jest możliwość uczestnictwa w terminie takim a takim 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Michał Krupa napisał:

@Snuff, @Niuta, @GREGG Byłem na szkoleniu sam ale w grupie mieliśmy duet ojciec+syn i też spokojnie mogli poćwiczyć. Naturalnie mniej razy powtarzali próby i ćwiczenia niż uczestnicy indywidualni ale prowadzący szkolenie Instruktor dbał o to, żeby każdy z nich wykonał odpowiednią ilość przejazdów.

Na marginesie dodam, że udział w takim szkoleniu powinien być obowiązkowy dla każdego uprawnionego do kierowania pojazdami :)

Jednocześnie na torze była grupa, która nie uczestniczyła w trybie "eyesight". Mam wrażenie, że różnica sprowadziła się do pokazania nam możliwości systemu SUBARU.

O widzisz i o taką odpowiedź mi chodziło, spokojnie się razem z @Niuta załapiemy. Wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...