Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Michał Krupa napisał:

Czujniki w ASO to jakieś 6 stów + kodowanie. W dalszej perspektywie kodowanie w ASO przy każdej zmianie kół :(

Uuuuu będzie bolało, chyba sobie odpuszczę :(

Godzinę temu, GREGG napisał:

 

Jaki sens ma kupowanie stalowych 17'? Jeżeli w ogóle taki rozmiar pasujący do XV w stalówce znajdziesz 

No niestety to jest masakra, dlatego ja odpuszczam czujniki na zimę. Na zegarach po lewej i tak mi się świeci ciągle lampka lane assist, bo mam wyłączony, to dla kompletu po prawej będzie świecił TPMS :lol:

Hmmm jakoś się przyzwyczaiłem, że zawsze mam stalówki na zimę, ale skoro tak, to pewnie jakieś alusy, tylko wtedy chętnie bym oryginalny komplet 17" wyhaczył... i trza się będzie do świetlika na tablicy przyzwyczaić ;) 

A dlaczego line assist wyłączony? Mnie to ziębi ani grzeje że co jakiś czas zapiszczy, a przynajmniej się człowiek obudzi żeby sprawdzić, czy dobrze jedzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, moominko napisał:

Hmmm jakoś się przyzwyczaiłem, że zawsze mam stalówki na zimę, ale skoro tak, to pewnie jakieś alusy, tylko wtedy chętnie bym oryginalny komplet 17" wyhaczył... i trza się będzie do świetlika na tablicy przyzwyczaić ;) 

 

IMO stalówki na zimę miały sens dawno temu lat temu, jak alufelgi były drogie. Do tego, nawet jak znajdziesz stalowe 17' będzie pewnie problem z nakrętkami, dekielkami itd. Nie ma sensu ;) 

 

31 minut temu, moominko napisał:

A dlaczego line assist wyłączony? Mnie to ziębi ani grzeje że co jakiś czas zapiszczy, a przynajmniej się człowiek obudzi żeby sprawdzić, czy dobrze jedzie

 

Jeżdżę głównie w takiej trasie, że często nie ma sensu włączać migacza przy zmianie pasów a te piski ostrzeżeń mnie denerwowały. Na lampkę lane assist już przestałem kompletnie zwracać uwagę. Czyli do lampki tmps będzie można w zimie szybko przywyknąć :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jfidelk napisał:

 

I jak - odebrany? :) Co wyszło z tego wygłuszania?

 

 

Trend podtrzymany, moja też przyszła uszkodzona, tym razem jedna z "rynienek" na kabel nie wytrzymała transportu (chyba?) :) 

Cześć

Zrobiony i odebrany :D Żona powiedziała, że dziwnie się jeździ bo nie słychać innych samochodów. Nie do końca jest to prawda, ponieważ z szybami nic nie zrobimy, ale całościowo jest dużo ciszej, ok. 3-4 dB. Różnica jest bardzo duża, wytłumione zostały dodatkowo nadkola (materiał z zamkniętymi komórkami został wsadzony pomiędzy blachę i fabryczne nadkole, jest coś specjalnego do takich zadań :blink:). Efekt jest taki, że nie słychać uderzeń kamieni. Problem jest tylko z tylną klapą, siłowniki nie podnoszą jej do końca. Po prostu zrobiła się za ciężka. 

W tylnych drzwiach siedzi Morel 602 integra, przednie drzwi to Focal 6W2, zaś tweetery to Morel supremo 4133. Całość zasilana z Helix V HA18209. Ogólnie odsłuch jest bardzo dobry. Gdyby bagażnik był troszkę większy lub bardziej ustawny, to można by pomyśleć o głośniku basowym. Człowiek jedzie i relaksuje się, o to mi chodziło. :thumbup:

Całość prac zajeła pełnych 9 dni. Najlepsze jest to, iż samochód został ogołocony w środku w ciągu ok. 4 godzin . Pomyślałem sobie, że jak już ktoś „pożyczy” sobie czyjś samochód, to raczej szanse na odnalezienie są nikłe.Wydrukowałem dla gościa instrukcje serwisowe jak zrobić demontaż. Popatrzył na mnie, zaśmiał się i powiedział, że każde subaru rozbiera się tak samo. Głupio mi się zrobiło i postanowiłem już dalej nie pomagać. 

Edytowane przez art5525
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Można kupić czujniki umożliwiające klonowanie numerów, tych fabrycznych czujników. Nowe udają stare. Wtedy niczego nie trzeba kodować przy zmianie kół. Mam taki patent od 3 lat w OBK.

problem w tym, że do nowego XV nie ma klonów...jak dotąd :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe - czyżby Subaru znowu poszło w jakiś nietypowy patent? Gumiarz mi mówił, że z jego doświadczenia (info z 2015r, bo wtedy kupowałem), te klony współpracują bez problemu praktycznie z każdą marką.

Może przy okazji zmian wprowadzili możliwość zaprogramowania więcej niż jednego kompletu?

 

Zważywszy na problemy i koszty - coraz bardziej zastanawiam się, czy nie zainwestować w opony wielosezonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, spawalniczy napisał:

Ciekawe - czyżby Subaru znowu poszło w jakiś nietypowy patent? Gumiarz mi mówił, że z jego doświadczenia (info z 2015r, bo wtedy kupowałem), te klony współpracują bez problemu praktycznie z każdą marką.

Może przy okazji zmian wprowadzili możliwość zaprogramowania więcej niż jednego kompletu?

 

Zważywszy na problemy i koszty - coraz bardziej zastanawiam się, czy nie zainwestować w opony wielosezonowe.

podobno może być tylko jeden komplet zaprogramowany. Jest wątek w Pytania do DT , wg DT koszt TPMS to 220,00 brutto/szt. (wiadomość ze stycznia) + każdorazowo kodowanie :th_dash:

m.in. dlatego poszedłem w wielosezonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Snuff napisał:

podobno może być tylko jeden komplet zaprogramowany. Jest wątek w Pytania do DT , wg DT koszt TPMS to 220,00 brutto/szt. (wiadomość ze stycznia) + każdorazowo kodowanie :th_dash:

m.in. dlatego poszedłem w wielosezonowe.

 

Właśnie ta dodatkowa wizyta 2 razy w roku w ASO odstrasza mnie od zakupu fabrycznych czujników. A jeśli nie ma alternatywy - to słabo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2018 o 12:09, Karas napisał:

one zwyczajnie nie mogą dobrze grac

 

Jeżdżący obiema generacjami twierdzą, że fabryczne audio w nowej jest lepsze... diabli wiedzą, ze mnie audiofil żaden, ale na parkingu w mojej opinii nie ma tragedii. Problem największy jest z hałasem, ponieważ przy jeździe on tak skutecznie zakłóca brzmienie z głośników, że nie ma szans to przypominać tego, co sobie twórca wymyślił :) 

W mojej opinii wkładanie lepszych głośników bez wyciszenia samochodu jest bezcelowe. Chyba, że ktoś lubi słuchać na 90% skali (a wraz z nim pół ulicy, bo przy takich blachach to na zewnątrz będzie słychać tak samo, jak w samochodzie :) ), to muzyka faktycznie dość skutecznie przykryje hałas z zewnątrz ;) 

 

12 minut temu, Snuff napisał:

m.in. dlatego poszedłem w wielosezonowe.

 Wow. Jeździć na wielosezonówkach zacząłem w czasach, jak o TPMS nikt nie słyszał - ale wychodzi na to, że coraz więcej przemawia za tym, żeby to robić ;)

Tak na boku - po jakiej czynności trzeba ponownie czujniki kodować? Zdjęciu kół? Pytam, bo takie wieloseznówki też trzeba raz na jakiś czas zdjąć do wyważenia....

Edytowane przez jfidelk
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, jfidelk napisał:

 

Jeżdżący obiema generacjami twierdzą, że fabryczne audio w nowej jest lepsze... diabli wiedzą, ze mnie audiofil żaden, ale na parkingu w mojej opinii nie ma tragedii. Problem największy jest z hałasem, ponieważ przy jeździe on tak skutecznie zakłóca brzmienie z głośników, że nie ma szans to przypominać tego, co sobie twórca wymyślił :) 

W mojej opinii wkładanie lepszych głośników bez wyciszenia samochodu jest bezcelowe. Chyba, że ktoś lubi słuchać na 90% skali (a wraz z nim pół ulicy, bo przy takich blachach to na zewnątrz będzie słychać tak samo, jak w samochodzie :) ), to muzyka faktycznie dość skutecznie przykryje hałas z zewnątrz ;) 

 

 Wow. Jeździć na wielosezonówkach zacząłem w czasach, jak o TPMS nikt nie słyszał - ale wychodzi na to, że coraz więcej przemawia za tym, żeby to robić ;)

Tak na boku - po jakiej czynności trzeba ponownie czujniki kodować? Zdjęciu kół? Pytam, bo takie wieloseznówki też trzeba raz na jakiś czas zdjąć do wyważenia....

jak dobrze rozumiem, to za każdym razem jak zmieniasz komplet: koło/opona/czujnik na inny komplet. Samochód może mieć wprowadzony tylko jeden zestaw czujników, więc jak zmienisz na np.zimówki z czujnikami o innym numerze to...kodowanie, bo ich nie odczyta.

  W dniu 8.01.2018 o 09:08, GREGG napisał:

czy po zmianie kół z drugim kompletem takich fabrycznych czujników trzeba je każdorazowo programować,

DT:  Należy je każdorazowo kodować.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pewnie każdy czujnik ma własne ID i przypisany w aucie jest do koła i jest tylko jeden rekord na koło w systemie - trzeba czekać na klony...

 
Tylko w przypadku jak masz dwa komplety kół z fabrycznymi czujnikami i chcesz żeby po zamianie wszystko działało.
 
 


Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, jfidelk napisał:

 

Jeżdżący obiema generacjami twierdzą, że fabryczne audio w nowej jest lepsze... diabli wiedzą, ze mnie audiofil żaden, ale na parkingu w mojej opinii nie ma tragedii. Problem największy jest z hałasem, ponieważ przy jeździe on tak skutecznie zakłóca brzmienie z głośników, że nie ma szans to przypominać tego, co sobie twórca wymyślił :) 

W mojej opinii wkładanie lepszych głośników bez wyciszenia samochodu jest bezcelowe. Chyba, że ktoś lubi słuchać na 90% skali (a wraz z nim pół ulicy, bo przy takich blachach to na zewnątrz będzie słychać tak samo, jak w samochodzie :) ), to muzyka faktycznie dość skutecznie przykryje hałas z zewnątrz ;) 

 

 Wow. Jeździć na wielosezonówkach zacząłem w czasach, jak o TPMS nikt nie słyszał - ale wychodzi na to, że coraz więcej przemawia za tym, żeby to robić ;)

Tak na boku - po jakiej czynności trzeba ponownie czujniki kodować? Zdjęciu kół? Pytam, bo takie wieloseznówki też trzeba raz na jakiś czas zdjąć do wyważenia....

 

Widziałem fabryczne głośniki. Trudno określić ich jakość, tragedia. :angry: Komplet fabrycznych głośników z drzwi waży tyle co jeden markowy. Magnesy są bardzo małe, membrany wykonane jakby z dykty. To nie ma prawa dobrze grać. Masz rację, że bez wyciszenia drzwi i zrobienia tuby głośnikowej będzie kicha. Wymiana głośników nic nie da. Wzmacniacz również musi być na pokładzie no i przewody należy wymienić. Spełnienie tych kilku elementów, da nam pełny sukces. Niestety, taka przyjemność nie jest tania. Co prawda, wzmacniacz mam z starego samochodu, więc idzie on z nami, ale już głośniki nie koniecznie będą pasowały. Średnica to nie problem, gorzej z głębokością.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, art5525 napisał:

Widziałem fabryczne głośniki. Trudno określić ich jakość, tragedia. :angry: Komplet fabrycznych głośników z drzwi waży tyle co jeden markowy. Magnesy są bardzo małe, membrany wykonane jakby z dykty. To nie ma prawa dobrze grać.

 

No z papieru są membrany :)  Aczkolwiek widywałem (słyszywałem? :) ) gorsze - np. Hyundai i10.

Ale będę się upierał, że na postoju, przy głośności maks 9-10 i zgaszonym silniku, XV DA się słuchać. Oczywiście w korektorze wszystko na 0, większych basów czy sopranów głośniki nie udźwigną (mi nie przeszkadza, ja w korektorze nic nie zmieniam z natury) ;) 

Ale to są graniczne warunki przyzwoitego odsłuchu. Ruszamy, i robi się źle. Bardzo źle.

 

To jest problem w większości marek, jakość fabrycznego audio jest obniżana. Pamiętam, jakim zaskoczeniem (pozytywnym) były fabryczne głośniki w ojca Fabii I 18 lat temu - grało to bardzo przyzwoicie. Kupując Yeti 10 lat później pomyślałem, że będzie co najmniej tak samo dobrze, bo przecież Yeti to klasę wyżej. Jakież było moje zdziwienie! Grało to przeciętnie mocno. No i tak już z każdym nowym autem cudów nie ma.

A to dlatego, że są przecież do wyboru pakiety "nagłośnienie premium" (różnie się to nazywa). Więc, żeby mieć dobry odsłuch, to trzeba dopłacić do tego, co się kiedyś dostawało w standardzie :)

 

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Tylko w przypadku jak masz dwa komplety kół z fabrycznymi czujnikami i chcesz żeby po zamianie wszystko działało.

 

Aha - czyli przy jednym komplecie opon wszystko spoko - raz na rok na wyważenie i się jeździ :)

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, jfidelk napisał:

 

No z papieru są membrany :)  Aczkolwiek widywałem (słyszywałem? :) ) gorsze - np. Hyundai i10.

Ale będę się upierał, że na postoju, przy głośności maks 9-10 i zgaszonym silniku, XV DA się słuchać. Oczywiście w korektorze wszystko na 0, większych basów czy sopranów głośniki nie udźwigną (mi nie przeszkadza, ja w korektorze nic nie zmieniam z natury) ;) 

Ale to są graniczne warunki przyzwoitego odsłuchu. Ruszamy, i robi się źle. Bardzo źle.

...

zależy też od jakości i źródła audio, u mnie wysokie na max/niskie też podbite i nie mogę powiedzieć, że charczy czy dudni...albo mam drewniane uszy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przemyśleniu tematu felgi+zimówki doszedłem do wniosku, że chyba pora zaznajomić się z tematem opon całorocznych. Ktoś coś? Z oponeo znalazłem 2 mnie interesujące Yokohama Geolandar A/T  G015 i Michelin CrossClimate SUV. Ktoś miał do czynienia z w/w produktami? Jakieś opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, moominko napisał:

Po przemyśleniu tematu felgi+zimówki doszedłem do wniosku, że chyba pora zaznajomić się z tematem opon całorocznych. Ktoś coś? Z oponeo znalazłem 2 mnie interesujące Yokohama Geolandar A/T  G015 i Michelin CrossClimate SUV. Ktoś miał do czynienia z w/w produktami? Jakieś opinie?

Nie mam porównania do fabrycznych opon bo od początku mam crossclimaty, w upały trzymają b.dobrze, nie piszczą, są ciche...co do zimy, to odpowiem w marcu :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2018 o 00:04, moominko napisał:

Jako, że planuję zakup stalówek (17") na zimówki mam kilka pytań, rozmiarówka tu pewnie sobie poradzę, ale co z czujnikami ciśnienia? I gdzie takowe (felgi) ktoś widział, bo oponeo i allegro się poddało (a może źle szukałem?)

Proszę bardzo:

http://allegro.pl/felgi-subaru-outback-xv-forester-oryginal-i7389877748.html

 

Miałem takie tylko w 16". Bardzo fajna felga do opon zimowych czy AT.

 

Poza tym przecież prawie każde aluminiowe felgi z poprzednich generacji OBK, Forester będą pasowały.

Edytowane przez Ayu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, moominko napisał:

Po przemyśleniu tematu felgi+zimówki doszedłem do wniosku, że chyba pora zaznajomić się z tematem opon całorocznych. Ktoś coś? Z oponeo znalazłem 2 mnie interesujące Yokohama Geolandar A/T  G015 i Michelin CrossClimate SUV. Ktoś miał do czynienia z w/w produktami? Jakieś opinie?

Ze swojego doświadczenia powiem ze opony AT do tego auta to kiepski pomysł chyba ze jeździsz głowonie poza asfaltem i raczej wolno. Osobiście bałem sie jeździć na tej oponie powyżej 130. Na mokrym asfalcie bardzo słabo.Na błocie piachu fajnie gryzą glebę ale zima ogolnie mówiąc nie hamują mimo ze moje miały lamelki na bierzniku ( Cooper Discoverer A/T 3). Generalnie uważam ze ateki dobrze sie sprawują sie w autach w których rozwijamy mniejsze prędkości a szukamy przyczepności np na mokrej trawie a po czarnym jedziemy prędkością patrolowa. Na lodzie jazda jak na łyżwach. Na asfalcie zadziwiająco ciche jak na układ bierznika. Czy crossclimat-y maja w ogóle lamelki w nierzniku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2018 o 08:50, spawalniczy napisał:

Ciekawe - czyżby Subaru znowu poszło w jakiś nietypowy patent? Gumiarz mi mówił, że z jego doświadczenia (info z 2015r, bo wtedy kupowałem), te klony współpracują bez problemu praktycznie z każdą marką.

Może przy okazji zmian wprowadzili możliwość zaprogramowania więcej niż jednego kompletu?

 

Zważywszy na problemy i koszty - coraz bardziej zastanawiam się, czy nie zainwestować w opony wielosezonowe.

W moim planie są dwa komplety opon: zimowe i letnie, sezonowo zmieniane na tych samych alu felgach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...