Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

11 hours ago, art5525 said:

Praca jest robiona w Białymstoku. Znalazłem jakieś 8 lat wstecz gościa, który ma pasję do tego co robi. Wszedłem do warsztatu, a tam jak w pracowni jakiegoś majsterkowicza, na półkach pełno pucharów (nagrody w różnych zawodach, m.in. międzynarodowych). Byłem w lekkim szoku  Nawiązałem współpracę i w ten sposób jest to mój czwarty samochód robiony od podstaw. Nie boję się, że coś będzie „źle” złożone, gdyż do tej pory się na nim nie zawiodłem. Pamiętam pierwszy samochód – Pajero III. Silnik duży – 3.2, a cylindrów miał tylko 4. Chodził jak polski stary Dzik. Wracałem do domu po zakończeniu modernizacji (ok. 50 km) z prędkością 40 km/h. Nigdzie mi się nie spieszyło, muzyka, wyciszenie było obłędne. :rolleyes: I tak to nasza współpraca trwa do dziś. Co do Subaru, to zdecydowałem się powierzyć Mu samochód nie za bardzo wiedząc jak właściwie wygląda sprawa wygłuszenia czy nagłośnienia w XV. Po prostu wiedziałem, że efekt końcowy będzie satysfakcjonujący.

Ustalenie terminu ma wyprzedzenie ok. dwóch miesięcy. Obłożenie warsztatu – pracowni jest bardzo duże. 

Co do nagłośnienia, to zamontuję wzmacniacz. Stacji nie będę ruszał.

 

A cena? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, GREGG napisał:

Ja mam raczej "dębowe uszy" więc jak ktoś poradzi optymalne ustawienia korektora, to chętnie wypróbuję ;)

No to jesteś w dobrej sytuacji i nie musisz niczego ustawiać :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jednak coś lepiej usłyszę, co mi szkodzi spróbować ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, art5525 napisał:

W drzwiach nie ma nic, kompletne 0

Jednak mnie te moje drewniane uszy nie myliły, że coś za dużo słychać hałasu przez drzwi :) 

Już nie mogę się doczekać, jak tam coś przykleją :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, GREGG napisał:

 

A możesz zdradzić, jak to najlepiej poustawiać? 

Wg własnego uznania korektorem w jednostce centralnej i źródle muzyki. Dla mnie za mocno grało dołem wiec potrzebowałem wiecej środka i góry itp:)

3 godziny temu, Michał Krupa napisał:

Czasem lepiej nie wiedzieć :(

Dokładnie tak! Co za lipa-i za to wołają ponad 130 tys w maksymalnej opcji-obciach, żenada. Legendarna ściema zamiast legendy Subaru?? 

Edited by MaMis

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to coś popróbuję ustawić. Korektor w jednostce jest ubogi do bólu bo jak widziałem ma tylko 3 opcje regulacji (w outbacku miałem do wyboru masę ustawień i tam na pewno by się przydało jakieś doradztwo) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z gwarancja w takim wypadku? Będzie nadal wiążąca po wymianie głośników i wygłuszenie drzwi? Operacja prosta-z przyjemnością sam wykonam.

p.s. W ASo u Zdaniwicza za czujniki parkowania tylko na tył usłyszałem 1200 zł!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, art5525 napisał:

Powiem tak, miałem kiedyś leganze i tam były założone dużo lepszej jakości. 

 

Leganza to było nie było samochód klasy średniej - no ciężko, żeby do niego montowali jakieś totalne badziewie :) 

A że Daewoo - na rynku amerykańskim koreańskie samochody i Subaru to ta sama półka cenowa. W zasadzie i u mnie XV kosztuje lekko mniej niż Hyundai Kona ;) 

Edited by jfidelk

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, GREGG napisał:

Ja mam raczej "dębowe uszy" więc jak ktoś poradzi optymalne ustawienia korektora, to chętnie wypróbuję ;)

 Nic wyszukanego 

8E51C52E-E111-498B-9A18-27ADF9CCE726.jpeg

8 godzin temu, Karas napisał:

fabryczne głośniki w Subaru to płytkie głosniki z plastikowa membrana z mikro magnesem ( na prawde mikro) - one zwyczajnie nie mogą dobrze grac. Aby co nieco poprawić polecam zakup dobrych głośników - jeżeli mają chodzić bez wzmacniacza nie przesadzać z ich mocą , założyc je na dystansie z mdf'u wygłuszyć drzwi ( bo seryjnie nie ma tam wygłuszenia jest tylko folia ) i można cieszyć się całkiem poprawnym audio.

temat wielokrotnie poruszany w wątku modelu poprzedniego

Różnica w wielkości magnesu gigantyczna. Możesz napisać co montujesz? 2 czy 3 drożne? Dystans z mdf z uwagi na inny rodzaj montażu czy to tez ma wpływ na dźwięk? Przy okazji możesz podać jaką średnice i głębokość montażową maja oryginalne? Wysoko tonowe na podszybiu tez wymieniasz? 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, MaMis napisał:

Legendarna ściema zamiast legendy Subaru?? 

Subaru (może za wyjątkiem modelu SVX), a szczególnie te z dolnej półki (jak impreza, starsze forestery czy XV) nigdy nie grzeszyły zbytnią dbałością o szczegóły takie jak wyciszenie czy nawet spasowanie wszystkich elementów o jakości plastików nie wspominając. Wnętrza zmieniły się tak na plus dopiero ostatnio. Za legendę płacisz w postaci boksera i symetryczności napędu. Pamiętam jak wymieniałem głośniki fabryczne w Legacy MY96... Clariona wtedy montowali... ale papier toaletowy lepiej by grał :D

 

Przyznam, że też jestem w szoku jak mało jest tych wygłuszeń... ale z drugiej strony dla mnie to i tak kosmos i luksus w porównaniu ze starym Legacy ;) OK, Legacy miał miękkie wykończenie bagażnika a nie plastiki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, aflinta napisał:

jak impreza, starsze forestery czy XV) nigdy nie grzeszyły zbytnią dbałością o szczegóły

A Forester IV to ma niby lepsze tworzywa i wyciszenie w porównaniu do XV? Osobiście nic w nim w tym zakresie lepszego nie stwierdziłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, FanSub napisał:

A Forester IV to ma niby lepsze tworzywa i wyciszenie w porównaniu do XV? Osobiście nic w nim w tym zakresie lepszego nie stwierdziłem.

Według mnie Forester SJ jest stanowczo cichszy wewnątrz. Mieliśmy do despozycji XV trzykrotnie jako auto zastępcze. Ostatnio wersję poliftową pierwszej generacji.

XV w porównaniu z Foresterem jest sporo glosniejszy niestety. Zwłaszcza dach, hałas z bagażnika.

XV mieliśmy w wersji 2.0 benzyna, Forestera zarówno wolnego ssaka jak i XT. 

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to jest z tym ciśnieniem w oponach. U mnie też japońce załadowali po 270kPa na każde koło. Zmniejszaliście u siebie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, kolan napisał:

U mnie też japońce załadowali po 270kPa na każde koło.

 

ASO powinno to skorygować przygotowując samochód do wydania.

Zmniejsz na zimno do poziomu określonego na naklejce na słupku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, mechanik napisał:

XV w porównaniu z Foresterem jest sporo glosniejszy niestety

 

Osoby, które jeździły pierwszą i drugą generacją XV są zgodne, że w drugiej jest ciszej. I to mimo, jak widać, braku poprawy w kwestii materiałów wygłuszających.

Już gdzieś wcześniej pisałem, że to chyba zasługa nowej platformy - hałas w samochodzie nie zależy tylko i wyłącznie od ilości mat i gąbek, można go też ograniczać na inne sposoby i SGP jest pod tym względem naprawdę niezłe.

A tam, gdzie SGP już nie mogło pomóc - to dali ciała po całości. Ja na początek spróbuję drzwi i dach tylko wygłuszyć, bo stamtąd słyszę najwięcej (relingi powyżej 120 km/h i wietrznej pogodzie dają się bardzo, bardzo we znaki) i zobaczę, co z tego wyjdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kolan napisał:

Jak to jest z tym ciśnieniem w oponach. U mnie też japońce załadowali po 270kPa na każde koło. Zmniejszaliście u siebie?

tak jak pisałem wcześniej, na zimno 2,45 a ciepło/po jeździe 2,65 - ciśnienie ustawiało ASO po zmianie opon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, aflinta napisał:

Subaru (może za wyjątkiem modelu SVX), a szczególnie te z dolnej półki (jak impreza, starsze forestery czy XV)

A co jest wobec tego z górnej? Został tylko chyba Outback ? Forester tez patrząc po cenie nie jest z dolnej półki:) na marginesie nowy forester jest cool.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, MaMis napisał:

A co jest wobec tego z górnej? Został tylko chyba Outback

 

Coś tam zawsze było / jest na tej wyższej półce poza OBK - Legacy, Tribeca, teraz Ascent 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kolan napisał:

mnie też japońce załadowali po 270kPa

:biglol: u mnie po wyjeździe z salonu było 300 kPa

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Blixten napisał:

:biglol: u mnie po wyjeździe z salonu było 300 kPa

 

No to tak jak już pisałem, tyle samo co u mnie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś sprzedaje lub wie gdzie dostać stopery do dywaników gumowych dla pasażera z przodu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, MaMis napisał:

Czy ktoś sprzedaje lub wie gdzie dostać stopery do dywaników gumowych dla pasażera z przodu? 

A od strony pasażera mają w ogóle miejsce na nie?  U mnie tylko dla kierowcy są.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Snuff napisał:

tak jak pisałem wcześniej, na zimno 2,45 a ciepło/po jeździe 2,65 - ciśnienie ustawiało ASO po zmianie opon.

Prawdopodobnie był "rozjechany" manometr, odwieczny problem nawet profesjonalnych serwisów ogumienia. Zresztą o tym wcześniej już na tym forum pisałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, Snuff napisał:

A od strony pasażera mają w ogóle miejsce na nie?  U mnie tylko dla kierowcy są.

Prawdę mówiąc nie sprawdzałem -wydaje mi sie ze powinno być miejsce pod wykładziną. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...