Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

1 godzinę temu, Blixten napisał:

Czy w XV da się wyłączyć adaptacyjną funkcję tempomatu - tak aby silnik trzymał tylko zadaną prędkość) ??  

Tak - gdy masz włączony adaptacyjny, to dłuższe przytrzymanie przycisku zwiększenia/zmniejszenia odległości włącza tradycyjny tempomat, przy czym nie jest to zmiana stała, a tylko do wyłączenia - następny raz włączy się znowu w trybie adaptacyjnym

3 godziny temu, Snuff napisał:

Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłość eyesight w xv

Adaptacyjny tempomat sprawdza się w dwóch scenariuszach - autostrada i korek. W normalnym ruchu miejskim jest "za głupi".

Trochę brakuje mi funkcji ogranicznika prędkości - czasem chciałbym po prostu nie móc przekroczyć dopuszczalnej przez zgapienie, bo na odcinku 1 km potrafi być 4-5 fotoradarów :o. Zamiast ogranicznika włączam ACC ale noga non-stop w pogotowiu, by wcisnąć hamulec/gaz jakby zgłupiał :unsure:

Edited by jfidelk
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, mam pytanie, czy światła mijania nie świecą Wam za "nisko"? Wiem, że mają automatyczną regulację wysokości i inne bajery, lecz miałem podobny problem w innym samochodzie i okazało się, iż producent ustawia światła w dolnej dopuszczalnej granicy. Regulacja w ASO pomogła, po prostu podnieśli poziom 0. Wczoraj jechałem po zmroku i coś mi jakoś nie pasuje.

Jeszcze jedno pytanie, czy jest gdzieś w ustawieniach opcja regulacji czułości czujnika zmroku?

Edited by art5525

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, art5525 napisał:

czy światła mijania nie świecą Wam za "nisko"?

Też mam takie odczucie i dzięki za sugestię z regulacją.

1 godzinę temu, art5525 napisał:

Regulacja w ASO pomogła, po prostu podnieśli poziom 0. Wczoraj jechałem po zmroku i coś mi jakoś nie pasuje.

Wczoraj nie pasowało, a dzisiaj o świcie zrobili regulację? Czy po regulacji nie pasuje? B)

1 godzinę temu, art5525 napisał:

 czy jest gdzieś w ustawieniach opcja regulacji czułości czujnika zmroku?

Za wcześnie czy za późno włącza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za późno się włącza tryb nocny, jak dla mnie.

Regulacji świateł mijania jeszcze nie robiłem. Będę jechał na montaż czujników parkowania i wtedy spróbuję zmienić ich wysokość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, dzięki za wyjaśnienie z tą regulacją. Myślałem, że już byłeś i problem rozwiązany. Czujnik u mnie zapala światła mijania w miarę wcześnie i światła są gotowe zawsze zanim nawet pomyślę by sprawdzić czy nie powinienem ich włączyć :) Zapewne też do wyregulowania w ASO. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, art5525 napisał:

Witajcie, mam pytanie, czy światła mijania nie świecą Wam za "nisko"? Wiem, że mają automatyczną regulację wysokości i inne bajery, lecz miałem podobny problem w innym samochodzie i okazało się, iż producent ustawia światła w dolnej dopuszczalnej granicy. Regulacja w ASO pomogła, po prostu podnieśli poziom 0. Wczoraj jechałem po zmroku i coś mi jakoś nie pasuje.

 

To standard w Subaru - pamiętam, że w nowych autach ksenony zawsze trzeba było lekko podnosić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile przekłamuje Wam licznik średniego spalania względem rzeczywistości? Po pierwszym tankowaniu wyszło mi wedle komputera 0,3l/100km mniej niż rzeczywiście co uznałem za świetny wynik, niestety dwa kolejne tankowania pokazały już 0,8l/100km mniej co jest dosyć sporym błędem (choć widywałem już takie na forum). Co ciekawe wydaje się, że największe przekłamanie wprowadza jazda w trasie a nie po mieście. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komputer zawyża mniej więcej o 0,6l.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy nowy XV też posiada taką funkcję automatycznego zamykania drzwi  ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, art5525 napisał:

Za późno się włącza tryb nocny, jak dla mnie.

Regulacji świateł mijania jeszcze nie robiłem. Będę jechał na montaż czujników parkowania i wtedy spróbuję zmienić ich wysokość.

W moim odczuciu czujnik włącza switla bez opóźnienia ale to subiektywna ocena

19 godzin temu, jfidelk napisał:

Adaptacyjny tempomat sprawdza się w dwóch scenariuszach - autostrada i korek. W normalnym ruchu miejskim jest "za głupi".

Tempomat z założenia służy do jazdy autostradowej. W mieście to słaby pomysł niezależnie od technologii. Od tego jest kierowca :) 

7 godzin temu, Blixten napisał:

A czy nowy XV też posiada taką funkcję automatycznego zamykania drzwi  ?

 

Sprawdziłem wszystkie opcje w ustawieniach dwukrotnie. Wg mnie nie ma tego ustawienia. Może z czasem będzie update soft-u i pojawi sie? 

Edited by MaMis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest test 1.6 MY18, ktoś przetłumaczy wnioski? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak waszym zdaniem działa doświetlenie zakrętów? Liczyłem na to ze na ciasnych zakrętach oprócz skręcających świateł mijania będzie załączać sie przeciwmgielne dodatkowo doświetlając zakręt ale umnie nie włażą sie. 

Jak w waszych autach to wyglada? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doświetlanie zakrętów przeciwmgilnymi to w budżetówkach się stosuje, w których nie ma miejsca na high-tech :P Jeżeli reflektory są skrętne, to nie widzę sensu...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Zyzol napisał:

Jeżeli reflektory są skrętne, to nie widzę sensu...

 

I tak i nie - miałem w Yeti  skrętne Xenony i dodatkowo włączały się wielkie okrągłe światła przeciwmgłowe, w których siedziała poważna żarówka halogenowa o mocy 55W. Muszę powiedzieć, że rozwiązanie super. Tak szerokiego doświetlania zakrętów nie uświadczyłem w żadnym innym samochodzie. Przeciwmgłowe we współczesnych Subaru mają żarówki małej mocy i świecą bardzo słabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, spawalniczy napisał:

 

I tak i nie - miałem w Yeti  skrętne Xenony i dodatkowo włączały się wielkie okrągłe światła przeciwmgłowe, w których siedziała poważna żarówka halogenowa o mocy 55W. Muszę powiedzieć, że rozwiązanie super. Tak szerokiego doświetlania zakrętów nie uświadczyłem w żadnym innym samochodzie. Przeciwmgłowe we współczesnych Subaru mają żarówki małej mocy i świecą bardzo słabo.

Zawsze można wymienić zwykłe przeciwmgłowe na ledy ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niby można - ale znowu dochodzimy do poprawiania fabryki - homologowane rozwiązanie nie kosztuje mało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, MaMis napisał:

Jak waszym zdaniem działa doświetlenie zakrętów?

Mam taką ładną „eskę” w okolicach mojej wsi, zero latarni, droga puszczona przez mokradła i bez pobocza. Doświetlanie działa fantastycznie :)

image.png.ce1c8deed34f6f318103959aab112b4e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, spawalniczy napisał:

No niby można - ale znowu dochodzimy do poprawiania fabryki - homologowane rozwiązanie nie kosztuje mało.

dokładnie. Ledy z homologacją np osram czy te sprzedawane w ASO ( produkuje je jakas polska firma prawdopodobnie na zlecenie SIP ) to wydatek rzędu 1k pln.

XV to najtańsze z Subaru więc nie ma co liczyc że będzie to auto klasy czy z rozwiązaniami rodem z RR Evogue. Absolutnie nie jest to zły samochód ale przed kupnem należy odbyć dłuższą jazdę próbną, która pomoże nam zdecydować czy rozwiązania zastosowane w XV są dla nas wystarczające czy lepiej dołożyć parę $$ i kupić coś z lepszymi rozwiązanimi ( swiatła, wyciszenie, Car audio, wykończenie itp itd)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Karas napisał:

 ( swiatła, wyciszenie, Car audio, wykończenie itp itd)

To są zarzuty, bo się naczytałem myśląc o zakupie i piszą, że światła ledowe bdb świecą, wyciszenie poprawili w stosunku do poprzednie generacji. Co do wykończenia to o co Tobie chodziło, wnętrze?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w Outbecku 2016 niby jest doświetlanie zakrętów, ale jakieś słabe. W służbowej Toyocie Avensis działało znacznie lepiej (ksenon tezo niebo lepszy). Nie wiem jak w XV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, art5525 napisał:

 Będę jechał na montaż czujników parkowania i wtedy spróbuję zmienić ich wysokość.

Może ktoś wie ile kosztują czujniki parkowania w ASO?

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Karas napisał:

dokładnie. Ledy z homologacją np osram czy te sprzedawane w ASO ( produkuje je jakas polska firma prawdopodobnie na zlecenie SIP ) to wydatek rzędu 1k pln.

XV to najtańsze z Subaru więc nie ma co liczyc że będzie to auto klasy czy z rozwiązaniami rodem z RR Evogue. Absolutnie nie jest to zły samochód ale przed kupnem należy odbyć dłuższą jazdę próbną, która pomoże nam zdecydować czy rozwiązania zastosowane w XV są dla nas wystarczające czy lepiej dołożyć parę $$ i kupić coś z lepszymi rozwiązanimi ( swiatła, wyciszenie, Car audio, wykończenie itp itd)

Po jeździe próbnej świadomie wybrałem XV (z jego wadami i zaletami) i jak dotąd jestem zadowolony. Jak ktoś chce, zawsze parę rzeczy można poprawić czy zmienić, jak w każdym samochodzie...no może prócz Skody :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, rutek111 napisał:

U mnie w Outbecku 2016 niby jest doświetlanie zakrętów, ale jakieś słabe. W służbowej Toyocie Avensis działało znacznie lepiej (ksenon tezo niebo lepszy). Nie wiem jak w XV.

W OBK 2016 nie było seryjnie doświetlania zakrętów, chyba że dołożone przez Ciebie na halogenach. Pojawiło się dopiero w MY18

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Tomx Mass napisał:

wyciszenie poprawili w stosunku do poprzednie generacji

Co nie oznacza, że jest dobre, tylko, że poprawili :P bo fabryczne nadal jest kiepściutkie, jak dla mnie to jedyna poważna wada tego modelu, resztę rekompensuje frajda z jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Karas napisał:

dokładnie. Ledy z homologacją np osram czy te sprzedawane w ASO ( produkuje je jakas polska firma prawdopodobnie na zlecenie SIP ) to wydatek rzędu 1k pln.

XV to najtańsze z Subaru więc nie ma co liczyc że będzie to auto klasy czy z rozwiązaniami rodem z RR Evogue. Absolutnie nie jest to zły samochód ale przed kupnem należy odbyć dłuższą jazdę próbną, która pomoże nam zdecydować czy rozwiązania zastosowane w XV są dla nas wystarczające czy lepiej dołożyć parę $$ i kupić coś z lepszymi rozwiązanimi ( swiatła, wyciszenie, Car audio, wykończenie itp itd)

W samo sedno. Tyle że dołożyć trzeba by było trochę więcej niż tylko parę $$, ale to już zupełnie inna historia;)

Edited by adamW202

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...