Jump to content

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Recommended Posts

19 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Z ciekawości - jeśli w zamyśle było taplanie się to czemu nie Rubicon?

Jak wyżej, Sahara jest szybka, zrywniejsza. Rubi ma ograniczenie prędkości do 160. Ja nie buduję zmoty tylko silne w terenie auto uniwersalne.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, bmbm napisał:

Wrangler is the new Yeti. Jeep is the new Skoda. 

 

 

Raczej fiat, niestety...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
21 minut temu, Michał W. napisał:

XV :evil2: z Crawford Performance.

 

 

Odliczam czas do wpisu @mechanik, że żadne przeróbki iksfałowi nie pomogą, bo przecież to auto do niczego się nie nadaje :P 

Edited by Blixten
Link to comment
Share on other sites

Ale co ten film pokazuje,że XV jeżdzi po szutrowej drodze,podjedzie na jakąś górkę? Tyle mogę potwierdzić po 2 latach użytkowania.Lift i opony drastycznie pogarszają właściwości jezdne na asfalcie,kosztują sporo a nie zmienią XV w terenówkę.

Sam dałem się zwieść tzw.reklamie i cudnym filmikom,a realnie zostało rozczarowanie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Elpi napisał:

Sam dałem się zwieść tzw.reklamie i cudnym filmikom

 

Nissan Qashqai miał lepsze reklamy: 

 

 

 

:) 

Edited by Blixten
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Elpi napisał:

Ale co ten film pokazuje,że XV jeżdzi po szutrowej drodze,podjedzie na jakąś górkę? Tyle mogę potwierdzić po 2 latach użytkowania.Lift i opony drastycznie pogarszają właściwości jezdne na asfalcie,kosztują sporo a nie zmienią XV w terenówkę.

Sam dałem się zwieść tzw.reklamie i cudnym filmikom,a realnie zostało rozczarowanie.

Czego oczekujesz po osobówce?

Film fajny ale to oczywiście wyreżyserowany i fajnie zmontowany marketing - tak samo przejechałby seryjny XV bez tego szpeju. 

Po drugie na filmie jest przykład klasycznego cross country nie offroadu przeprawowego czy wyprawowego.

Do tego XV się nadaje.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Elpi napisał:

Sam dałem się zwieść tzw.reklamie i cudnym filmikom,a realnie zostało rozczarowanie.

A wyposażyłeś auto w odpowiednią ilość dodatkowych „lights”? :) 

 

7E05A420-FBAA-4BA5-8D6E-8AD411371410.jpeg

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Elpi napisał:

Sam dałem się zwieść tzw.reklamie i cudnym filmikom,a realnie zostało rozczarowanie.

no właśnie czego spodziewałeś się po podwyższonym kompakcie? Bo przed zakupem na pewno wiedziałeś że XV to wyżej zawieszona impreza. Auto do jazdy po miejskich krawężnikach nadaje się idealnie, na piaseczku nad jeziorem, kopnym śniegu czy polnej/leśnej drodze też sobie radzi całkiem nieźle ale bez przesady to nie jest i nigdy nie będzie auto w prawdziwy teren. Ostatnio w terenwizji testowano forestera xt  SJ.  I "wyszło" szydło z wora. Auto sobie radziło na piasaeczku całkiem nieźle ale napęd nie dawał rady i sie "gotował" identycznie jak w "znienawidzonym" na forum haldexie.

 

Szkoda że przed zakupem nie wszedłeś na forum i nie poczytałeś co i jak o XV.  Być może i tak byś kupił ale przynajmniej nie byłoby rozczarowania 

Edited by Karas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
8 minut temu, yarthecat napisał:

https://www.torquenews.com/1084/report-says-subaru-crosstrek-will-get-new-fuel-efficient-turbocharged-engine-soon

Jest więc szansa na nowe uturbione silniki dla xv do zaakceptowania w EU w rozmiarach nieakcyzowych.

Dopiero w 2022/2023 :upside-down-face_1f643-small: . Całe szczęście, że mój Szary Mnich jest "dośmiertny" i nie muszę gryźć palców z niecierpliwości... ;)

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym zapytać wszystkich posiadaczy XVa w wersji eboxer jak wam się nim jeździ? Czy faktycznie brak mu mocy przy wyprzedzaniu? Czy nadaje się na trasy, nie jeżdze szybko jednak chciałbym jeździć bezpiecznie i gdy już musze wyprzedzić to niechcialbym kalkulować i liczyć prędkośc wiatru oraz opory powietrza jak kiedyś w Golfie z 75KM.

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, sevenxd napisał:

Chciałbym zapytać wszystkich posiadaczy XVa w wersji eboxer jak wam się nim jeździ? Czy faktycznie brak mu mocy przy wyprzedzaniu? Czy nadaje się na trasy, nie jeżdze szybko jednak chciałbym jeździć bezpiecznie i gdy już musze wyprzedzić to niechcialbym kalkulować i liczyć prędkośc wiatru oraz opory powietrza jak kiedyś w Golfie z 75KM.

 

 

idź do salonu na jazdę testową. Tutaj wszystkie opinie są wyłącznie subiektywnymi doznaniami kierowników. Zwykłe 2.0i śmiga całkiem przyzwoicie i z wyprzedzaniem i bezpieczeństwem nie ma żadnego problemu ( wiadomo lamborgini to to nie jest ale nie odstaje od konkurencji z podobnymi motorami ) Podejrzewam że z E-bokserem jest podobnie. Natomiast ceny tych aut poszybowały w kosmos dlatego należy się zastanowić czy warto kupic takiego podniesionego kompakta zamiast np jakiegos suv'a/crossovera z silnikiem TSI pod maską - większy, szybszy, z napędem nie odstającym od Subarowskiego awd, z  serwisem który się zna na tych autach , bez "turystyki serwisowej"

Edited by Karas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, sevenxd napisał:

Chciałbym zapytać wszystkich posiadaczy XVa w wersji eboxer jak wam się nim jeździ? Czy faktycznie brak mu mocy przy wyprzedzaniu? Czy nadaje się na trasy, nie jeżdze szybko jednak chciałbym jeździć bezpiecznie i gdy już musze wyprzedzić to niechcialbym kalkulować i liczyć prędkośc wiatru oraz opory powietrza jak kiedyś w Golfie z 75KM.

e-Boxer jeździ praktycznie tak samo jak 2,0i. Jak najbardziej nadaje się w trasy, choć oczywiście to nie jest ten sam komfort wyprzedzania jak w silnikach doładowanych o podobnej mocy, niemniej robię tym autem czasem trasy i nie narzekam specjalnie - a jeździłem wcześniej 2,0 turbo :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stety i niestety miałem nowego 1.6 (na liczniku 10km) w zastępstwie mojego XV II 2.0 (78kkm, 2017) i powiem że zaskoczył mnie tym że jest dużo cichszy silnik (widać wyciszenie też nadkoli) oraz na progach też dobicie jest dużo bardziej stłumione.
Reszta niedoskonałości się potwierdziła.
-Szum powietrza konkurował z oponami.
-Drażniące działanie sprzęgiełka klimatyzacji
-Bzyczenie w okolicy kamer
-Skrzypienie zawieszenia przy hamowaniu np. na zjeździe.
-Skrzynia miała czkawkę przy zmianie „przełożeń” w ok. 3k (CVT?) oraz zdarzały się kangury przy ruszaniu.
Za to zero drgań jak w mojej na wolnych obrotach :(

Oczywiście 4 osoby i bagaż wykluczał dynamiczne wyprzedanie ;)

Spalanie autostrada 8,8l / 90km średnia
Spalanie zwiedzanie 7,6l / 46km średnia

Ale znając powyższe jako „ten typ tak ma” pozytywnie spędzone 3,4kkm w nowym aucie. Niestety bez testów „terenowych”.

. 5f50fd3063e3104279d729f6474705c7.jpg
Mam nadzieje że nie za dużo oczywistych informacji.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Trzeba ci słyszeć jak skrzypi Szary Mnich gdy zjeżdżam z chodnika/ krawężnika :mellow: . U mnie ze skrzynią nie dzieje się nic złego i przy 3000 i w innych zakresach a spalanie 8,8 osiągam przy 140 km/godz, 4 osobach na pokładzie i bagażu. O klimie nie będę tu się rozwodził bo chyba mam z nią problem, bzyczenia przy kamerach nie słyszałem.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, @daro napisał:

Skrzypienie zawieszenia przy hamowaniu np. na zjeździe.

Skrzypienie pojawiło się u mnie dopiero po wymianie klocków w ASO na OEM. Po reklamacji, przeczyszczeniu skrzypienie ustąpiło ... niestety nie na długo - znowu muszę jechać na przeczyszczenie, bo wstyd tak jeździć. 

Link to comment
Share on other sites

Skrzypienie pojawiło się u mnie dopiero po wymianie klocków w ASO na OEM. Po reklamacji, przeczyszczeniu skrzypienie ustąpiło ... niestety nie na długo - znowu muszę jechać na przeczyszczenie, bo wstyd tak jeździć. 

To raczej całokształt zawieszenia, tuleje gumowe (?). W moich widać zmęczenie. Ale nowy mnie zaskoczył i uspokoił klocki nie piszczały.
Link to comment
Share on other sites

W moim samochodzie (1 rok 2 miesiące) na razie nic nie skrzypi.

Natomiast z belkami dachowymi nie da się jeździć taki wydają huk.

Identyczne belki miałem w poprzednim samochodzie i jeździłem z nimi cały czas.

Link to comment
Share on other sites

...
Natomiast z belkami dachowymi nie da się jeździć taki wydają huk.
Identyczne belki miałem w poprzednim samochodzie i jeździłem z nimi cały czas.

W poprzednim samochodzie może miałeś lepiej wyciszony dach, bo XV nad głową ma praktycznie samą blachę
Co do pisków, trzasków ... odpukać cisza. Przy kamerkach żadnego gniazda os/pszczół też nie zauważyłem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...