Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

 

Tak, ponieważ adaptacyjny tempomat jest wyszczególniony w dziale "bezpieczeństwo Subaru" czy jakoś tak, na stronie.

A akurat ten element ES wzrostu bezpieczeństwa w żaden sposób nie powoduje, a wręcz potrafi je obniżyć. Jest tylko i wyłącznie dla wygody.

Automatyczne hamowanie - super sprawa. Utrzymanie pasa ruchu - również. Oba te systemy mają natomiast jedną wspólną cechę - wspomagają kierowcę. Nie zastępują go. Adaptacyjny tempomat kierowcę zastępuje. Ale z uwagi na ograniczenia (na drodze ekspresowej również!), wymaga tak naprawdę od kierowcy więcej niż tradycyjny! Dlaczego? Ponieważ zostawia na reakcję znacznie mniej czasu - oczekujemy od niego, że coś zrobi, a kiedy tego nie robi, to musimy reagować szybko i ostro, bo sytuacja robi się krytyczna. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem.

 

Nie wiem skąd pomysł takiego podziału -- żaden tempomat nie zastępuje kierowcy.
Dopóki mamy kierownicę i działające pedały gazu/hamulca każdy tego typu mechanizm ma charakter wspomagający i nikogo nie zastępuje.

 

To czy dane udogodnienie zwiększa czy zmniejsza bezpieczeństwo zależy w dużej mierze od kierownika.
Jeden będzie pisał SMSy i oglądał krajobrazy ufając asystentowi pasa ruchu i awaryjnemu hamowaniu, inny tego nie zrobi. To samo dotyczy tempomatu.

 

Ja nie czuję się zaszczuty przez tempomat aktywny. Zrobiłem na nim tysiące km w trasie bez stresu. Mniej się męczę za kółkiem przy długich przelotach, ACC pomaga mi się nie denerwować gdy sytuacja wyklucza wyprzedzanie przez dłuższy czas (co z pewnością zwiększa bezpieczeństwo innych użytkowników ruchu).

 

Nie mam monopolu na prawdę, więc jeśli czujesz się niepewnie przy włączonym aktywnym tempomacie i mu nie ufasz z jakiegoś powodu, to nie ma powodu się męczyć. Masz możliwość włączenia klasycznego tempomatu albo w ogóle jazdy bez tego diabelstwa. 

 

Tak czy inaczej życzę zadowolenia z jazdy. Mam nadzieję, że w przyszłości uda Ci się kupić nowe auto bez tempomatu aktywnego. A może Skoda opracuje w pełni autonomiczny model, który Cię zadowoli ;)

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto dziś w Oliwie spacerował? :D
@Blixten Ty masz taki kolor :D


 

IMG_4387.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście, byliśmy dzisiaj na spacerze w Parku Oliwskim, ale dopiero wieczorem, żeby zobaczyć iluminacje. Więc wyglada na to, że to mój brat bliźniak.

Pozdrawiam :drinks:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krótkie pytanie, bo nie chce mi się przebijać przez 143 strony by ewentualnie znaleźć odpowiedź na pytanie...

Czy XV II 2.0 występuje w manualu czy tylko automat?

Myślę przyszłościowo, gdy będę na etapie zmiany auta

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, yarthecat napisał:

W Europie tylko automat

Ale zawsze można przełączyć na pady ;) aczkolwiek to jak komuś się wyraźnie nudzi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, yarthecat napisał:

W Europie tylko automat

Ze skrzynia manualną były do 2016.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, yarthecat napisał:

W Europie tylko automat

 

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Ze skrzynia manualną były do 2016.

Szkoda. chodziło mi oczywiście o wersję EU. :( 

Po kilkunastu latach jazdy Subaru, no wybaczcie ale nie mogę się z tym pogodzić, że nie daje mi się wyboru, tylko muszę mieć automat. Dziwi mnie taka polityka producenta.

W takim razie, jeszcze bardziej pokocham moją blusię :D

 

 

Edited by Sen123

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Sen123 napisał:

Dziwi mnie taka polityka producenta.

A nie powinna. W EU skupiają się na bezpieczeństwie bo nie mogą z powodów ograniczeń emisji zaproponować mocnych jednostek. System Eysight który jest jednym z filarów tego bezpieczeństwa współpracuje tylko ze skrzynią automatyczną. CVT ma też polepszyć wyniki spalania tak ważne dla producenta by załapać się w widełki emisji. Skrzynia w XV II 2.0 pracuje bardzo przyjemnie i osobiście w życiu nie chciałbym mieć ręcznej (ale oczywiście rozumiem, że ktoś może mieć odmienną opinię). W USA z tego co się orientuję skrzynie ręczne dostępne są tylko w prostszych wersjach XV - wyższe mają automat. Forester, Legacy, Outback czy Ascent mają tyko CVT.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, aflinta napisał:

W EU skupiają się na bezpieczeństwie bo nie mogą z powodów ograniczeń emisji zaproponować mocnych jednostek.

 

Im dłużej jeżdżę iksfałem, tymbardziej utwierdzam się w przekonaniu, ze Subaru to auta dla ludzi .... spokojnych. 
Nawet gdy czasami chce się nim trochę poszaleć, dalej trzeba to robić w ramach zdrowego rozsądku :D 

 

 

Edited by Blixten
  • Haha 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja właśnie testuje jazdę w różnych pozycjach tempomatu, potwierdzam w kontekście tempomatu powyższe ale został mi do przetestowania jeszcze jeden tryb, ten "najwyższy".

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg mnie comfort najlepszy nie muli jak eko i nie rwie jak standard

Edited by orm
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, orm napisał:

wg mnie comfort najlepszy nie muli jak eko i nie rwie jak standard

Co to za tryby macie w XV?

U mnie w Foresterze nie ma nic takiego. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja w bliźniaku niższym Imprezie ;) - tak w nowej budzie jest, zmienisz jak auto stoi na P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co zmieniacie, tryb tempomatu bo nie kumam?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Michał W. napisał:

Ale co zmieniacie, tryb tempomatu bo nie kumam?

Jego narowistość, czy ma przyspieszać z temperamentem buddyjskiego mnicha, czy też poprzez stany pośrednie jak Robert Kubica w bolidzie Willamsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, aflinta napisał:

Jego narowistość, czy ma przyspieszać z temperamentem buddyjskiego mnicha, czy też poprzez stany pośrednie jak Robert Kubica w bolidzie Willamsa.

Super a gdzie to się ustawia, może to mam i nie zauważyłem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wpływ na działanie tempomatu ma tylko wybór na kierownicy trybu "I" lub "S"

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Michał W. napisał:

Super a gdzie to się ustawia, może to mam i nie zauważyłem?

W XV/Impreza jest przy włączonym zapłonie na wyświetlaczu między zegarami w ustawieniach Eye Sight. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, aflinta napisał:

W XV/Impreza jest przy włączonym zapłonie na wyświetlaczu między zegarami w ustawieniach Eye Sight. 

Ciekawe, pójdę później do auta i zobaczę u siebie oraz zajrzę do instrukcji ale obawiam się, że nie mam nic takiego a wyraźnie przydałoby się.:(

Dajcie proszę przy okazji jakąś fotkę ekranu wyboru tych trybów.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Michał W. napisał:

Ciekawe, pójdę później do auta i zobaczę u siebie oraz zajrzę do instrukcji ale obawiam się, że nie mam nic takiego a wyraźnie przydałoby się.:(

Dajcie proszę przy okazji jakąś fotkę ekranu wyboru tych trybów.;)

 

IMG_20191207_113120.jpg

IMG_20191207_113132.jpg

IMG_20191207_113148.jpg

  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tryb dynamiczny będę testował w przyszłym tygodniu. Tydzień jeżdżenia tą samą drogą da pojęcie. Eco, nawet dla mnie niesłychanie spokojnego człowieka, jest nie do wytrzymania. Comfort mógł by być bo standard rzeczywiście trochę narowisty. Co ciekawe, w trybie eko nie zauważyłem eko w spalaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tylko żona ma stale włączyny tryb eko (w nodzie), u mnie jakoś nie działa xD a tempomatu, po kilku próbach na samym początku i niejako zachłyśnięciu się technologią już nie używam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja go lubię i szanuję - na pewno lepiej niż ja przyspiesza i hamuje lepiej niż ja bo to... automat zrośnięty z moim Szarym Mnichem a nie człowiek, który komunikuje się z nim za pomocą stopy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, aflinta napisał:

W XV/Impreza jest przy włączonym zapłonie na wyświetlaczu między zegarami w ustawieniach Eye Sight. 

Dzięki za info.

Niestety w Foresterze, przynajmniej moim w funkcjach EyeSight mogę jedynie ustawiać dźwięki ostrzeżeń i to tyle. No i grafikę mam jak w Commodore C64 w porównaniu do Waszej. :huh:

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...