Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

 

Tak, ponieważ adaptacyjny tempomat jest wyszczególniony w dziale "bezpieczeństwo Subaru" czy jakoś tak, na stronie.

A akurat ten element ES wzrostu bezpieczeństwa w żaden sposób nie powoduje, a wręcz potrafi je obniżyć. Jest tylko i wyłącznie dla wygody.

Automatyczne hamowanie - super sprawa. Utrzymanie pasa ruchu - również. Oba te systemy mają natomiast jedną wspólną cechę - wspomagają kierowcę. Nie zastępują go. Adaptacyjny tempomat kierowcę zastępuje. Ale z uwagi na ograniczenia (na drodze ekspresowej również!), wymaga tak naprawdę od kierowcy więcej niż tradycyjny! Dlaczego? Ponieważ zostawia na reakcję znacznie mniej czasu - oczekujemy od niego, że coś zrobi, a kiedy tego nie robi, to musimy reagować szybko i ostro, bo sytuacja robi się krytyczna. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem.

 

Nie wiem skąd pomysł takiego podziału -- żaden tempomat nie zastępuje kierowcy.
Dopóki mamy kierownicę i działające pedały gazu/hamulca każdy tego typu mechanizm ma charakter wspomagający i nikogo nie zastępuje.

 

To czy dane udogodnienie zwiększa czy zmniejsza bezpieczeństwo zależy w dużej mierze od kierownika.
Jeden będzie pisał SMSy i oglądał krajobrazy ufając asystentowi pasa ruchu i awaryjnemu hamowaniu, inny tego nie zrobi. To samo dotyczy tempomatu.

 

Ja nie czuję się zaszczuty przez tempomat aktywny. Zrobiłem na nim tysiące km w trasie bez stresu. Mniej się męczę za kółkiem przy długich przelotach, ACC pomaga mi się nie denerwować gdy sytuacja wyklucza wyprzedzanie przez dłuższy czas (co z pewnością zwiększa bezpieczeństwo innych użytkowników ruchu).

 

Nie mam monopolu na prawdę, więc jeśli czujesz się niepewnie przy włączonym aktywnym tempomacie i mu nie ufasz z jakiegoś powodu, to nie ma powodu się męczyć. Masz możliwość włączenia klasycznego tempomatu albo w ogóle jazdy bez tego diabelstwa. 

 

Tak czy inaczej życzę zadowolenia z jazdy. Mam nadzieję, że w przyszłości uda Ci się kupić nowe auto bez tempomatu aktywnego. A może Skoda opracuje w pełni autonomiczny model, który Cię zadowoli ;)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie pytanie, bo nie chce mi się przebijać przez 143 strony by ewentualnie znaleźć odpowiedź na pytanie...

Czy XV II 2.0 występuje w manualu czy tylko automat?

Myślę przyszłościowo, gdy będę na etapie zmiany auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, yarthecat napisał:

W Europie tylko automat

 

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Ze skrzynia manualną były do 2016.

Szkoda. chodziło mi oczywiście o wersję EU. :( 

Po kilkunastu latach jazdy Subaru, no wybaczcie ale nie mogę się z tym pogodzić, że nie daje mi się wyboru, tylko muszę mieć automat. Dziwi mnie taka polityka producenta.

W takim razie, jeszcze bardziej pokocham moją blusię :D

 

 

Edytowane przez Sen123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Sen123 napisał:

Dziwi mnie taka polityka producenta.

A nie powinna. W EU skupiają się na bezpieczeństwie bo nie mogą z powodów ograniczeń emisji zaproponować mocnych jednostek. System Eysight który jest jednym z filarów tego bezpieczeństwa współpracuje tylko ze skrzynią automatyczną. CVT ma też polepszyć wyniki spalania tak ważne dla producenta by załapać się w widełki emisji. Skrzynia w XV II 2.0 pracuje bardzo przyjemnie i osobiście w życiu nie chciałbym mieć ręcznej (ale oczywiście rozumiem, że ktoś może mieć odmienną opinię). W USA z tego co się orientuję skrzynie ręczne dostępne są tylko w prostszych wersjach XV - wyższe mają automat. Forester, Legacy, Outback czy Ascent mają tyko CVT.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aflinta napisał:

W EU skupiają się na bezpieczeństwie bo nie mogą z powodów ograniczeń emisji zaproponować mocnych jednostek.

 

Im dłużej jeżdżę iksfałem, tymbardziej utwierdzam się w przekonaniu, ze Subaru to auta dla ludzi .... spokojnych. 
Nawet gdy czasami chce się nim trochę poszaleć, dalej trzeba to robić w ramach zdrowego rozsądku :D 

 

 

Edytowane przez Blixten
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aflinta napisał:

Jego narowistość, czy ma przyspieszać z temperamentem buddyjskiego mnicha, czy też poprzez stany pośrednie jak Robert Kubica w bolidzie Willamsa.

Super a gdzie to się ustawia, może to mam i nie zauważyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aflinta napisał:

W XV/Impreza jest przy włączonym zapłonie na wyświetlaczu między zegarami w ustawieniach Eye Sight. 

Ciekawe, pójdę później do auta i zobaczę u siebie oraz zajrzę do instrukcji ale obawiam się, że nie mam nic takiego a wyraźnie przydałoby się.:(

Dajcie proszę przy okazji jakąś fotkę ekranu wyboru tych trybów.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michał W. napisał:

Ciekawe, pójdę później do auta i zobaczę u siebie oraz zajrzę do instrukcji ale obawiam się, że nie mam nic takiego a wyraźnie przydałoby się.:(

Dajcie proszę przy okazji jakąś fotkę ekranu wyboru tych trybów.;)

 

IMG_20191207_113120.jpg

IMG_20191207_113132.jpg

IMG_20191207_113148.jpg

  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb dynamiczny będę testował w przyszłym tygodniu. Tydzień jeżdżenia tą samą drogą da pojęcie. Eco, nawet dla mnie niesłychanie spokojnego człowieka, jest nie do wytrzymania. Comfort mógł by być bo standard rzeczywiście trochę narowisty. Co ciekawe, w trybie eko nie zauważyłem eko w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tylko żona ma stale włączyny tryb eko (w nodzie), u mnie jakoś nie działa xD a tempomatu, po kilku próbach na samym początku i niejako zachłyśnięciu się technologią już nie używam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aflinta napisał:

W XV/Impreza jest przy włączonym zapłonie na wyświetlaczu między zegarami w ustawieniach Eye Sight. 

Dzięki za info.

Niestety w Foresterze, przynajmniej moim w funkcjach EyeSight mogę jedynie ustawiać dźwięki ostrzeżeń i to tyle. No i grafikę mam jak w Commodore C64 w porównaniu do Waszej. :huh:

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...