kruque Opublikowano 29 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2019 Godzinę temu, Skodziarz napisał: Tak, ponieważ adaptacyjny tempomat jest wyszczególniony w dziale "bezpieczeństwo Subaru" czy jakoś tak, na stronie. A akurat ten element ES wzrostu bezpieczeństwa w żaden sposób nie powoduje, a wręcz potrafi je obniżyć. Jest tylko i wyłącznie dla wygody. Automatyczne hamowanie - super sprawa. Utrzymanie pasa ruchu - również. Oba te systemy mają natomiast jedną wspólną cechę - wspomagają kierowcę. Nie zastępują go. Adaptacyjny tempomat kierowcę zastępuje. Ale z uwagi na ograniczenia (na drodze ekspresowej również!), wymaga tak naprawdę od kierowcy więcej niż tradycyjny! Dlaczego? Ponieważ zostawia na reakcję znacznie mniej czasu - oczekujemy od niego, że coś zrobi, a kiedy tego nie robi, to musimy reagować szybko i ostro, bo sytuacja robi się krytyczna. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem. Nie wiem skąd pomysł takiego podziału -- żaden tempomat nie zastępuje kierowcy. Dopóki mamy kierownicę i działające pedały gazu/hamulca każdy tego typu mechanizm ma charakter wspomagający i nikogo nie zastępuje. To czy dane udogodnienie zwiększa czy zmniejsza bezpieczeństwo zależy w dużej mierze od kierownika. Jeden będzie pisał SMSy i oglądał krajobrazy ufając asystentowi pasa ruchu i awaryjnemu hamowaniu, inny tego nie zrobi. To samo dotyczy tempomatu. Ja nie czuję się zaszczuty przez tempomat aktywny. Zrobiłem na nim tysiące km w trasie bez stresu. Mniej się męczę za kółkiem przy długich przelotach, ACC pomaga mi się nie denerwować gdy sytuacja wyklucza wyprzedzanie przez dłuższy czas (co z pewnością zwiększa bezpieczeństwo innych użytkowników ruchu). Nie mam monopolu na prawdę, więc jeśli czujesz się niepewnie przy włączonym aktywnym tempomacie i mu nie ufasz z jakiegoś powodu, to nie ma powodu się męczyć. Masz możliwość włączenia klasycznego tempomatu albo w ogóle jazdy bez tego diabelstwa. Tak czy inaczej życzę zadowolenia z jazdy. Mam nadzieję, że w przyszłości uda Ci się kupić nowe auto bez tempomatu aktywnego. A może Skoda opracuje w pełni autonomiczny model, który Cię zadowoli 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Kto dziś w Oliwie spacerował? @Blixten Ty masz taki kolor 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Rzeczywiście, byliśmy dzisiaj na spacerze w Parku Oliwskim, ale dopiero wieczorem, żeby zobaczyć iluminacje. Więc wyglada na to, że to mój brat bliźniak. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sen123 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Krótkie pytanie, bo nie chce mi się przebijać przez 143 strony by ewentualnie znaleźć odpowiedź na pytanie... Czy XV II 2.0 występuje w manualu czy tylko automat? Myślę przyszłościowo, gdy będę na etapie zmiany auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 W Europie tylko automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 2 godziny temu, yarthecat napisał: W Europie tylko automat Ale zawsze można przełączyć na pady aczkolwiek to jak komuś się wyraźnie nudzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 3 godziny temu, yarthecat napisał: W Europie tylko automat Ze skrzynia manualną były do 2016. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sen123 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) 5 godzin temu, yarthecat napisał: W Europie tylko automat 1 godzinę temu, Szürkebarát napisał: Ze skrzynia manualną były do 2016. Szkoda. chodziło mi oczywiście o wersję EU. Po kilkunastu latach jazdy Subaru, no wybaczcie ale nie mogę się z tym pogodzić, że nie daje mi się wyboru, tylko muszę mieć automat. Dziwi mnie taka polityka producenta. W takim razie, jeszcze bardziej pokocham moją blusię Edytowane 6 Grudnia 2019 przez Sen123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 7 minut temu, Sen123 napisał: Dziwi mnie taka polityka producenta. A nie powinna. W EU skupiają się na bezpieczeństwie bo nie mogą z powodów ograniczeń emisji zaproponować mocnych jednostek. System Eysight który jest jednym z filarów tego bezpieczeństwa współpracuje tylko ze skrzynią automatyczną. CVT ma też polepszyć wyniki spalania tak ważne dla producenta by załapać się w widełki emisji. Skrzynia w XV II 2.0 pracuje bardzo przyjemnie i osobiście w życiu nie chciałbym mieć ręcznej (ale oczywiście rozumiem, że ktoś może mieć odmienną opinię). W USA z tego co się orientuję skrzynie ręczne dostępne są tylko w prostszych wersjach XV - wyższe mają automat. Forester, Legacy, Outback czy Ascent mają tyko CVT. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) 5 godzin temu, aflinta napisał: W EU skupiają się na bezpieczeństwie bo nie mogą z powodów ograniczeń emisji zaproponować mocnych jednostek. Im dłużej jeżdżę iksfałem, tymbardziej utwierdzam się w przekonaniu, ze Subaru to auta dla ludzi .... spokojnych. Nawet gdy czasami chce się nim trochę poszaleć, dalej trzeba to robić w ramach zdrowego rozsądku Edytowane 6 Grudnia 2019 przez Blixten 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 Ja właśnie testuje jazdę w różnych pozycjach tempomatu, potwierdzam w kontekście tempomatu powyższe ale został mi do przetestowania jeszcze jeden tryb, ten "najwyższy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 (edytowane) wg mnie comfort najlepszy nie muli jak eko i nie rwie jak standard Edytowane 7 Grudnia 2019 przez orm 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 Godzinę temu, orm napisał: wg mnie comfort najlepszy nie muli jak eko i nie rwie jak standard Co to za tryby macie w XV? U mnie w Foresterze nie ma nic takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 ja w bliźniaku niższym Imprezie - tak w nowej budzie jest, zmienisz jak auto stoi na P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 Ale co zmieniacie, tryb tempomatu bo nie kumam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 Teraz, Michał W. napisał: Ale co zmieniacie, tryb tempomatu bo nie kumam? Jego narowistość, czy ma przyspieszać z temperamentem buddyjskiego mnicha, czy też poprzez stany pośrednie jak Robert Kubica w bolidzie Willamsa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 3 minuty temu, aflinta napisał: Jego narowistość, czy ma przyspieszać z temperamentem buddyjskiego mnicha, czy też poprzez stany pośrednie jak Robert Kubica w bolidzie Willamsa. Super a gdzie to się ustawia, może to mam i nie zauważyłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 U mnie wpływ na działanie tempomatu ma tylko wybór na kierownicy trybu "I" lub "S" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 1 minutę temu, Michał W. napisał: Super a gdzie to się ustawia, może to mam i nie zauważyłem? W XV/Impreza jest przy włączonym zapłonie na wyświetlaczu między zegarami w ustawieniach Eye Sight. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 5 minut temu, aflinta napisał: W XV/Impreza jest przy włączonym zapłonie na wyświetlaczu między zegarami w ustawieniach Eye Sight. Ciekawe, pójdę później do auta i zobaczę u siebie oraz zajrzę do instrukcji ale obawiam się, że nie mam nic takiego a wyraźnie przydałoby się. Dajcie proszę przy okazji jakąś fotkę ekranu wyboru tych trybów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 3 godziny temu, Michał W. napisał: Ciekawe, pójdę później do auta i zobaczę u siebie oraz zajrzę do instrukcji ale obawiam się, że nie mam nic takiego a wyraźnie przydałoby się. Dajcie proszę przy okazji jakąś fotkę ekranu wyboru tych trybów. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 Tryb dynamiczny będę testował w przyszłym tygodniu. Tydzień jeżdżenia tą samą drogą da pojęcie. Eco, nawet dla mnie niesłychanie spokojnego człowieka, jest nie do wytrzymania. Comfort mógł by być bo standard rzeczywiście trochę narowisty. Co ciekawe, w trybie eko nie zauważyłem eko w spalaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 U mnie tylko żona ma stale włączyny tryb eko (w nodzie), u mnie jakoś nie działa xD a tempomatu, po kilku próbach na samym początku i niejako zachłyśnięciu się technologią już nie używam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 Ja go lubię i szanuję - na pewno lepiej niż ja przyspiesza i hamuje lepiej niż ja bo to... automat zrośnięty z moim Szarym Mnichem a nie człowiek, który komunikuje się z nim za pomocą stopy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 6 godzin temu, aflinta napisał: W XV/Impreza jest przy włączonym zapłonie na wyświetlaczu między zegarami w ustawieniach Eye Sight. Dzięki za info. Niestety w Foresterze, przynajmniej moim w funkcjach EyeSight mogę jedynie ustawiać dźwięki ostrzeżeń i to tyle. No i grafikę mam jak w Commodore C64 w porównaniu do Waszej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się