Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

1 minutę temu, Zyzol napisał:

ES oferuje skuteczne (w testach) hamowanie awaryjne

 

O, to to! W życiu ES skutecznie działa tylko p. Pertyńskiemu :dance:

Ile razy mnie negatywnie ES zaskoczyło, to nie zliczę. Natomiast... nie złoszczę się na to, to tylko głupi automat, który ma mnie wspomagać, nie zastępować :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Skodziarz napisał:

Może cię nie było na forum, jak poprzednie 10 razy to pisałem, więc napiszę specjalnie dla ciebie jeszcze raz: XV/Impreza z silnikiem 1.6 to pierwsze w PL Subaru, które jest przyzwoicie wycenione. Byłem w lekkim szoku widząc, ile jest tańsze od 2.0.

1.6 kupić warto, pod warunkiem, że się wie, z czym trzeba się pogodzić, decydując się na Subaru, ale cena jest uczciwa - auto jest tanie i z zakupie i wykonaniu, wszystko się zgadza - coś jak Dacia :ok:Są rzeczy, które da się za niewielkie pieniądze (albo zupełnie malutkie, jak w twoim przypadku) poprawić - np. wyciszenie (do pewnego stopnia). Są takie, których nie poprawi się za żadne, tania, prymitywna konstrukcja na zawsze zostanie tanią, prymitywną konstrukcją.

Natomiast to, co SIP wyprawiał z cenami przy 2.0 i, podobno (p. Pertyński ma dobre stosunki z p. Rogalskim, więc podejrzewam, że wiadomość była sprawdzona), będzie wyprawiał z cenami 2.0 e-boxer, kwalifikuje się do użycia tylko i wyłącznie niecenzuralnych słów, które na tym forum są zabronione.

Więc, drogi Andrzeju, faktycznie, ty możesz pisać, że kupiłeś auto za przyzwoite pieniądze 

Kolego wolisz Kie Niro za 140 000? Czy może Mazde CX-30 za 160 000 ? :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, blejzu napisał:

(tylko to VAG wiec bym nie patrzyl bo jestem uprzedzony do tego koncernu)

 

No i tu w zasadzie kończy się możliwość prowadzenia z tobą sensownej dyskusji :( - uprzedzenia należy odłożyć na bok, żeby móc porozmawiać z zyskiem dla wszystkich ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Skodziarz napisał:

To wszystko jest rzeźba dealera, nie coś, co wyjeżdża tak z fabryki - to jednak robi różnicę...

Gdyby wszystkie opcje wyposażenia mieli w Japonii wkładać pod wymóg klienta w Polsce, to zamiast 2-3 miesiące oczekiwania na auto, byłoby 6 miesięcy, a jak wiemy taki prestiż zarezerwowany jest tylko dla chętnych na Superba ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, biedron napisał:

Kolego wolisz Kie Niro za 140 000? Czy może Mazde CX-30 za 160 000 ? :D

 

KIA Niro to pełnoprawna hybryda, nie "hybrydka" - została skonstruowana do czego innego (ruch 95% miejski), i tak sprawdzi się idealnie. Jeśli auta do takich celów bym potrzebował - to tak, wolałbym, Niro to bardzo sensowna konstrukcja.

 

A CX-30.... 160 kosztuje wersja mająca to, czego chyba żadne Subaru nie będzie miało przez następne 10 lat.

 

Więc proszę, nie trolluj, tylko pisz z rozsądkiem :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, aflinta napisał:

Gdyby wszystkie opcje wyposażenia mieli w Japonii wkładać pod wymóg klienta w Polsce, to zamiast 2-3 miesiące oczekiwania na auto, byłoby 6 miesięcy, a jak wiemy taki prestiż zarezerwowany jest tylko dla chętnych na Superba ;)

 

Coś za coś... 3 a 6 miesięcy to nieduża różnica, sam wiesz, że im człowiek starszy, tym czas szybciej leci ;) 

Poczekać 3 miesiące w zamian za DOKŁADNIE takie auto jakie chcę, bez przepłacania za dodatki, których nie chcę - spoko opcja.

Dobrze, że mamy wybór :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Chciałem prawdziwy napęd 4x4 z automatem i okazało sie, że nie było mnie stać na Seata, VW, Skodę i inne klony VAGa. Dopłata za to, dopłata za tamto. Tysiąc opcji dojenia klienta. Auto dla mnie miało kosztować  od 140 do 160tyś.+ koszt finansowania. Dlatego kupiłem Subaru XV :P

i dobrze zrobiłeś bo kupiłeś chyba jedno z najtańszych haldexo - podobnych aut na rynku. Oczywiście kosztem czegoś.

Subaru jest imo bardzo tanio wykonane. Tak jak wspomniałem brak wygłuszenia - sciagasz podsufitke boczki drzwi a tam blacha nawet kawałka gabeczki nie ma jak w autach produkowanych 20 lat temu. Podnosisz maske a tam patyk w aucie za 140-160 k pln;) Patrzysz miedzy fotele a tam majtające się kable w czarnej izolacji, wyciagasz stacje multimedialną w celu polepszenia komfortu w kabinie a tam nieład plątanina kabli i inne

11 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Teraz uważaj, bo będzie ciekawie. Za pierwszy serwis zapłaciłem 1070 zł. Od razu odpowiem, że brutto. Kredyt 50/50 za 2000zl. OC+AC 2700 od pełnej wartości.

ty poważnie uważasz że to jest niedrogo za wymianę 3 filterków ( kabiny, powietrza i oleju) i oleju bo nic innego za tą kwotę nie otrzymałeś a i jeszcze pieczątkę w książce serwisowej. Zobacz w książce serwisowej czy ASO w tej kwocie zrobiło Ci przegląd karoserii bo jeżeli nie to będziesz musiał za niego pewnie dopłacić  B)

11 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Ilość serwisów w Europie mam gdzieś, bo nie interesuje mnie ile kilometrów przejedzie do mnie pomoc drogowa. Przy założeniu , że zepsuje mi się Subaru:pstryk:. Dla właścicieli Skody może to ważne.

Dla właściciela każdego pojazdu to ważne i to bardzo. Owszem Subaru wolnossace to mało awaryjne auta ale niech coś padnie np na Bałkanach i gdzie naprawisz? Zostaje Ci laweta i szukanie najbliższego serwisu który w najlepszym przypadku będzie kila set km od Ciebie. Zawsze możesz też wozić komplet narzędzi w bagażniku , klucz dynamometryczny, manualna serwisowego i próbować ogarnąć samodzielnie:)

11 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Co do gamy silników, to rzeczywiście wybór musi być. Ciężko przecież  byłoby wybrać coś dobrego z tych małych trzycylindrówek albo innych TSI TDI. A na paliwo mnie stać. W końcu zaoszczędziłem parę złotych przy zakupie Subaru

. Przedwczoraj wróciłem z Chorwacji. Jazda przepisowa nasz XV średnia 10l/100km, Jetta znajomych 1,5tsi z ostatnią czerwoną literką 6,5l/100km. Subaru Palą dużo , są średnio wykonane, mają obecnie napęd haldexo - podobny ( sprzęgło wielkopłytkowe  ale znajdujące się w chyba w skrzyni biegów )   , są tanie w zakupie ale drogie w serwisowaniu ( w dodatku nie każdy serwis ogarnia tak jak byś chciał)  Drugi raz bym nie kupił. Co nie zmienia faktu że to ciekawe auta są i chyba warto raz w życiu skusić się na auto tej marki. Coś jak z Alfą ;) Ale to tylko moje zdanie i zapewne są ludzie mniej wybredni którzy na wyżej wymienione niedoskonałości przymkną oko

Edited by Karas
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, spawalniczy napisał:

Uważam, że aktualnie Subaru wyprzedza konkurencję (także marki premium) tylko na jednym polu. Mam na myśli systemy bezpieczeństwa. Chciałbym mieć ES w każdym moim następnym samochodzie niezależnie jaki będzie miał znaczek na masce.

 

Z jednej strony to dla wielu wystarczający argument. Ja jednak myślę, że takich obszarów jest więcej niż jeden.

Instruktor SJS na torze Kielce w zeszłym roku w maju stwierdził, że nie licząc kosztownych aut marek premium to Subaru ma aktualnie najlepszy napęd i trakcję.
Dodał, że nie mówi dlatego, że reprezentuje SJS, ale dlatego, że ma wieloletnie doświadczenie z wieloma markami w szkole jazdy. 

Dygresja z mojej strony: rok temu w maju był w ofercie Forester XT oraz WRX  :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, blejzu napisał:

Skoda tez tylko jeden silnik oferowala. Przypominam, ze ja chce AWD co ogranicza wybor do diesla. Jednego. Jak juz napisalem: szalu nie ma.

 

Obecnie sytuacja "silnikowa" na rynku EU jest wciąż kompletnie nienormalna. Różnica jest tylko taka, że dla VAG to przejściowe, w przypadku Subaru już tak pozostanie :)

Za dwa lata w konfiguratorze Skody będziesz miał wybór jak 1,5 roku temu i złożysz sobie coś rozsądnego 4x4 za mniejsze pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Zyzol napisał:

Wyjaśnisz na czym polega przewaga ES nad konkurencyjnymi systemami? Pytam, bo nie mam praktycznego porównania. W teorii jednak systemy konkurencji odjechały już do mocno do przodu. Np.:

- aktywne tempomaty reagujące na ograniczenia prędkości i ukształtowanie drogi

- systemy utrzymania na pasie, które są w stanie same prowadzić samochód, zmieniać pasy za naciśnięciem dźwigni kierunkowskazu 

- systemy potrafiące zatrzymać bezpiecznie samochód w przypadku zasłabnięcia kierowcy.

I pewnie wiele innych

Nie sledze tych systemow ostatnio. W jakich autach sa montowane (poza Tesla)?

 

Cytat

No i tu w zasadzie kończy się możliwość prowadzenia z tobą sensownej dyskusji :( - uprzedzenia należy odłożyć na bok, żeby móc porozmawiać z zyskiem dla wszystkich ;) 

Byc moze to prawda. Ale nie lubie kiedy koncern samochodowy robi mnie i cala reszte EU w buca a potem udaje, ze nic sie nie stalo. Jezeli oszukuja w przypadku silnika to rownie dobrze moga oszukiwac w innych miejscach (np. spawy). Subaru po wykryciu zlych spawow wycofalo auta i wymienilo na nowe (cale auta!). VAG udaje, ze wszystko jest w porzadku, aut nie wymienia, odszkodowan nie przyznaje a sciema z "akcja serwisowa dla dobra klientow" jest juz bezczelnoscia. Jak ktos cie opluwa to mozna udawac, ze pada deszcz albo zareagowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Skodziarz napisał:

 

Obecnie sytuacja "silnikowa" na rynku EU jest wciąż kompletnie nienormalna. Różnica jest tylko taka, że dla VAG to przejściowe, w przypadku Subaru już tak pozostanie :)

Za dwa lata w konfiguratorze Skody będziesz miał wybór jak 1,5 roku temu i złożysz sobie coś rozsądnego 4x4 za mniejsze pieniądze.

Ale to bylo wlasnie poltora roku temu. Byl tylko dyszel a golas Superb kosztowal 150k jezeli dobrze pamietam. Teraz nie patrze bo mnie to srednio interesuje.

 

Cytat

Subaru jest imo bardzo tanio wykonane. Tak jak wspomniałem brak wygłuszenia - sciagasz podsufitke boczki drzwi a tam blacha nawet kawałka gabeczki nie ma jak w autach produkowanych 20 lat temu. Podnosisz maske a tam patyk w aucie za 140-160 k pln;) Patrzysz miedzy fotele a tam majtające się kable w czarnej izolacji, wyciagasz stacje multimedialną w celu polepszenia komfortu w kabinie a tam nieład plątanina kabli i inne

Moze XV tak ma alke OBK jest lepiej zrobiony. Nie mam patyka (chyba, kurna, az zejde sprawdzic) ani majtajacych sie kabli miedzy fotelami. Stacji multimedialnej nie wyciagalem wiec nie wiem co z tylu jest. Wygluszenie rzeczywiscie mogloby byc lepsze.

Edited by blejzu

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, aflinta napisał:

Gdyby wszystkie opcje wyposażenia mieli w Japonii wkładać pod wymóg klienta w Polsce, to zamiast 2-3 miesiące oczekiwania na auto, byłoby 6 miesięcy, a jak wiemy taki prestiż zarezerwowany jest tylko dla chętnych na Superba ;)

3 mc to nominalny czas. Swojego kupiłem od ręki z placu dealer-a wiec nie jest to regułą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, blejzu napisał:

Nie sledze tych systemow ostatnio. W jakich autach sa montowane (poza Tesla)?

 

Peugeocie 208? Serio! Trochę się do przodu te kwestie akurat posunęły :) 

 

6 minut temu, blejzu napisał:

Ale nie lubie kiedy koncern samochodowy robi mnie i cala reszte EU w buca a potem udaje, ze nic sie nie stalo. Jezeli oszukuja w przypadku silnika to rownie dobrze moga oszukiwac w innych miejscach (np. spawy). Subaru po wykryciu zlych spawow wycofalo auta i wymienilo na nowe (cale auta!). VAG udaje, ze wszystko jest w porzadku, aut nie wymienia, odszkodowan nie przyznaje a sciema z "akcja serwisowa dla dobra klientow" jest juz bezczelnoscia. Jak ktos cie opluwa to mozna udawac, ze pada deszcz albo zareagowac.

 

 

Dieselgate było słabe, nikt temu nie przeczy. Z drugiej strony większa emisja zanieczyszczeń przez silnik, niż deklarowana to jednak inny kaliber niż złe spawy no...

W kwestii silników można przypomnieć co wyprawiał SIP w przypadku SBD, czy Honda ze skrzyniami w Type-R.

Każdemu producentowi da się coś wygarnąć, później to już tylko efekt skali, bo VAG jest jednak gigantyczny (i z jakichś powodów taki się stał, zadecydowali o tym klienci, nikt inny).

Chciałbym kupić jakiś ręcznie montowany w setkach sztuk wehikuł (ale nie coś jak RR! :ph34r:), ale nawet w tej mlekiem i miodem płynącej Austrii się tyle nie zarabia ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, MaMis napisał:

3 mc to nominalny czas. Swojego kupiłem od ręki z placu dealer-a wiec nie jest to regułą. 

 

No VAGa z placu też da się kupić, jak pasuje ci wyposażenie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, blejzu napisał:

Ale to bylo wlasnie poltora roku temu. Byl tylko dyszel a golas Superb kosztowal 150k jezeli dobrze pamietam. Teraz nie patrze bo mnie to srednio interesuje.

 

To może dwa lata temu... :biglol: No był Superb 4x4 z benzyną na pewno.

Teraz będzie 2.0 TSI (czy jest, diabli wiedzą, nie jestem dealerem Skody wbrew temu, co może się wydawać :D). Wciąż wyjdzie drożej niż Subaru, no ale 2.0 TSI ma 190 KM i solidny moment obrotowy, więc ciężko porównać ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Skodziarz napisał:

Dieselgate było słabe, nikt temu nie przeczy. Z drugiej strony większa emisja zanieczyszczeń przez silnik, niż deklarowana to jednak inny kaliber niż złe spawy no...

Tylko zle spawy to wypadek przy pracy ktory dotyczyl kilkuset aut. Dieselgate to zakrojone na szeroka skale oszustwo. A ukarani zostali programisci a nie osoby ktore decydowaly o tym procederze. Kaliber inny ale, patrzac szerzej, to wieksza emisja wykonczy nas jako gatunek a zly spaw moze dotknac kilku osobnikow :)

 

16 minut temu, Skodziarz napisał:

W kwestii silników można przypomnieć co wyprawiał SIP w przypadku SBD, czy Honda ze skrzyniami w Type-R.

SIP w wielu przypadkach odpalil "gest handlowy" (znam osobiscie dwa) co nie zalatwia sprawy ale na pewno wyglada lepiej niz reakcja VAG albo innych koncernow na swoje problemy (np. Mazda i glosna ostatnio jazda z zabezpieczeniem antykorozyjnym). SBD mialo ewidentna wade konstrukcyjna i powinno to zostac zalatwione w inny sposob (w US wymienili silniki w ramach gwarancji po postraszeni pozwem zbiorowym jezeli dobrze kojarze) ale nie bylo to planowane posuniecie (mam nadzieje przynajmniej).

 

13 minut temu, Skodziarz napisał:

Wciąż wyjdzie drożej niż Subaru, no ale 2.0 TSI ma 190 KM i solidny moment obrotowy, więc ciężko porównać

Wiesz... 15KM mnie nie rusza a wole wolnego ssaka niz uturbione "nowoczesne" silniki z bezposrednim wtryskiem i innymi wynalazkami ktore moga znaczaco wplynac na skrocenie zywotnosci silnika.

 

13 minut temu, Skodziarz napisał:

To może dwa lata temu...

Strzelam, ze dwa lata temu Subaru mialo w ofercie Forka XT oraz  XV 2.0 i 1.6 :)

 

EDIT:

Az sprawdizlem to 208 i nie ma w ofercie nic poza tym co ma ES. Pytanie jak sie ma ze skutecznoscia bo BMW tez sie chwali tym systemem a testow w USA nie zaliczylo.

Edited by blejzu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, blejzu napisał:

SBD mialo ewidentna wade konstrukcyjna i powinno to zostac zalatwione w inny sposob (w US wymienili silniki w ramach gwarancji po postraszeni pozwem zbiorowym jezeli dobrze kojarze) ale nie bylo to planowane posuniecie (mam nadzieje przynajmniej).

to w USA był oferowany diesel?

Nikt nie przeczy że Subaru to fajne auta ale imo  za  niedużo wieksze $$ można kupic coś bardziej komfortowego, tańszego w eksploatacji, mocniejszego w serii ale nie tak egzotycznego bo Subaru to auta dla indywidualistów :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Karas napisał:

to w USA był oferowany diesel?

Hmm.. Moze to nie chodzilo o SBD rzeczywiscie. Musialy mi sie scalic dwa artykuly w glowie :) Teraz przedluzaja gwarancje na CVT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żałuję że się odezwałem. Nie przewidziałem, że wywołam taką wojenkę uzasadnieniem mojego wyboru. Więcej w tym wątku nie napiszę. Wyciągane są już takie atuty jak lampki, kabelki, kijki pod maską. Jednym słowem emocje, których tu nie powinno być. No i jeszcze ten mentorski i pouczający ton. Tu wycieczka do @Skodziarz Teraz wiem, że nie trzymasz ciśnienia. 

  • Like 2
  • Haha 2
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Zyzol napisał:

 

Wyjaśnisz na czym polega przewaga ES nad konkurencyjnymi systemami? Pytam, bo nie mam praktycznego porównania.

Na ten moment jeden film znalazłem z testów porównawczych ale przed zakupem Forka śledziłem temat i na YouTube było sporo tego typu badań. W "Plejady" też często wspominają o kolejnych wyróżnieniach  przyznawanych co roku dla Subaru EyeSight na rynku amerykańskim. Z pewnością konkurencja nie śpi ale jak do tej pory ES skutecznością ogrywa rywali za oceanem, niekoniecznie ilością funkcji, o których wspomniałeś.

 

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, blejzu napisał:

Az sprawdizlem to 208 i nie ma w ofercie nic poza tym co ma ES. Pytanie jak sie ma ze skutecznoscia bo BMW tez sie chwali tym systemem a testow w USA nie zaliczylo.

 

Przepraszam, faktycznie, Clio - mylą mi się Francuzy :blink:

Ale bardzo się cieszę, że zachęciłem cię do zorientowania się w rynku - zmienia się dynamicznie - niekoniecznie w dobrym kierunku, ale dla nas, fanów motoryzacji, dobrze jest wiedzieć, co w trawie piszczy :wrrum:

 

Doprecyzowując - Clio nie ma absolutnie wszystkich systemów z listy @Zyzol, najmniejszym autem, które może mieć wszystkie, jest... (nie chciałem VAG!) Audi A1. A to ta sama klasa, co Clio...

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

No i jeszcze ten mentorski i pouczający ton. Tu wycieczka do @Skodziarz Teraz wiem, że nie trzymasz ciśnienia. 

 

Łatwy sposób na zawinięcie się bez merytorycznego pociągnięcia wątku :( Bo przecież wyciąganie kwestii patyka z merytoryką nie ma ani trochę wspólnego.

Mentorski/niementorski - wiem coś, to piszę. Nie poradzę (no i nie zamierzam), że mam i lata i doświadczenie (patrząc po tym, że sam zabrałeś się za wygłuszanie auta widzę, że nie boisz się zakasać rękawów i coś zrobić, powinieneś rozumieć):hi:

Ty decydujesz, jak to potraktujesz, nie jestem w stanie wszystkim dogodzić. Dodatkowo sprawę utrudnia fakt, że jestem tu owcą w stadzie wilków (nie tylko ze względu na nick). Z czasem do mnie ludzie (jak do @Karas) przywykają jak do folkloru, ale nowi są zdecydowanie bardzo zajadli :drinks:

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Skodziarz napisał:

najmniejszym autem, które może mieć wszystkie, jest... (nie chciałem VAG!) Audi A1

Dalej pudlo. Zarowno Clio jak i Audi maja "jedynie" system utrzymywania pasa ruchu. Asystent zmiany pasa ruchu to tylko taka ladna nazwa. Ale bardzo sie ciesze, ze zachecilem Cie do zorientowania sie w rynku bo zmienia sie dynamicznie ale dla nas, fanaow motoryzacji, dobrze jest wiedziec co w trawie piszczy. Szukamy dalej? :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, blejzu napisał:

Dalej pudlo. Zarowno Clio jak i Audi maja "jedynie" system utrzymywania pasa ruchu. Asystent zmiany pasa ruchu to tylko taka ladna nazwa. Ale bardzo sie ciesze, ze zachecilem Cie do zorientowania sie w rynku bo zmienia sie dynamicznie ale dla nas, fanaow motoryzacji, dobrze jest wiedziec co w trawie piszczy. Szukamy dalej? :)

 

Mylisz się...

A system rozpoznawania znaków?

A adaptacyjny tempomat zaawansowany bardziej niż dość kulawy w ES?

Dodatkowo, Audi ma aktywny system utrzymania pasa ruchu, który nie tańczy jak pijany między pasami...

 

No musisz jeszcze do czytania dołączyć zrozumienie, bo tak to będziesz się w tym dynamicznie zmieniającym się rynku orientował tylko połowicznie... Rozmawiamy sobie dalej? :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...