Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

@keyman jaki masz olej zalany? Ja zalałem 5W30 i w drodze do Cro (140-150km/h) max co widziałem to 107-108, lekkie popuszczenie gazu i już temp leciała w dół.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, moominko napisał:

@keyman jaki masz olej zalany? Ja zalałem 5W30 i w drodze do Cro (140-150km/h) max co widziałem to 107-108, lekkie popuszczenie gazu i już temp leciała w dół.

Od maja 5W30. No właśnie do 110*C bym dopuszczał. Powyżej mnie zaniepokoiło, ale tak jak piszesz, jest to chwilowe i temp leci w dół.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, moominko napisał:

@keyman jaki masz olej zalany? Ja zalałem 5W30 i w drodze do Cro (140-150km/h) max co widziałem to 107-108, lekkie popuszczenie gazu i już temp leciała w dół.

Potwierdzam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kilkunastoletnich (amatorskich, żebym znowu nie został odpytany o poprawność metody badawczej) obserwacjach klimatu w Polsce dochodzę do wniosku, że 5W40 albo nawet i 10W50 w silnikach benzynowych to dobry wybór. W dieslu 5W30 albo i 0W30 może dać równie dobre efekty, w szczególności gdy pojazd jest używany tam gdzie ujemne temperatury utrzymują się często a silnik jest odpalany nieczęsto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Szürkebarát napisał:

Po kilkunastoletnich (amatorskich, żebym znowu nie został odpytany o poprawność metody badawczej) obserwacjach klimatu w Polsce dochodzę do wniosku, że 5W40 albo nawet i 10W50 w silnikach benzynowych to dobry wybór. W dieslu 5W30 albo i 0W30 może dać równie dobre efekty, w szczególności gdy pojazd jest używany tam gdzie ujemne temperatury utrzymują się często a silnik jest odpalany nieczęsto.

0W40 to chyba optymalne rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Blixten napisał:

T.T.T.M. ;)

 

19 godzin temu, keyman napisał:

Jaką temperaturę silnika rejestrujecie w swoich XV? U nas przy jeździe (w temp 25-30*) po drogach krajowych jest takie 100-103*, natomiast przy 140km/h pod wiatr i moze lekko pod górę miałem 109-111*. Tu pojawia się niepewność, post i pytanie do Was.

 

 

 

 

 

 

Bądź spokojny,  u mnie podobnie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karas napisał:

0W40 to chyba optymalne rozwiązanie.

Optymalne rozwiązanie to coś takiego jak uniwersalne narzędzie, które zawsze będzie gorsze od specjalistycznego narzędzia.

 

Od Bałtyku do Tatr niby mamy ten sam klimat ale w praktyce tak nie jest, bo i w kierunku od Odry do Bugu już jest inaczej. A od wielu lat obecne wtargnięcia powietrza zwrotnikowego, pozwalają zalewać silniki olejem o wyższej lepkości w wyższych temperaturach.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
28 minut temu, Szürkebarát napisał:

Optymalne rozwiązanie to coś takiego jak uniwersalne narzędzie, które zawsze będzie gorsze od specjalistycznego narzędzia.

niestety coś za coś dokładnie takim  "uniwersalnym narzędziem jest XV" ;)  Czyli średnie we wszystkich kategoriach ale łączy cechy wielu aut ( terenówki, kompakta, auta rodzinnego i sportowego :biglol: ) ... 

Od lat XV zalewam 0w40 i jest git a i ubytków oleju nie zauważam. 

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, keyman napisał:

Od maja 5W30. No właśnie do 110*C bym dopuszczał. Powyżej mnie zaniepokoiło, ale tak jak piszesz, jest to chwilowe i temp leci w dół.

przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie ;)) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie ) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem
Ostatni tydzień, gorrraco, trasa Wrocław - WAWA i zobaczyłem 119 przy "prędkości przelotowej" i nie było to 180 - hmm, ktoś coś wie przy jakiej temp powinniśmy się martwić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Blixten napisał:

T.T.T.M. ;)

 

37 minut temu, Karas napisał:

przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie ;)) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem

 

4 minuty temu, yarthecat napisał:

Ostatni tydzień, gorrraco, trasa Wrocław - WAWA i zobaczyłem 119 przy "prędkości przelotowej" i nie było to 180 - hmm, ktoś coś wie przy jakiej temp powinniśmy się martwić?

 

czyli STM, Blixten miał rację :) Myślę, że powyżej 120*C należy jednak zdjąć nogę z gazu. Dzięki za odpowiedzi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
43 minuty temu, yarthecat napisał:
Godzinę temu, Karas napisał:
przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie emoji6.png) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem

Ostatni tydzień, gorrraco, trasa Wrocław - WAWA i zobaczyłem 119 przy "prędkości przelotowej" i nie było to 180 - hmm, ktoś coś wie przy jakiej temp powinniśmy się martwić?

 

37 minut temu, keyman napisał:

Myślę, że powyżej 120*C należy jednak zdjąć nogę z gazu. Dzięki za odpowiedzi.

wszystko zależy od oleju na jakim smigacie. Jeżeli na 0w20 to bym się martwił, przy Xw30 mniej a przy Xw40 czy Xw50 (imo przerost tresci nad formą ) nie ma co się przejmowac

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimat klimatem a ja jednak wziąłbym pod uwagę założenia konstruktorów co do lepkości oleju...

Przy okazji zwróćcie uwagę, że oleje 5W30 potrafią mieć bardzo różne lepkości przy 100stC. Nie na darmo jednak jest klasyfikacja ACEA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.06.2019 o 21:21, Karas napisał:

przy dłużej utrzymywanych prędkościach 180km/h+ ( oczywiście na niemieckiej autostradzie ;)) temp oleju potrafi się zbliżyc do 120st C -sprawdzałem

To XV tak szybko poleci? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, MaMis napisał:

To XV tak szybko poleci

2,0 powinien bez problemu. 1,6... Impreza dała radę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, aflinta napisał:
10 minut temu, MaMis napisał:

To XV tak szybko poleci

2,0 powinien bez problemu. 1,6... Impreza dała radę :)

Ile tam mamy w instrukcji 1,6? 176 km/ godz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, MaMis napisał:

To XV tak szybko poleci? 

z palcem w uchu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Karas napisał:

z palcem w uchu ;)

180 spokojnie - 200 ciezko ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bmbm napisał:

180 spokojnie - 200 ciezko ;/

 

Długo na to czekałem, ale mój poleciał 200 na A1. 

Było tak głośno, że nie słyszałem wcale silnika :D 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Blixten napisał:

 

Długo na to czekałem, ale mój poleciał 200 na A1. 

Było tak głośno, że nie słyszałem wcale silnika :D 

co prawda mam I gena ale silnik i masa podobne. 200 licznikowe "idzie" Co prawda napędza się do tej predkosci inaczej bo skrzynia manulana-czyli kazdy bieg do odcinki ale II gen przy sprzyjających wiatrach też powinien dac rade. Co do głośnosci - każdy XV to pucha na kołach więc nie ma co liczyc na jakikolwiek komfort prz takich predkosciach :mrgreen:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie (I gen.) 200 się zdarzało, natomiast przy dłuższej jeździe z prędkością 180 przy wysokiej temperaturze powietrza zapalała  się kontrolka temperatury oleju w CVT i trzeba było zwalniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 minut temu, PRIMAR napisał:

U mnie (I gen.) 200 się zdarzało, natomiast przy dłuższej jeździe z prędkością 180 przy wysokiej temperaturze powietrza zapalała  się kontrolka temperatury oleju w CVT i trzeba było zwalniać.

 

Ja jechałem 200 tylko przez parę minut, ale było to wystarczająco długo żeby śmignąć obok kliku Audi, VW i BMW i zobaczyć ich zdziwione miny. :biglol:

Edited by Blixten
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeśli ktoś ma ochotę na lekturę ostatniego wydania OffRoad. Merytorycznie kompletne dno. Ani słowa o ES i masę błędów w tekście. 

Osobiście zaczyna mnie drażnić brak dynamiki przy prędkościach 130–150 w zakresie obrotów 2-4tys jak i marne wygłuszenie. 

 

19A301DC-750E-4582-8F82-2BC8C2A42D42.jpeg

6AE00702-BEE6-44AA-8328-11370911EAC7.jpeg

1E7B2093-A1BF-4D55-B138-F26CAAD10692.jpeg

Edited by MaMis

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, MaMis napisał:

Osobiście zaczyna mnie drażnić brak dynamiki przy prędkościach 130–150 w zakresie obrotów 2-4tys jak i marne wygłuszenie.

Silnik wolnossacy żeby dynamika była musisz krecic pod czerwone pole. Masz manetki więc w czym problem? Masz tego XV z 2.0 czy 1,6? . Oddaj do zakładu Car Audio , wygłuszą matami i problem zniknie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 24.06.2019 o 18:10, moominko napisał:

Myślę, że powinieneś pytać nie tu ale na jakimś forum caravaningowym. BO tu każdy Ci napisze 1400kg ;) 

Dopytałem na innym forum znawców tematu. Pomino zapisu w dowodzie 1400 kg radzą przyczepę z DMC max 1200 kg. W brew pozorom jest sporo przyczep na rynku mieszczących się w tej masie dla 4 a czasami 5 osób.   Takie same ciężary targają cytowanym wyżej S-Cross.

Edited by MaMis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...