Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Skodziarz napisał:

No nie jest - na filmiku powyżej widać to wyraźnie

Teraz zauważyłem. Wygląda mi jednak, że nie jest płytszy o całą wysokość załamania, ale nieco mniej. Akurat na wysokość mi miejsca nigdy nie brakowało, no i półkę zawsze można zdjąć. Natomiast w plug-in hybrid, jest już zdecydowanie za płytki. Ciekawi mnie bardziej jak czuć te dodatkowe 60 Nm momentu, to w sumie ok 30% więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krakbar napisał:

Ciekawi mnie bardziej jak czuć te dodatkowe 60 Nm momentu, to w sumie ok 30% więcej.

 

Jest to zdecydowanie ciekawsze niż analiza 3 cm płytszej podłogi w bagażniku ;)

60Nm vs. 100 kg masy więcej hmm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli w hybrydach mamy do czynienia z mocą systemową, a momentu się nie podaje, to jak ma się do te 30% do rzeczywistości?
Na moment obrotowy systemu hybrydowego składa się % momentu silnika elektrycznego i % momentu silnika spalinowego. Przy samym ruszaniu, czyli sytuacji gdzie silnik spalinowy ma niewielki moment, silnik elektryczny daje prawie 100% swoich możliwości. Wraz ze wzrostem prędkości auta, maleje wpływ ekektyka a rośnie spaliny.
Idąc tym tokiem myślenia, autko powinno być żwawsze "od dołu", przy praktycznie nie zmienionej charakterystyce na autostradzie.
IMHO

Subaru XV II 2.0

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy większa dynamika i frajda w miejsce i bez zmian przy prędkościach autostradowych. Przyspieszanie z 80 czy 100 km/h takie samo. Spalanie w trasie tez prawdopodobnie bez zmian. A co w sytuacji gdy jedziemy stała prędkością 90 km/h przy obrotach 1800-2000? Silnik elektryczny będzie dopędzał spalinę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mi się zdarzyło wyjątkowo przewieźć większy bagaż przez kilkanaście kilometrów, jakieś 90 kg. Wrażenie jakby ktoś małą kotwicę zarzucił ;) Więc przy większych prędkościach może być problem, żeby zrównoważyć to 100 kg baterii z tyłu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, GREGG napisał:

Dzisiaj mi się zdarzyło wyjątkowo przewieźć większy bagaż przez kilkanaście kilometrów, jakieś 90 kg. Wrażenie jakby ktoś małą kotwicę zarzucił ;) Więc przy większych prędkościach może być problem, żeby zrównoważyć to 100 kg baterii z tyłu ...

Można jedynie mieć nadzieje że w przypadku akumlatorów obciążenie jest lepiej zbalansowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu musiałem zapłacić z moje lenistwo i wyjeżdżanie z miejsca postojowego "na styk". Zauważyłem, że przechodzi z 3-4 cm zapasu i zacząłem wyjeżdżać na raz, zamiast na dwa i tym razem się przeliczyłem i podrapałem mojego Subka.
Co najlepiej zrobić w takim przypadku? ASO, jakiś inny lakiernik, samemu? Zauważyłem to dopiero na myjni, więc faktycznie musiałem zahaczyć minimalnie i zagięcia żadnego nie ma. Pytam, bo jeszcze nie miałem podobnego problemu. Przynajmniej, nie w swoim samochodzie ;)
Będę wdzięczny za sugestie.

IMG_20190309_105152.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, prugi said:

Na moment obrotowy systemu hybrydowego składa się % momentu silnika elektrycznego i % momentu silnika spalinowego. Przy samym ruszaniu, czyli sytuacji gdzie silnik spalinowy ma niewielki moment, silnik elektryczny daje prawie 100% swoich możliwości. Wraz ze wzrostem prędkości auta, maleje wpływ ekektyka a rośnie spaliny.
Idąc tym tokiem myślenia, autko powinno być żwawsze "od dołu", przy praktycznie nie zmienionej charakterystyce na autostradzie.
IMHO

Subaru XV II 2.0
 

 

Czyli zamiast turbo od dołu elektryk daje power.

Przy tej autostradzie jest mała różnica, że tam już silniczek elektryczny nie wiele pomoże a spalinowy musi ciągnąć o 100kg więcej. Zatem na autostradzie będzie chyba ciut gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krakbar napisał:

W końcu musiałem zapłacić z moje lenistwo i wyjeżdżanie z miejsca postojowego "na styk". Zauważyłem, że przechodzi z 3-4 cm zapasu i zacząłem wyjeżdżać na raz, zamiast na dwa i tym razem się przeliczyłem i podrapałem mojego Subka.
Co najlepiej zrobić w takim przypadku? ASO, jakiś inny lakiernik, samemu? Zauważyłem to dopiero na myjni, więc faktycznie musiałem zahaczyć minimalnie i zagięcia żadnego nie ma. Pytam, bo jeszcze nie miałem podobnego problemu. Przynajmniej, nie w swoim samochodzie ;)
Będę wdzięczny za sugestie.

 

podejrzewam, że lakiernik z poza ASO wyjdzie taniej, no chyba, że chcesz zrobić z ubezpieczenia cały element. Przynajmniej zabezpiecz to czymkolwiek przed rudą, jeżeli zamierzasz jeszcze trochę jeździć przed naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Snuff napisał:

Przynajmniej zabezpiecz to czymkolwiek przed rudą

 

Na zderzaku? ;)

(jeżeli to zderzak ofc)

4 godziny temu, Michał W. napisał:

Można jedynie mieć nadzieje że w przypadku akumlatorów obciążenie jest lepiej zbalansowane.

 

Z wizualizacji e-box wychodzi na to, że te 100 kg będzie jednak "w bagażniku", z przodu jest tylko silniczek el. czyli pewnie jakieś max. 10 kg ze 100 kg ogółem. Także na trasę będzie to pewnie słabe rozwiązanie  

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, krakbar napisał:

Będę wdzięczny za sugestie.

 

Jeśli to plastik, nie blacha, to zostawić - umyć porządnie miękką szmatką z jakimś mydłem, a się okaże, ze połowy tych zadrapań nie będzie i zostaną tylko te przetarcia do plastiku, te jasne kreski znikną. Lakier jest ciemny, więc nawet tego za bardzo nie będzie widać. :ok:

 

Chyba, że to blacha - to wtedy to nie wiem, zawsze przycieram zderzaki :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, to zderzak. W sumie faktycznie nie za bardzo to widać, bo zauważyłem dopiero na myjni. A gdybym trafił jakieś większe przytarcie, to czy postępuje się tradycyjnie? W sensie papier ścierny, ew. szpachla, baza i lakier? Myślałem nawet o czujnikach parkowania, ale one chyba za szybko pikają, a zdarza mi się manewrować na kilka cm, więc raczej nie mają sensu.


A zresztą już przejrzałem filmiki na YT. Bułka z masłem, ale póki co to to wyczyszczę i zostawię. Temat zamknięty :)

Edytowane przez krakbar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoła Jazdy Subaru, szkolenie 1 stopnia, tor w Pszczółkach k/Gdańska. 

 

Wbrew temu co mówił Instruktor, już przy prędkości 50 km/h trzeba było się jednak trochę namachać tą kierownicą ;)

Slalom, hamowanie awaryjne na płycie poślizgowej z jednoczesną próbą ominięcia przeszkód, awaryjna zmiana pasa ruchu, łuk poślizgowy, ... ale była frajda ! :ok:

Cenne uwagi dające do myślenia, możliwość poznania zachowania auta i podniesienia swoich umiejętności - taką szkołę to ja rozumiem i chętnie zapiszę się na 2 stopień. Brawo Subaru za super inicjatywę :thumbup:

 

1.jpg

 

20190311_133847.jpg

 

20190311_121352.jpg

 

20190311_145912.jpg

Edytowane przez Blixten
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Skodziarz napisał:

Ale się tych białych XV sprzedaje :o

Były 3 białe, 3 niebieskie i 1 czarny + niebieski SJS

W tym chyba 6x2.0 i 1x1.6 + 1.6 SJS?

Dzięki za wspólne szkolenie i możliwość spotkania.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vagabond napisał:

Blixten jak masz więcej fotek to wrzuć do galerii naszych piętnastek ;) Szkolenie fajne, ja byłem w Kielcach i również polecam :thumbup:

Wrzuciłem tylko te  które w mojej ocenie nie naruszają prywatności innych uczestników. 

Może Koledzy @keyman@bmbm, @MaMis, coś mają i wrzucą  ? :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoła Jazdy Subaru, szkolenie 1 stopnia, tor w Pszczółkach k/Gdańska. 
...

Kurczę....nie wiedziałem, że i w Gdańsku to robią, od razu bym podskoczył. Widzę, ze przegapiłem dobrą zabawę może jeszcze do maja załapię się na kurs


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Snuff napisał:

Kurczę....nie wiedziałem, że i w Gdańsku to robią, od razu bym podskoczył. 

Nie dostałeś maila od SJS ??

2 minuty temu, MaMis napisał:

a mam same fotki z blachami wiec nie wychylam się:) 

Jak znajdziesz wolną chwilę to wymaż numery tablic i wrzuć co masz. Gorzej jest wymazać coś na filmie (ja nie umiem), ale wysłałem Koledze który pracuje w TVN i "zblurował" tablice profesjonalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...