Skocz do zawartości

Nowe Legacy MY2015 w Europie/Polsce??


Meteor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukałem takiego tematu na forum ale wyszukiwarka niewiele wyrzuciła i nie znalazłem takiego tematu bezpośredniego - jakby był to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie.

 

Do rzeczy - Zarówno w Japonii jak i w US dostępne są modele LEGACY (sedan) w nowej wersji nadwozia tj. po roku 2015. nawet u nas na otomoto i allegro ukazały się modele amerykańskie. Natomiast nie ma chyba wersji europejskiej. To że w Polsce nie ma to mnie może i nie dziwi ale że w Niemczech i w Szwajcarii też nie to juz zaskoczenie. Ciekawy jestem dlaczego? nie ma zapotrzebowania? Nie opłaca się? Tribeca niby amerykańska ale wersja na Europę była - rzadko bo rzadko ale jak się ktoś uparł to kupić mógł a tu - całkiem d....a :(

Wie ktoś czy będzie można u nas kupić/sprowadzić nowe Legacy, oczywiście w europejskiej/polskiej dystrybucji)? a już w wersji silnika 2.0D to juz by była rewelacja...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

To że w Polsce nie ma to mnie może i nie dziwi ale że w Niemczech i w Szwajcarii też nie to juz zaskoczenie
Dlaczego ? Polska jest w EU i mamy praktycznie tę sama gamę modelową ( różnica : nie sprowadzaliśmy wersji 2WD gdy były dostępne ).

 

 

czy będzie można u nas kupić/sprowadzić nowe Legacy, oczywiście w europejskiej/polskiej dystrybucji)?

Nie ma takich planów.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za odpowiedź 

No cóż, krótkie "nie ma takich planów" i po zawodach.

Trochę mnie to dziwi ale może jest w tym jakieś uzasadnienie, którego trudno mi dostrzec. Oczywiście Dyrekcja nie musi się nikomu tłumaczyć ale dajcie mi Państwo chociaż spróbować zrozumieć przyczynę - powtórnie więc zapytam nie opłaca się czy są inne przyczyny? Może jakieś cła albo uwarunkowania prawne UE?  

Nie mam zielonego pojęcia czemu taka jest filozofia firmy. Przecież mimo mody na SUV-y i kombi to dalej na rynku jest zapotrzebowanie na sedany. Zarówno VW, opel, Audi jak i oczywiście samochody japońskie: mazda, toyota, itd sprzedają się całkiem nieźle. Na pewno troszkę mniej niż kiedyś ale co szkodzi raz w roku przywieźć setkę sedanów do europy...

Wiadomo, Subaru to "inne" samochody ale... jako trochę rozwydrzeni klienci w epoce globalizacji większość z nas ma świadomość, że jak coś jest dostępne na rynku to powinno być dostępne i w UE no i w Polsce

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za odpowiedź

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam ale wyszukiwarka mi tego wątku nie wyrzuciła a jest on prawie identyczny z moim.

Natomiast ewidentnie z niego wynika, że to kwestia $$$! Chociaż z drugiej strony zapotrzebowanie na poziomie 10% wcale nie jest takie małe. Wydaje mi się istotne aby przy analizie "pokrycia rynku" wziąć także pod uwagę kwestię oferty marki. Użytkownik szukający koniecznie sedana i nie usatysfakcjonowany być może pójdzie do innej marki i nie wiadomo czy wróci! Ja tak np. zrezygnowałem z mazdy 3 jako drugiego auta w domu bo mazda też akurat tak podeszła do tematu w pewnym wąskim obszarze. AWD jest rewelacyjne ale... świat idzie naprzód a napędy są coraz lepsze. Np. Audi Quattro jest naprawdę fajnym autem tylko trochę jak dla mnie zbyt gryzie w oczy. Subaru takie nie jest i jest tu jego ogromna przewaga.

Oczywiście nawet mi przez myśl nie przychodzi aby wchodzić w polemikę z Dyrekcją (przede wszystkim ze względu na brak dostępu do szczegółowych danych ekonomicznych) ale pamiętajmy proszę, że sprzedaż marki to nie tylko oferta dla statystycznie największego zapotrzebowania ale i dla mniej "sprzedawalnych" modeli. Wg mnie 10% rynku to wcale nie tak mało i dalej uważam, że ta setka sedanów przywieziona do Europy rozeszła by się błyskawicznie.

Impreza mi nie odpowiada a Levorg jest dla mnie "za młody", tzn. nie chodzi o to że jest to nowy model ale to nie jest samochód dla mojego segmentu oczekiwań (może trochę stereotypowo myśląc). Mówiąc bardziej porównawczo choć trochę może obrazoburczo: nie interesuje mnie ford focus/VW golf/A3/mazda3/ itp a raczej wybiorę Mondeo/Passat/A6/mazda6 - każde auto ma swój "target". Outback ma swoją urodę zwłaszcza ten ostatni model ale to jednak kombi... może i na mnie przyjdzie taki czas ale na razie jeszcze nie przyszedł ;)

...a i jeszcze jedno - zobaczcie Państwo jak dobrze sprzedają się octavie i superby w sedanach i to w najbogatszych wersjach - oczywiście to żadne porównanie marki ale mówię raczej o zapotrzebowaniu na rynku.

Jeśli Dyrekcja lub ktokolwiek by chciał na ten temat porozmawiać więcej to jestem do dyspozycji i dla mnie byłaby to prawdziwa przyjemność - Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zobaczcie Państwo jak dobrze sprzedają się octavie i superby w sedanach i to w najbogatszych wersjach
 

 

żeby uściślić wspomniane Ocatvie i Superby to hatchbacki i jest to jedna z ważniejszych funkcjonalności dla nabywców tych aut

 

wyglądem nawiązują do sedana ale każde z nich w istocie to hatchback

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zobaczcie Państwo jak dobrze sprzedają się octavie i superby w sedanach i to w najbogatszych wersjach
 

 

żeby uściślić wspomniane Ocatvie i Superby to hatchbacki i jest to jedna z ważniejszych funkcjonalności dla nabywców tych aut

 

wyglądem nawiązują do sedana ale każde z nich w istocie to hatchback

 

...oczywiście wiem - rozwiązanie TWINBACK w superbie, funkcjonalność super ale nie zmienia to istoty sprawy, o której pisałem wyżej, że użytkowników sedanów jednak jeszcze na rynku trochę jest i jeszcze trochę będzie, a w konsekwencji o ile sam model jest przez subaru produkowany to powinien być i dostępny. O ile jest dla mnie oczywiste, że OUTBACK zastąpił legacy kombi i ja też nie miałbym tu dylematu to targetem OUTBACKA jest inna grupa a targetem LEGACY jest inna! 

Stąd dostępność na rynku amerykańskim zarówno jednego jak i drugiego modelu, czemu więc i nie w Europie? 10% to nie tak mało a w Stanach pewnie nie jest aż tak mocno inaczej

Edytowane przez Meteor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zobaczcie Państwo jak dobrze sprzedają się octavie i superby w sedanach i to w najbogatszych wersjach

 

żeby uściślić wspomniane Ocatvie i Superby to hatchbacki i jest to jedna z ważniejszych funkcjonalności dla nabywców tych aut

 

wyglądem nawiązują do sedana ale każde z nich w istocie to hatchback

...oczywiście wiem - rozwiązanie TWINBACK w superbie, funkcjonalność super ale nie zmienia to istoty sprawy, o której pisałem wyżej, że użytkowników sedanów jednak jeszcze na rynku trochę jest i jeszcze trochę będzie, a w konsekwencji o ile sam model jest przez subaru produkowany to powinien być i dostępny. O ile jest dla mnie oczywiste, że OUTBACK zastąpił legacy kombi i ja też nie miałbym tu dylematu to targetem OUTBACKA jest inna grupa a targetem LEGACY jest inna!

Stąd dostępność na rynku amerykańskim zarówno jednego jak i drugiego modelu, czemu więc i nie w Europie? 10% to nie tak mało a w Stanach pewnie nie jest aż tak mocno inaczej

Nie ma już rozwiązania twinndoor czy twinback w Superbie tylko zwykła klapa

 

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma już rozwiązania twinndoor czy twinback w Superbie tylko zwykła klapa

 

 

 

tapatalk

 

z góry MOD-a przepraszam, bo gdzież mnie maluczkiemu ale... nie to istotą sprawy jest. To nie dyskusja o skodach tylko o dostępności Subaru legacy (sedan) w Europie - TO mnie boli!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Stąd dostępność na rynku amerykańskim zarówno jednego jak i drugiego modelu, czemu więc i nie w Europie? 10% to nie tak mało a w Stanach pewnie nie jest aż tak mocno inaczej
 

W USA jeżeli idzie o samochody jest zupełnie inaczej niż w Europie ;) Subaru ogólnie nie ma wystarczającej mocy produkcyjnej by zaspokoić zapotrzebowanie rynku na wszystkie możliwe warianty, stąd skupienie się na rynkach o największej sprzedaży (USA i JP) oraz oferowanie w EU tego na co pozwalają moce produkcyjne i ma to uzasadnienie ekonomiczne by ich nie marnować. Tak przynajmniej ja to widzę po wypowiedziach Dyrekcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Stąd dostępność na rynku amerykańskim zarówno jednego jak i drugiego modelu, czemu więc i nie w Europie? 10% to nie tak mało a w Stanach pewnie nie jest aż tak mocno inaczej
 

W USA jeżeli idzie o samochody jest zupełnie inaczej niż w Europie ;) Subaru ogólnie nie ma wystarczającej mocy produkcyjnej by zaspokoić zapotrzebowanie rynku na wszystkie możliwe warianty, stąd skupienie się na rynkach o największej sprzedaży (USA i JP) oraz oferowanie w EU tego na co pozwalają moce produkcyjne i ma to uzasadnienie ekonomiczne by ich nie marnować. Tak przynajmniej ja to widzę po wypowiedziach Dyrekcji. 

 

Panowie - ja to wszystko rozumiem, nie musicie mnie przekonywać, same argumenty są jasne i juz wcześniej napisałem o przyczynie ekonomicznej. Natomiast to że rozumiem nie oznacza że akceptuję  :D  :D  :D  Czyż nie można chcieć mieć lepiej? Czyż człowiek nie powinien przynajmniej spróbować?

Gdyby nie próby brania się za rzeczy pozornie niemozliwe albo za rzeczy nieopłacalne to pewnie byśmy jeszcze po drzewach chodzili  :) ...a zresztą forumowicze czy akurat kupując Subaru to tylko kwestią ekonomiczną żeście się kierowali? Oj Panowie!!!  :biglol:

Przyczyna jest więc już znana - dziękuję bardzo Dyrekcji za odpowiedź!

Pozdrawiam

 

PS....i gdyby się jednak szansa na nowe Legacy (sedan) pojawiła to ja się piszę!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...