Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, mechanik napisał:

Miałem na myśli Forestera SJ pokazanago w teście na filmie.

Na filmie jest kilka samochodów ale nie każdy opisany. Tak więc zdanie, które wcześniej napisałem odnośnie wyłączenia tylko ESP w FXT odnosiło się do mojego samochodu który jest także na filmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Dyrekcja napisał:

To był M/T. Aktualne Outbacki A/T mają takie samo rozwiązanie napędu jak FXT, a więc i takie same możliwości trakcyjne.

Przypominam jednak, że stricte możliwości trakcyjne to nie wszystko. Istotne jest ( poza oczywistymi parametrami terenowymi) to, jak system napędu sprawdza się przy stałym obciążeniu ( np. pokonywanie dłuższych pasaży pod górę na śliskiej nawierzchni). Tutaj napędy często mają kłopot z przegrzewaniem ( wówczas mogą się wyłączyć i zostajemy z "ośką" ).

 

Pozdrowienia 

 

Miałem nadzieje że to kwestia CVT ale jeżeli to był M/T to jest jeszcze gorzej. MY06 MT szedł przez błoto jak czołg a ten nawet nie próbował "zakręcić" kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
54 minuty temu, Adam12 napisał:

MY06 MT szedł przez błoto jak czołg a ten nawet nie próbował "zakręcić" kołami.

Nie "kołami", lecz "kołem" - tylko jedno miało trakcję. Na błocie generalnie przyczepność jest niewielka, więc nie występuje sytuacją taka, jak w tej próbie (jedno koło ma dobrą przyczepność, lecz pozostałe - praktycznie żadnej). Takie próby są interesujące, gdyż dają możliwość oceny działania poszczególnych elementów systemu napędu. Nie należy ich jednak przewartościowywać, gdyż w praktyce takich sytuacji prawie się nie spotyka. Powracając do Pańskiego przykładu - także ten samochód przez błoto "szedłby jak czołg" :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po hamerykańsku przegięte, trzeba ten film trochę na fast_fwd oglądać ale coś może kogoś zainspiruje ;)

https://www.youtube.com/watch?v=-G9khUmprvg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
21 minut temu, Than_Junior napisał:

Być może mało konkretnie pod Subariady i z przeznaczeniem raczej ogólnym, ale jednak...

Pierwszy krok w przygotowaniach Osiołka do wyjazdów poczyniony! ;-)

051d2744219dbc70c05fa4e9edf9b017.jpg

Coraz bardziej mi się XV podoba ale i tak docelowo będę musiał z S-turbo wrócić do OBK'a ;)

A na temat - i z ciekawości: nie świszczą Ci poprzeczki wystające poza relingi?

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie naszło ostatnio na uterenowienie S-Turbo, więc mam pytanie: czy do SF wejdą jakieś bieżnikowane A/T w rozmiarze 215/65r16? Na seryjnym rozmiarze 215/60 jest mało miejsca do amortyzatora. 215/65 jest duuuży wybór, ale profil wyższy i mięsa sporo. Zmieści się więc czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Than_Junior napisał:

Dosłownie dziś kupiony wiec jeszcze nie wiem :) się okaże w tym tygodniu w trasie! Narazie jestem zaskoczony, ze pusty box na dziurach nic a nic nie trzeszczy i nie hałasuje :o

Swoją droga, pojemność bagażowa wzrosła o 165% :D

Gratuluje zakupu :), podniesiesz na podkładkach a jest chyba taka możliwość nawet w ASO, kupisz dobre at-ki i na Subariade sie nada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zajonc napisał:

Tak mnie naszło ostatnio na uterenowienie S-Turbo, więc mam pytanie: czy do SF wejdą jakieś bieżnikowane A/T w rozmiarze 215/65r16? Na seryjnym rozmiarze 215/60 jest mało miejsca do amortyzatora. 215/65 jest duuuży wybór, ale profil wyższy i mięsa sporo. Zmieści się więc czy nie?

U mnie przed liftem weszły. General Grabber AT2 215/65/16. Przycierają na pełnym skręcie, poza tym bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobrą wiadomość.

Ogólnie to Forczysław jeździ po asfalcie, ale lubię czasem wrócić do domu okrężną drogą "na skróty". Samurajem jeździłem kiedyś na Mt-kach na co dzień. I czasami się przydały, jak mnie fantazja poniosła. chociaż nieraz rolnika z traktorem się na pomoc wzywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To mi się nawet bardziej podoba, niż Fozroamer. Dyskretniej i taniej:
 


Aż przykro patrzeć na ciężkiego Patrola i LC przy lekkim Forku :) Najlepsze w 24:05.

Tylko nie róbcie tego w domu (pies przy linie, dzieci niewiele dalej, a szekla w bagażniku... :facepalm:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy oprócz sprężyn ironman sa jeszcze jakieś dostępne sprężyny do sf aby go podnieść do góry ? Bo dzis po Plejadach poddała mi się przednia sprężyna i myśle aby kupić coś wyższego :) Jakieś propozycje ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podkładki, bo sprężyny mi obrzydzono trochę (że amor dobija i się rozleci, a w ogóle pracuje w niefizjologicznym zakresie i zmienia się stosunek mas oleju nad/pod tłoczyskiem, a więc charakterystyka). Tak obrzydzony, postanowiłem zakładać dystanse tylko na wyprawy. Oczywiście nigdy potem ich nie zdjąłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory powinny być zmienione do dłuższego skoku tylko w Polsce nie ma żadnych takich dedykowanych do Forkow :/ Bardziej się skłaniam do sprężyn bo są twardsze a na podkładkach i seryjnej sprężynie to się chyba za bardzo buja. Na zakrętach. Jakieś opinie możecie napisać ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie buja się nadziej niż bez podkładek. 

 

Inna sprawa to wytrzymałość amortyzatorów. Ja mam kayaby i po 30 tyś. km są już miękkie, choć na trzepakach wychodzi, że są ok. Inna sprawa, że przejechały 2x Plejady i 3x Subariady. ;)

Nie wiem czy jest sens inwestować w Peddersy.

 

Największy wpływ na bujanie ma opona. Jest przepaść pomiędzy szosową oponą w seryjnym rozmiarze, a np. BFG AT z o 5% wyższym profilem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem ze sa takie lifty Tylko kasa tez odpowiednia za to.

 

http://sumoparts.3dcartstores.com/. Zastanawiałem się nad kupnem od nich całego zestawu. Tylko przydało by sie zamówić większa ilość.

 

Tylko przy lifcie na 8 cm to pół osie dostają mocno w kość

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...