przemekka Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Dodatkowo SBD nie ma reduktora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) Diesle sa wrażliwe na jakość paliwa. Dodatkowo 1 modele miały duże problemy z tymi silnikami. Benzyna + gaz jesli ma byc tanio. Subaru lubi gaz i nie ma co się wstydzić jak sie nie chce dużo płacić. No... z tym gazem to tak srednio. Raz, ze w wielu krajach ciezko dostac LPG, a dwa ze jednak - potwierdza to przemekka i justi - ze wzgledu na mniejszy zasieg na gazie, czestsze poszukiwania rzadziej wystepujacych stacji z LPG troche komplikuja koordynacje w grupie. Sprowadza sie do tego, ze zamiast tankowac na tej samej stacji co wszyscy, to czesto trzeba sie oddzielac i szukac, potem znajdywac itd itp... Ja z powodu samego komfortu psychicznego olalbym instalacje gazowa. DIesel? Problem z dluga jedynka i malym momentem na samym poczatku wiec w terenie z natury rzeczy bedzie sprawial problemy. Za to na dojazdowkach znacznie wiekszy komfort bo zasieg bez porownania wiekszy. Dla mnie optymalnym polaczeniem byloby SBD + CVT, ale to wystepuje tylko w OBK.... ktory znowu do terenu nie jest taki dobry jak Forek Inne pytanie: Zastanawialem sie skad sie zawsze bierze kurz w kabinie w krajach takich jak Gruzja/armenia? Szyby zamkniete, klima na full, filtr kabinowy jest.... Czy mozna temu jakos zapobiec? Czy to sie bierze tylko z okazjonalnego wsiadania/wysiadania...? Edytowane 26 Stycznia 2017 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Inne pytanie: Zastanawialem sie skad sie zawsze bierze kurz w kabinie w krajach takich jak Gruzja/armenia? Szyby zamkniete, klima na full, filtr kabinowy jest.... Czy mozna temu jakos zapobiec? Czy to sie bierze tylko z okazjonalnego wsiadania/wysiadania...? Według mnie to się bierze z oszczędności na uszczelnieniu drzwi. My dość dużo jeździmy poza 'ubitymi szlakami' i zauważyliśmy to od razu (w poprzednim aucie, Foresterze 2013 n/a).Obecny, poliftowy Forek jest w tym wyraźnie lepszy ale włąśnie uszczelnienie drzwi jest poprawione (smarowałem ostatnio przed mrozami wazelinką ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) Na Subariadach chyba najwięcej kurzy się właśnie podczas postojów np. na fajną fotkę. Czasem też robi się fotki w czasie jazdy przez otwarte okno. Co do LPG. Wszystko zależy od kraju. Na Ukrainie i w Rosji na dużych stacjach zwykle był (choć np. na Łukoilu zwykle nie było ) Najczęsciej też robiliśmy postoje co 300km (co wynikało m.in. z wypadkowej objętości pęcherza i szybkości jego napełniania) , więc jużwcześniej wypatrywaliśmy stacji z LPG, żeby się nie rozdzielać. W Gruzji jest głównie CNG, ale tam tankowanie gazu mija się z celem. Cena jest 10% niższa niż benzyny, a w wysokich górach i tak zwykle jeździliśmy na benzynie. Co do zasięgu to nasz Forek miał największy. Edytowane 26 Stycznia 2017 przez przemekka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) Co do zasięgu to nasz Forek miał największy. no dobra, w sumie benzyna + lpg tak Swoja droga, ja bym zdecydowanie bral przynajmniej jeden karnister benzyny, niech cala grupa ma na zas. Ten jeden jedyny raz, kiedy jechalismy z dusza na ramieniu czy nam nie braknie paliwa, jak dla mnie wystarczy na wszystkie wyprawy Edytowane 26 Stycznia 2017 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) W aucie w okolicach bagażnika są otwory wentylacyjne , powinny być zaklejone gąbką często nie są (szczególnie po naprawach blacharskich ) . Edytowane 26 Stycznia 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Te otwory mają gumowe "klapy", które wypuszczają nadmiar powietrza przy zamykaniu drzwi i w ten sposób wyrównują ciśnienie wewnątrz. Tamtęty się raczej nie kurzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 DIesel? Problem z dluga jedynka i malym momentem na samym poczatku wiec w terenie z natury rzeczy bedzie sprawial problemy. Za to na dojazdowkach znacznie wiekszy komfort bo zasieg bez porownania wiekszy. Dla mnie optymalnym polaczeniem byloby SBD + CVT, ale to wystepuje tylko w OBK.... ktory znowu do terenu nie jest taki dobry jak Forek Np co Ty, diesel+cvt od dawna jest też w Forku http://www.subaru.pl/datasheet/2016forester.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 A zamiast dojazdowki daja blok silnika ups... Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 ups... Na ostatniej Gruzji był Forek SBD z przebiegiem około 190tys. km. Na pierwszym bloku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thewisnia Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Tutaj moc przeróbek w pakietach: https://youtu.be/eHMbt6iCuWg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Strasznie kanciaste te forki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 27 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 czyli jednak benzyna bez turbo MT/reduktor lub AT i gicio. jeden For przyrezerwowany i jeszcze czekam na odpowiedź z pewnego źródła...może uda się new technology . I mam nadzieję że z rezerwowej wskoczę do listy na Kaukaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 A czy do s-turbo dało by się założyć skrzynie z reduktorem ? I połączyć sprawne poruszanie się po dojazdowkach z lepszymi właściwościami w terenie ? Robił już ktoś takie zestawienie ? I czy jest to realnie do wykonania ? Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Wiecej uzyskasz na at. Zona ma mt z reduktorem a ja at i do offroadu znacznie fajniej sie jezdzi at. Jedynie zjazdy z ostrych gorek sa lepsze na mt. Wbrew pozorom reduktor nie zmienia az tak przełożeń i w at mozesz jechać znacznie wolniej Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Wszystko jest do zrobienia. Pytanie tylko czy skrzynia z reduktorem wytrzyma większy moment obrotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 przemekka właśnie to jest jedyna niewiadoma tej przeróbki. Jak znajdę dawcę to może coś zadziałam w tym temacie i zobaczymy czy wytrzyma. AT nie lubię bo wole sam dobrać sobie biegi na których jeżdzę Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Nie jest tak zle w dół bo mozna wymusić i ladnie hamuje silnikiem albo na podjazdach trzyma 1 bieg. Jedynie brakuje mi hold w mojej skrzyni bo czasem chcialbym przyśpieszyć bez redukcji Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 automat 4eat slabo hamuje na zjazdach mimo zablokowania na 1biegu. szczegolnie cieplo robilo mi sie jak jechalem za obk h6 w rumuni z gory po mazi (bo cieko to nazwac nawet blotem) obk nawet nie muslal hamulca a ja caly czas na pedale i bloikowalo mi kola i jazda jak na sankach. dzieki CB i hasle w eter "uciekaj" uniknalem bum.... 5eat mam w tribece i hamuje na 1 biegu jak czalg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 DIesel? Problem z dluga jedynka i malym momentem na samym poczatku wiec w terenie z natury rzeczy bedzie sprawial problemy. Za to na dojazdowkach znacznie wiekszy komfort bo zasieg bez porownania wiekszy. Dla mnie optymalnym polaczeniem byloby SBD + CVT, ale to wystepuje tylko w OBK.... ktory znowu do terenu nie jest taki dobry jak Forek Np co Ty, diesel+cvt od dawna jest też w Forku http://www.subaru.pl/datasheet/2016forester.pdf Sprawdzalem tylko wiedze forumowa.... yyyy zdales Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Tak na rozluźnienie silnik do wymiany z osprzętem po zalaniu wodą z kałuży. Spora ta kałuża musiała być https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-exclusive-automat-ID6yK8St.html#bb8f071b58 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 (edytowane) Hmmm u mnie wystarczyl remont ze szlifem i wymianą 1 korby + komp + lambda Pomorze... Moze gosc wjechal do tej kałuży miedzy Ustka a Sztokholmem Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Stycznia 2017 przez coocer 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Pamięta ktoś jaki prześwit ma S-Turbo a jaki SG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 SG polift ma: 2.0X-20,5cm, 2.5XT-20,0cmWedług europejskiej instrukcji 2,5 N/A ma 20,5 z wyjątkiem wersji australijskiej, która ma 20,0. Nie wiem jak USDM.Wcześniej było trochę mniej - chyba przedlift 19,5, więc S-Turbo może nawet 19,0? Ale to już piszę z pamięci, a tę mam kiepską. W każdym razie pytałeś, czy ktoś pamięta, a nie, czy dobrze pamięta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 widziałem że wśród uczestników były także nowe Forestery..tutaj iść w wolnego ssaka czy XT? Wiem że do XT jest problem z płyta pod silnik i kołem 16/15" pod ATka czy 2.0i daje radę z XMODE i CVT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się