Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

Diesle sa wrażliwe na jakość paliwa. Dodatkowo 1 modele miały duże problemy z tymi silnikami. Benzyna + gaz jesli ma byc tanio. Subaru lubi gaz i nie ma co się wstydzić jak sie nie chce dużo płacić.

 

 

No... z tym gazem to tak srednio. Raz, ze w wielu krajach ciezko dostac LPG, a dwa ze jednak - potwierdza to przemekka i justi ;) - ze wzgledu na mniejszy zasieg na gazie, czestsze poszukiwania rzadziej wystepujacych stacji z LPG troche komplikuja koordynacje w grupie. Sprowadza sie do tego, ze zamiast tankowac na tej samej stacji co wszyscy, to czesto trzeba sie oddzielac i szukac, potem znajdywac itd itp...

 

Ja z powodu samego komfortu psychicznego olalbym instalacje gazowa.

 

DIesel? Problem z dluga jedynka i malym momentem na samym poczatku wiec w terenie z natury rzeczy bedzie sprawial problemy. Za to na dojazdowkach znacznie wiekszy komfort bo zasieg bez porownania wiekszy. Dla mnie optymalnym polaczeniem byloby SBD + CVT, ale to wystepuje tylko w OBK.... ktory znowu do terenu nie jest taki dobry jak Forek :(

 

 

Inne pytanie: Zastanawialem sie skad sie zawsze bierze kurz w kabinie w krajach takich jak Gruzja/armenia? Szyby zamkniete, klima na full, filtr kabinowy jest.... Czy mozna temu jakos zapobiec? Czy to sie bierze tylko z okazjonalnego wsiadania/wysiadania...?

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Inne pytanie: Zastanawialem sie skad sie zawsze bierze kurz w kabinie w krajach takich jak Gruzja/armenia? Szyby zamkniete, klima na full, filtr kabinowy jest.... Czy mozna temu jakos zapobiec? Czy to sie bierze tylko z okazjonalnego wsiadania/wysiadania...?
Według mnie to się bierze z oszczędności na uszczelnieniu drzwi. My dość dużo jeździmy poza 'ubitymi szlakami' i zauważyliśmy to od razu (w poprzednim aucie, Foresterze 2013 n/a).

Obecny, poliftowy Forek jest w tym wyraźnie lepszy ale włąśnie uszczelnienie drzwi jest poprawione (smarowałem ostatnio przed mrozami wazelinką :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Subariadach chyba najwięcej kurzy się właśnie podczas postojów np. na fajną fotkę. Czasem też robi się fotki w czasie jazdy przez otwarte okno. ;)

 

Co do LPG. Wszystko zależy od kraju. Na Ukrainie i w Rosji na dużych stacjach zwykle był (choć np. na Łukoilu zwykle nie było ;) )

Najczęsciej też robiliśmy postoje co 300km (co wynikało m.in. z wypadkowej objętości pęcherza i szybkości jego napełniania) :D, więc jużwcześniej wypatrywaliśmy stacji z LPG, żeby się nie rozdzielać. :)

 

W Gruzji jest głównie CNG, ale tam tankowanie gazu mija się z celem. Cena jest 10% niższa niż benzyny, a w wysokich górach i tak zwykle jeździliśmy na benzynie.

 

Co do zasięgu to nasz Forek miał największy. :P;)

Edytowane przez przemekka
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasięgu to nasz Forek miał największy.

 

no dobra, w sumie benzyna + lpg tak ;)

 

Swoja droga, ja bym zdecydowanie bral przynajmniej jeden karnister benzyny, niech cala grupa ma na zas. Ten jeden jedyny raz, kiedy jechalismy z dusza na ramieniu czy nam nie braknie paliwa, jak dla mnie wystarczy na wszystkie wyprawy  :P

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

DIesel? Problem z dluga jedynka i malym momentem na samym poczatku wiec w terenie z natury rzeczy bedzie sprawial problemy. Za to na dojazdowkach znacznie wiekszy komfort bo zasieg bez porownania wiekszy. Dla mnie optymalnym polaczeniem byloby SBD + CVT, ale to wystepuje tylko w OBK.... ktory znowu do terenu nie jest taki dobry jak Forek  

 

Np co Ty,  diesel+cvt od dawna jest też w Forku

 

http://www.subaru.pl/datasheet/2016forester.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy do s-turbo dało by się założyć skrzynie z reduktorem ? I połączyć sprawne poruszanie się po dojazdowkach z lepszymi właściwościami w terenie ? Robił już ktoś takie zestawienie ? I czy jest to realnie do wykonania ? Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecej uzyskasz na at. Zona ma mt z reduktorem a ja at i do offroadu znacznie fajniej sie jezdzi at.

 

Jedynie zjazdy z ostrych gorek sa lepsze na mt.

 

Wbrew pozorom reduktor nie zmienia az tak przełożeń i w at mozesz jechać znacznie wolniej

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemekka właśnie to jest jedyna niewiadoma tej przeróbki. Jak znajdę dawcę to może coś zadziałam w tym temacie i zobaczymy czy wytrzyma.

AT nie lubię bo wole sam dobrać sobie biegi na których jeżdzę

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak zle w dół bo mozna wymusić i ladnie hamuje silnikiem albo na podjazdach trzyma 1 bieg. Jedynie brakuje mi hold w mojej skrzyni bo czasem chcialbym przyśpieszyć bez redukcji

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

automat 4eat slabo hamuje na zjazdach mimo zablokowania na 1biegu. szczegolnie cieplo robilo mi sie jak jechalem za obk h6 w rumuni z gory po mazi (bo cieko to nazwac nawet blotem)

obk nawet nie muslal hamulca a ja caly czas na pedale i bloikowalo mi kola i jazda jak na sankach. dzieki CB i hasle w eter "uciekaj" uniknalem bum....

 

5eat mam w tribece i  hamuje na 1 biegu jak czalg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

DIesel? Problem z dluga jedynka i malym momentem na samym poczatku wiec w terenie z natury rzeczy bedzie sprawial problemy. Za to na dojazdowkach znacznie wiekszy komfort bo zasieg bez porownania wiekszy. Dla mnie optymalnym polaczeniem byloby SBD + CVT, ale to wystepuje tylko w OBK.... ktory znowu do terenu nie jest taki dobry jak Forek  

 

Np co Ty,  diesel+cvt od dawna jest też w Forku

 

http://www.subaru.pl/datasheet/2016forester.pdf

 

 

Sprawdzalem tylko wiedze forumowa.... yyyy zdales :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm u mnie wystarczyl remont ze szlifem i wymianą 1 korby + komp + lambda

 

Pomorze... Moze gosc wjechal do tej kałuży miedzy Ustka a Sztokholmem

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez coocer
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SG polift ma: 2.0X-20,5cm, 2.5XT-20,0cm
Według europejskiej instrukcji 2,5 N/A ma 20,5 z wyjątkiem wersji australijskiej, która ma 20,0. Nie wiem jak USDM.

Wcześniej było trochę mniej - chyba przedlift 19,5, więc S-Turbo może nawet 19,0? Ale to już piszę z pamięci, a tę mam kiepską.


W każdym razie pytałeś, czy ktoś pamięta, a nie, czy dobrze pamięta :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...