Jump to content

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


Recommended Posts

Link to post
Share on other sites
  • Replies 674
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wy tu se pitu pitu o najróżniejszych oponach, które nie są dostępne w rozmiarach Foresterowych, tylko dużo większych. Ja tymczasem zakończyłem 1 część zabudowy, oklejone filcem, podmalowane troch

Z grubsza tak to wygląda, nad dużą szufladą udało się wcisnąć wysuwany blacik( na foto wysunięty tylko kawałek) Taptane Tapatalkiem

Widzę że temat prowadzony jest już kilka lat. Opowiem swoja historię. Na różnych filmach widać przerabianie forestera. Ja postanowiłem przerobić legacy. Właśnie z uwagi że jest dłuższy i będzie służył

Posted Images

Tak, tak, dlatego piszę że na nordkapp to 2,5 albo 3 tyg. Trasa do ustalenia.

Alternatywnie 2 tyg bez ciśnienia tylko po Finlandii bez specjalnego celu.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
@coocer jak bez celu  to koniecznie wstąpcie tu https://goo.gl/maps/VvQNZAEk7KoUPiS58 (olejcie Mikołaja ale tej restauracji nie można ominąć )
 
Jechal bym z 5 latkiem, jeszcze Mikołaj musiał by być :) chyba że z planu by wyszło że nie damy rady

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Ja myślałem o podróży wokół Morza Bałtyckiego - ok. 8k km. Zwiedzając, tak pod dzieci Legoland w Danii, wioskę Bullerbyn w Szwecji i parę innych widokowych miejsc :) oraz wiadomo stolice krajów nadbałtyckich. Problem w czasie. Myślałem o podziale podróży na 2 etapy, ale prom z autem przez Bałtyk sporo kosztuje...

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.10.2020 o 10:53, koziolek napisał:

Panowie, nie chcę zaśmiecać forum Subaru moim szmelcvagenem, zapraszam na fejsową stronę z mojego podpisu, tam znajdziecie więcej info i postęp prac,

 

Zalajkowane. :)

Czekam z popcornem na następne posty. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Wiem że to temat rzeka ale czas się zdecydować na jakieś ATeki, dla Forestera SH rozmiar 215/65/r16 lub zbliżone. 

- Jako że trasy dojazdowe są długie myślę nad czymś co będzie jak najlepsze na asfalcie (trzymanie się drogi/hałas) 

- druga ważna spraw to jak największa wytrzymałość, właściwości terenowe raczej są drugorzędne bo każdy atek jest lepszy od szosowej opony, a w razie W ktoś pomoże:) 

Moje typy to:
Toyo Open Counry AT (ktoś polecał na Forum jako dobre na asfalcie, ale opinie w necie są takie, że to średnia opona na asfalt)
Cooper Discoverer AT3 (znalazłem testy gdzie miała bardzo dobre wyniki na asfalcie) 

Nokian Rotiiva AT (z tego co rozumiem opona zaprojektowana właśnie pod kątem asfaltu) 
General Tire Grabber AT3 (klasa B hamowania na mokrym asfalcie)


Myślałem też nad taką oponą również do jazdy na co dzień ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji jak jest z wytrzymałością w stosunku do klasycznych AT

Michelin Latitude Cross
Bridgestone Dueler H/T 684

Macie jakieś swoje typy dla takich założeń? 

Edited by ajax
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, ajax napisał:

Michelin Latitude Cross

Dobra opona. Przejechała w moim Forku Subariadę w Albanii, Rumunii, Gruzji. W 2020 Bułgaria indywidualnie. Twarda, cicha w stosunku do AT, dobra na mokrym asfalcie. Raz gwoździa złapałem i przejechałem z nim 3300km (powrót z Gruzji).

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Na Toyo przejechałem ponad 30 tyś km, teraz przełożyłem je do busa.
Świetna opona na każdą pogodę i teren, cicha, jeździłem na nich od Albanii po Estonię.

Teraz mam General Grabber i hałasuje dużo bardziej, na długie dojazdy będzię męcząca.

Taptane Tapatalkiem

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, koziolek napisał:

Na Toyo przejechałem ponad 30 tyś km, teraz przełożyłem je do busa.
Świetna opona na każdą pogodę i teren, cicha, jeździłem na nich od Albanii po Estonię.

Teraz mam General Grabber i hałasuje dużo bardziej, na długie dojazdy będzię męcząca.

Taptane Tapatalkiem
 


Ok w takim razie General odpada. Miałeś styczność z pozostałymi oponami z listy? 

Link to post
Share on other sites

Cooper Discoverer też od razu skreśl, będzie głośna, B dueler miałem ale za krótko żeby coś powiedzieć bo założyłem BFG.

Taptane Tapatalkiem

Link to post
Share on other sites

Ja bym kupił bfg jeśli planujesz jeździć dalej bo powinny być dostępne wszędzie w razie przebicia. Z każdą inna może być problem a bfg nawet nalewkę kupisz żeby dokończyć wyprawę.

Ja mam grabbera at2 i już jej nie produkują i nie dokupie zapasu.

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, koziolek napisał:

Cooper Discoverer też od razu skreśl, będzie głośna, B dueler miałem ale za krótko żeby coś powiedzieć bo założyłem BFG.

Taptane Tapatalkiem
 


Hmmm to zabiłeś mi ćwieka, zadałem pytanie na RTO podając te same kryteria i większość poleca właśnie Cooper Discoverer AT jako najlepiej spełniającą moje wymogi. 

Link to post
Share on other sites

Hmmm to zabiłeś mi ćwieka, zadałem pytanie na RTO podając te same kryteria i większość poleca właśnie Cooper Discoverer AT jako najlepiej spełniającą moje wymogi. 
Sorry myślałem o stt pro, a Ty o At3, mój błąd.
Nic nie wiem o tych oponach, ale z pewnością będą głośniejsze od Toyo.
W Usa już jest nowe Toyo at3, ale chyba jeszcze w EU niedostępne, a takie brałbym w ciemno.

Taptane Tapatalkiem

Link to post
Share on other sites

W zestawieniu nie ma ale może weź pod uwagę Geolandar G015? Na pewno jest cicha. Na pewno ogarnia jak tako teren. Niby jest jakaś wersja wzmocniona.

Je zdecydowałem się na nią, bo w mojej ocenie jest najbardziej szosowa z ATków. Do daily car założone. Moje wymagania wypełniają.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, kriskristoffers napisał:

Oddam takie całe koła w dobrej cenie :)

Podeślij zdjęcia i cenę w wiadomości prywatnej :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Wiem że to temat rzeka ale czas się zdecydować na jakieś ATeki, dla Forestera SH rozmiar 215/65/r16 lub zbliżone. 

- Jako że trasy dojazdowe są długie myślę nad czymś co będzie jak najlepsze na asfalcie (trzymanie się drogi/hałas) 
- druga ważna spraw to jak największa wytrzymałość, właściwości terenowe raczej są drugorzędne bo każdy atek jest lepszy od szosowej opony, a w razie W ktoś pomoże:) 

Moje typy to:
Toyo Open Counry AT (ktoś polecał na Forum jako dobre na asfalcie, ale opinie w necie są takie, że to średnia opona na asfalt)
Cooper Discoverer AT3 (znalazłem testy gdzie miała bardzo dobre wyniki na asfalcie) 
Nokian Rotiiva AT (z tego co rozumiem opona zaprojektowana właśnie pod kątem asfaltu) 
General Tire Grabber AT3 (klasa B hamowania na mokrym asfalcie)

Myślałem też nad taką oponą również do jazdy na co dzień ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji jak jest z wytrzymałością w stosunku do klasycznych AT

Michelin Latitude Cross
Bridgestone Dueler H/T 684

Macie jakieś swoje typy dla takich założeń? 

Ja śmigam na Nokianach rotiva At i powiem tak w teren super na asfalcie tez daje radę całkiem przyjemnie , jedyny problem jaki zauważyłem jak wracałem z Zakopanego w obfitym deszczu to musiałem uważać bo czułem jak się ślizga całe auto , ale to urok takich opon. Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 2.01.2021 o 15:48, ajax napisał:


Bridgestone Dueler H/T 684

 

Taki trochę lepiej trzymający na mokrym i o dziwo całkiem całkiem na śniegu fabryczny geolandar 91/ 95

Głośny prawie tak samo jak AT yokohama g015/ g017

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...