Jump to content

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


Recommended Posts

No ładny forek. To SF, dobrze widzę? :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • Replies 632
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wy tu se pitu pitu o najróżniejszych oponach, które nie są dostępne w rozmiarach Foresterowych, tylko dużo większych. Ja tymczasem zakończyłem 1 część zabudowy, oklejone filcem, podmalowane troch

Z grubsza tak to wygląda, nad dużą szufladą udało się wcisnąć wysuwany blacik( na foto wysunięty tylko kawałek) Taptane Tapatalkiem

Widzę że temat prowadzony jest już kilka lat. Opowiem swoja historię. Na różnych filmach widać przerabianie forestera. Ja postanowiłem przerobić legacy. Właśnie z uwagi że jest dłuższy i będzie służył

Posted Images

16 minut temu, coocer napisał:

No ładny forek. To SF, dobrze widzę? :) 
 

 

Kurnik jest, więc prawie Forek :P

Link to post
Share on other sites

MTeki nie takie straszne jednak..?

Słoneczna Australia to inne warunki niż nasze, częściej po mokrym jeździmy, niemniej wyniki ciekawe.

 

Edited by Totem
Link to post
Share on other sites

Czy sprawdzał ktoś opcję przedłużenia wahaczy wzdłużnych?
Są jakieś przeciwwskazania?

Wiem że można zrobić podkładki pod spód mocowania ale zawsze to coś wystaje dodatkowo :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Panowie, męczę temat kupna auta do szeroko rozumianej turystyki offroad i utknąłem na temacie MPT vs. VTD+VDC.. [już wybrałem kierunek AT w OBKowej budzie] im dalej w las tym więcej drzew.

 

W skrócie: czy VDC [z VTD bo chyba jedno z drugim w parze idzie] jest mega ekstra opcją w porównaniu do MPT i najlepiej szukać takiego egzemplarza bo przyhamowuje "luźne" koło i transferuje moment na obciążone koła czy, jeśli macie porównanie to tylko taki miły dodatek. 

 

Bez skrótu:

Koleś w starszym Legasiu z VDC

Ten sam koleś na testowym wykrzyżu

Bardziej realne warunki off road

 

1. Zakładam że w tym modelu jest VTD [u @kriskristoffers w Legacy jest VDC a skrzynia ma oznaczenie TV] więc po wyłączeniu VDC za rozdział momentu odpowiada tylko VTD - jak te same sytuacje wyglądają na skrzyni z MPT? 

2. AT KO2 może nieszczególne na śnieg niemniej wjeżdża pod górkę bez kłopotu, szokująco łatwo w porównaniu do walki bez VDC

3. Jazda na VDC wygląda imponująco spokojnie co mi pasuje, z Waszego doświadczenia jazda na manualu lub bez VDC wymaga po prostu więcej buta i/lub szukania bardziej przyczepnej ścieżki?

 

Dzięki!

 

Edited by Totem
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ok, więc przeczytałem cały wątek i mam kilka pytań do mądrzejszych i bardziej doświadczonych kolegów :)

Do topienia w błocie i ogólnie w teren mam Vitarę, do jeżdzenia po mieście Levorga, ale ostatnio naszło mnie na auto wyprawowe/turystyczne. Oczywiście poszukiwania zaczynałem od Patroli i Pajero w longu, ale natrafiłem na Forki. Auto miało by slużyć na wyjazdy w lekki teren, z córką i może żoną :P najpeirw po Polsce potem się zobaczy.

Pytania:

1) patrzę na forki sg, na początku tylko na 2.0 manuale z reduktorem, ale po przeczytaniu tego wątku zaczynam zastanawiać się nad automatem. Czy naprawde reduktor w Forku jest symboliczny i automat daje rade?

2) na co zwrócić uwagę przy kupnie? liczę się z tym ze nadkola, progi beda pordzewiale i do robienia. Kielichy, co jeszcze?

3)ma ktoś może zabudowe sypialną z tyłu, taka bez demontowania foteli?

4) montowaliście webasto? jakie?

z góry dzięki :)

Edited by wojtek88
Link to post
Share on other sites

1) miałem 2.0 manual i 2,5 bez Turbo automat. Mnie się lepiej jeździ automatem.

Nie wiem na ile 2.0 daje radę w automacie.

W Bułgarii mieliśmy taki długi podjazd na szczyt góry i miałem wrażenie że powoli mu brakuje pary ale to samo mówili kierowcy manuala z reduktorem.

2) najgorsze są kielichy bo ich nie widać, tak to typowo, centralna wiskoza, upg, napędy, jak auto zadbane to prócz rdzy nic specjalnego się nie dzieje

3) dla 1dorosly +1 dziecko można zrobić zabudowę do spania bez foteli i jest całkiem wygodnie, dla 2+1 już za mało miejsca. Może namiot dachowy?

4) sam jestem ciekaw, na grupie RTO pytają się regularnie o chinczyki i ogólnie nie ma większych przeciwwskazań, jedynie musi być na benzynę no i musi być 2 akumulator a to w forku robić się problematyczne że względu na brak miejsca.

 

Najlepiej się do auta przymierzyć. Skąd jesteś?

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Co do webasto to jest odpowiednik rosyjski, nazywa się Planar i podobno nie ustępuje oryginałowi,  a jest znacznie tańszy. Oczywiście jest to grzanie "suche" czyli tylko powietrze,  bez ogrzewania płynu chłodniczego. 

Sprawdza się także w ogrzewaniu namiotów dachowych. ;)

Link to post
Share on other sites

Niestety Planar to dizelek, trzeba dodatkowo dać zbiornik na diesel, a jak wcześniej było napisane krucho z miejscem.

Webasto suche na benzynę to co najmniej 5 tyś pln.

Modami mojego forka dotarłem do ściany, fajny, wyprawowy ale zbyt mały na dalekie wyprawy w dzikie kraje, więc albo namiot dachowy plus Webasto, albo inna fura

Tak więc zaczynam budowę mini kampera na bazie VW T5

Porządne spanie na pace, webasto, panel słoneczny na dachu, lodówka, kuchenka itd itp.

Niestety nie będzie to wyprawówka, raczej zwykły kamper, no może z wyjątkiem opon AT, ale im dalej od domu tym mniej się ryzykuje przepraw przez błoto, wodę czy inny las więc spokojnie wystarczy.

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, koziolek napisał:

Niestety Planar to dizelek, trzeba dodatkowo dać zbiornik na diesel, a jak wcześniej było napisane krucho z miejscem.

Webasto suche na benzynę to co najmniej 5 tyś pln.

Modami mojego forka dotarłem do ściany, fajny, wyprawowy ale zbyt mały na dalekie wyprawy w dzikie kraje, więc albo namiot dachowy plus Webasto, albo inna furaemoji41.png

Tak więc zaczynam budowę mini kampera na bazie VW T5emoji1783.png

Porządne spanie na pace, webasto, panel słoneczny na dachu, lodówka, kuchenka itd itp.

Niestety nie będzie to wyprawówka, raczej zwykły kamper, no może z wyjątkiem opon AT, ale im dalej od domu tym mniej się ryzykuje przepraw przez błoto, wodę czy inny las więc spokojnie wystarczy.

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

 

ciekawe...

jaki harmonogram prac?

Będziesz go podnosił?

Masz jakiś konkretny budżet?

Na jak dalekie wyprawy się oszukujesz?

Link to post
Share on other sites
ciekawe...

jaki harmonogram prac?

Będziesz go podnosił?

Masz jakiś konkretny budżet?

Na jak dalekie wyprawy się oszukujesz?

Odszczurzanie, izolacja, wentylacja, zabudowa do spania plus Webasto i wio

Pierwszy etap zakończony

Co do zawiechy jeszcze nie myślałem, to tylko przód napęd więc nie nabrykam, bardziej zależało na aucie które można naprawić np w Mongolii, czy Azerbejdżanie, dlatego Vw, szukałem T4, wpadło T5.

Budżet tu nie ma limitu, 99% robię sam, więc tnę koszty, na tą chwilę zakładam 15 tyś więc wyjdzie 30

Zapraszam na fejsa koziol'ek expedition

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, koziolek napisał:

Niestety Planar to dizelek,

 

 

 

 

W końcu SBD nabiera sensu :D

 

zużycie od 0,12 do 0,5l na 1h, zakładając że nie będziemy spać w zimę to trzeba by było 3 - 5l szukać żeby na 2 - 3 noce starczyło + akumulator.

Ciężko będzie wygospodarować tyle miejsca w forku, może gdzieś po bokach albo zamiast kielichów jak je całkiem zeżre rude :D 

To pewnie też za duże:

 

OGRZEWANIE POSTOJOWE WARMTOO 12V 8KW EAN 4001675343801

 

A jak by tak.... kupić używane webasto od VW (mokre) i zrobić ogrzewanie podłogowe w namiocie :D.... niby bardzo głupi pomysł.... ale czy na pewno :D

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Na grupie RTO widziałem wpakowane suche Webasto razem ze zbiornikiem do skrzynki i na dach, działa i grzeje namiot dachowy jak saunę.
Mokre bierze więcej prądu bo jeszcze pompka wody musi się kręcić.

Taptane Tapatalkiem

Link to post
Share on other sites
Na grupie RTO widziałem wpakowane suche Webasto razem ze zbiornikiem do skrzynki i na dach, działa i grzeje namiot dachowy jak saunę.Mokre bierze więcej prądu bo jeszcze pompka wody musi się kręcić.

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

No tak, lipa, czyli z grzejnika nici. 

Przy namiocie na 4 osoby to w forku nawet maski braknie a co dopiero miejsce na dachu na skrzynie default_smile.png

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, koziolek napisał:

Tak więc zaczynam budowę mini kampera na bazie VW T5emoji1783.png

 

:needpics2as1fs:

 

4x4 czy zwykły?

Też mi to ostatnio (w dobie covida) chodzi po głowie. 

Marzy mi się Norwegia w wakacje. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
 
:needpics2as1fs:
 
4x4 czy zwykły?
Też mi to ostatnio (w dobie covida) chodzi po głowie. 
Marzy mi się Norwegia w wakacje. 
Ja zaczynam myśleć o namiotach z chłopakami latem 2021 - Finlandia i moze nordkapp. Przejechać lądem i na północ.

Nawet zacząłem szukać jakiś tras na wikiloc ;)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
19 minut temu, przemekka napisał:

4x4 czy zwykły?

 

15 godzin temu, koziolek napisał:

tylko przód napęd

Faktycznie Syncro byłby dobrym pomysłem. 

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, przemekka napisał:

 

:needpics2as1fs:

 

4x4 czy zwykły?

Też mi to ostatnio (w dobie covida) chodzi po głowie. 

Marzy mi się Norwegia w wakacje. 

 

15 godzin temu, koziolek napisał:

to tylko przód napęd więc nie nabrykam, bardziej zależało na aucie które można naprawić np w Mongolii, czy Azerbejdżanie, dlatego Vw, szukałem T4, wpadło T5

Właśnie ta zaraza mnie zmobilizowała, aczkolwiek zobaczymy jak to się potoczy, kwarantanny itd.

 Bałkany mamy zjeżdżone w dużej części, też myślę o północy Norwegii jak i dalekim wschodzie.

Pierwsza fotka pod domem.

IMG_20201004_145354_resized_20201005_085459848.thumb.jpg.c2e6cd1018ce2ba895c913fece65fd33.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

To co mini Subariada? Z moim znajomym to już 4 auta :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, przemekka napisał:

 

:needpics2as1fs:

 

4x4 czy zwykły?

Też mi to ostatnio (w dobie covida) chodzi po głowie. 

Marzy mi się Norwegia w wakacje. 

Norwegię szczerze polecam ale i przestrzegam ;)

Po spędzeniu tam blisko 6 tygodni w czasie ostatnich wakacji po pierwsze primo nie chciałem wracać do Polski, po drugie primo po przyjeździe do Polski cały czas kombinuję jak wrócić do Norwegii :D

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
20 minut temu, coocer napisał:

Ja zaczynam myśleć o namiotach z chłopakami latem 2021 - Finlandia i moze nordkapp. Przejechać lądem i na północ.

Jeśli na Nord Kapp to może przez Rosję.

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, coocer napisał:

Ja zaczynam myśleć o namiotach z chłopakami latem 2021 - Finlandia i moze nordkapp. Przejechać lądem i na północ.

Nawet zacząłem szukać jakiś tras na wikiloc ;)
 

Nasze marzenie od dłuższego czasu... Tylko zawsze coś na drodze stanie. Napisz gdzie, co i jak planujesz. Może wspólna wyprawa?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, mechanik napisał:

 

Faktycznie Syncro byłby dobrym pomysłem. 

Niestety inny budżet, dużo pali, brak części zamiennych, 1.9 TDI wszędzie i wszyscy naprawią drutem i elektrodą.

Panowie, nie chcę zaśmiecać forum Subaru moim szmelcvagenem, zapraszam na fejsową stronę z mojego podpisu, tam znajdziecie więcej info i postęp prac, oczywiście czekam też na komentarze i porady.

Edited by koziolek
więcej info
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Nasze marzenie od dłuższego czasu... Tylko zawsze coś na drodze stanie. Napisz gdzie, co i jak planujesz. Może wspólna wyprawa?

Na razie to palcem po mapie ale mniej więcej tak:

 

D1) Kraków - Kowno

D2) Kowno - Petersburg

 

D3 - D11 - 9 dni na nordkapp i do Helsinek (3k km)

 

D12 Prom z Helsinek do talina I do Rygi

D13-14 Ryga Kraków

 

Wydaje mi się że plan raczej ciężki do wykonania bo po Finlandii 9dni, 350 km dziennie po 6h jazdy to mocno męczące :/ i należało by ten czas rozszerzyć.

 

Są opcje 2

 

2 tyg i turlanie się po Finlandii bez ciśnienia albo 2,5 do 3 z atakiem na nordkapp

 

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...