Jump to content

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


Recommended Posts

26 minut temu, koziolek napisał:

Druga część będzie zamiast tylnych foteli, do szybkiego demontażu, bo fotele czasem się przydająB)

Będzie to skrzynia na torby z ciuchami plus rozkładana część sypialna.

 

5 minut temu, coocer napisał:

Torby /skrzynki na górę zabudowy?

Na razie, dwie torby przypięte nigdzie nie polecą, docelowo wszystkie bagaże będą w skrzyni która będzie zamiast tylnych foteli.

Namiot dachowy, po rozważeniu za i przeciw, nie pasuje do mojej koncepcji.

Kloc na dachu, który składa się pół godziny, biegając w amoku wokół auta to nie dla mnie, mam na dachu dużo gratów i muszą tam zostać.

Namiot 2 sekundowy i ewentualne spanie na zabudowie przy trudnych warunkach, reszta hoteleB)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 629
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wy tu se pitu pitu o najróżniejszych oponach, które nie są dostępne w rozmiarach Foresterowych, tylko dużo większych. Ja tymczasem zakończyłem 1 część zabudowy, oklejone filcem, podmalowane troch

Z grubsza tak to wygląda, nad dużą szufladą udało się wcisnąć wysuwany blacik( na foto wysunięty tylko kawałek) Taptane Tapatalkiem

Widzę że temat prowadzony jest już kilka lat. Opowiem swoja historię. Na różnych filmach widać przerabianie forestera. Ja postanowiłem przerobić legacy. Właśnie z uwagi że jest dłuższy i będzie służył

Posted Images

Fajny zestaw, ale nie kumam kilku rzeczy, po wała taka wielka zabudowa, żeby mieć dwie szufladki? Na górę w zasadzie nic się nie da położyć.

Druga sprawa, ten wyświetlacz ładowania aku jest moim zdaniem całkowicie zbędny, nie interesuje mnie co i kiedy jest ładowane, ma być naładowane.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Dodałbym, że te złącza z błotnika można było wyrzucić na zderzak.
Zderzak można urwać :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, .Misza. napisał:

Dodałbym, że te złącza z błotnika można było wyrzucić na zderzak.

 

11 minut temu, coocer napisał:

Zderzak można urwać :)

Te rzeczy pomijam, firma robi custom zabudowy, klient nasz Pan:bowdown:

Patrząc na ich inne projekty cena za zabudowę "jak moja" to 4 tyś dolców, zarobiony jestem:dance:

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Than_Junior napisał:

 

 

Nie jestem fanem zabudowy bo nie akceptuję dodatkowych kilogramów które w terenie nie pomogą. Druga sprawa to niewykorzystana przestrzeń między zabudową, a ścianami bagażnika i miejsce między szufladami. Dodatkowo auto przestaje być uniwersalne. Nie wiem kto ile jeździ na wyprawy ale raczej dwa trzy razy do roku max, chyba, że przewodnik prowadzący wyprawy 4x4. Ja po prostu mieszczę się w aucie, przestrzeń bagażową podzieliłem półką. Wszystko ma swoje miejsce, a dodatkowy ciężar to jedynie bagaż, a nie szafki.

Ale są oczywiście fani zabudowy, co kto lubi.

 

Co do Forestera z filmiku, to siadł. 

Edited by mechanik
Link to post
Share on other sites

W USA Subaru to tanie auta wiec nie zdziwiłbym się jak to jesy weekendowa zabawka :) i myśle ze tam nie koniec modow bo chyba nawet opon terenowych nie ma. Zreszta słusznie: wpierw montujesz akcesoria i wyposażenie, potem zmieniasz zawieszenie, odpowiednio dopasowane do dodatkowych kg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 3.09.2020 o 21:25, Tommo napisał:

Więc zdecydowałem się na opony typu MT. Dokładnie będą to Cooper STT Pro.

Jak tam autko na nowych gumach? 

Wrzucisz fotki? Jeździłeś w terenie? 

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, mechanik napisał:

Jak tam autko na nowych gumach? 

Wrzucisz fotki? Jeździłeś w terenie? 

 

Jeździłem, a jakże. Na razie testuję, sprawdzam. Pierwsze odczucia są takie że auto przejeżdża wszystko :blink:.

W sobotę rajd Terenwizji. Będzie więcej co opowiadać.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Tommo napisał:

 

Jeździłem, a jakże. Na razie testuję, sprawdzam. Pierwsze odczucia są takie że auto przejeżdża wszystko :blink:.

W sobotę rajd Terenwizji. Będzie więcej co opowiadać.

Fotkę auta wrzuć. ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 10.09.2020 o 15:02, Tommo napisał:

 

Jeździłem, a jakże. Na razie testuję, sprawdzam. Pierwsze odczucia są takie że auto przejeżdża wszystko :blink:.

W sobotę rajd Terenwizji. Będzie więcej co opowiadać.

Jak było? Powrót o własnych siłach, pierwsze miejsce w nowej kategorii: SUV na MTkach? ;)

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Wracając do opon, doświadczenie mam małe więc mnie skorygujecie, w naszych warunkach geograficznych gdzie 95% terenu to piaski lub glina AT zakleja się niewiele później niż zimówka(AT ma niesymetryczny bieżnik i mniej lamell), dopiero MT ma odpowiednią rzeźbę by się odpychać i oczyszczać. AT jest na utwardzone i kamieniste szlaki gdzie liczy się wytrzymałość na niskich ciśnieniach. Skoro ktoś chce ganiać świnie w błocie to AT mają wątpliwe zastosowanie.. 

Co do wagi opony w rozmiarze 225/75/16:

AT - All-Terrain T/A KO2 - 19,3kg

AT - Discoverer ST MAXX - 20kg

AT - Geolandar A/T G015 - 17,9kg

MT - Discoverer STT PRO - 19,5kg

MT - Dynapro M/T - 20,0 kg

MT - Wrangler DuraTrac - 17,7kg (sic!)

nie ma różnic między MT a AT 

zimówka do SUVa/ciężarówki:

Long Trail T/A Tour - 16,7kg

 

Edited by Totem
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Totem napisał:

Wracając do opon, doświadczenie mam małe więc może mnie skorygujecie, w naszych warunkach geograficznych gdzie 95% terenu to piaski lub glina AT zakleja się niewiele później niż zimówka(AT ma niesymetryczny bieżnik i mniej lamell), dopiero MT ma odpowiednią rzeźbę by się odpychać i oczyszczać. AT jest na utwardzone i kamieniste szlaki gdzie liczy się wytrzymałość na niskich ciśnieniach. Skoro ktoś chce ganiać świnie w błocie to AT mają wątpliwe zastosowanie.. 

Co do wagi:

Jest przepaść między AT a zimówka w błocie.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Totem napisał:

Jak było? Powrót o własnych siłach, pierwsze miejsce w nowej kategorii: SUV na MTkach? ;)

Byłem pierwszy raz na takiej imprezie i powiem szczerze zabawa niesamowita ale wyczerpującą. Trochę za dużo załóg bo miejscami zatory się robiły i dodatkowe utrudnienia związane z omijaniem innych załóg. 

Co do samochodu to spisał się dzielnie. Nic się nie popsuło. Z mojej winy zgiąłem rurę wydechową, która mi potem krwi napsuła i jedna wgniotka na błotniku, nie wiem nawet kiedy się zrobiła. Sporo się nauczyłem, pilot też, fajnie, bakcyl połknięty. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Może ktoś doradzi default_smile.png

Siadły mi sprężyny z przodu i trzeba je wymienić i mam dylemat default_smile.png

 

1) kupić normalne i zostawić podkładki

2) kupić sprężyny z liftem +35 mm - Tu proszę o pomoc w doborze sprężyna i amor

3) kupić sprężyny z liftem +35 mm I jeszcze upchnąć z 1 lub 2 cm na podkładkach default_smile.png

 

No I w sumie opcja 4 komplet przód i tył :)

Opcja 3 mi najbardziej podchodzi.

Myślałem o sprężynach Ironman tylko jak dobrać amory? Bo pewnie te które mam nie podejdą (o ile są jeszcze dobre)

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, coocer napisał:

Może ktoś doradzi default_smile.png

Siadły mi sprężyny z przodu i trzeba je wymienić i mam dylemat default_smile.png

 

1) kupić normalne i zostawić podkładki

2) kupić sprężyny z liftem +35 mm - Tu proszę o pomoc w doborze sprężyna i amor

3) kupić sprężyny z liftem +35 mm I jeszcze upchnąć z 1 lub 2 cm na podkładkach default_smile.png

 

No I w sumie opcja 4 komplet przód i tył :)

Opcja 3 mi najbardziej podchodzi.

Myślałem o sprężynach Ironman tylko jak dobrać amory? Bo pewnie te które mam nie podejdą (o ile są jeszcze dobre)

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 


Podpytywałem różnych magików w tej kwestii i z tego co się dowiedziałem do sprężyn ironmana +35 spokojnie pasują standardowe amorki. 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, coocer napisał:

3) kupić sprężyny z liftem +35 mm I jeszcze upchnąć z 1 lub 2 cm na podkładkach default_smile.png

Amortyzatory spokojnie zostają, o ile są sprawne. Na tył kayaby o ile jeszcze masz sls.

Ja na ironmanach zrobiłem niewiele ponad 15 tyś km, i jestem bardzo zadowolony, twardo i zwarto.

Bierzcie pod uwagę, że każda miękka sprężyna bez względu na wysokość liftu dalej będzie miękka i po załadowaniu auta, dupa z liftu, bo sprężyny siadły:blink:

Miałem Lesjoforsy HD i były ok, ale po załadowaniu auta na 3 tygodniowy wyjazd dupa siadła, na Ironmanach puste auto jest trochę brutalne na leżących policjantach, ale załadowane do jazdy nie siada a dalej jest twarde i zwarte.

 

Link to post
Share on other sites
Amortyzatory spokojnie zostają, o ile są sprawne. Na tył kayaby o ile jeszcze masz sls.
Ja na ironmanach zrobiłem niewiele ponad 15 tyś km, i jestem bardzo zadowolony, twardo i zwarto.
Bierzcie pod uwagę, że każda miękka sprężyna bez względu na wysokość liftu dalej będzie miękka i po załadowaniu auta, dupa z liftu, bo sprężyny siadły:blink:
Miałem Lesjoforsy HD i były ok, ale po załadowaniu auta na 3 tygodniowy wyjazd dupa siadła, na Ironmanach puste auto jest trochę brutalne na leżących policjantach, ale załadowane do jazdy nie siada a dalej jest twarde i zwarte.
 
Mnie chodzi o przód. Tył jest wysoko a że auto z US to są zwykle amorki :)

Przy okazji, czy przy twardej sprężynie nie ma problemów z wykrzyżem, chociaż ciężko będzie porównać bo nie mam już stabilizatora.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, coocer napisał:

Mnie chodzi o przód.

 

52 minuty temu, koziolek napisał:

Amortyzatory spokojnie zostają, o ile są sprawne.

Mam  oryginały z przodu plus Ironman.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, coocer napisał:

Może ktoś doradzi default_smile.png

Siadły mi sprężyny z przodu i trzeba je wymienić i mam dylemat default_smile.png

 

1) kupić normalne i zostawić podkładki

2) kupić sprężyny z liftem +35 mm - Tu proszę o pomoc w doborze sprężyna i amor

3) kupić sprężyny z liftem +35 mm I jeszcze upchnąć z 1 lub 2 cm na podkładkach default_smile.png

 

No I w sumie opcja 4 komplet przód i tył :)

Opcja 3 mi najbardziej podchodzi.

Myślałem o sprężynach Ironman tylko jak dobrać amory? Bo pewnie te które mam nie podejdą (o ile są jeszcze dobre)

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Wybierz bramkę nr 3, grubo albo wcale. 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, coocer napisał:

Mnie chodzi o przód. Tył jest wysoko a że auto z US to są zwykle amorki :)

Przy okazji, czy przy twardej sprężynie nie ma problemów z wykrzyżem, chociaż ciężko będzie porównać bo nie mam już stabilizatora.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Kup Ironmeny komplet na 4 koła z wkładami tymi co masz. Ja niestety bałem się i Ironmenów i kupiłem Lesjoforsy HD plus podkładki 3 cm i niestety tył na Subariadach przy załadowaniu  4 osobach i LPG przysiada.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

2 pozytywne opinie na rzecz Ironman.
To już chyba wszystko wiadomo :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Bojowo wygląda B)

I nawet kurnik jest! :thumbup::yahoo:

 

20201003_122903.jpg

 

20201003_123207.jpg

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...