Jump to content

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


Recommended Posts

10 minut temu, coocer napisał:

nawet nie zjechali na grupie że Subaru do ofrołdu się nie nadaję

Może i się nie nadaje, ale jak się nie wie że się nie nadaje to się nadaje:dance:Ha ha ha

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 633
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wy tu se pitu pitu o najróżniejszych oponach, które nie są dostępne w rozmiarach Foresterowych, tylko dużo większych. Ja tymczasem zakończyłem 1 część zabudowy, oklejone filcem, podmalowane troch

Z grubsza tak to wygląda, nad dużą szufladą udało się wcisnąć wysuwany blacik( na foto wysunięty tylko kawałek) Taptane Tapatalkiem

Widzę że temat prowadzony jest już kilka lat. Opowiem swoja historię. Na różnych filmach widać przerabianie forestera. Ja postanowiłem przerobić legacy. Właśnie z uwagi że jest dłuższy i będzie służył

Posted Images

A widzisz na komórce mi umknęło.

Właśnie się zastanawiam czy np 2 po 15ah połączone równolegle i schowane w boczkach dały by radę.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, coocer napisał:

Właśnie się zastanawiam czy np 2 po 15ah połączone równolegle i schowane w boczkach dały by radę.

Jaka lodówka, ile ciągnie wat?

Link to post
Share on other sites
Jaka lodówka, ile ciągnie wat?
Lodówki jeszcze nie mam, ale podobna do twojej albo taka z Juli. Myślę że zużycie prądu będzie podobne, a użytkowanie typowo subariadowe, cały dzień jazdy i nocleg czyli tak żeby do rana wytrzymała :).

Może dla bezpieczeństwa 24h

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, coocer napisał:

Lodówki jeszcze nie mam, ale podobna do twojej albo taka z Juli. Myślę że zużycie prądu będzie podobne, a użytkowanie typowo subariadowe, cały dzień jazdy i nocleg czyli tak żeby do rana wytrzymała :).

Może dla bezpieczeństwa 24h

 

Moja lodówka jest mniejsza od tej z Juli bo ta to straszny grzmot, ale do meritum.

Moc tych lodówek oscyluje w granicach 45-55W, czyli mniej więcej 4 ampery na godzinę co by wyssało dwa aku 15Ah w 7 godzin, aleB)..

Lodówka po schłodzeniu do nastawionej temperatury, dajmy na to 2 stopni C, wyłącza kompresor i nie pobiera energii z aku.

Przy temperaturze na zewnątrz 27 stopni, agregat uruchamia się 2-3 razy na godzinę po 5 minut, daje nam to średnio 15 min pracy na godzinę czyli 1 amper.

 Schłodzona lodówka w czasie jazdy, w idealnych warunkach na dwóch akumulatorach 15Ah chodziła by 30 godzin, niestety tak nie będzie.

Lodówka ma zabezpieczenie żeby nie rozwalić akumulatorów, i się nie uruchamia jeżeli napięcie spada poniżej 11,6-11,8V.

Reasumując, na takich dwóch aku lodówka jak moja powinna chodzić 12-15 godzin, więc takie rozwiązanie jak najbardziej zda egzamin.

Lodówka z zabezpieczeniem nie rozładuje też głównego akumulatora, więc w zasadzie dodatkowe nie są potrzebneB)

Link to post
Share on other sites

Dzięki! Muszę sobie pomierzyć czy się zmieszczą takie Aku po bokach i będziemy coś myśleć :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 25.08.2020 o 22:38, mechanik napisał:

Spotkaliśmy ostatnio na offradzie w Beskidach Mitsubishi Pajero w manuału. W stromym terenie bardzo duży problem do tego niebezpieczne za nim jechać. Nie może ruszyć, zsuwa się. Dramat.

Swoją drogą ów kolega już zamówił nowego Wranglera :)

 

w Navarze mam hill-holder :coffee:

Link to post
Share on other sites

Ktos zadal pytanie, na ktore chyba nie otrzymal odpowiedzi: AT czy MT? Bazujac moje wnioski na podstawie ponizszego testu (ten sam kanal YT, ktory juz wklejalem), jak mamy zamiar jechac w terenie, to tak naprawde nie ma powodu, dlaczego by nalezalo brac AT. MT zawsze bedzie lepszy w terenie, a na szosie nowoczesne opony niewiele odstaja od ATkow. (notatka: nie testowali w deszczu, sadze ze tu bedzie troche na niekorzysc MT).

 

Jeden aspekt dochodzi w kwestii legalnosci: ATki czesto maja symbol M+S, co pozwala im rowniez poruszac sie w warunkach zimowych (choc, jak potwierdzi @Dyrekcja, wlasiciwosci zimowe AT-kow sa czysto symboliczne), a MTki do zimy sie nie nadaja. 

 

Ja w zwiazku z tym bede kupowal do Betsy MTki na lato, a zima bede zakladal zwykle zimowki  :)

 

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Than_Junior napisał:

Ja w zwiazku z tym bede kupowal do Betsy MTki na lato, a zima bede zakladal zwykle zimowki  :)

 

MT-ki są tak bardzo do bani na asfalcie, że po przejściu na ATki nie wrócę do MTków nigdy. 

 

Zamiast MTków bym wolał dołożyć blokady do napędów i jeździć na ATkach. 

 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, koziolek napisał:

Może i się nie nadaje, ale jak się nie wie że się nie nadaje to się nadaje:dance:Ha ha ha

 

Kiedyś po luźnym śniegu moim starym zielonym forczysławem wjechałem na górkę, na którą wg lokalsów w zimie tylko traktory wjeżdżają, na pytanie jak to zrobiłem odpowiedziałem że nie wiedziałem że się nie da i wjechałem :)

 

Niestety nie mam fotki podjazdu, tylko już na górze ;)

forek_w_lesie.jpg

Edited by skwaro
  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Z grubsza tak to wygląda, nad dużą szufladą udało się wcisnąć wysuwany blacik( na foto wysunięty tylko kawałek) 0de03f7d7a4ce36996edbd7fc4784009.jpg

Taptane Tapatalkiem

  • Like 11
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Ktoś mi zaproponował podniesienie samego tyłu w Forku  SF ma to sens? (35mm na ironmanach) 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Than_Junior napisał:

MT zawsze bedzie lepszy w terenie

 

Podobno na piasku AT lepiej się spisują.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, ajax napisał:

Ktoś mi zaproponował podniesienie samego tyłu w Forku  SF ma to sens? (35mm na ironmanach) 

Irony są dużo bardziej twarde, zmieni to charakterystykę auta, będzie bardziej nerwowy.

Powinno się zmieniać 4 sztuki od razu, ale dużo ludzi ma założone Irony tylko na tył i nic się nie dzieje.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, chojny napisał:

MT-ki są tak bardzo do bani na asfalcie, że po przejściu na ATki nie wrócę do MTków nigdy. 

O jakich dokładnie MT piszesz - marka, model, rozmiar? 

Nowoczesne MT są bardzo ciche. Na przykład szczególnie ciche są nowe modele Yokohama Geolandar g003 MT, BF Goodrich KM3, Cooper Discoverer STT PRO. Jazda z prędkościami w okolicach 160 - 170 km/h bez problemu. Zresztą indeks prędkości to Q czyli 160 km/h

21 godzin temu, Than_Junior napisał:

ATki czesto maja symbol M+S,

Wszystkie MT mają index M+S, 

AT w zależności od modelu mają dodatkowo oznaczenie TPMSF (trzy szczyty ze sniezynką). 

21 godzin temu, chojny napisał:

Zamiast MTków bym wolał dołożyć blokady do napędów i jeździć na ATkach. 

Trakcję przede wszystkim zapewnia opona, później ważny jest prześwit (lift), umiejętności kierowcy a na końcu blokada tylna (przednia to opcja, można zmielić dydfer dość łatwo). Poza tym koszt jednej blokady to około 4.5 k PLN, dodaj koszt łożysk, kompresora i montażu. Fakt - blokady bardzo poprawiają trakcję, jednak bez MT w błocie nie pojedziesz, bardziej wyciagarka pomoże jeśli jest o co się wyciągnąć.. Stwierdzenie blokady zamiast opon bardzo odważne... 

 

 

Edited by mechanik
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, chojny napisał:

 

MT-ki są tak bardzo do bani na asfalcie, że po przejściu na ATki nie wrócę do MTków nigdy. 

 

Zamiast MTków bym wolał dołożyć blokady do napędów i jeździć na ATkach. 

 

 


może zależy jakie MT-ki? ;-) nie twierdze, ze moja prawda jest najprawdziwsza...

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, mechanik napisał:

O jakich dokładnie MT piszesz - marka, model, rozmiar? 

Nowoczesne MT są bardzo ciche. Na przykład szczególnie ciche są nowe modele Yokohama Geolandar g003 MT, BF Goodrich KM3, Cooper Discoverer STT PRO. Jazda z prędkościami w okolicach 160 - 170 km/h bez problemu. Zresztą indeks prędkości to Q czyli 160 km/h

 

Kumho KL71. Oczywiście na początku było znośnie ale wraz ze zużyciem opon hałas narastał. 

 

Przy BF Goodrich AT problem nie występuje. 

 

15 minut temu, mechanik napisał:

Trakcję przede wszystkim zapewnia opona, później ważny jest prześwit (lift), umiejętności kierowcy a na końcu blokada tylna (przednia to opcja, można zmielić dydfer dość łatwo). Poza tym koszt jednej blokady to około 4.5 k PLN, dodaj koszt łożysk, kompresora i montażu. Fakt - blokady bardzo poprawiają trakcję, jednak bez MT w błocie nie pojedziesz, bardziej wyciagarka pomoże jeśli jest o co się wyciągnąć.. Stwierdzenie blokady zamiast opon bardzo odważne... 

 

Bez blokad i na ATkach Land idzie w błocie jak zły. Dla mnie, wyprawowo MTki są bez sensu. W przeprawy się nie bawię. 

 

3 minuty temu, Than_Junior napisał:

może zależy jakie MT-ki? ;-) nie twierdze, ze moja prawda jest najprawdziwsza...

 

Każdy dobiera zbrojenia do auta i potrzeb. Umówmy się. Forek w przeprawie nie ma racji bytu więc rozpatrujemy go w lekkim terenie i wyprawowo raczej. 

 

Każdy robi jak chce. 

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Nie wiem na ile nasze napędy i półosie wytrzymają MT z blokadą gdzie całe auto przez przeszkodę napędza tylko jedno koło. To już wolę chyba żeby mi zamielilo niż urwało


Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, chojny napisał:

Forek w przeprawie nie ma racji bytu więc rozpatrujemy go w lekkim terenie i wyprawowo raczej. 

 

Każdy robi jak chce. 


oczywiscie! Niemniej nie zapomnę podjazdu w Kaukazie (stroma, mokra łąka), gdzie @przemekka na m/t podjechał jak po szynach, a „nasz” Forek, mimo systemów i ogólnie dużej sprawności terenowej we wszystkich innych warunkach, na A/T bardzo mocno musiał walczyć i szczerzemowiac pewnie niejeden kierownik raczej by w tej sytuacji skapitulował :-) 

 

jak chodzi o głośność, no cóż, sądzę ze Coopery w Patrolu tez do cichych nie należą, a da się z tym żyć :)

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, coocer napisał:

Nie wiem na ile nasze napędy i półosie wytrzymają MT z blokadą gdzie całe auto przez przeszkodę napędza tylko jedno koło. To już wolę chyba żeby mi zamielilo niż urwało


Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 


to chyba coś za coś i zawsze będzie ta zagwozdka: coś wzmocnisz/poprawisz, to w razie czego klęknie kolejna najsłabsza rzecz. Pod kreska zawsze zależy jak się sprzętem posługujesz :)

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, mechanik napisał:

Wszystkie MT mają index M+S, 

 

Niemożliwe... Kumho na mokrym zachowywało się jak na śniegu, na śniegu jak na lodzie. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

S to sugestia że ta opono powinna poradzić sobie na śniegu i z takim oznaczeniem w PL nie można jeździć zimą.
Oznaczeniem opon zimowych jest śnieżynka i szczyty górskie - z tego co się orientuję..image.png.d8664e2db86ceeedbcee0b09e2c6e1a8.png
 

Link to post
Share on other sites

Nie ma w Polsce obowiązku używania opon 3PMSF (śnieżynka w trzech szczytach). Problem pojawi się z pewnością przy odszkodowaniu, bo firmy ubezpieczeniowe mogą odstąpić od wypłaty odszkodowania w przypadku ich braku w warunkach zimowych. 

Ja wybrałem Falkeny Wildpeak AT3WA, poza M+S maja również 3PMSF.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Than_Junior napisał:


o? Możesz wskazać? Bo na BFG nie widziałem :) 

Yokohama geolandar g003 MT i Cooper Discoverer STT PRO na pewno mają M+S

Radar Renegade R7 też ma. BFG KM3 nie jestem pewny bo nie mam jej, ale sprawdzę bo coraz więcej kolegów je ma.

Edited by mechanik
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...