Jump to content

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


Recommended Posts

  • Replies 633
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wy tu se pitu pitu o najróżniejszych oponach, które nie są dostępne w rozmiarach Foresterowych, tylko dużo większych. Ja tymczasem zakończyłem 1 część zabudowy, oklejone filcem, podmalowane troch

Z grubsza tak to wygląda, nad dużą szufladą udało się wcisnąć wysuwany blacik( na foto wysunięty tylko kawałek) Taptane Tapatalkiem

Widzę że temat prowadzony jest już kilka lat. Opowiem swoja historię. Na różnych filmach widać przerabianie forestera. Ja postanowiłem przerobić legacy. Właśnie z uwagi że jest dłuższy i będzie służył

Posted Images

Temat napędzania lodówki i oświetlenia.

Mam zamontowany dodatkowy malutki aku, który jest ładowany z gniazda zapalniczki.

W czasie jazdy jest ładowany i jednocześnie napędza lodówkę, po wyłączeniu zapłonu odcięte jest ładowanie z auta, więc lodówka chodzi tylko na tym aku.

 Założeniem było żeby lodówka chodziła podczas tankowań i krótkich postojów, oczywiście ten układ działa bez zarzutu, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Chciałbym duży aku żelowy z 40-45Ah, tylko gdzie go wsadzić.:blink:

Macie dodatkowe akumulatory, jak ładowane, gdzie zamontowane?

Link to post
Share on other sites
Temat napędzania lodówki i oświetlenia. Mam zamontowany dodatkowy malutki aku, który jest ładowany z gniazda zapalniczki.

W czasie jazdy jest ładowany i jednocześnie napędza lodówkę, po wyłączeniu zapłonu odcięte jest ładowanie z auta, więc lodówka chodzi tylko na tym aku.

 Założeniem było żeby lodówka chodziła podczas tankowań i krótkich postojów, oczywiście ten układ działa bez zarzutu, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Chciałbym duży aku żelowy z 40-45Ah, tylko gdzie go wsadzić.default_blink.png

Macie dodatkowe akumulatory, jak ładowane, gdzie zamontowane?

 

Pomyśl nad lipo. Prąd maks idzie do samego końca, a waga ponad połowę niższa od kwasiaka o tych samych parametrach. 

http://Www.akumulatory-litowe.pl

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Temat napędzania lodówki i oświetlenia.
Mam zamontowany dodatkowy malutki aku, który jest ładowany z gniazda zapalniczki.
W czasie jazdy jest ładowany i jednocześnie napędza lodówkę, po wyłączeniu zapłonu odcięte jest ładowanie z auta, więc lodówka chodzi tylko na tym aku.
 Założeniem było żeby lodówka chodziła podczas tankowań i krótkich postojów, oczywiście ten układ działa bez zarzutu, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Chciałbym duży aku żelowy z 40-45Ah, tylko gdzie go wsadzić.:blink:
Macie dodatkowe akumulatory, jak ładowane, gdzie zamontowane?
Hmmm a ile ci pociągnie lodówkę?

Czy 12 - 18h wytrzyma bez ładowania?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, coocer napisał:

Hmmm a ile ci pociągnie lodówkę?

Czy 12 - 18h wytrzyma bez ładowania?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Aktualna lodówka bierze 4A, więc teoretycznie 8-10 godz, jako że to będzie i tak za mało więc trzeba aku z 65Ah a to już porządny kloc.

Jedyne rozwiązanie wtedy, wywalić styropiany z bagażnika(zabierają 10 cm z wysokości) i zrobienie jakiejś zabudowy.

Zmiana lodówki też wchodzi w grę, średnio by brała 2,5A, więc taki aku 40-45Ah dałby rady, ale i tak chyba skończy się zabudową w bagażniku.

Link to post
Share on other sites

A'propos wypraw i ogólnie offroad, czytając forum i na podstawie tych filmów, czy ja dobrze rozumiem że:

1. manuale maja wiskozę w centrum

2. AT maja MPT lub MPT+VTD odpowiednio oznaczenia skrzyni TZ i TV

3. najlepsza do jazdy poza czarnym jest opcja z VTD którą wg filmu można zablokować :wub:

4. VTD w forku 2.0 nie było dostępne

 

Tylko czemu na pierwszym filmie manual i MPT przekazują wszystko na przednie uniesione koło jakby były przednionapędowe?

  

W dniu 11.01.2013 o 10:12, mcbeth napisał:

Podnośnik niepotrzebny. Odczytaj transmission type z tabliczki pod maską obok gniazda lewego amortyzatora. Jeśli będzie TV... to masz VTD czyli dyfer ze szperą sterowaną 45:55. Jeśli TZ... to masz MPT.

 

 

 

 

Edited by Totem
Link to post
Share on other sites

Nie trzeba robić przycisku bo na 1 i 2 biegu wartości przekazywane do dyfra są podobne.

Gdzieś na którymś forum US czytałem.



Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.08.2020 o 00:22, Totem napisał:

Tylko czemu na pierwszym filmie manual i MPT przekazują wszystko na przednie uniesione koło jakby były przednionapędowe?

Przednie dyfry są otwarte. Tutaj przydałaby się tzw. szpera elektroniczna. Można spróbować lekko kopnąć w pedał hamulca.

Link to post
Share on other sites
Przednie dyfry są otwarte. Tutaj przydałaby się tzw. szpera elektroniczna. Można spróbować lekko kopnąć w pedał hamulca.
Kiedyś na wykrzyżu próbowałem z hamulcem i z ręcznym i poległem.

Udało się to kiedyś komuś? Może coś źle robię?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, coocer napisał:

Kiedyś na wykrzyżu próbowałem z hamulcem i z ręcznym i poległem.

Ja miałem WRX ze skrzynią i tylnym dyfrem od Forestera 2.5 XT. A wcześniej oczywiście napęd był typowy od WRX.

Zauważyłem, że auto radzi sobie bardzo dobrze kiedy wszystkie koła buksują - zawsze któreś łapie przyczepność i auto jedzie. Wykrzyże przejężdżałem i starałem się w takiej pozycji nie stawać, a jeśli już to przód musiał stykać się z gruntem - wtedy jedno tylne koło mogło być uniesione (bez styku z podłożem)

Czasami lekkie przyhamowanie pomagało ale pod warunkiem, że nie było dużych oporów: jak auto siedziało w błocie albo w śniegu to nie pomagało. Takie działanie pomagało np. na mokrej trawie.

 

Link to post
Share on other sites

A ok, mam takie miejsce testowe gdzie specjalnie próbowałem różnych metod.

Powoli rozmyślam nad blokadą z tyłu, albo click albo torsen. Było by przyjemniej :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, coocer napisał:

Kiedyś na wykrzyżu próbowałem z hamulcem i z ręcznym i poległem.

Udało się to kiedyś komuś? Może coś źle robię?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Auto potrzebuje w terenie prawdziwych blokad, najbardziej tylnej. Hamulec pomaga w bardzo lekkich sytuacjach i nie da się po prostu tego robić non stop kolor.

Ważnieszy w Foresterach jest brak wykrzyżu (wynikającego z konstrukcji zawieszenia), małe koła i brak terenowych opon (wynika z małych kół). 

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, coocer napisał:

Powoli rozmyślam nad blokadą z tyłu, albo click albo torsen

Masz visco w dyfrze, może wystarczy spiąć na 20 kg?

 

Link to post
Share on other sites
Masz visco w dyfrze, może wystarczy spiąć na 20 kg?
 
Jest to też opcja. Nie wiem na ile torsen spina, bo to też nie będzie 100%.

A click to click :)

Mam ochotę poeksperymentować trochę. W razie czego można wrócić do LSD a kupiec na forum się znajdzie :)

Masz zrobione 20kg?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, coocer napisał:

Jest to też opcja. Nie wiem na ile torsen spina, bo to też nie będzie 100%.

A click to click :)

Mam ochotę poeksperymentować trochę. W razie czego można wrócić do LSD a kupiec na forum się znajdzie :)

Masz zrobione 20kg?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Torsen działa na innej zasadzie niż płytka czy wisko i nie mierzy się go w procentach. Do tego nie nadaje się w teren, bo jedno koło w powietrzu i stoisz. Musi być minimalny opór żeby działał.

Edited by skwaro
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
Torsen działa na innej zasadzie niż płytka czy wisko i nie mierzy się go w procentach. Do tego nie nadaje się w teren, bo jedno koło w powietrzu i stoisz. Musi być minimalny opór żeby działał.
O dzięki, to już jasne :) albo click albo LSD... Jak by ktoś miał już zrobione jedno albo drugie to z chęcią bym usłyszał jak się spisuje

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Teraz, coocer napisał:

O dzięki, to już jasne :) albo click albo LSD... Jak by ktoś miał już zrobione jedno albo drugie to z chęcią bym usłyszał jak się spisuje
 

Zajrzyj do tematu Radzia w nielegalu, zbudował Forka do rajdów terenowych z LSD od KaaZa z przodu i z tyłu.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Nie, nie mam wzmocnionego, mam seryjne ale działa, kilka razy zadziałało jak powinno i udało się wyszarpać z opresji.

Dopóki nie topisz auta w błocie po klamki, jakoś daje radę vlsd, inaczej torque locker lub click.

Link to post
Share on other sites

Można wrzucić torsena na przód ale trzeba liczyć się, że wiskoza w centralnym szybciej się podda.

Chyba lepszym rozwiązaniem jest przeniesienie napędu ze STI :)

Marzy mi się takie autka na bazie XV...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Nie, nie mam wzmocnionego, mam seryjne ale działa, kilka razy zadziałało jak powinno i udało się wyszarpać z opresji.
Dopóki nie topisz auta w błocie po klamki, jakoś daje radę vlsd, inaczej torque locker lub click.
Zgodzę sie, zazwyczaj niewielka rezerwa prędkości wystarczy żeby przeskoczyć w miejsce gdzie jest przyczepność.

Dla mnie nie tylko błoto po klamki a bardziej techniczny podjazd pod górę z kamieniami i koleinami jest wyzwaniem.

Tam widzę zalety blokady.



Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Link to post
Share on other sites

Z przodu otwarty dyfer to wiem ale czemu to wygląda jakby nic na tył nie szło, cały moment na przód i kręci luźnym kołem? Zbyt duże obciążenie pod taką górkę by wisko cokolwiek pomogła? 

Pisząc click macie na myśli kompresorową pełna blokadę? 

 

Edited by Totem
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Totem napisał:

Z przodu otwarty dyfer to wiem ale czemu to wygląda jakby nic na tył nie szło, cały moment na przód i kręci luźnym kołem?

Viskoza to rozwiązanie o innym przeznaczeniu niż offrad i nie sprawdzi się w takich sytuacjach. Potrzebne są pełne blokady gdy koła się unoszą i kompletnie tracą trakcję.

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mechanik napisał:

Viskoza to rozwiązanie o innym przeznaczeniu niż offrad i nie sprawdzi się w takich sytuacjach. Potrzebne są pełne blokady gdy koła się unoszą i kompletnie tracą trakcję.

 

Viskoza w tylnym moście przekazuje energię na koło z trakcją, pomimo drugiego koła w górze, oczywiście nie jest to pełna blokada tylko sprzęgło cierne, ale jednak.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...