Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Pan Dziedzic napisał:

A na gąsienicach to już w ogóle.

Szkoda, że gość z Motobiedy nie umie nim jeżdzić i praktycznie nie pokazał zdolności terenowych. Mógł ktoś ogarniety go zaprezentować. W Ustce co roku jest organizowany pokaz sprzętu wojskowego z inscenizacją. To ma zapier..ć a on jedzie jak pierdoła.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mechanik napisał:

Proszę jak jeździ w terenie auto na ramie ze sztywnymi mostami i reduktorem 

 

Takie podejście firmy udostępniającej auto do testów to ja rozumiem ;)

 

Screenshot from 2020-07-19 15-51-17.png
 

Screenshot from 2020-07-19 15-51-36.png

Edytowane przez subleo
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, akumulator do Forestera który przeżyje głębokie rozładowanie i będzie w cenie do 400 pln

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Czym chcesz go rozładować?
Jeśli lodówką, to raczej się nie uda bo lodówki mają zabezpieczenia żeby właśnie aku oszczędzić

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

Nie Forester, ale tez bardzo fajny woz na wyprawy blizsze i dalsze :thumbup:

 

20200722_212056.jpg

 

 

Takie ni pies ni wydra, na trasie takie sobie, w terenie jeszcze gorzej. 

 

Ostatnio "na Borneo" opcja @Izotom'a okazała się być bardzo fajna. Zadaszenie typu markiza i podczepiany pod to bardzo duży namiot. Rozkłada się to bardzo szybko, daje bardzo dużo przestrzeni i jest dwufunkcyjne, nie trzeba co chwilę robić Sajgonu w aucie. 

 

Jako że nie zmieścimy się na łóżku w samochodzie w 3 osoby i pies to pójdziemy w tą samą stronę u nas. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:

Takie ni pies ni wydra

 

Jedyny sens, jaki bym widział w takiej zabudowie, to możliwość szybkiego montażu/demontażu - zakładam na wyjazd, zdejmuję po i na codzień mam zwykłego pickupa, ale nie wydaje mi się to w tym wypadku realne, bo jednak ta paka trochę musi ważyć, więc raczej odpada podniesienie we dwie osoby (wykluczając ludzi pokroju Pudziana, czy Hardkorowego Koksa, ale oni tam dla odmiany by się nie zmieścili :P ).

 

Dobra, aż sprawdziłem na stronie producenta - 480 kilogramów, cena: od 27290€. W mojej opinii za ciężkie, za drogie. Już bardziej na wyprawy  bym się skłaniał ku takim rozwiązaniom, za 1/4 tej nadbudówki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=w2FOBuzL4dQ

 

Szczęśliwie mi wystarcza namiot. :D

 

 

Edytka - Paaanyy, a od czego to zależy, że raz odnośnik do YT się wkleja jako link, kiedy indziej od razu można obejrzeć bezpośrednio na forum?

 

 

Edytowane przez H4lik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.carmag.co.za/news/rumours/sa-designer-renders-subaru-double-cab-bakkie-to-battle-toyota-hilux/

 

2f0cdbd18797e00aa0de993b1171c374.jpg&key=ac93f4e6d58298e28faadd095d6c18d7f678c7c95a327f8bdf1e08d091affe73

 

Szkoda że to tylko render i nigdy się nie ziści.....

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozterkę egzystencjalną proszę doświadczoną gawiedź o pomoc oraz szyderstwa zaprawione radami ;)

Chcemy zakupić samochód konkretnie pod wyjazdy. Subariada w Albanii skradła nasze serca. Niestety ze względu zawód małżonki nie mamy opcji zaklepania urlopu w dowolnym momencie wakacji nawet w styczniu i jest spora szansa, że żaden z zaproponowanych terminów nam nie będzie pasował. Zastawiam się nad kupieniem klasycznej terenówki jako wyprawówki (musi też służyć jako auto na co dzień). Budżet 20-30 tyś (jak coś super to do 35) na całość. I tu się pojawia problem czy np taki Forester SH z ATekami i ewentualnym liftem dałby radę na "zwykłej" wyprawie. Może głupie pytanie ale nigdy na takiej nie byłem. A jak pytałem w środowisku offroadowym pojawiło się sporo sugestii. W tym takie, że do samej turystyki (topienia auta na żwirowniach mnie nie bawi) nie warto kupować terenówki bo Forek styknie. Ważne jest to, że chcemy jeździć na wyjazdy zorganizowane przynajmniej do załapania większego doświadczenia bo mój skill jest praktycznie zerowy w tej dziedzinie. A w takim przypadku dobrze mieć kogoś kto uratuje dupę :D Czy ktoś z Was Forkami jechał na "klasyczną wyprawę?". W przygodach 4x4 jest dość enigmatyczny opis że 4x4 + reduktor + AT da radę więc teroratycznie Forek powinien być ok. 

Na chwilę obecną rozważam klika opcji dajcie znać jakie jest Wasze zdanie. 

1. Forester SG / SH(kielichy:P) reduktorem + lekki lift i opony AT (wychodzę z założenia że nie ma sensu pakować kupy kasy na przerabianie tego na terenówkę w stylu australijskim bo jednak zaletą jest to że na dojazdach i na co dzień auto powinno się normalnie prowadzić, a stalowa zderzaki i wielkie opony mogę mieć bez problemu w zwykłej terenówce. 

2. Terenowy Kiosk (nie jestem mechanikiem nie mam garażu więc wolałbym celować w coś młodszego aniżeli starszego) 
- Mitsu Pajero III albo IV z jakiegoś powodu są sporo tańsze niż inne terenówki i za około 35 tyś można zakupić już auto przygotowane pod wyjazdy>
- Mitsu Pajero Sport jak wyżej tylko mniejsze więc lepsze (wyjazdy w 2 osoby) ale nie idzie tego dostać. 
- Discovery 2 lub 3 chociaż oponie o tym aucie są takie, że strach się bać. Z drugiej strony sporo ludzi tym jeździ i na rynku widziałem już takie zrobione pod wyjazdy 
- Nissan Terano tu się pojawia problem z wielkim auta 
- Szeroko polecane są Land Crusiery sporą zaletą jest duża ilość 2 drzwiowych wersji (dla nas powinny być ok w naszym Forku 1 gen nie było potrzeby montowania Boxa)

3. Olać to i dłubać naszego szota Forek SF 1 gen. Silnik ma 2 lata od odbudoway konieczny byłby porządny lift 5cm dobre oponki i trochę miłości. 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał doradzić to mnie osobiście lepiej jeździ się automatem, szczególnie że tak jak ty mam nieduże doświadczenie w terenie i automat dużo wybacza.

Reduktor jest symboliczny w foresterze.
Mam dokładnie taki setup o jakim piszesz, lift 3 cm, płyta i opony generał grabber at.


Byliśmy nim na 2 subariadach, w Rumunii i Bułgarii i jest super. Miłosz i inni przewodnicy dobierają teren do grupy.

Jest jedno ale, po jakimś czasie, jak złapiesz bakcyla, będziesz szukał czegoś więcej ;) ale za cenę forka nie kupisz ogarniętego samochodu... Chyba że pełno-latka

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Opcja nr 3.

Wiesz co masz + drobne doinwestowane i jazda.


Nawet jeśli nie posiadam reduktora (to sturboo)

 

 

1 minutę temu, coocer napisał:

Jak bym miał doradzić to mnie osobiście lepiej jeździ się automatem, szczególnie że tak jak ty mam nieduże doświadczenie w terenie i automat dużo wybacza.

Reduktor jest symboliczny w foresterze.
Mam dokładnie taki setup o jakim piszesz, lift 3 cm, płyta i opony generał grabber at.


Byliśmy nim na 2 subariadach, w Rumunii i Bułgarii i jest super. Miłosz i inni przewodnicy dobierają teren do grupy.

Jest jedno ale, po jakimś czasie, jak złapiesz bakcyla, będziesz szukał czegoś więcej ;) ale za cenę forka nie kupisz ogarniętego samochodu... Chyba że pełno-latka

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka



Co do Subariad wiadomo ale tak jak pisałem jest spora szansa, że nie będzie nam pasował żaden termin. 

Możesz napisać jaki masz lift? (podkładki czy całość) W Albanii w SF zdecydowanie brakowało nam prześwitu. 3cm to może być mało. 

Za ogarniętą terenówkę trzeba dać więcej wiadomo z tego co wygrzebałem jest np LR Disco 2 za 32k oraz Pajero IV za 38 już podłubane pod wyjazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 3cm na podkładkach ale z wolnego ssaka, może być wyższy na wyjściu w porównaniu z Turbo.

Brak prześwitu nadrabiam płyta z przodu :)

Na fb jest grupa rto, tam zawsze można próbować się do kogoś podpiąć niemal z dnia na dzień.

I tak ludzie na dalszych wyjazdach nie pakują się po klamki w błoto.


Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do terenówek to z ograniczonym budżetem to szukał bym grand Vitara w benzynie. Proste i dzielne auto w terenie.

Ja będę chciał za jakiś czas upolować pickupa ale możliwie młodego

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, coocer napisał:

Mam 3cm na podkładkach ale z wolnego ssaka, może być wyższy na wyjściu w porównaniu z Turbo.

Brak prześwitu nadrabiam płyta z przodu :)

Na fb jest grupa rto, tam zawsze można próbować się do kogoś podpiąć niemal z dnia na dzień.

I tak ludzie na dalszych wyjazdach nie pakują się po klamki w błoto.


Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 


Grupa RTO? Możesz coś doprecyzować bardziej jestem turbo laikiem w tym temacie :D 

Płyta jest ale mój wydech niestety też szoruje :D A spawanie wymiana po każdym wyjeździe to kiepski pomysł :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...