Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

Wybieram sie z rodziną Forkiem 2.5 xt na Subariady do Albanii i Czarnogóry. Wątek przeczytany. Płyta pod silnik obowiązkowa. Pod dyfer można sobie odpuścić? I podstawowe pytanie opony? Szukam w miarę uniwersalnych które ogarną potem sezon letni. Jak byliśmy w Rumunii jeden forumowicz polecał Michelin latitude cross na którym jeździł zarówno Subariady jak i w cywilu. Szukałem teraz w necie i w rozmiarze 215 17 55 nie występują. Jest 225 17 55 ale zapas nie będzie w tym samym rozmiarze. możecie coś polecić?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Temat w miarę pilny bo wiosna idzie i Trza zimówki zrzucić


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybieram sie z rodziną Forkiem 2.5 xt na Subariady do Albanii i Czarnogóry. Wątek przeczytany. Płyta pod silnik obowiązkowa. Pod dyfer można sobie odpuścić? I podstawowe pytanie opony? Szukam w miarę uniwersalnych które ogarną potem sezon letni. Jak byliśmy w Rumunii jeden forumowicz polecał Michelin latitude cross na którym jeździł zarówno Subariady jak i w cywilu. Szukałem teraz w necie i w rozmiarze 215 17 55 nie występują. Jest 225 17 55 ale zapas nie będzie w tym samym rozmiarze. możecie coś polecić?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Temat w miarę pilny bo wiosna idzie i Trza zimówki zrzucić


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz geolandar g12 ale rozważ 16. Mam na cywilu i nie są bardzo głośne.

Co do płyty to bywam poza drogą forkiem i nie wydaje mi się że dyfer trzeba jakoś specjalnie chronić.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego 16? Więcej gumy? Zapas z 17 będzie kompatybilny w razie kapcia?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ten geolander wyglada poważnie. W 17 nie ma tego rozmiaru. Zamiennik to 215 60 16 cena tez ladna 800 PLN. Czy A/T są niezbędne na Subariadzie? Pozostałe 55 tygodni będzie jeździło po asfalcie... Na 16 mam zimówki wolałbym nie przekładać a zagospodarować felgi 17. Poza tym cena koło 800 pln...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, coocer napisał:

geolandar g12

 

...odpisywałeś mi chyba w innym wątku ale zapomniałem - sori :) - jaki rozmiar? Fabryka? 225/60/16?

 Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
...odpisywałeś mi chyba w innym wątku ale zapomniałem - sori - jaki rozmiar? Fabryka? 225/60/16?
 Dziękuję!
Chyba 65 ale 215. Już gdzieś pisałem ale na komórce kiepsko się szuka

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Dlaczego 16? Więcej gumy? Zapas z 17 będzie kompatybilny w razie kapcia?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ten geolander wyglada poważnie. W 17 nie ma tego rozmiaru. Zamiennik to 215 60 16 cena tez ladna 800 PLN. Czy A/T są niezbędne na Subariadzie? Pozostałe 55 tygodni będzie jeździło po asfalcie... Na 16 mam zimówki wolałbym nie przekładać a zagospodarować felgi 17. Poza tym cena koło 800 pln...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
felga stalowa jest do naprawienia nawet na polu, no może mnie poniosło :)

Będzie trochę więcej gumy. Ale pewnie to niewielka różnica.

G12 Nie są agresywne i nie bardzo głośne, cichsze niz moje zimówka i objechałem nimi trochę bez problemu. Sam forek nie jest cichy więc opony nie dużo zmieniają.

Na 2 aucie mam grabbery at2 i tam jest już różnica :).

Lada chwila będę przekładać. Jak jesteś z południa to zapraszam :).

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gazik napisał:

Czy A/T są niezbędne na Subariadzie?

 

Nie są, ale też G-012 to nie są prawdziwe AT-ki... Może na zdjęciu tak wyglądają. Mam je jako letnie codzienne, a na weekendy i Subariady BF Goodriche T/A. Różnica jest kolosalna: na AT-kach nie odczuwam potrzeby przekraczania 100-110 km/h (wyją, do tego twarde), zaś na Geolandarach jeździ się w zasadzie jak na normalnych szosówkach. Z tym, że jeśli nie zjeżdżasz z czarnego, to to "w zasadzie" może robić różnicę. Dla mnie to idealny kompromis (z konieczności jeżdżę głównie ekspresówkami i autostradami, ale przy każdej okazji uciekam z czarnego), dla Ciebie taki kompromis może nie mieć sensu. Muszę też przyznać, że są głośniejsze niż zimówki Alpine 5.

 

Niektórzy jadą na szosowych. Z błota Cię inni wyciągną. Gorzej z przecięciem opony, ale Geolandary też nie są jakieś super odporne (głównie dlatego kupiłem prawdziwe AT-ki).

 

Płyty pod dyfrem nie mam. Mam hak - bardzo przydatna płoza ;). Płyta pod silnikiem to konieczna konieczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o opony. BF Goodrich AT to chyba najbardziej agresywny AT-ek z wszystkimi  jego wadami i zaletami. Jest ciężki, głośny na asfalcie i trochę śliski na mokrym (choć teraz na Kolskim były na nich dwa auta i fakt radę). Ale nie zdarzyło się chyba na żadnej Subariadzie, go ktoś uszkodził czy przebił (a Geolandary Miłosz kołkował regularnie). Coś za coś.  Wytrzymuje też długie przebiegi.

Ja mam dodatkowy komplet kół, bo na codzień na asfalt jest mało komfortowy. 

 

Co do osłon. Miałem osłony na dyfer w obu forkach i uważam, że warto ją mieć. Licho nie śpi, a laweta z Albanii może kosztować więcej. ;)

 

Jeśli chodzi o osłonę pod silnik polecam wyroby od @grzegorzp:ok:

 

Właśnie wczoraj zrobił mi osłonę do XT-ka SH, więc jeśli ktoś by potrzebował to ma już gotowy szablon. :)

20180306_225006.thumb.jpg.ea909dce2433ca753835c4ccef2eea36.jpg

Edytowane przez przemekka
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info. Planowałem sie do tego Forumowicza odezwać. Wrócę jeszcze do tematu kół. Macie jakieś doświadczenia z cywilnymi oponami. Jakiś konkretny model czy wszystko jedno? Chciałbym wykorzystać moje 17  - skończyłe sie letnie i cos muszę kupić.   Zapas macie w tym samym rozmiarze? W teorii powinno tak być. 

Ale wg zamiennika miedzy 215 55 17 a 225 55 17 jest niecałe 2% różnicy - ugotuję dyfer czy na awaryjny dojazd da radę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
38 minut temu, przemekka napisał:

BF Goodrich AT to chyba najbardziej agresywny AT-ek

Na błocie w trakcie Subariady na Kaukaz Forek wyposażony w te opony ( II gen = "bezsystemowy") spisywał się lepiej niż FXT na "normalnych" AT :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o GEOLANDAR G900 215/55 R17  na Subariadę do Albanii? Hamulce uniemożliwiają mniejszy rozmiar felgi.

@Subary z obejrzanych filmów z Subariad, widzę, że jeździłeś na fabrycznej XT-kowej feldze. Jakie miałeś opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info. Planowałem sie do tego Forumowicza odezwać. Wrócę jeszcze do tematu kół. Macie jakieś doświadczenia z cywilnymi oponami. Jakiś konkretny model czy wszystko jedno? Chciałbym wykorzystać moje 17  - skończyłe sie letnie i cos muszę kupić.   Zapas macie w tym samym rozmiarze? W teorii powinno tak być. 
Ale wg zamiennika miedzy 215 55 17 a 225 55 17 jest niecałe 2% różnicy - ugotuję dyfer czy na awaryjny dojazd da radę?
 
W Albanii awaryjny dojazd może mieć 300 km :) a może nie być opony na stanie i będzie za 2 tyg. Ja bym nie ryzykował.

Kup normalne opony + nalewki :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, coocer napisał:

Kup normalne opony + nalewki :)

 

Sorry za ignorancję ale mozesz rzucic jakimś konkretem (linkiem?) 

 

25 minut temu, Daniel Janus napisał:

Co myślicie o GEOLANDAR G900 215/55 R17  na Subariadę do Albanii? Hamulce uniemożliwiają mniejszy rozmiar felgi.

@Subary z obejrzanych filmów z Subariad, widzę, że jeździłeś na fabrycznej XT-kowej feldze. Jakie miałeś opony?

 

No to jest juz nas dwóch co szukamy fabrycznego rozmiaru - nie chce mi sie pięciu opon kupowac jak mam nieruszany zapas.

 

6 minut temu, Subary napisał:

Poprzednio G012, a ostatnio Generał Grabber AT3 w rozmiarze 215/60/17. Czasem obcierają

towaru: General Grabber AT3 215/60R17 96 H BSW

 

Jak mniemam każda opona w tym rozmiarze bedzie obcierała niezależnie od modelu....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalewki to nieco tańsze opony. Kopie znanych bieżników

http://opony-4x4.pl

Tyle że ciężej znaleźć nasze rozmiary.

Tak czy inaczej jeśli chcesz w miarę uniwersalną gumę to bym celował w coś pokroju G12. Ja na takiej jeżdżę na wakacje np do Chorwacji i nie ma problemu.

Wszystko bardziej terenowe na co dzień będzie nieco uciążliwe.
Na 2 aucie mam general grabber at2 i tragedii nie ma ale głośniej jest.

Może ktoś może pożyczyć gumę na sam wyjazd. :)


Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Poprzednio G012, a ostatnio Generał Grabber AT3 w rozmiarze 215/60/17. Czasem obcierają
towaru: General Grabber AT3 215/60R17 96 H BSW
Eee leciutko. Ja mam 215/65/16 i tylko przy max skręcie.

Fakt mam 3cm podniesiony na podkładkach.

Btw. Na subariade możesz kupić podkładki. 3 cm dodatkowego prześwitu może uratować :). Koszt to 300 PLN (chyba) i geometria.



Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Subary napisał:

Poprzednio G012, a ostatnio Generał Grabber AT3 w rozmiarze 215/60/17. Czasem obcierają, taki rozmiar.

Koło zapasowe mieści się we wnęce? Dawałeś dystanse (podnosiłeś Forka)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla zmiany optyki dodam od siebie. Przejechałem subariady: Rumunie, Bułgarię, Albanie, Mołdawia na zwykłych zimowkach...

Nie czułem większego dyskomfortu względem innych użytkowników na Yokohama AST lub podobnych quasi AT. Jedynie Przemkowie BF AT dawały zauważalna przewagę.

Więc albo grubo albo wcale...



wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celna uwaga. A nie skończyły ci bieżnik w temp 30 +? Jest jakaś odzczuwalna różnica między cywilną letnia a zimówka? Niby bieżnik preferuje zimówkę....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gazik napisał:

1000 km dojazdówki latem może mieć wplyw

Właśnie. W moim przypadku to ok. 1400km na miejsce zbiórki. Na węgierskiej i serbskiej autostradzie w lipcu/sierpniu lubi być gorąco...

Edytowane przez Daniel Janus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło w takim rozmiarze niestety nie mieści się we wnęce. Ja "podniosłem" podlogę bagażnika przy pomocy 5 cm styropianu, powiększając w ten sposób miejsce na koło zapasowe w pełnym rozmiarze.

Na Kaukaz miałem szóste koło na dachu...

 

Niektórzy wieźli koło bez powietrza, co też jest rozwiązaniem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celna uwaga. A nie skończyły ci bieżnik w temp 30 +? Jest jakaś odzczuwalna różnica między cywilną letnia a zimówka? Niby bieżnik preferuje zimówkę....

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Przy prędkościach Subariadowych nic się nie stalo z zimowkami.

 

Co ciekawe na tyle wypraw zlapalwm tylko raz kapcia. Udało się to naprawc kabanosem od Miłosza i opony na tym dojedzily jeszcze dwie zimy :)

 

wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś zna forestera z filmu. Miałbym kilka pytań do właściciela. 
 
O a myślałem że tylko ja byłem na tyle szurnięty żeby zakładać snorkel do forka :)

Fajnie podniesiony. Ja myślę o 7 cm :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...